Oldukça eğlenceli ve şaşırtıcı bir deneyimdi, sizlerle hem deneyimimizi paylaşmak hem de karşılaştığımız bazı noktaları sormak istiyorum.
LTBA 18R da uçağı motorlar çalışır vaziyette aldık. Gerekli kontrollerimizi yaptıktan ve Yalova üzerinden bir dönüş ile tekrar geri dönmeyi FMC yi programladıktan sonra N1 %40 ve TOGA ile V1, VR kalkış süper. Kalktık gear up, V2 +20, LNAV derken......



Soru 1: AP mode a neden geçemedik, lövyeye fazla basınç verdiğimizden mi acaba? Manule devam ederken takeoff trim den dolayı mı sürekli bir yükselme durumu oldu? Manuel kullanım sırasında trim i de manuel ayarlamak gerekiyor galiba?
derken ansızın FL100 de CMD A ya cevap alıyoruz ve LNAV, VNAV uçuşun keyfini çıkarmaya ve etrafı seyretmeye başlıyoruz. Ufak tefek hava boşlukları keyfimiz yerinde, T/D noktasına gelmeden alçalmak için hazırlıklara başlıyoruz, biliyoruz PMDG den 737 zor yavaşlar


Teknisyen arkadaş rapor veriyor "Abi iç, dış tüm lastikleri patlattın"



Pehlivan doymuyor tabiki, ve 3nm den tekrar alıyoruz uçağı , bu sefer bayağı bildiğimiz iniş oluyor, yüzler gülüyor.


Bu sefer FO arkadaşım 3nm den alıyor uçağı, bu sefere ben rahatım, benim ilk denemedeki gibi baş aşağı geliyoruz, pisti kaçıracağımız kesinleştiği anda TO/GA ...... tekrar bir tur atalım.....
gazı açtık, yine yükselmeye başladık, hız düşüyor, STALL deneyeceğiz galiba

Bir gayret uçağım burnunu eziyoruz, neyse toparladık galiba ama bu arada hava bulutlanmış biraz, SADIK a döndük, ERMAN dan sonra girdik bir buluta görüş yok, manuel uçuyoruz, tabi TO/GA dan sonra FMC de rotada yok, gözler ND de PFD de....
G/S fena değil ama biz solda kaldık galiba




Güven kazandık,

Yağmur kesmedi, kar olsun... ne kadar da güzel lapa lapa yağıyor


N1 %40, TO/GA derken .... rudder ın ne işe yaradığını anlıyoruz, pisten çıkmayacağız derken arka taraf feryat figan, kalktık, hava bozuk kollar kas yapıyor sürede azaldı bu arada, direkt piste 3 nm kala pozisyonuna geliyoruz, rüzgar şiddetli ve yandan, ilk inişi aratmayacak gibi iniyoruz arkadan küfürleri duyar gibiyim...




Tekrar 3nm den inişi deniyoruz, her türlü çabaya rağmen sonuç


FO arkadaşımda son bir takeoff deniyor, kar yağışı ve rüzgar devam, 36R den kalktık ama pisten çıktık ama azimle yan yan kalkıyoruz, bana sorarsanız tenisyen arkadaş arkadan müdahale etti


Çok güzel bir deneyim oldu, bilgisayardan çok farklı, bence gerçek kokpitte uçmak daha kolay, mouse , panel uğraşmıyorsun. Hareketleri de hissetmek çok farklı.
Genel olarak pilotların işi çok zor, bizim gibi tatlısu simülatör sanal pilot olmak kolay tabii....


Soru 3: Uçuş sırasında kokpit içinde bir uyarı sesi geliyor idi ara ara. Sanki kabinde hostes çağrıma sesi gibi, ne olabilir acaba? Sanırım bu uyarıdan sonra Air Condition uyarısı geldi, overhead de bir ışık yandı ama heyecandan tam da dikkat edemedik.