Merhaba arkadaşlar,
YAA UG8 PETAR ile LTBA dan LTAC ye pmdg ile 4 defa denemem rağmen 21L/21R pistlerine inemedim.Çünkü FMC piste cok yakın bir dönüş açısıyla karşılamaya çalışıyor.Haliyle ILS establish olmuyor.Resimde de göreceginiz gibi.STAR Çartınıda inceledim star chartında tam tersi istikametle dönüş yapılıp pist karşılanacak diyor ama FMC ters yönde resimdeki çizgi istikametinde dönüşünü tamamlamaya çalışıyor...
Hatayı nederede yapıyorum?
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
PMDG Ankara inişte problem.
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
PMDGye girilen dataların %100 doğruluğuna asla inanmayın. SATAR prosedürünün sonunda BUK üzerinden sağadan dönüşle 21L pistine capture oluş yoktur. STAR, sizi BUK üzerine getirir, BUK üzerinde bir HOLD yapılarak 21L pistini karşılayacak açıya gelinir.Hold'un son bacağı BUK'a inbound olduğu için BUK üzerinden geçişle direk 21L pisti karşılanmış olur.
Oysa PMDG'de STAR'ları IAF'a bağlayan, buradaki gibi açılı gelen yaklaşmaların büyük bir kısmında hold kısmı yani uçağı pist ile aynı hizaya getirecek son dönüşler atlandığı için, eğer birazda süratiniz fazla ise uçak için OVERSHOOT olmak kaçınılmazdır.
Gerçekte pilotlar uçağa müdahale edebileceği, uçağın bilgisayarın takdir edersinziki birkaç yüzbin dolalık olması
sayesinde overshoot olmak pek kolay değildir, en azından kontrol edilebilir bir durumdur.
PMDGde ise, yine aynı şekilde siz müdahale edebilir, dönülecek açının fazla olması yüzünden süratini 190-200ktlarda tutar ve erken başlarsanız ve bu arda G/Slope'uda takip ederek alçalırsanız pist 6-7nm mesafe civarında 21L pistini karşılamış olursunuz.Püf noktası alçalmayı unutmamaktır.
bunun dışında yapabileceğiniz şey, uçağı FMCden çıkarıp yine, BUK'a birazdah kuzeyden gelecek bir rota çizmeniz olabilir.ATC varsa bunu sizin yerinize yapacaktır.
Benim size tavsiyem böyle bir durumda STARı takip ederek BUK'a gelin, BUK'u aynı baş ile geçin, 30 sn bu başda uçtuktan sonra HOLD'un outbound bacağını uçar gibi 033 başa dönün,1 dakika bu başda uçarken süratinizi 210knt'a düşürün,yaklaşma chartı profilindeki irtifaya alçalın, 1 dakika sonra soldan dönüşle aynı holdu tamamlar gibi BUK'a inbound olup BUK üzerinden yaklaşmanızı tamamlayın.
Hakan"737"Güven
Oysa PMDG'de STAR'ları IAF'a bağlayan, buradaki gibi açılı gelen yaklaşmaların büyük bir kısmında hold kısmı yani uçağı pist ile aynı hizaya getirecek son dönüşler atlandığı için, eğer birazda süratiniz fazla ise uçak için OVERSHOOT olmak kaçınılmazdır.
Gerçekte pilotlar uçağa müdahale edebileceği, uçağın bilgisayarın takdir edersinziki birkaç yüzbin dolalık olması

PMDGde ise, yine aynı şekilde siz müdahale edebilir, dönülecek açının fazla olması yüzünden süratini 190-200ktlarda tutar ve erken başlarsanız ve bu arda G/Slope'uda takip ederek alçalırsanız pist 6-7nm mesafe civarında 21L pistini karşılamış olursunuz.Püf noktası alçalmayı unutmamaktır.
bunun dışında yapabileceğiniz şey, uçağı FMCden çıkarıp yine, BUK'a birazdah kuzeyden gelecek bir rota çizmeniz olabilir.ATC varsa bunu sizin yerinize yapacaktır.
Benim size tavsiyem böyle bir durumda STARı takip ederek BUK'a gelin, BUK'u aynı baş ile geçin, 30 sn bu başda uçtuktan sonra HOLD'un outbound bacağını uçar gibi 033 başa dönün,1 dakika bu başda uçarken süratinizi 210knt'a düşürün,yaklaşma chartı profilindeki irtifaya alçalın, 1 dakika sonra soldan dönüşle aynı holdu tamamlar gibi BUK'a inbound olup BUK üzerinden yaklaşmanızı tamamlayın.
