
Sizce kim haklı ?
- THY4749
- Average User
- Posts: 100
- Joined: 01 Nov 2010, 18:39
- Name: Serhat SEZGIN
- PID: 4749
- Vatsim ID: 1172458
- City: Istanbul
- Location: Turkey
bu videoyu baya bi zaman önce izlemiştim o zaman kendi kendime cevaplar vermiştim şu haklı bu haklı gibisinden ama bu konuya gerçek kaptanlarımız net bir açıklık getirebilir. Lakin yorumların birinde de aynen şöyle yazıyor;
'Arkadaşlar havacılık hakkında ne biliyorsunuz ki ATC personelini suçluyorsunuz. Pilot hatalı az yakıt almış öncelik istiyor, araya girmek istiyor. vermez isen sabihaya yöneleceğim diyor ve zorluyor. yani kule haklı ama pilot diretiyor emercency deklare ederse soruşturma açılacak, pist güvenliği alınacak ve masraflar havayoluna fatura edilecek soruşturma sonucu eğer pilot hatalı ise. Olay bundan ibarettir.'
saygılarımla,
'Arkadaşlar havacılık hakkında ne biliyorsunuz ki ATC personelini suçluyorsunuz. Pilot hatalı az yakıt almış öncelik istiyor, araya girmek istiyor. vermez isen sabihaya yöneleceğim diyor ve zorluyor. yani kule haklı ama pilot diretiyor emercency deklare ederse soruşturma açılacak, pist güvenliği alınacak ve masraflar havayoluna fatura edilecek soruşturma sonucu eğer pilot hatalı ise. Olay bundan ibarettir.'
saygılarımla,
Forever, Perfectly Together
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Pilot hatalı gözüküyor ama tabi suçu direkt ona atmaktansa az yakıt olmasını teşvik eden şirket prosedürleride göz önünde bulundurmak lazım. Yoksa airporthaberdeki cahil cüheyla misafir yorumlarından farkımız kalmaz 

CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Location: Bursa
Valla pilotun cebinden çıkmıyor yakıt parası. Biz de sanal olarak uçup yakıta para vermiyoruz. Bu yüzden sıkıntıya düşmektense hep bol alırım yakıtımı. İndiğimde genelde 1.5 saatten fazla uçacak yakıtım vardır. Normalde pilotlar da tabii ki bunu tercih ederler. Ama şirket prosedürleri malum. Atc bayan da kendi prosedürlerine göre haklı. O yüzden haklı haksız aranacak bir durum yok bence ortada
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
pilotun cebinden çıkmıyor yakıt parası ancak, yakıt fiyatlarının nerdeyse 3e katlanması yüzünden şirketler pilotlara ve dispetchlere kılı kırk yardırıyor. Aralarda pilotları olabildiğince kestirme yol alarak veya daha hızlı tırmanmasını salayacak uyanıklığı göstermek konusunda teşvikden ziyade zorluyor. Havacılık 10-15-20 yıl önceki gibi değil. Pilotlarda artık şirketin karlılığında aktif rol oynamak zorunda kalıyor. Daha hafif uçak biliyorsunuz daha az harcanan yakıt demek. Artık hesaplar tam bir satranç oyunu gibi strateji içeriyor.
Hikayeyi biliyorum ancak bilmediğim şey şu, pilot olması gerekenden daha mı fazla iniş sırası bekledi de bu talepte bulundu? yani herşeyi tamam, yakıtı bekleme süreside dahil hesaplanmış vaziyette.Gökçen'e divert ederse (meydanda acil durum yokken )şirkete yazacak olan masraflar cabası. Öte yandan sırf acil deklare etmeyerek aldığı risk'de irdelenmesi gereken bir durum. Bir takım maliyet hesapları yaparken uçuş ekibini aslında almamaları gereken kararları almak mecburiyetinde bırakan bir durumda var ortada. Bu tip durumdalarda şirketler nedense topu uçuş ekibinin kucağına koyup kaçıyorlar!"pilot karar verir"...sonrada ekliyorlar "ama bütün sorumluluk size ait ha ona göre yani...!"
(pilotun bu talebinden önce ne kadar beklediğini bilmeden yazıyorum.Bazen kalkış sırasında bile gereğinden fazla beklemek, yakıt hesaplarını bozabiliyor)
Biz pilotları sadece uçağı uçuruyor gibi düşünüyoruz bazen ama aslında bir de işin bu boyutları var.
