Merhaba Arkadaşlar,
Bildiğiniz gibi pilotajın önemli noktalarından biri de son yaklaşmadaki handling dir. Zira FDR de bu konuda gayet hassas olup ciddi puanlar kırmaktadır. Son yaklaşma sırasında Radio Altimeter ve Vertical Speed in iyi gözlemlenmesi performansı belirlemektedir. Ben de bu iki değeri sürekli görebilmek için bir gauge tasarladım kullanmak isteyenler aşağıdaki linkten indirip kurabilirler.
Saygılar,
Deniz Mordoğan.
http://s3.dosya.tc/server27/wvbpCm/Vert ... r.rar.html
Son Yaklaşma Performansı
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Deniz Hoca'm merhaba,
Öncelikle tebrik ederim, güzel bir düşünce ve çalışma.
Yapmış olduğunuz Gauge tam olarak ne yapıyor, hangi FS ile uyumlu? Acaba ekran görüntüleriyle birlikte biraz bilgi vermeniz mümkün müdür?
Öncelikle tebrik ederim, güzel bir düşünce ve çalışma.
Yapmış olduğunuz Gauge tam olarak ne yapıyor, hangi FS ile uyumlu? Acaba ekran görüntüleriyle birlikte biraz bilgi vermeniz mümkün müdür?
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu
- THY4016
- Average User
- Posts: 106
- Joined: 27 Feb 2014, 21:39
- Name: Tamer OZTURK
- PID: 4016
- Vatsim ID: 1228857
- City: Gazimagusa
- Location: Turkish Republic of Northern Cyprus
Deniz hocam, Öncelikle elinize sağlık.Rica etsek ekran görüntüleriyle birlikte daha detaylı bilgi verebilir misiniz? Hangi uçak eklentileriyle çalışıyor?..vs?
- THY4146
- Junior Member
- Posts: 87
- Joined: 19 Sep 2009, 22:52
- Name: Deniz MORDOGAN
- PID: 4146
- Vatsim ID: 1126032
- City: Ankara
- Location: Ankara
Merhaba Arkadaşlar,
gauge fsx ile uyumlu ve tüm uçaklara uygulanabilir.
altta image linkini veriyorum.
http://s22.postimg.org/65mzqoldd/gauge.jpg
Resimde de görüldüğü gibi sol tarafta Radio Altimetre sağ tarafta da Vertical Speed bulunmakta ve iniş esnasında iki değeri birden anlık olarak görebilirsiniz.
gauge fsx ile uyumlu ve tüm uçaklara uygulanabilir.
altta image linkini veriyorum.
http://s22.postimg.org/65mzqoldd/gauge.jpg
Resimde de görüldüğü gibi sol tarafta Radio Altimetre sağ tarafta da Vertical Speed bulunmakta ve iniş esnasında iki değeri birden anlık olarak görebilirsiniz.
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Deniz Kaptan'ım anladığım kadarıyla hem FS database'ine nasıl erişeceğinizi iyi biliyorsunuz hem de yazılım beceriniz oldukça yüksek. Güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık. Ancak benim şahsi kanaatım pek çok uçakta bu değerler zaten anlık olarak gösteriliyor. Belki DME ye bakarak ideal GlideSlope için olması gereken Vertical Speed'den +/- sapmayı gösterseniz özellikle ILS olmayan meydanlarda daha yararlı olurdu diye düşündüm. ILS olan meydanlarda 500 ft altında A/P off bile yapılsa "BELKİ" Flight Director'u takip ederek ideal Glide Slope sürdürülebilir (bundan emin değilim, bakacağım).
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu
- THY4146
- Junior Member
- Posts: 87
- Joined: 19 Sep 2009, 22:52
- Name: Deniz MORDOGAN
- PID: 4146
- Vatsim ID: 1126032
- City: Ankara
- Location: Ankara
Kaptanım haklısınız sonuçta ils olan pistlere auto land dahi yapılabilir bu sıkıntı değil lakin benim üzerinde durduğum asıl konu palye noktası ve touchdown kalitesi. Gerçek uçuşlarımda özellikle bu konuda oldukça hassas olmaya çalışıyorum tabiki simulasyonda hava hissi tam oluşmadığı için bu değerleri anlık olarak görerek daha net iniş yapmak için yaptım bu aracı. normalde uçaklarda gösterilen değerler anlık olarak palye anlamında anlaşılamıyor yani uçağınız "ten" dedikten sonra 3.5 metreden uçağın hangi düşey hızla yere dokunduğu oldukça önemlidir bu değerin 100 feet per minute dan aşağıda olması gerekir. Ancak zaten simulasyondur deyip bu hassasiyetleri atlayabiliriz ama böylesinin daha gerçekçi olduğunu düşünüyorum.
VOR yaklaşmalarda glideslop görsel olarak belirlenir ama palye ve sonrası için yine dediğim şeyler geçerli olacaktır. Chartlarda yer hızınıza göre hangi düşey hıza sahip olmanız gerektiği belirtilmiştir. ayrıca belirli DME mesafelerinde olmanız gereken yaklaşık irtifalarda vardır. Bu şekilde bir son yaklaşma planlamak ve Chartlarda belirtilen formları birebri uygulamaya çalışmak en doğrusudur kanımca.
Saygılarımla
VOR yaklaşmalarda glideslop görsel olarak belirlenir ama palye ve sonrası için yine dediğim şeyler geçerli olacaktır. Chartlarda yer hızınıza göre hangi düşey hıza sahip olmanız gerektiği belirtilmiştir. ayrıca belirli DME mesafelerinde olmanız gereken yaklaşık irtifalarda vardır. Bu şekilde bir son yaklaşma planlamak ve Chartlarda belirtilen formları birebri uygulamaya çalışmak en doğrusudur kanımca.
Saygılarımla
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Şimdi amacınızı daha iyi anladım sanıyorum. Son yaklaşma başlığı beni yanılttı. Siz flare ve touchsown kısmını daha kaliteli uygulayabilmeyi hedeflemişsiniz. Şimdi anlaştık .
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Murat Tologlu
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
deniz kaptanım ellerine sağlık hemen indirip deneyeceğim,fakat yüklediğin site senden bağımsız bir linke yönlendiriyor antivirüs uyarı veriyor kullanıcıların bilgisine.dosya temiz site biraz şaibeli diyor AV.setup.exe diye bir dosya kaydediyor pc ye deniz var mı böyle bir dosya?
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- artuncs
- Legend
- Posts: 2136
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Deniz kaptanim sonraki aciklamalariniz ile bende tam olarak ne ise yaradigini yeni anladim ve bugune kadar dusunulmemis bir fikir ile bu kucuk programi gelistirip bize sundugunuz icin tesekkur ederiz.
ilk firsatta deneyecegim ve bende fikirlerimi sizler ile paylasacagim, Ellerinize saglik
ilk firsatta deneyecegim ve bende fikirlerimi sizler ile paylasacagim, Ellerinize saglik

Erhan M. Artuc