PSS A319, A320, A321 HAKKINDA

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Merhaba,

Bir süredir SSW A310 topic altında PSS A320 serilerini tartışır olduk.

Dilerseniz burada devam edelim.

Arkadaşlar, PSS A320 için şr.gau şr.exe diye eklentiler var. Joystick üzerindeki gaz ayarı için kullandı?ımız ayar dü?mesine A/T TOGA FLEX CLIMB REVERSE aktivasyon yeteneklerini kazandırıyor.

Aramızda bilen kullanan var mı?

Murat Tolo?lu, TK233
Senior First Officer
Bahçeşehir, Ystanbul
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Bu özellik zaten kendinden var :)

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar
Arkadaslar , benimde Airbus genel ve PSS ABPro panel hakkında birkaç sorum olacak.. Take off aşamasında , biraz gaz verdikten sonra klavyede iki kez (+) tuşuna basıyoruz , take off için yeterli hıza eriştiğimizde (1) tuşuna basarak trim down ve uçak kalkıyor.. Sonrasında yine bir kez (-) tuşuna basarak şrust climb moduna geçiyoruz.. Sorum şu , klavyede iki kez (+) veya bir kez (-) tuşlarına basmanın, paneldeki karşılığı ne? Sanırım klavyede iki kez (+)ya basmak , panelde A/Thr butonuna basmayla aynı şey.. Amaç, imkanlar ölçüsünde biraz daha gerçekliği yakalamak.. En azından gerçekte bu iş nasıl oluyor bilmek isterdim..

Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde :D, AutoPilot OFF iken , sağa sola manevra yapmanın imkanı yok değil mi? Ortada Lovye yok ama pencere kenarında bir joystick var , ne işe yaradığını bilmiyorum.. Bu durumda , tamamen VFR şartlarda , ILS ve FMC'de pist bilgisi/approach yok iken nasıl inilecek?
Diyelimki , uçuş bilgisayarı ve AutoPilot, arızalandı.. Hiçbir şekilde ne rotayı izleyebiliyorsunuz , ne de HDG,SPD veya ALT değerlerini değiştirebiliyorsunuz..Bu durumda "son dua charlie" mi oluyor? :D

Not:Bu konuyu başka bir topikte dile getirmiştim..Buraya taşımak daha uygun oldu. Bu topiğe gerçekten benim çok ihtiyacım vardı..Murat kaptanıma teşekkür..

Sevgi ve Saygılarla


Cüneyt Damar
Image
Serhan Lokman
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Apr 2004, 20:30
Location: Turkey
Contact:

:):):)
Efm, o sol tarafınızda gördüğünüz ''sidestick'' olup:), yeni jenerasyon airbusların hepsinde var. Lövye yerine onu kullanıyorlar. tabii amac ''fly by wire '' sistemiyle ucan bu ucaklarda pilotun işini kolaylaştırmak..
iyi ucuslar..:D

Sevgiler
Serhan Lokman
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Valla acemilik bir tarafa, ana uçak kontrollerini kumanda eden lövyesi olmayan uçak olur mu hiç? Ayrıca uçaklar ne zamandan beri AP olmayınca düşüyor?

Gerçekte gaz kolunun oturacağı noktalar vardır, iki kere +'ya basmak gerçekte de gaz kolunu TOGA noktasına almakla aynıdır. Tam olarak nasıl olduğunu ben de bilmiyorum. Gaz kolları AT haricinde normal olarak işliyor ama AT kulanımında tek noktada kaldığı halde güç değişiyor. Belki 737'deki flap gibi kaldırıp gerekli nokraya alınıyordur. Perşembe günü İstanbul'a dönerken yeni A32x'lerden biri gelirse sorarım :)

Uçağı kaldırmak için trim kullanılmaz, trim önceden ayarlanır, kalkış için lövye kullanılır, yani kaptan için soldaki sidestick.

Son olarak bence bir joystick edinin.

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

quote:Birde şu var.. Airbus acemiliğime verip gülmeyinde , AutoPilot OFF iken , sağa sola manevra yapmanın imkanı yok değil mi? Ortada Lovye yok ama pencere kenarında bir joystick var , ne işe yaradığını bilmiyorum.. Bu durumda , tamamen VFR şartlarda , ILS ve FMC'de pist bilgisi/approach yok iken nasıl inilecek?

