Arkadaşlar merhaba,flare yanınca ne yapmak gerekir,a/p yi kapatıp manuel le inişe devam anlamına mı geliyor?Di?er bir sorum ise;çift otopilot la iniş ile tek a/p iniş arasıbnda ne fark var?
Volkan Erdogan
Flare
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 03 Jan 2005, 23:33
- Location: Turkey
Berat arkadaşımız kısmen de olsa sorularınızı cevaplamış zaten daha önceki forumlarda yazıldıgı gibi birtek pedastal paneldeki nav1 e ILS frekansını girerseniz ve sadece tek autopilotta yaklaşma yaparsanız single channel yazısı FMA de gözükecektir ki bu size nispeten daha az hassas yaklaşma saglamak la beraber auto-go-around özelliginden de yararlanamazsınız.Her iki nav frekansını ILS frekansına baglamanız ve her iki autopilot A ve B yi baglarsanız de DUAL channel moduna gecersiniz oda FMA de CMD mod olarak gözükür. buda size hassas yaklaşma+iniş+Auto-go-around kolaylıgını saglıyacaktır .
Flare ise birtek Dual channel ile yaklaşma yapacagınız zaman aktive olur yani çift autopilot ,flare size autoland esnasında ucagı piste oturtmak için yaptıgı hareketler zinciridir de denilebilir.50'RA da sırasyıla flare manevrası başlar ,F/D koybolur ve ucak son bir trim düzeltmesi yapar .27'RA da A/T retard modun devreye girmesiyle gaz kesilir ve ucak oturur.Flare aslinda sizin son oturus için yaptiginiz düzeltmelerdir bu ister VOR yaklasmasinda ister manual ILS yaklasmasinda olsun .Ama Autoland yapacaksaniz flare arm edilmesinin sebebi bu hareketlerin kendiliginden autopilot yardimiyla yapilacak olmasidir.
Flare ise birtek Dual channel ile yaklaşma yapacagınız zaman aktive olur yani çift autopilot ,flare size autoland esnasında ucagı piste oturtmak için yaptıgı hareketler zinciridir de denilebilir.50'RA da sırasyıla flare manevrası başlar ,F/D koybolur ve ucak son bir trim düzeltmesi yapar .27'RA da A/T retard modun devreye girmesiyle gaz kesilir ve ucak oturur.Flare aslinda sizin son oturus için yaptiginiz düzeltmelerdir bu ister VOR yaklasmasinda ister manual ILS yaklasmasinda olsun .Ama Autoland yapacaksaniz flare arm edilmesinin sebebi bu hareketlerin kendiliginden autopilot yardimiyla yapilacak olmasidir.
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
quote:Originally posted by Air
Tamam da anlamı ne flare in?Niye yanıyor?
Volkan Erdogan
Yanan birşey yok Volkan Kaptan ;)
Flare iniş anındaki son manevradır , yanılmıyorsam türkçe karşılığı "Palye" ...
Havacılıkta kelimeleri moda mod çevirmeye kalkarsanız komik durumlarla kaşılaşabilirsiniz .
Mesela bildiğimiz "Retard" ile havacılıktaki "Retard" çok farklıdır
Terimlerin ne anlam taşıdığını daha kolay çözebilmek için Freyzoloji ve kısaltmaları içeren ingilizce bir dokümandan faydanalabilirsiniz .
Sevgiler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"
Tamam da anlamı ne flare in?Niye yanıyor?
Volkan Erdogan
Yanan birşey yok Volkan Kaptan ;)
Flare iniş anındaki son manevradır , yanılmıyorsam türkçe karşılığı "Palye" ...
Havacılıkta kelimeleri moda mod çevirmeye kalkarsanız komik durumlarla kaşılaşabilirsiniz .
Mesela bildiğimiz "Retard" ile havacılıktaki "Retard" çok farklıdır

Terimlerin ne anlam taşıdığını daha kolay çözebilmek için Freyzoloji ve kısaltmaları içeren ingilizce bir dokümandan faydanalabilirsiniz .