Hikayeyi biliyorum ancak bilmediğim şey şu, pilot olması gerekenden daha mı fazla iniş sırası bekledi de bu talepte bulundu? yani herşeyi tamam, yakıtı bekleme süreside dahil hesaplanmış vaziyette.Gökçen'e divert ederse (meydanda acil durum yokken )şirkete yazacak olan masraflar cabası. Öte yandan sırf acil deklare etmeyerek aldığı risk'de irdelenmesi gereken bir durum. Bir takım maliyet hesapları yaparken uçuş ekibini aslında almamaları gereken kararları almak mecburiyetinde bırakan bir durumda var ortada. Bu tip durumdalarda şirketler nedense topu uçuş ekibinin kucağına koyup kaçıyorlar!"pilot karar verir"...sonrada ekliyorlar "ama bütün sorumluluk size ait ha ona göre yani...!"
(pilotun bu talebinden önce ne kadar beklediğini bilmeden yazıyorum.Bazen kalkış sırasında bile gereğinden fazla beklemek, yakıt hesaplarını bozabiliyor)
Biz pilotları sadece uçağı uçuruyor gibi düşünüyoruz bazen ama aslında bir de işin bu boyutları var.
Hakan"737"Güven
- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
Ne gerçek bir pilot tanırım ne de kontrolör, tamamen sade vatandaş olarak görüşüm; pilot durumunu izah etmesine rağmen bayan arkadaşın yardımcı olmaya yanaşmaması ortamı geriyor. Pilot abimizinde samimi konuşması mevzuya tüy dikiyor. Bayan arkadaşta tribe girmiş sanki, biraz bişeyler kanıtlama çabası içinde. Amaç üzüm yemekten çıkmış, bağcıya bir kısmet var gibi sanki.
Benim tek üzüleceğim şey arkada oturan masumlar olur, iki insanın çekişmesinin faturasını çok ağır bir şekilde ödeyebilirlerdi. Ondan sonra hakim "Güzel kardeşim siz niye insanları sorumsuzluğunuz yüzünden öldürdünüz" dediğinde birbirlerine bakıp ağlarlardı herhalde.
(iyi senaryo yazdım be...)
Benim tek üzüleceğim şey arkada oturan masumlar olur, iki insanın çekişmesinin faturasını çok ağır bir şekilde ödeyebilirlerdi. Ondan sonra hakim "Güzel kardeşim siz niye insanları sorumsuzluğunuz yüzünden öldürdünüz" dediğinde birbirlerine bakıp ağlarlardı herhalde.
(iyi senaryo yazdım be...)
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
İyide biz sade vatandaş değiliz, sanıyorum buradaki herkes sade vatandaştan biraz daha fazla bu konuda bilgi sahibi. Sadece vatandaş dediklerimizin yorumlarını zaten bu haberlerin yayınlandığı yerlerin altında okuyoruz.
O yüzdende neden-sonuç ilişkisi ile yorum yazarken arada bir fark oluyor.
O yüzdende neden-sonuç ilişkisi ile yorum yazarken arada bir fark oluyor.
Hakan"737"Güven
- THY4292
- Senior Member
- Posts: 338
- Joined: 16 Feb 2010, 10:38
- Name: Hakan DAGHAN
- PID: 4292
- Vatsim ID: 1134887
- City: İzmir
- Location: Turkey
Tam olarak bilmiyorum belki vardır ya da yoktur ama, pilotların toplam uçuş mili ve süresine göre ne kadar yakıt harcadıkları (tabii uçak tipine göre bir sınıflama ile) eminim performans kriteri olarak hesaplanıyordur;ya da yakında hesaplanmaya başlanacaktır.Sene sonunda da ikramiyeleri bu kriterlere bağlamaya başlarlarsa şaşırmam.
-
- Rookie
- Posts: 37
- Joined: 28 Mar 2011, 21:21
- Name: Cem Dogan
- PID: 3012
Geçen gün bende buna benzer bir konuşma yakalamıştım iststatus'de.Anadolujetin A320 si holda alınmıştı.Kaptan yanlış hatırlamıyorsam 8 dk. lik yakıtının kaldığını söyledi.ATC de hemen holddan çıkarıp iniş sırasında öne aldı.Emergency falan da deklare edilmedi.

Kurallar, özellikle de havacılıkta kanla yazılan kurallar. Tüm pilotların dinlemekte olduğu kanalda bu şekilde bir iltimas gösterilmesi...ademburcu wrote:Kız haklı abi !Kaptan deklare etmeden emergency istiyor,ısrarla emergency deklare etmekten kaçınıyor,siz ATC olsanız bu kaptana nasıl davranırdınız?
Devamı nasıl gelirdi merak ediyorum.
Bence ATC son derece haklı.
Tabi olayın arka yüzü nasıldır bilmeden konuşmak kolay. Ama bildiklerimiz ışığında görünen -bence- bu.