1. "Runway 26R is used for landings with tailwind components of up to 5 kts. Otherwise, runway 08L will be used. Runway 26L/08R is used for departures respectively. Runway 26R/08L is available for departures upon request. Check NOTAMs for actual runway and taxiway usage. " (http://www.vacc-sag.org/airport/EDDT) Belirtilen hususu son metar raporuna müteakip gözönünde bulundurmakta fayda var, zira bu meseleye paralel bir konu dün bizde de konuşulmuştu.
2. 08 L/R kullanacağımızı farzedelim. 08 pistleri için uygulanan RNAV/FMS Transition Chartında KLF 08L transition çok hoşuma gitti. Hiç böyle transition uygulamamıştım. Bunun kleransını kimden isteyeceğiz? CTR ? APP ? Uçuş planında belirtmek yeterli mi? Eğer klerans isteyeceksek şu cümle uygun oluyor mu..

"Tegel (CTR / APP), Turkish Airlines 8-7-1-6 is ready and requesting Kilo Lima Foxtrot Transition for Runway 0-8 Left with Foxtrot Mike Sierra"
3 ve 4. maddeler üyemizin herzamanki yapıcı tavrı ve izni ile tartısmalara yer açmaması için silinmiştir anlayışına teşekkür ediyoruz.
5. Başka bir husus, dün İlker Değirmencioğlu hocamla hoş bir tesadüf neticesinde aynı meydana aynı anda aynı görev uçuşunu icra etmemiz sebebiyle sohbet şansımız oldu. Kendisi bana İstanbul'a gelir misiniz diye sorduğunda LTAC-LTBA uçuşunu kastediyor düşüncesiyle tabii geleyim demiştim. Meğer gerçekten gelip gelmediğimi soruyormuş, tanışırız demişti.

6. Her zaman olduğu gibi, esenlikler...
Bahadir ALKES
FLYTH, PID3716
İstanbul 1976