IFDG Problemi

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Post Reply
User avatar
THY446
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 02:12
Name: Okhan Ucar
PID: 477
Vatsim ID: 843798
City: Izmir
Location: Turkey
Contact:

Arkadaşlar IFDG'nin Airbus A320'sini kullanan varsa, ILS approachta sorun yaşayan var mı ? Zira ben yaşıyorum ve canımı sıkıyor, LTCF 06 pistine 5 nm var ve yükseklik 9000 feet, hız 200 knots, LOC established ve hemen ardından uçak burnunu havaya kaldırıp viral'e girip çakıldı. Aslında müdahale edebilirdim ama bende squawkbox'a yaklaşma mesajını yazıyordum ve bir anda çakıldı?ımı anladım. Sorunun çözümü nerde acaba.



Okhan Uçar
Ankara
ŞY477
User avatar
THY446
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 02:12
Name: Okhan Ucar
PID: 477
Vatsim ID: 843798
City: Izmir
Location: Turkey
Contact:

Evet Evrim hocam aynen yazdığım gibi, ILS yaklaşmaya korkuyorum desem inanır mısınız [:(]

Okhan Uçar
Ankara
THY477
User avatar
THY446
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 02:12
Name: Okhan Ucar
PID: 477
Vatsim ID: 843798
City: Izmir
Location: Turkey
Contact:

Hızın yüksek olduğunda mutabıkız, daha öncede yanı sorunu yaşadığım için bilerek 200 knots ile yaklaşıyordum dün gece, uçuş limitlerinin B738 lerden farklı olacağını zannettiğim için sanırım.

Okhan Uçar
Ankara
THY477
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

PSS'in kendisinde zaten belirgin bir hastalık vardır.nadiren bunu yapmıyor ama yapmamasının nedenlerini açıkça bilmiyorum. PSS'de belirgin problem son yaklaşmada yüksek hücum açısı. 10 dereceyi buluyor bazen. IFDG merge'de aynı sorunu yaratıyor çünkü panelden gelen bilgilere göre uçağın modeli cevap veriyor.

1-son yaklaşmayı manuel olarak yapmayı deneyin.
2-appr phase'i ayarlarken bir yanlışlık yapmış olmayın
3-max.landing weight'in üzerinde olup olmadığınıza dikkat edin.
4-yaklaşma esnasında MCDU'dan son fix'den sonra ILS'e devam edip etmediğini kontrol edin.

aklıma bunlar geliyor, biri veya birki tanesi sorun yaratıyor olabilir. veya hiçbiride değildir, dediğim gibi aklıma gelenler.

Hakan737Guven
User avatar
THY446
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 02:12
Name: Okhan Ucar
PID: 477
Vatsim ID: 843798
City: Izmir
Location: Turkey
Contact:

Hakan Hocam ve Evrim Hocam dün gece yaptığım uçuşu aynen tekrarlıyorum. ?erh koyduğuğunuz noktalara dikkat ederek sizleri bilgilendireceğim. Sonum hayır olsun [8D]

Okhan Uçar
Ankara
THY477
Magnified
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 31 Aug 2005, 03:03
Location: Turkey
Contact:

aman diyim 5nm kala 200knt ucan bir tayyare 1600ft/min varyo ile yaklasir herhalde. Durmasi icin de fren parasutu gerekir =)

Cuneyt Ozseker

http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com

Image
User avatar
THY446
Junior Member
Junior Member
Posts: 93
Joined: 17 Jun 2002, 02:12
Name: Okhan Ucar
PID: 477
Vatsim ID: 843798
City: Izmir
Location: Turkey
Contact:

Elektrikler kesildi ve uçuş iptal, bugün deniyorum ama rüzgar ters ve 24 pistine ineceğim maalesef. Başka bir ils olan meydana bakacağız :)
quote:Originally posted by evrimsutel

Bu sefer ILS establish olmadan once hizini 180 KIAS a dusurmeyi unutma...

Evrim SUTEL
Unix Systems Specialist
AirBus A320 Pilot

Image


Okhan Uçar
Ankara
THY477
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”