İlginç Bir Durum!!!

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Merhaba arkadaşlar...
Bugün saat 14:00 sularında bilgisayarımın verdiği bir hata nedeni ile tamamlayamadığım bir uçuşumda dikkatimi çeken bir durum vardı bende paylaşmak istedim...
Bildiğimiz gibi irtifaya çıktıkça sıcaklık ortalama her 1000ft için 2 celsius derece azalır. Bu olmasını beklediğimiz bir durumdur. Ancak atmosferde durumlar her zaman bu şekilde gerçekleşmez.
Enverziyon denen durumda sıcaklık irtifa ile zalacağı yerde artış gösterir. Enverziyon genellikle kış mevsiminde, büyük şehirlerde çok belirgin olarak görülür ve hava kirliliğine neden olur. Özellikle kış mevsiminde, yüksek basıncın hakim olduğu sakin gecelerde yeryüzü radyasyon kaybı nedeniyle havadan daha çabuk soğur ve yere yakın seviyelerde soğuk, yerin biraz üstünde ise sıcak hava bulunur. Bu durumda yerdeki soğuk hava hapsolur ve yükselemez, ne zaman yer sıcaklığı ısınarak yukarı seviyelerden yüksek hale gelir o zaman oluşan radyasyon sisi ve enverziyon ortadan kalkar.

Image

Resimde de görüldüğü gibi sıcaklık hiç bir zaman pozitif değerlere ulaşamamakta. Özellikle de 38000ft lerde...

Fakat bugunki uçuşumda 38000ft te +18 derece görünce dudağım uçukladı :x :o :o
Image
ardından kısa bir süre sonra 2-3 dk sıcaklık olması gereken seviyelere geldi.
Image
Bu programın bir hatası mıydı yoksa olması ihtimali sizce var mıdır?
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Bu kadarını modellediklerini hiç sanmıyorum :)
Ha ama PMDG'ye sorarsanız böyle bir BUG var diye, "O BUG değil FEATURE" diyeceklerine eminim, biz çok yaptık zamanında yazılım geliştirirken ... :shock:
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

PMDG zaten sıcaklık biraz daha artış gösterse stall olacaktı ben hazır bekliyordum kumandalara atlamaya!
:? 8) :lol:
Active Sky 6.5 kullanıyorum belki onda vardı bir sıkıntı.
THY2286
Average User
Average User
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 21:22
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Location: Ankara

ASE nin işidir ya,interpolation yada extrapolationla elinde olan dataları farklı FL ve uzaklıklar için expand ediyor,doğal olarak esas data aldığı noktadan biraz uzak yada biraz yüksek/alçak bir nokta için çok acayip değerler elde edebiliyor...
PMDG de garibim ASE temperature olarak ne veriyorsa gösteriyor yahu yüklenmeyin bu kadar,emeği büyük üstümüzde :) Ama derseniz ki power management computer ı simüle etmiş olsa yakıt sarfiyatı 18 derecede -44 e göre çok daha fazla olması gerekirdi,ona lafım yok :)
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Haklısın bak PMDG sıcaklıkla pek ilgilenmemiş ki, o seviyedeki yakıt akışında değişiklik yok pek... Ama işin ilginci uçağı stall e götürüyo fakat yakıt değerini değiştirmiyor...
:lol: :lol: :lol:
User avatar
THY784
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 10 May 2006, 18:55
Name: Huseyin Eker
PID: 784
Vatsim ID: 954842
City: Ankara
Location: Turkey
Contact:

Uğurcuğum, ani sıcaklık değişikliği uçtuğun bölgenin cografi yapısından da kaynaklanıyor olabilir. :lol:
Post Reply

Return to “Training Lounge”