Autopilot off ise doğal olarak sen "on" oluyorsun:D

Ural Köseoğlu
TK550
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili Cüneyt

1-Airbus da gaz kolunun 4 modu var.
2-Take off için FLEX/TO ve TO/GA modunda kalkabilirsin.
2-Line up olunca shift/4 ile pedestal paneli aç, ve iki kere + ya bas. Gaz kolunun FLEX/TO ya geldiğini göreceksin.Eğer gerçekçilik açısından bakıyorsan gaz kolunu mause yardımıyla (+ ya basmadan) FLEX/TO moduna buradan getirebilirsin.Ve kalkısını yaparsın.
3-Uçak airborne olduktan sonra radio altimeter + 1660feet olunca
Primary Flight Display de (üstte -en solda ki monitor)LVR CLB yanıp söndüğünü göreceksin işte o zaman gaz kolunu 1 kademe geriye çekerek (CLB modu)na geçmen lazım. ki bunu yukarda söylediğim gibi ya - ye basarak ya da mouse ile pedestal paneldeki gaz kolunu direk geriye çekerek yapabilirsin.
Bu işlem ile hem tırmanma hem seyir hem alçalma hem yaklaşma; yani touch-down yapıncaya kadar gaz kolu modumuz bu olacak.
4-Touch-down sırasında zaten retard,retard anonsu ile gaz kolunu
IDLE moduna çekeceksin.
5-Flight By Wire yani side-stick: İşte o özellik diğer tüm uçaklardan Airbus'ı ayıran bir teknoloji.Pilotun tonlarca ağırlıktaki bir uçagını bizim Force-Feedback lerden çok daha yumuşak bir şekilde kontrol etmesini sağlıyor.Ve tabiki VOR yaklaşmalarında pilot uçağı bu joystick ile yönetiyor.


iyi uçuşlar

Axx Inst.Rating VA
Check Captain VA

selim bilgin
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Bir şey daha belirtmek istedim

Kalkış için hep FLEX/TO kullanılıyor.Yani Türkçe'si dış ısıya bağlı olarak uçağın MCDU'su kalkış gücünü hesaplıyor ve daha az bir şrust ile yumuşatarak kalkış yapıyor.
TO/GA da ise full şrust ile kalkış yapıyor.

Dediğim gibi her ikisi de kalkışı sağlar ama FLEX/TO kullanılıyor.

Axx Inst.Rating VA
TK656

selim bilgin
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Fly-by-wire sadece Airbus'a ait bir özellike değil, yanlış hatırlamıyorsam 777 de aynı şekilde işliyor ama öyle değilse de yanlışlığımı Oktoberfest dahilinde 3 Ma içmeme veriniz. :)

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
EmirhanKöksalTHY

Yaaa selçukcum bek PSSle uçan bu kadar kişi war bi THY TC-JLF repainti yaptan gönlümüz gözümüz açılsın yaaa artık sıkımışlardır Airbus Texture üyle uçmaya hadi bi el atıwer be kardeşim

Image
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Emirhan,adam Oktoberfest var içiyorum diyo sen repaint istiyosun:D.
Mail adresini ver ben yollarım sana

Ural Köseoğlu
TK550
drumex
Average User
Average User
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 04:36
Location: Turkey
Contact:

Emirhan üzgünüm ama daha önce de söylediğim gibi PSS için repaint yapmıycam. Yine daha önce söylediğim gibi iFDG modelini kullanabilirsin. Galiba sende FS2002 var ve sanırım FDE FS2002 ile pek uyumlu değil, o yüzden uçak hızlanmıyor ya da yükselmiyor. Geçen gün IST-ESB-IST uçtum, hiç problem yok bende. Avsim'de FDE arat, Pedro Oliviera'nın FS2002 uyumlu FDE'si vardı sanırım.

ek: Yanlış hatırlamıyormuşum, 777 de fly-by-wire imiş.

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
CnC
Junior Member
Junior Member
Posts: 79
Joined: 30 May 2004, 18:36
Location: Turkey

Selamlar..
AP arızasından söz ederken bakın şu işe ADSL modem arıza yaptı , şu an VFR idare etmek zorundayım..İyiki eski emektar hardware modemi satmamışım..:)

Öncelikle şunu belirteyim ki , FS benim için bir hobi olmakla birlikte bu konudaki öğrenciliğim de hiç bitmeyecek.. Bazı sorular komik te gelebilir.. Ama olsun şimdi sorma zamanı..

