Merhaba,
Bir süredir SSW A310 topic altında PSS A320 serilerini tartışır olduk.
Dilerseniz burada devam edelim.
Arkadaşlar, PSS A320 için şr.gau şr.exe diye eklentiler var. Joystick üzerindeki gaz ayarı için kullandı?ımız ayar dü?mesine A/T TOGA FLEX CLIMB REVERSE aktivasyon yeteneklerini kazandırıyor.
Aramızda bilen kullanan var mı?
Murat Tolo?lu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, Ystanbul
PSS A319, A320, A321 HAKKINDA
Selamlar
Arkadaslar , benimde Airbus genel ve PSS ABPro panel hakkında birkaç sorum olacak.. Take off aşamasında , biraz gaz verdikten sonra klavyede iki kez (+) tuşuna basıyoruz , take off için yeterli hıza eriştiğimizde (1) tuşuna basarak trim down ve uçak kalkıyor.. Sonrasında yine bir kez (-) tuşuna basarak şrust climb moduna geçiyoruz.. Sorum şu , klavyede iki kez (+) veya bir kez (-) tuşlarına basmanın, paneldeki karşılığı ne? Sanırım klavyede iki kez (+)ya basmak , panelde A/Thr butonuna basmayla aynı şey.. Amaç, imkanlar ölçüsünde biraz daha gerçekliği yakalamak.. En azından gerçekte bu iş nasıl oluyor bilmek isterdim..
Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde
, AutoPilot OFF iken , sağa sola manevra yapmanın imkanı yok değil mi? Ortada Lovye yok ama pencere kenarında bir joystick var , ne işe yaradığını bilmiyorum.. Bu durumda , tamamen VFR şartlarda , ILS ve FMC'de pist bilgisi/approach yok iken nasıl inilecek?
Diyelimki , uçuş bilgisayarı ve AutoPilot, arızalandı.. Hiçbir şekilde ne rotayı izleyebiliyorsunuz , ne de HDG,SPD veya ALT değerlerini değiştirebiliyorsunuz..Bu durumda "son dua charlie" mi oluyor?
Not:Bu konuyu başka bir topikte dile getirmiştim..Buraya taşımak daha uygun oldu. Bu topiğe gerçekten benim çok ihtiyacım vardı..Murat kaptanıma teşekkür..
Sevgi ve Saygılarla
Cüneyt Damar

Arkadaslar , benimde Airbus genel ve PSS ABPro panel hakkında birkaç sorum olacak.. Take off aşamasında , biraz gaz verdikten sonra klavyede iki kez (+) tuşuna basıyoruz , take off için yeterli hıza eriştiğimizde (1) tuşuna basarak trim down ve uçak kalkıyor.. Sonrasında yine bir kez (-) tuşuna basarak şrust climb moduna geçiyoruz.. Sorum şu , klavyede iki kez (+) veya bir kez (-) tuşlarına basmanın, paneldeki karşılığı ne? Sanırım klavyede iki kez (+)ya basmak , panelde A/Thr butonuna basmayla aynı şey.. Amaç, imkanlar ölçüsünde biraz daha gerçekliği yakalamak.. En azından gerçekte bu iş nasıl oluyor bilmek isterdim..
Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde

Diyelimki , uçuş bilgisayarı ve AutoPilot, arızalandı.. Hiçbir şekilde ne rotayı izleyebiliyorsunuz , ne de HDG,SPD veya ALT değerlerini değiştirebiliyorsunuz..Bu durumda "son dua charlie" mi oluyor?

Not:Bu konuyu başka bir topikte dile getirmiştim..Buraya taşımak daha uygun oldu. Bu topiğe gerçekten benim çok ihtiyacım vardı..Murat kaptanıma teşekkür..
Sevgi ve Saygılarla
Cüneyt Damar

-
- Rookie
- Posts: 26
- Joined: 16 Apr 2004, 20:30
- Location: Turkey
- Contact:

Efm, o sol tarafınızda gördüğünüz ''sidestick'' olup:), yeni jenerasyon airbusların hepsinde var. Lövye yerine onu kullanıyorlar. tabii amac ''fly by wire '' sistemiyle ucan bu ucaklarda pilotun işini kolaylaştırmak..
iyi ucuslar..

