Sizce kim haklı ?

Got a new joke? Went a new club? A concert or your review about a movie? Write it here ...
Post Reply
User avatar
THY4521
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 08 Jun 2010, 17:00
Name: Serdar GULER
PID: 4521
Vatsim ID: 1146824
City: Istanbul
Location: Istanbul

User avatar
THY4749
Average User
Average User
Posts: 100
Joined: 01 Nov 2010, 18:39
Name: Serhat SEZGIN
PID: 4749
Vatsim ID: 1172458
City: Istanbul
Location: Turkey

bu videoyu baya bi zaman önce izlemiştim o zaman kendi kendime cevaplar vermiştim şu haklı bu haklı gibisinden ama bu konuya gerçek kaptanlarımız net bir açıklık getirebilir. Lakin yorumların birinde de aynen şöyle yazıyor;
'Arkadaşlar havacılık hakkında ne biliyorsunuz ki ATC personelini suçluyorsunuz. Pilot hatalı az yakıt almış öncelik istiyor, araya girmek istiyor. vermez isen sabihaya yöneleceğim diyor ve zorluyor. yani kule haklı ama pilot diretiyor emercency deklare ederse soruşturma açılacak, pist güvenliği alınacak ve masraflar havayoluna fatura edilecek soruşturma sonucu eğer pilot hatalı ise. Olay bundan ibarettir.'

saygılarımla,
Forever, Perfectly Together
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Pilot hatalı gözüküyor ama tabi suçu direkt ona atmaktansa az yakıt olmasını teşvik eden şirket prosedürleride göz önünde bulundurmak lazım. Yoksa airporthaberdeki cahil cüheyla misafir yorumlarından farkımız kalmaz :lol:
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Location: Bursa

Valla pilotun cebinden çıkmıyor yakıt parası. Biz de sanal olarak uçup yakıta para vermiyoruz. Bu yüzden sıkıntıya düşmektense hep bol alırım yakıtımı. İndiğimde genelde 1.5 saatten fazla uçacak yakıtım vardır. Normalde pilotlar da tabii ki bunu tercih ederler. Ama şirket prosedürleri malum. Atc bayan da kendi prosedürlerine göre haklı. O yüzden haklı haksız aranacak bir durum yok bence ortada
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

pilotun cebinden çıkmıyor yakıt parası ancak, yakıt fiyatlarının nerdeyse 3e katlanması yüzünden şirketler pilotlara ve dispetchlere kılı kırk yardırıyor. Aralarda pilotları olabildiğince kestirme yol alarak veya daha hızlı tırmanmasını salayacak uyanıklığı göstermek konusunda teşvikden ziyade zorluyor. Havacılık 10-15-20 yıl önceki gibi değil. Pilotlarda artık şirketin karlılığında aktif rol oynamak zorunda kalıyor. Daha hafif uçak biliyorsunuz daha az harcanan yakıt demek. Artık hesaplar tam bir satranç oyunu gibi strateji içeriyor.

Hikayeyi biliyorum ancak bilmediğim şey şu, pilot olması gerekenden daha mı fazla iniş sırası bekledi de bu talepte bulundu? yani herşeyi tamam, yakıtı bekleme süreside dahil hesaplanmış vaziyette.Gökçen'e divert ederse (meydanda acil durum yokken )şirkete yazacak olan masraflar cabası. Öte yandan sırf acil deklare etmeyerek aldığı risk'de irdelenmesi gereken bir durum. Bir takım maliyet hesapları yaparken uçuş ekibini aslında almamaları gereken kararları almak mecburiyetinde bırakan bir durumda var ortada. Bu tip durumdalarda şirketler nedense topu uçuş ekibinin kucağına koyup kaçıyorlar!"pilot karar verir"...sonrada ekliyorlar "ama bütün sorumluluk size ait ha ona göre yani...!"
(pilotun bu talebinden önce ne kadar beklediğini bilmeden yazıyorum.Bazen kalkış sırasında bile gereğinden fazla beklemek, yakıt hesaplarını bozabiliyor)

