Yoğun Sis

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
THY2470
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 12 Nov 2007, 10:29
Name: Altuğ Yavaş
PID: 2470
Location: Turkey
Contact:

Yo?un sis altında Ankara'dan kalkış yaptım. Ancak birşey görmek mümkün de?il. Işıkları yakmak yararlı mı zararlı mı o da belli de?il. Gerçekte de böyle mi? Parking position'dan en azından pist ışıklarını görmem gerekmiyor muydu?

Altu?

== AAY ==
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

tam olarak neyi öğrenmek istiyorsunuz?

Hakan"737"Güven
TK212
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 26 May 2002, 19:47
Name: Hasan UNSAC
PID: 0000
Location: Ankara

Hakan Hocam,
Altug arkadasimiz RVR'i ogrenmek istiyor herhalde
Sevgiler

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
barkay
Junior Member
Junior Member
Posts: 59
Joined: 16 Oct 2006, 15:16
Name: Oral Barkay
PID: 2121
Location: Turkey

Sevgili Altuğ kardeşim,

Hasan ve Hakan hocalarım size bunu çok daha uzun ve anlaşılır şekilde anlatacaklardır ama ben çok kısa bir özet geçeyim. Hasan hocamın bahsettiği RVR yani Runway Visual Range meydan şemalarında bulunan ve yoğun sisin olduğu havada iniş ve kalkış minimalarını gösteren bir ibaredir. Belli tip uçaklarda düşük görüşte kalkmak için pilotlara ayrı bir sertifika verilir. Bu sayede daha düşük görüş şartlarına kalkış yapılmasına izin verilir. Dolayısıyla kural olarak o meydana ait RVR değeri ne ise o değerden aşağıda bir görüş aldığınızda kalkışınıza izin verilmez. Tabi Simulator de can tehlikesi taşımadığmızdan bu kalkışı yapmaya çalışabilirsiniz ancak konu kural ise o meydanın kapanması söz konusu olacaktır. Bu anlamda görüşün düşük olduğu hallerde esas uygulama bahsedilen limitler olduğundan ışıkların yaması ya da sönmesinin konuyla direk bir bağlantısı yoktur. Zaten her durumda yerde taxi durumunda iken taxi ve runway turn off ışıklarının yakılması piste girerken 15.000 feet irtifaya kadar da take off ışıklarının açık kalması bu konudaki başka bir kuraldır.

Umarım yardımı dokunur,

Selamlar,

Image
THY2470
Junior Member
Junior Member
Posts: 57
Joined: 12 Nov 2007, 10:29
Name: Altuğ Yavaş
PID: 2470
Location: Turkey
Contact:

Değerli cevaplarınız için teşekkürler.
Ben öncelerde ışıkları göremememin, simülatördeki meydan senaryolarındaki bir hata sanmıştım. Demekki gerçekten şiddetli bir sis olduğunda görünmeyebiliyormuş.

Görüş alanı ile ilgili bir tahminim var yanlış ise düzeltin... İnen ve kalkan uçaklar radar ekranında görüldüğünden bir problem yok sanırım. Ancak kule, tüm meydanı görsel olarak göremediği için mi meydan kapanır?

Bunun üzerine ikinci sorum kulenin sadece meydanı görmesine yarayan bir görüntüleme sistemi yok mudur?

----------------------
- Altug Yavas - 2470 -
----------------------
barkay
Junior Member
Junior Member
Posts: 59
Joined: 16 Oct 2006, 15:16
Name: Oral Barkay
PID: 2121
Location: Turkey

Altuğ kaptan,

Bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi her meydanın pistlerinde bulunan iniş sistemi ve bu sistemin özellikleri doğrultusunda (NDB, VOR, ILS ve ILS'in değişik kategorileri gibi) şemalarda yayınlanan minimum görüş mesafeleri vardır. Bu mesafeler o anda aktif yaklaşma kuralına göre aşılmışsa, başka bir deyişle RVR 500 ft olan bir meydanda görüş 499 ft'e düşmüşse kural olarak o meydan inişe kapatılmalıdır. Burada kulenin değil pilotun yeri ya da pisti görmesi önemli olduğundan kule ne görürse görsün pilot görmediği sürece bir önemi kalmaz. Elbette hassas yaklaşma sistemleri bu minimaları oldukça aşağı çeker ama esas olan pilotun görmesidir.

Selamlar,

Image
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”