Sevgiler
Serhan Lokman
Valla acemilik bir tarafa, ana uçak kontrollerini kumanda eden lövyesi olmayan uçak olur mu hiç? Ayrıca uçaklar ne zamandan beri AP olmayınca düşüyor?
Gerçekte gaz kolunun oturacağı noktalar vardır, iki kere +'ya basmak gerçekte de gaz kolunu TOGA noktasına almakla aynıdır. Tam olarak nasıl olduğunu ben de bilmiyorum. Gaz kolları AT haricinde normal olarak işliyor ama AT kulanımında tek noktada kaldığı halde güç değişiyor. Belki 737'deki flap gibi kaldırıp gerekli nokraya alınıyordur. Perşembe günü İstanbul'a dönerken yeni A32x'lerden biri gelirse sorarım
Uçağı kaldırmak için trim kullanılmaz, trim önceden ayarlanır, kalkış için lövye kullanılır, yani kaptan için soldaki sidestick.
Son olarak bence bir joystick edinin.
Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com

Gerçekte gaz kolunun oturacağı noktalar vardır, iki kere +'ya basmak gerçekte de gaz kolunu TOGA noktasına almakla aynıdır. Tam olarak nasıl olduğunu ben de bilmiyorum. Gaz kolları AT haricinde normal olarak işliyor ama AT kulanımında tek noktada kaldığı halde güç değişiyor. Belki 737'deki flap gibi kaldırıp gerekli nokraya alınıyordur. Perşembe günü İstanbul'a dönerken yeni A32x'lerden biri gelirse sorarım

Uçağı kaldırmak için trim kullanılmaz, trim önceden ayarlanır, kalkış için lövye kullanılır, yani kaptan için soldaki sidestick.
Son olarak bence bir joystick edinin.
Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com