Hakan"737"Güven
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
quote:Originally posted by hakan737
PMDGye girilen dataların %100 doğruluğuna asla inanmayın. SATAR prosedürünün sonunda BUK üzerinden sağadan dönüşle 21L pistine capture oluş yoktur. STAR, sizi BUK üzerine getirir, BUK üzerinde bir HOLD yapılarak 21L pistini karşılayacak açıya gelinir.Hold'un son bacağı BUK'a inbound olduğu için BUK üzerinden geçişle direk 21L pisti karşılanmış olur.
Oysa PMDG'de STAR'ları IAF'a bağlayan, buradaki gibi açılı gelen yaklaşmaların büyük bir kısmında hold kısmı yani uçağı pist ile aynı hizaya getirecek son dönüşler atlandığı için, eğer birazda süratiniz fazla ise uçak için OVERSHOOT olmak kaçınılmazdır.
Gerçekte pilotlar uçağa müdahale edebileceği, uçağın bilgisayarın takdir edersinziki birkaç yüzbin dolalık olması
sayesinde overshoot olmak pek kolay değildir, en azından kontrol edilebilir bir durumdur.
PMDGde ise, yine aynı şekilde siz müdahale edebilir, dönülecek açının fazla olması yüzünden süratini 190-200ktlarda tutar ve erken başlarsanız ve bu arda G/Slope'uda takip ederek alçalırsanız pist 6-7nm mesafe civarında 21L pistini karşılamış olursunuz.Püf noktası alçalmayı unutmamaktır.
bunun dışında yapabileceğiniz şey, uçağı FMCden çıkarıp yine, BUK'a birazdah kuzeyden gelecek bir rota çizmeniz olabilir.ATC varsa bunu sizin yerinize yapacaktır.
Benim size tavsiyem böyle bir durumda STARı takip ederek BUK'a gelin, BUK'u aynı baş ile geçin, 30 sn bu başda uçtuktan sonra HOLD'un outbound bacağını uçar gibi 033 başa dönün,1 dakika bu başda uçarken süratinizi 210knt'a düşürün,yaklaşma chartı profilindeki irtifaya alçalın, 1 dakika sonra soldan dönüşle aynı holdu tamamlar gibi BUK'a inbound olup BUK üzerinden yaklaşmanızı tamamlayın.
Hakan"737"Güven
Yardımınız için çok teşekkürler.Ama esas problem sanırım Sceneryden kaynaklanıyor.(Sceneryleri update etmiştim.)Glideslope olmasına ragmen pist solda kalıyor.En az 6 kez denedim ama olmadı.Pist sürekli solda kalıyor.Bu scenery sorunun çözümü için bir fikriniz varmı acaba?.En güvenilir sceneryleri nereden bulabilirim?
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
PMDGye girilen dataların %100 doğruluğuna asla inanmayın. SATAR prosedürünün sonunda BUK üzerinden sağadan dönüşle 21L pistine capture oluş yoktur. STAR, sizi BUK üzerine getirir, BUK üzerinde bir HOLD yapılarak 21L pistini karşılayacak açıya gelinir.Hold'un son bacağı BUK'a inbound olduğu için BUK üzerinden geçişle direk 21L pisti karşılanmış olur.
Oysa PMDG'de STAR'ları IAF'a bağlayan, buradaki gibi açılı gelen yaklaşmaların büyük bir kısmında hold kısmı yani uçağı pist ile aynı hizaya getirecek son dönüşler atlandığı için, eğer birazda süratiniz fazla ise uçak için OVERSHOOT olmak kaçınılmazdır.
Gerçekte pilotlar uçağa müdahale edebileceği, uçağın bilgisayarın takdir edersinziki birkaç yüzbin dolalık olması

PMDGde ise, yine aynı şekilde siz müdahale edebilir, dönülecek açının fazla olması yüzünden süratini 190-200ktlarda tutar ve erken başlarsanız ve bu arda G/Slope'uda takip ederek alçalırsanız pist 6-7nm mesafe civarında 21L pistini karşılamış olursunuz.Püf noktası alçalmayı unutmamaktır.
bunun dışında yapabileceğiniz şey, uçağı FMCden çıkarıp yine, BUK'a birazdah kuzeyden gelecek bir rota çizmeniz olabilir.ATC varsa bunu sizin yerinize yapacaktır.