Biz pilotları sadece uçağı uçuruyor gibi düşünüyoruz bazen ama aslında bir de işin bu boyutları var.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY3061
Average User
Average User
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 22:20
Name: Fatih SERPEN
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
City: Kocaeli
Location: Kocaeli

Ne gerçek bir pilot tanırım ne de kontrolör, tamamen sade vatandaş olarak görüşüm; pilot durumunu izah etmesine rağmen bayan arkadaşın yardımcı olmaya yanaşmaması ortamı geriyor. Pilot abimizinde samimi konuşması mevzuya tüy dikiyor. Bayan arkadaşta tribe girmiş sanki, biraz bişeyler kanıtlama çabası içinde. Amaç üzüm yemekten çıkmış, bağcıya bir kısmet var gibi sanki.

Benim tek üzüleceğim şey arkada oturan masumlar olur, iki insanın çekişmesinin faturasını çok ağır bir şekilde ödeyebilirlerdi. Ondan sonra hakim "Güzel kardeşim siz niye insanları sorumsuzluğunuz yüzünden öldürdünüz" dediğinde birbirlerine bakıp ağlarlardı herhalde.
(iyi senaryo yazdım be...)
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

İyide biz sade vatandaş değiliz, sanıyorum buradaki herkes sade vatandaştan biraz daha fazla bu konuda bilgi sahibi. Sadece vatandaş dediklerimizin yorumlarını zaten bu haberlerin yayınlandığı yerlerin altında okuyoruz.

O yüzdende neden-sonuç ilişkisi ile yorum yazarken arada bir fark oluyor.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY4292
Senior Member
Senior Member
Posts: 338
Joined: 16 Feb 2010, 10:38
Name: Hakan DAGHAN
PID: 4292
Vatsim ID: 1134887
City: İzmir
Location: Turkey

Tam olarak bilmiyorum belki vardır ya da yoktur ama, pilotların toplam uçuş mili ve süresine göre ne kadar yakıt harcadıkları (tabii uçak tipine göre bir sınıflama ile) eminim performans kriteri olarak hesaplanıyordur;ya da yakında hesaplanmaya başlanacaktır.Sene sonunda da ikramiyeleri bu kriterlere bağlamaya başlarlarsa şaşırmam.
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1404
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Çözüm ??? LPG :D :D :D
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY1834
VIP Member
VIP Member
Posts: 234
Joined: 11 Sep 2006, 10:50
Name: Adem BURCU
PID: 1834
Vatsim ID: 958269
City: Tekirdag
Location: Turkey
Contact:

Kız haklı abi !Kaptan deklare etmeden emergency istiyor,ısrarla emergency deklare etmekten kaçınıyor,siz ATC olsanız bu kaptana nasıl davranırdınız? :shock:
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Geçen gün bende buna benzer bir konuşma yakalamıştım iststatus'de.Anadolujetin A320 si holda alınmıştı.Kaptan yanlış hatırlamıyorsam 8 dk. lik yakıtının kaldığını söyledi.ATC de hemen holddan çıkarıp iniş sırasında öne aldı.Emergency falan da deklare edilmedi.
Image
kozgur
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 19 Jun 2011, 14:22
Name: Kağan Özgül
PID: 3068

ademburcu wrote:Kız haklı abi !Kaptan deklare etmeden emergency istiyor,ısrarla emergency deklare etmekten kaçınıyor,siz ATC olsanız bu kaptana nasıl davranırdınız? :shock:
Kurallar, özellikle de havacılıkta kanla yazılan kurallar. Tüm pilotların dinlemekte olduğu kanalda bu şekilde bir iltimas gösterilmesi...

Devamı nasıl gelirdi merak ediyorum.

Bence ATC son derece haklı.

Tabi olayın arka yüzü nasıldır bilmeden konuşmak kolay. Ama bildiklerimiz ışığında görünen -bence- bu.
Post Reply

Return to “Touch & Go”