quote:Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde , AutoPilot OFF iken , sağa sola manevra yapmanın imkanı yok değil mi? Ortada Lovye yok ama pencere kenarında bir joystick var , ne işe yaradığını bilmiyorum.. Bu durumda , tamamen VFR şartlarda , ILS ve FMC'de pist bilgisi/approach yok iken nasıl inilecek?
Autopilot off ise doğal olarak sen "on" oluyorsun:D
Ural Köseoğlu
TK550
Autopilot off ise doğal olarak sen "on" oluyorsun:D
Ural Köseoğlu
TK550
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Sevgili Cüneyt
1-Airbus da gaz kolunun 4 modu var.
2-Take off için FLEX/TO ve TO/GA modunda kalkabilirsin.
2-Line up olunca shift/4 ile pedestal paneli aç, ve iki kere + ya bas. Gaz kolunun FLEX/TO ya geldiğini göreceksin.Eğer gerçekçilik açısından bakıyorsan gaz kolunu mause yardımıyla (+ ya basmadan) FLEX/TO moduna buradan getirebilirsin.Ve kalkısını yaparsın.
3-Uçak airborne olduktan sonra radio altimeter + 1660feet olunca
Primary Flight Display de (üstte -en solda ki monitor)LVR CLB yanıp söndüğünü göreceksin işte o zaman gaz kolunu 1 kademe geriye çekerek (CLB modu)na geçmen lazım. ki bunu yukarda söylediğim gibi ya - ye basarak ya da mouse ile pedestal paneldeki gaz kolunu direk geriye çekerek yapabilirsin.
Bu işlem ile hem tırmanma hem seyir hem alçalma hem yaklaşma; yani touch-down yapıncaya kadar gaz kolu modumuz bu olacak.
4-Touch-down sırasında zaten retard,retard anonsu ile gaz kolunu
IDLE moduna çekeceksin.
5-Flight By Wire yani side-stick: İşte o özellik diğer tüm uçaklardan Airbus'ı ayıran bir teknoloji.Pilotun tonlarca ağırlıktaki bir uçagını bizim Force-Feedback lerden çok daha yumuşak bir şekilde kontrol etmesini sağlıyor.Ve tabiki VOR yaklaşmalarında pilot uçağı bu joystick ile yönetiyor.
iyi uçuşlar
Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA
selim bilgin
1-Airbus da gaz kolunun 4 modu var.
2-Take off için FLEX/TO ve TO/GA modunda kalkabilirsin.
2-Line up olunca shift/4 ile pedestal paneli aç, ve iki kere + ya bas. Gaz kolunun FLEX/TO ya geldiğini göreceksin.Eğer gerçekçilik açısından bakıyorsan gaz kolunu mause yardımıyla (+ ya basmadan) FLEX/TO moduna buradan getirebilirsin.Ve kalkısını yaparsın.
3-Uçak airborne olduktan sonra radio altimeter + 1660feet olunca
Primary Flight Display de (üstte -en solda ki monitor)LVR CLB yanıp söndüğünü göreceksin işte o zaman gaz kolunu 1 kademe geriye çekerek (CLB modu)na geçmen lazım. ki bunu yukarda söylediğim gibi ya - ye basarak ya da mouse ile pedestal paneldeki gaz kolunu direk geriye çekerek yapabilirsin.
Bu işlem ile hem tırmanma hem seyir hem alçalma hem yaklaşma; yani touch-down yapıncaya kadar gaz kolu modumuz bu olacak.
4-Touch-down sırasında zaten retard,retard anonsu ile gaz kolunu
IDLE moduna çekeceksin.
5-Flight By Wire yani side-stick: İşte o özellik diğer tüm uçaklardan Airbus'ı ayıran bir teknoloji.Pilotun tonlarca ağırlıktaki bir uçagını bizim Force-Feedback lerden çok daha yumuşak bir şekilde kontrol etmesini sağlıyor.Ve tabiki VOR yaklaşmalarında pilot uçağı bu joystick ile yönetiyor.
iyi uçuşlar
Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA
selim bilgin
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Bir şey daha belirtmek istedim
Kalkış için hep FLEX/TO kullanılıyor.Yani Türkçe'si dış ısıya bağlı olarak uçağın MCDU'su kalkış gücünü hesaplıyor ve daha az bir şrust ile yumuşatarak kalkış yapıyor.
TO/GA da ise full şrust ile kalkış yapıyor.
Dediğim gibi her ikisi de kalkışı sağlar ama FLEX/TO kullanılıyor.
Axx Inst.Rating VA
TK656
selim bilgin
Kalkış için hep FLEX/TO kullanılıyor.Yani Türkçe'si dış ısıya bağlı olarak uçağın MCDU'su kalkış gücünü hesaplıyor ve daha az bir şrust ile yumuşatarak kalkış yapıyor.
TO/GA da ise full şrust ile kalkış yapıyor.
Dediğim gibi her ikisi de kalkışı sağlar ama FLEX/TO kullanılıyor.
Axx Inst.Rating VA
TK656
selim bilgin
Fly-by-wire sadece Airbus'a ait bir özellike değil, yanlış hatırlamıyorsam 777 de aynı şekilde işliyor ama öyle değilse de yanlışlığımı Oktoberfest dahilinde 3 Ma içmeme veriniz. 
Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com


Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com

Yaaa selçukcum bek PSSle uçan bu kadar kişi war bi THY TC-JLF repainti yaptan gönlümüz gözümüz açılsın yaaa artık sıkımışlardır Airbus Texture üyle uçmaya hadi bi el atıwer be kardeşim


Emirhan üzgünüm ama daha önce de söylediğim gibi PSS için repaint yapmıycam. Yine daha önce söylediğim gibi iFDG modelini kullanabilirsin. Galiba sende FS2002 var ve sanırım FDE FS2002 ile pek uyumlu değil, o yüzden uçak hızlanmıyor ya da yükselmiyor. Geçen gün IST-ESB-IST uçtum, hiç problem yok bende. Avsim'de FDE arat, Pedro Oliviera'nın FS2002 uyumlu FDE'si vardı sanırım.
ek: Yanlış hatırlamıyormuşum, 777 de fly-by-wire imiş.
Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com

ek: Yanlış hatırlamıyormuşum, 777 de fly-by-wire imiş.
Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com