İlk PSS A340 aldığımda , klasik yöntemlerle uçağı yönetmeye kalkmıştım.. Klavye kullanarak bildiğimiz kalkış ve VFR uçuş.. Tüm kalkış denemeleri başarısızdı.. Klavyede , up ve down, sanki fonksiyonu yok gibiydi..Neyse manuallerden , trim ayarlarının değiştirilebildiğini öğrendim..Num (7) ve (1).. Sonunda kalkmayı başarabildim..Kalktıktan sonra , AP off iken , sağa veya sola uçağı yönlendirmek istemiştim ama nafile.. Sonrasında , bunu sordum ..Sanırım Ural Kaptan.. ve aldığım cevap şuydu..Airbus lar tamamen bilgisayarla kumanda edilir , pilot sadece bir sistem yöneticisi konumundadır.. Bende bu cevaptan ve başarısız VFR denemelerinden sonra ,Airbus , sadece ve sadece AP ile yönetilir gibi bir kanı oluştu kafamda..Yanlış anlamış da olabilirim . Zaten o aralar PMDG ile fazla haşır neşir olduğum için Airbus konusuna da fazla eğilmemiştim..

Selim kaptanım çok teşekkür ederim.. Tam istediğim noktalara approach yapmışsınız.:)Mükemmel bir landing olacak:) Klavye kullanmadan gaz ile ilgili işlemleri yapmak istiyordum evet.. ve Airbus - VFR ilişkisi..
BU DURUMDA.. LÖVYE = Airbustaki SIDE-STICK .

quote:Valla acemilik bir tarafa, ana uçak kontrollerini kumanda eden lövyesi olmayan uçak olur mu hiç? Ayrıca uçaklar ne zamandan beri AP olmayınca düşüyor?

Sevgili Selçuk kardeşim..Olur mu olmazmısını bilmiyorum.. Tek bildiğim Airbus'ı bilmediğim.. ?unun şurasında , iki kere gerçek A340 ta yolculuk yapmışım sadece..Ne kokpitine girdim , ne de bu işleri iyi bilen pilot arkadaşım veya yakınım var.. PSS Airbus serisini de yeni aldım.. Ne olmazların olduğu bu çağda artık hiçbirşey tuhaf gelmiyor.:)Desenki ya Airbus kanatsızda uçar uçandaire gibi, niye olmasın , adam yerçekimini yoketmeyi başarmış , acaba ne tür bir manyetik alan (üniversite de az canımı yakmadı)oluşturmuş diye düşünüp helal olsun deriz. :) ?aka bi yana işlerimden fırsat bulupta okumaya çalıştığım birkaç manuelle ne kadar olursa o kadar oluyor işte.. evet joystick edinsem iyi olacak .. Bu AP ile ilgili soruları sormamdaki amaç , tamamen Airbus - VFR ilişkisini anlamak idi..
Airbus ilk deneme uçuşunu yaparken,iniş esnasında Fransa'da ormanlık bir alana düşmesinin sebebini biliyor musunuz?

İlginize çok teşekkür ederim. Bu aralar işlerin yoğunluğundan ofisin yolunu da unuttum.. Modemde arıza yapınca , ortama tamamen uzak kaldım ve cevapta gecikti..Özür..

Saygılar ve sevgilerle


Cüneyt Damar
Image
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

Airbus 320'nin hava gösterisi sırasında ormanlık alana düşmesi ile ilgili video;
http://radioscanning.wox.org/Scanner/So ... ea320.mpeg


ve rapor;
http://www.airdisaster.com/investigatio ... shtml#ipsc


Okursanız inginç bulacaksınız. Kata kutuların kaybolup saklanması, bantların silinmesi gibi gariplikler söz konusu.

Pas geçme için motorların cevap vermemesi ve altimetrenin yanlış göstermesi, kaza sebebi gibi görünüyor.

Saygılar.


Uğur Uzgan
TRVACC
EmirhanKöksalTHY

Ural Hocam Adresim emirhanşy@e-kolay.net gönderirseniz çok memnun olurum [;)]

Image
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”