Sevgiler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"
quote:Originally posted by serkanunlu
Berat arkadaşımız kısmen de olsa sorularınızı cevaplamış zaten daha önceki forumlarda yazıldıgı gibi birtek pedastal paneldeki nav1 e ILS frekansını girerseniz ve sadece tek autopilotta yaklaşma yaparsanız single channel yazısı FMA de gözükecektir ki bu size nispeten daha az hassas yaklaşma saglamak la beraber auto-go-around özelliginden de yararlanamazsınız.Her iki nav frekansını ILS frekansına baglamanız ve her iki autopilot A ve B yi baglarsanız FMA de DUAL channel yazısı göreceksiniz yani 1CH buda size hassas yaklaşma+iniş+Auto-go-around kolaylıgını saglıyacaktır .
Benim bu konu ile ilgili bir sorunum var, PMDG 737-800'de her iki NAV'a ILS frekansını girmeme ve iki autopilotuda aktive etmeme ragmen single channel yazisini görüyorum. Genelde zaten yaklasamaya basladigimda 1. autopilto aktif halde oluyor, Glideslope aktif olunca APP butonunu acip ikinci autopilotu aktive ediyorum. Ama dual channel yazmiyor, single channelda devam ediyor. Acaba bu siralamada mi bir hata yapiyorum?
Simdiden tesekkürler
Nuri Tuncel
TK1416
Berat arkadaşımız kısmen de olsa sorularınızı cevaplamış zaten daha önceki forumlarda yazıldıgı gibi birtek pedastal paneldeki nav1 e ILS frekansını girerseniz ve sadece tek autopilotta yaklaşma yaparsanız single channel yazısı FMA de gözükecektir ki bu size nispeten daha az hassas yaklaşma saglamak la beraber auto-go-around özelliginden de yararlanamazsınız.Her iki nav frekansını ILS frekansına baglamanız ve her iki autopilot A ve B yi baglarsanız FMA de DUAL channel yazısı göreceksiniz yani 1CH buda size hassas yaklaşma+iniş+Auto-go-around kolaylıgını saglıyacaktır .
Benim bu konu ile ilgili bir sorunum var, PMDG 737-800'de her iki NAV'a ILS frekansını girmeme ve iki autopilotuda aktive etmeme ragmen single channel yazisini görüyorum. Genelde zaten yaklasamaya basladigimda 1. autopilto aktif halde oluyor, Glideslope aktif olunca APP butonunu acip ikinci autopilotu aktive ediyorum. Ama dual channel yazmiyor, single channelda devam ediyor. Acaba bu siralamada mi bir hata yapiyorum?
Simdiden tesekkürler
Nuri Tuncel
TK1416
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 03 Jan 2005, 23:33
- Location: Turkey
Nuri bey yaptiginiz herşey normal ilk yazimda yanlis bir ibare kullanmisim düzelttim hemen, dual chanel modda iken FMA de CMD olarak (yeşil) çıkar dikkat ederseniz FMA de olması lazım yaptıklarınız gayet dogru.
SERKAN UNLU
SERKAN UNLU LTBA
SERKAN UNLU
SERKAN UNLU LTBA
Berat beycim ILS frekanslarini yanlis girmedigimden ve aktive ettigimden eminim. Ama bir sonraki ucusumda Serkan beyin soylediklerine bir kez daha dikkat edecegim, simdi ucup görmeden bir sey soyliyemiyorum. Eger yine aynisi olursa yazarim tekrar konusuruz burada.
cevaplar icin cok tesekkürler.
Nuri Tuncel
TK1416
cevaplar icin cok tesekkürler.
Nuri Tuncel
TK1416
arkadaşlar merhaba dün ilk defa autoland yaptım gerçekten harika bir şey merak ettiğim 2 şey var birincisi,şy pilotları bu sistemi kullanıyor mu?
2.cisi reverser lar otomatik olarak çalışıyormu auto land,sanırım birde frenler otomatik olarak ayarlanıyor 1,2,3,max die?