Selamlar..
AP arızasından söz ederken bakın şu işe ADSL modem arıza yaptı , şu an VFR idare etmek zorundayım..İyiki eski emektar hardware modemi satmamışım..
Öncelikle şunu belirteyim ki , FS benim için bir hobi olmakla birlikte bu konudaki öğrenciliğim de hiç bitmeyecek.. Bazı sorular komik te gelebilir.. Ama olsun şimdi sorma zamanı..
İlk PSS A340 aldığımda , klasik yöntemlerle uçağı yönetmeye kalkmıştım.. Klavye kullanarak bildiğimiz kalkış ve VFR uçuş.. Tüm kalkış denemeleri başarısızdı.. Klavyede , up ve down, sanki fonksiyonu yok gibiydi..Neyse manuallerden , trim ayarlarının değiştirilebildiğini öğrendim..Num (7) ve (1).. Sonunda kalkmayı başarabildim..Kalktıktan sonra , AP off iken , sağa veya sola uçağı yönlendirmek istemiştim ama nafile.. Sonrasında , bunu sordum ..Sanırım Ural Kaptan.. ve aldığım cevap şuydu..Airbus lar tamamen bilgisayarla kumanda edilir , pilot sadece bir sistem yöneticisi konumundadır.. Bende bu cevaptan ve başarısız VFR denemelerinden sonra ,Airbus , sadece ve sadece AP ile yönetilir gibi bir kanı oluştu kafamda..Yanlış anlamış da olabilirim . Zaten o aralar PMDG ile fazla haşır neşir olduğum için Airbus konusuna da fazla eğilmemiştim..
Selim kaptanım çok teşekkür ederim.. Tam istediğim noktalara approach yapmışsınız.:)Mükemmel bir landing olacak:) Klavye kullanmadan gaz ile ilgili işlemleri yapmak istiyordum evet.. ve Airbus - VFR ilişkisi..
BU DURUMDA.. LÖVYE = Airbustaki SIDE-STICK .
quote:Valla acemilik bir tarafa, ana uçak kontrollerini kumanda eden lövyesi olmayan uçak olur mu hiç? Ayrıca uçaklar ne zamandan beri AP olmayınca düşüyor?
Sevgili Selçuk kardeşim..Olur mu olmazmısını bilmiyorum.. Tek bildiğim Airbus'ı bilmediğim.. ?unun şurasında , iki kere gerçek A340 ta yolculuk yapmışım sadece..Ne kokpitine girdim , ne de bu işleri iyi bilen pilot arkadaşım veya yakınım var.. PSS Airbus serisini de yeni aldım.. Ne olmazların olduğu bu çağda artık hiçbirşey tuhaf gelmiyor.:)Desenki ya Airbus kanatsızda uçar uçandaire gibi, niye olmasın , adam yerçekimini yoketmeyi başarmış , acaba ne tür bir manyetik alan (üniversite de az canımı yakmadı)oluşturmuş diye düşünüp helal olsun deriz.
?aka bi yana işlerimden fırsat bulupta okumaya çalıştığım birkaç manuelle ne kadar olursa o kadar oluyor işte.. evet joystick edinsem iyi olacak .. Bu AP ile ilgili soruları sormamdaki amaç , tamamen Airbus - VFR ilişkisini anlamak idi..
Airbus ilk deneme uçuşunu yaparken,iniş esnasında Fransa'da ormanlık bir alana düşmesinin sebebini biliyor musunuz?
İlginize çok teşekkür ederim. Bu aralar işlerin yoğunluğundan ofisin yolunu da unuttum.. Modemde arıza yapınca , ortama tamamen uzak kaldım ve cevapta gecikti..Özür..
Saygılar ve sevgilerle
Cüneyt Damar

AP arızasından söz ederken bakın şu işe ADSL modem arıza yaptı , şu an VFR idare etmek zorundayım..İyiki eski emektar hardware modemi satmamışım..