Benim size tavsiyem böyle bir durumda STARı takip ederek BUK'a gelin, BUK'u aynı baş ile geçin, 30 sn bu başda uçtuktan sonra HOLD'un outbound bacağını uçar gibi 033 başa dönün,1 dakika bu başda uçarken süratinizi 210knt'a düşürün,yaklaşma chartı profilindeki irtifaya alçalın, 1 dakika sonra soldan dönüşle aynı holdu tamamlar gibi BUK'a inbound olup BUK üzerinden yaklaşmanızı tamamlayın.
Hakan"737"Güven
Yardımınız için çok teşekkürler.Ama esas problem sanırım Sceneryden kaynaklanıyor.(Sceneryleri update etmiştim.)Glideslope olmasına ragmen pist solda kalıyor.En az 6 kez denedim ama olmadı.Pist sürekli solda kalıyor.Bu scenery sorunun çözümü için bir fikriniz varmı acaba?.En güvenilir sceneryleri nereden bulabilirim?
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Fatih Kaptanım,
Pistin solda kalma problemini ben de yaşamıştım. Şu linke göz atabilirsiniz http://www.flythy.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6337
Yalnız bende tüm meydanlarda problem vardı. PMDG'yi kaldırıp önce 737-600/700 daha sonra 737-800/900 kurduğumda sorun çözülmüştü. Eğer 737-600/700 kurulu değilse bu şekilde bir denemenizi öneririm.
İyi uçuşlar,
Onur Baylan
THY3774
Pistin solda kalma problemini ben de yaşamıştım. Şu linke göz atabilirsiniz http://www.flythy.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6337
Yalnız bende tüm meydanlarda problem vardı. PMDG'yi kaldırıp önce 737-600/700 daha sonra 737-800/900 kurduğumda sorun çözülmüştü. Eğer 737-600/700 kurulu değilse bu şekilde bir denemenizi öneririm.
İyi uçuşlar,
Onur Baylan
THY3774
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Onur Kaptanım teşekkürler.Hemen deneyecegim.Bende LTBA inişte sorun yoktu ama sornasında LTAC 10 kez denemem ragmen aynı.Pist hep solda kalıyor.
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Sorun devam ediyor.ILS loc olmuyor.Kaldırıp tekrar kurdum ama sorun devam ediyor.Zaten bende PMDG737-600-700 yok 800 ve 900 var.Uçak pisti ortalamıyor.HOLD ile 213 baş dönünce pist solda kalıyor ve bu sırada ILS yok ortada.Ben manuel pisti ortaladım bir kaç derece sola döndüm pisti ortaladı ama ILS yine yok alçalmasını cok güzel yapıyor ama loc olmuyor.ILS uçagı piste ortalamıyor.
:(Denemekten yoruldum.LTAC ye neredeyse 20 kere denedim aynı problem.Lütfen yardım.
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983

Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Fatih Hocam sizdebelirtmişssiniz ,sizde 600-700 serisi yokmuş.PMDG yi kaldırın en bastan 600-700 edinin ve kurun daha sonra 800-900 serisini doğru birşekilde kurun .
Selamlar
Ergenekon Küçük
FlyTHY , PID177
İstanbul 1969
Selamlar
Ergenekon Küçük
FlyTHY , PID177
İstanbul 1969
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Ergenekon Hocam,
Söylediklerinizi deneyecegim.Ama aynı PMDG ile LTBA inişte sorun yaşamamıştım.LTAC inişte sorun yasadım.
İyi uçuşlar
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Söylediklerinizi deneyecegim.Ama aynı PMDG ile LTBA inişte sorun yaşamamıştım.LTAC inişte sorun yasadım.
İyi uçuşlar
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
PMDG kaldırıp tekrar kurdum.(737-600 ile birlikte).21R pistine planlanan şekilde iniş yaptım.(Her nekadar FMC ekranda Missed Approch demesine ragmen).(Sebebi ven Hold a girerek pisti ortalayarak alçaldım).Şimdi aklıma takılan konu şu ki; FMC yi programladıgım rotada BUK VORuna gelmeden cok keskin bir dönüşle uçak piste yönelmeye çalışıyor.Ancak çok geniş dönebiliyor ve pist kaçıyor.Bu örneği verdikten sonra FMC ye ne zaman güvenip ne zaman güvenmeyecegimi nasıl anlayacagım?Mesela LTAC ye ancak HOLD a girerek pisti manuel ortalayıp ILS e giriyorum ve daha sonra iniş yapabiliyorum.Başka bir şekilde inemedim.Benim gözden kaşırdıgım bir noktamı var yoksa bu böyle mi?