Volkan Erdogan
2.cisi reverser lar otomatik olarak çalışıyormu auto land,sanırım birde frenler otomatik olarak ayarlanıyor 1,2,3,max die?
Volkan Erdogan
-
- Newbie
- Posts: 14
- Joined: 03 Jan 2005, 23:33
- Location: Turkey
THY bu sistemi tabiki de kullanıyor zaten mecburi olarak cat3 şartlarda autoland yapmak zorunludur cat 2 de ise pilotun tercihine kalmıştır .Reverserlar malesef atomatik olarak çalışmaz.Frenlemeyi ise önceden sizin sectinize ayara göre yapar .
SERKAN UNLU LTBA
SERKAN UNLU LTBA
ben bizim pilotların cat 2 üstü hariç autoland kullandıklarını sanmıyorum hatta elde olsa ils bile kullanmazlar(hava kuvvetlerinden emekli olanlar için),bir kere unutmam ist-münih seferinde 734 de iniş sırasında tekerlekleri içimde hissetmiştim:)
Volkan Erdogan
Volkan Erdogan
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Selamlar ,
Ülkemizde CATIII şartları pek nadiren görüldüğünden pilotlarımızın ülke için uçuşlarda "Autoland" sistemini kullandığını pek sanmıyorum .
Netice itibarı ile pist görüşü sağlanmış ise tüm karar pilota aittir , isterse kendi devam eder isterse uçağın , kendinin ve pistin sertifikasının el verdiği ölçüde otopilotla devam eder .
Simulatörde her uçakta otoland kabiliyeti mevcuttur lakin gerçek hayatta her uçağın ve pilotun otoland yapma kabiliyeti ve hakkı olmayabilir .
Uçaklar yapabilecekleri maksimum yaklaşma sınıfına göre sertifika alırlar , aynı mantık pilotlar içinde geçerlidir .
Eğer sizin yada uçağınızın CATI sertifikası varsa siz o uçakla CATIII yaklaşma yapamazsınız .
Meydanlardaki ILS sistemleri de kabiliyetlerine göre sınıflara ayrılır ki bu detayı başka bir konuda yazmıştım tekrar etmeye gerek yok ;)
Sevgilerimle ,
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"
Ülkemizde CATIII şartları pek nadiren görüldüğünden pilotlarımızın ülke için uçuşlarda "Autoland" sistemini kullandığını pek sanmıyorum .
Netice itibarı ile pist görüşü sağlanmış ise tüm karar pilota aittir , isterse kendi devam eder isterse uçağın , kendinin ve pistin sertifikasının el verdiği ölçüde otopilotla devam eder .
Simulatörde her uçakta otoland kabiliyeti mevcuttur lakin gerçek hayatta her uçağın ve pilotun otoland yapma kabiliyeti ve hakkı olmayabilir .
Uçaklar yapabilecekleri maksimum yaklaşma sınıfına göre sertifika alırlar , aynı mantık pilotlar içinde geçerlidir .
Eğer sizin yada uçağınızın CATI sertifikası varsa siz o uçakla CATIII yaklaşma yapamazsınız .
Meydanlardaki ILS sistemleri de kabiliyetlerine göre sınıflara ayrılır ki bu detayı başka bir konuda yazmıştım tekrar etmeye gerek yok ;)
Sevgilerimle ,
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE FOR AN EYE"
Merhabalar,
quote:Ülkemizde CATIII şartları pek nadiren görüldüğünden pilotlarımızın ülke için uçuşlarda "Autoland" sistemini kullandığını pek sanmıyorum .
Meydanlarımızın hiç birinde CAT3 ILS ekipmanı mevcut değildir. Avrupa'da dahi birkaç meydanda var.
Kadir E. Sertataş
quote:Ülkemizde CATIII şartları pek nadiren görüldüğünden pilotlarımızın ülke için uçuşlarda "Autoland" sistemini kullandığını pek sanmıyorum .
Meydanlarımızın hiç birinde CAT3 ILS ekipmanı mevcut değildir. Avrupa'da dahi birkaç meydanda var.
Kadir E. Sertataş