Öncelikle şunu belirteyim ki , FS benim için bir hobi olmakla birlikte bu konudaki öğrenciliğim de hiç bitmeyecek.. Bazı sorular komik te gelebilir.. Ama olsun şimdi sorma zamanı..
İlk PSS A340 aldığımda , klasik yöntemlerle uçağı yönetmeye kalkmıştım.. Klavye kullanarak bildiğimiz kalkış ve VFR uçuş.. Tüm kalkış denemeleri başarısızdı.. Klavyede , up ve down, sanki fonksiyonu yok gibiydi..Neyse manuallerden , trim ayarlarının değiştirilebildiğini öğrendim..Num (7) ve (1).. Sonunda kalkmayı başarabildim..Kalktıktan sonra , AP off iken , sağa veya sola uçağı yönlendirmek istemiştim ama nafile.. Sonrasında , bunu sordum ..Sanırım Ural Kaptan.. ve aldığım cevap şuydu..Airbus lar tamamen bilgisayarla kumanda edilir , pilot sadece bir sistem yöneticisi konumundadır.. Bende bu cevaptan ve başarısız VFR denemelerinden sonra ,Airbus , sadece ve sadece AP ile yönetilir gibi bir kanı oluştu kafamda..Yanlış anlamış da olabilirim . Zaten o aralar PMDG ile fazla haşır neşir olduğum için Airbus konusuna da fazla eğilmemiştim..
Selim kaptanım çok teşekkür ederim.. Tam istediğim noktalara approach yapmışsınız.:)Mükemmel bir landing olacak:) Klavye kullanmadan gaz ile ilgili işlemleri yapmak istiyordum evet.. ve Airbus - VFR ilişkisi..
BU DURUMDA.. LÖVYE = Airbustaki SIDE-STICK .
quote:Valla acemilik bir tarafa, ana uçak kontrollerini kumanda eden lövyesi olmayan uçak olur mu hiç? Ayrıca uçaklar ne zamandan beri AP olmayınca düşüyor?
Sevgili Selçuk kardeşim..Olur mu olmazmısını bilmiyorum.. Tek bildiğim Airbus'ı bilmediğim.. ?unun şurasında , iki kere gerçek A340 ta yolculuk yapmışım sadece..Ne kokpitine girdim , ne de bu işleri iyi bilen pilot arkadaşım veya yakınım var.. PSS Airbus serisini de yeni aldım.. Ne olmazların olduğu bu çağda artık hiçbirşey tuhaf gelmiyor.:)Desenki ya Airbus kanatsızda uçar uçandaire gibi, niye olmasın , adam yerçekimini yoketmeyi başarmış , acaba ne tür bir manyetik alan (üniversite de az canımı yakmadı)oluşturmuş diye düşünüp helal olsun deriz.

Airbus ilk deneme uçuşunu yaparken,iniş esnasında Fransa'da ormanlık bir alana düşmesinin sebebini biliyor musunuz?
İlginize çok teşekkür ederim. Bu aralar işlerin yoğunluğundan ofisin yolunu da unuttum.. Modemde arıza yapınca , ortama tamamen uzak kaldım ve cevapta gecikti..Özür..
Saygılar ve sevgilerle
Cüneyt Damar

Airbus 320'nin hava gösterisi sırasında ormanlık alana düşmesi ile ilgili video;
http://radioscanning.wox.org/Scanner/So ... ea320.mpeg
ve rapor;
http://www.airdisaster.com/investigatio ... shtml#ipsc
Okursanız inginç bulacaksınız. Kata kutuların kaybolup saklanması, bantların silinmesi gibi gariplikler söz konusu.
Pas geçme için motorların cevap vermemesi ve altimetrenin yanlış göstermesi, kaza sebebi gibi görünüyor.
Saygılar.
Uğur Uzgan
TRVACC
http://radioscanning.wox.org/Scanner/So ... ea320.mpeg
ve rapor;
http://www.airdisaster.com/investigatio ... shtml#ipsc
Okursanız inginç bulacaksınız. Kata kutuların kaybolup saklanması, bantların silinmesi gibi gariplikler söz konusu.
Pas geçme için motorların cevap vermemesi ve altimetrenin yanlış göstermesi, kaza sebebi gibi görünüyor.
Saygılar.
Uğur Uzgan
TRVACC