Teşekkürler
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Teşekkürler
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Fatih Kaptanim,
Bati'dan BUK VOR'a PETAR 1N veya SALGO 1N STAR'i uygulanirken ben de benzer bir problem yasamistim. Gercekte dogru yaklasma nasildir bilemiyorum ancak 21L veya 21R pistlerine bu STARlar sonrasi yaklasirken FMC enteresan bir sekilde tam da sizin cizdiginiz rotayi ciziyor. Hakan Kaptanimin da soyledigi uzere FMC %100 dogru olmayabilir, AIRAClardaki STARlar %100 dogru olmayabilir bu yuzden STAR ve ILS yaklasmalarini FMC'ye elle girmek ya da bunlari FMC ile degilde otopilota kendiniz talimat vererek uygulamak daha uygun sonuclar cikarabilir diye dusunuyorum. En dogru bilgi elinizdeki chartlarda bulunan bilgiler ya da ATC varsa onun verdigi talimatlardir.
Saygilarimla,
Onur Baylan
THY3774
Bati'dan BUK VOR'a PETAR 1N veya SALGO 1N STAR'i uygulanirken ben de benzer bir problem yasamistim. Gercekte dogru yaklasma nasildir bilemiyorum ancak 21L veya 21R pistlerine bu STARlar sonrasi yaklasirken FMC enteresan bir sekilde tam da sizin cizdiginiz rotayi ciziyor. Hakan Kaptanimin da soyledigi uzere FMC %100 dogru olmayabilir, AIRAClardaki STARlar %100 dogru olmayabilir bu yuzden STAR ve ILS yaklasmalarini FMC'ye elle girmek ya da bunlari FMC ile degilde otopilota kendiniz talimat vererek uygulamak daha uygun sonuclar cikarabilir diye dusunuyorum. En dogru bilgi elinizdeki chartlarda bulunan bilgiler ya da ATC varsa onun verdigi talimatlardir.
Saygilarimla,
Onur Baylan
THY3774
-
- Senior Member
- Posts: 263
- Joined: 11 Apr 2009, 01:03
- Name: Fatih Çevik
- PID: 3817
- Vatsim ID: 1104588
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Çok Teşekkürler,
Şimdi benim aklımda şöyle bir şablon belirdi.(Dün akşamdan beri).Keskin dönüşle pisti ortalamaya çalışılan FMC li uçuşlarda FMC yi devredışı bırakıp Chartla inişi yapmak, düz bir şekilde pisti karşılıyan FMC li rotalarda ise FMC ile devam edelebilinir.Bu formül doğru mudur?:)
Teşekkürler.
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
Şimdi benim aklımda şöyle bir şablon belirdi.(Dün akşamdan beri).Keskin dönüşle pisti ortalamaya çalışılan FMC li uçuşlarda FMC yi devredışı bırakıp Chartla inişi yapmak, düz bir şekilde pisti karşılıyan FMC li rotalarda ise FMC ile devam edelebilinir.Bu formül doğru mudur?:)
Teşekkürler.
Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
FAtih bey bunun bir forumulu yoktur. sizin pilotaj beceriniz ve istekleriniz ile ilgidir.Bazıları FMCyi çok önce devre dışı bırakır, MCP kontrolü ile gider daha sonra ise manuel'e geçer.Çoğunlukla yapılan uygulama chart'da tarif edilen şekildir, pilotaj deneyimi ve ne yaptığını bilen pilotların bir kısmı ise yolu kısaltmak için yapılan meydan turlu kontrollü yaklaşma veya direk yaklaşma paternleri yaparlar.
Siz nasıl kolayınıza geliyorsa öyle yapın, baktınız güzel olmadı yaklaşma ona göre tedbirinizi alır bir sonraki başka türlü planlarsınız.
STAR uygular gibi BUK vor'na yaklaşıp önceden belirlediğiniz bir noktada HDG ile 21L pistini karşınıza aldığınızda yaklaşma chartındaki alçalma profilinin üzerinde kalabilirsiniz. bu yüzden G/S göstergesini dikkate almayı unutmayın.
Hakan"737"Güven
Siz nasıl kolayınıza geliyorsa öyle yapın, baktınız güzel olmadı yaklaşma ona göre tedbirinizi alır bir sonraki başka türlü planlarsınız.
STAR uygular gibi BUK vor'na yaklaşıp önceden belirlediğiniz bir noktada HDG ile 21L pistini karşınıza aldığınızda yaklaşma chartındaki alçalma profilinin üzerinde kalabilirsiniz. bu yüzden G/S göstergesini dikkate almayı unutmayın.
Hakan"737"Güven