Merhaba.
Daha önce çalışmasına başladı?ım ancak yo?un iş temposu nedeniyle ortamdan uzaklaşmam dolayısıyla askıda kalan bir çalışmam vardı.
FMC ile uçarken aslında çok fark edilmiyor ama DF727 gibi uçaklar ile uçarken hemen eksikleri hissetmeye başlıyorsunuz.
Türkiye üzerindeki bazı navaid ler ya de?işti yada bir kısmı özellikleri olarak gerçeklerine göre yetersiz kalıyor.
Örne?in Çubuk VOR ı high altitude bir vor ve yaklaşık 90 nm den çalışması gerekir ama FS2004 de 20-30 nm gibi bir mesafede faydalanilirsiniz.
Yada KONYA vor ının KON olan kodu KNY olarak de?işti ve 50 nm kadar mesafeden çalışan bi vor-dme e çevrildi.
işte bunun gibi eksik ya da yenilenmiş navaid (VOR, ILS, NDB) bilgilerini de?iştirmek için bir bgl çalışması yapıyorum ancak, tek tek hepsini deneme şansım yok. chartlar ile tutmayan tam çalışmayanları bu topik altına listelerseniz gerekli de?işiklikleri yapaca?ım.
Sevgiler.
Bülent Akbay
Fs2004 Navaids.
-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
Sevgili Bülent,
Bu çalışma FS2002'de de uygulanabilecek mi? Onda da Buk 30 mil civarında çalışıyor. Çok zahmetli değilse 2002 kullananlar da sana dua eder.
Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Bu çalışma FS2002'de de uygulanabilecek mi? Onda da Buk 30 mil civarında çalışıyor. Çok zahmetli değilse 2002 kullananlar da sana dua eder.

Selçuk Toramanoğlu
TK 13
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Selçuk Abi Selamlar,
Test edemeyeceğim ancak sorun olacağını sanmıyorum.
Ama topice fazla ilgi olmadı, sanırım çubuk ve konya ile yetinmek zorunda kalacağız
, bir de Antep'te sorun vardı galiba onu da düzelteceğim. Yok mu ek yapacak olan?
Test edemeyeceğim ancak sorun olacağını sanmıyorum.
Ama topice fazla ilgi olmadı, sanırım çubuk ve konya ile yetinmek zorunda kalacağız

- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Bülent Hocam sanırım GAZ VOR düzeltilmişti Ahmet Bedir hoca tarafından FS2002 için. Trvacc download sayfasında var ve FS9 ile çalışıyor sorun yok. O dosya ile aşağıdaki değişiklikler yapılmış.
DIYARBAKIR DYB(109.4) VORDME UPDATED, DIY(110.0) TACAN REMOVED
GAZIANTEP GAZ(116.7) VORDME FREQ UPDATED
YENISEHIR BRY(115.3) VORDME ADDED
YENISEHIR BRY(352.0) NDB ADDED
Hocam dediğiniz araştırmayı yapmak için tek tek herbir VOR ve NDB özelliklerini bilmemiz lazım. Mesela sizin söylediğiniz BUKVOR'ın High Altitude olduğunu ve mesafesinin 90nm. olduğunu bilmiyordum. Bir kaynak gösterebilirseniz nereden bulabileceğimiz konusunda bizde FS'de çalışan şekline bakıp fikir yürütebiliriz.
Kolay gelsin.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
DIYARBAKIR DYB(109.4) VORDME UPDATED, DIY(110.0) TACAN REMOVED
GAZIANTEP GAZ(116.7) VORDME FREQ UPDATED
YENISEHIR BRY(115.3) VORDME ADDED
YENISEHIR BRY(352.0) NDB ADDED
Hocam dediğiniz araştırmayı yapmak için tek tek herbir VOR ve NDB özelliklerini bilmemiz lazım. Mesela sizin söylediğiniz BUKVOR'ın High Altitude olduğunu ve mesafesinin 90nm. olduğunu bilmiyordum. Bir kaynak gösterebilirseniz nereden bulabileceğimiz konusunda bizde FS'de çalışan şekline bakıp fikir yürütebiliriz.
Kolay gelsin.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Selam Selçuk.
Ahmet Bedir in yaptığı güncellemeyi biliyorum. Ancak fs2002 için olduğunda o da pek güncel değil artık.
şöyle bir sayfa buldum. ancak burda askeri meydanlardaki vor lar görünmüyor.
http://worldaerodata.com/nav/Turkey.php
Benim topiği açma amacım uçtukça fark ettiğiniz eksikleri yazmanız ama bie kişi gönüllü olup her meydanı tek tek kontrol ederse tabii ki hayır demem
. Örneğin vor app olan bir meydanda Vor-dme olması gereken navaid bazen sadece vor bazen de sadece dme görevi görebiliyor. Bu da Fs de app da sorun çıkarıyor. keza chartlar da mesafeler önemli.
Ahmet Bedir in yaptığı güncellemeyi biliyorum. Ancak fs2002 için olduğunda o da pek güncel değil artık.
şöyle bir sayfa buldum. ancak burda askeri meydanlardaki vor lar görünmüyor.
http://worldaerodata.com/nav/Turkey.php
Benim topiği açma amacım uçtukça fark ettiğiniz eksikleri yazmanız ama bie kişi gönüllü olup her meydanı tek tek kontrol ederse tabii ki hayır demem

- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Bülent verdiğin linkten sadece VOR frekanslarını ve konumlarını görebiliyoruz. Hangi uzaklıktan, hangi yükseklikten sinyal alımı başlar bilgisi yok. Frekans kontrolleri yapılacaksa ben bir kaç saatte hallederim onu fakat sorun sadece frekans kontrolu değil sanırım.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
PS: Bu arada bende ararken ne buldum bir bakın, özellikle aletli uçuşa yeni başlayan arkadaşlar için çok yararlı olacaktır...
http://www.navfltsm.addr.com/vor-nav.htm
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
PS: Bu arada bende ararken ne buldum bir bakın, özellikle aletli uçuşa yeni başlayan arkadaşlar için çok yararlı olacaktır...
http://www.navfltsm.addr.com/vor-nav.htm
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Slm.
Verdiğim linkte mesafe bilgisi yok. ancak vor ların frekans vs bilgisi var. sorun hem frekanslar, hem de vor-tacan mevzusundan doğan karmaşalar.
Hangi uzaklıktan, hangi yükseklikten sinyal alımı başlar bilgisinin bizim için pek ayrıntılı olması gerekmiyor. 3 kategoride fs de vor ları tanımlayabiliriz. high alt. low alt ve terminal vor ları. bu durumda BUK gibi bir VOR high altitude olur ve biz bunu FS e bu şekilde tanımlarız (şu anda BUK terminal vor gibi çalışıyor). Ama X Vor sadece yaklaşmada kullanılıyordur ve dme veriyordur. Bunu terminal VOR yaparız. Konya örneğindeki gibi bu tür sorunlu VOr ları da düzeltiriz. yani son chartlar ile vor ların tür, frekans ve işlev olarak kontrol edilmeleri gerekli.
Verdiğim linkte mesafe bilgisi yok. ancak vor ların frekans vs bilgisi var. sorun hem frekanslar, hem de vor-tacan mevzusundan doğan karmaşalar.
Hangi uzaklıktan, hangi yükseklikten sinyal alımı başlar bilgisinin bizim için pek ayrıntılı olması gerekmiyor. 3 kategoride fs de vor ları tanımlayabiliriz. high alt. low alt ve terminal vor ları. bu durumda BUK gibi bir VOR high altitude olur ve biz bunu FS e bu şekilde tanımlarız (şu anda BUK terminal vor gibi çalışıyor). Ama X Vor sadece yaklaşmada kullanılıyordur ve dme veriyordur. Bunu terminal VOR yaparız. Konya örneğindeki gibi bu tür sorunlu VOr ları da düzeltiriz. yani son chartlar ile vor ların tür, frekans ve işlev olarak kontrol edilmeleri gerekli.
-
- Rookie
- Posts: 49
- Joined: 26 Jan 2003, 00:30
- Location: Turkey
Bülent Hocam selam,
Eğer isterseniz oldukça detaylı tüm Türkiye için S/S yardımcıları listesi gönderebilirim işinize yarar mı bilmem.
Örnek:
Name of Station:CUBUK VOR/DME
ID :BUK
Frq.CH :114.3 CH90X
Hours of Ops. :H24
Coordinates in WGS84 : 401430N-0330617E
Elevation of DME antenna :1240M
gibi bilgiler sağlayabilirim,yazmak mümkün olmaz ama posta ile de gönderebilirim işe yararsa.
Benim karşılaştığım kimi istasyonların örneğin ERH vor ve DYB vor belli sektörde sadece istikamet belli sektörde sadece mesafe vermesi sorunu var.Daha başka sorunlu istasyon var mı bu şekilde çok dikkat etmedim açıkcası,arkadaşların belirttiği gibi BUK vor'ı da enroute için kullanılamaz durumda..Birisi çıkıp tüm meydanlara kalibre uçuşu yapar mı acaba??
Çalışmalarınız için şimdiden teşekkürler,kolay gelsin.
mehmetyarbasan @ hotmail.com

Eğer isterseniz oldukça detaylı tüm Türkiye için S/S yardımcıları listesi gönderebilirim işinize yarar mı bilmem.
Örnek:
Name of Station:CUBUK VOR/DME
ID :BUK
Frq.CH :114.3 CH90X
Hours of Ops. :H24
Coordinates in WGS84 : 401430N-0330617E
Elevation of DME antenna :1240M
gibi bilgiler sağlayabilirim,yazmak mümkün olmaz ama posta ile de gönderebilirim işe yararsa.
Benim karşılaştığım kimi istasyonların örneğin ERH vor ve DYB vor belli sektörde sadece istikamet belli sektörde sadece mesafe vermesi sorunu var.Daha başka sorunlu istasyon var mı bu şekilde çok dikkat etmedim açıkcası,arkadaşların belirttiği gibi BUK vor'ı da enroute için kullanılamaz durumda..Birisi çıkıp tüm meydanlara kalibre uçuşu yapar mı acaba??
Çalışmalarınız için şimdiden teşekkürler,kolay gelsin.
mehmetyarbasan @ hotmail.com

- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
kalibrasyon ucusu nasil yapilir? bunu bilmiyorum, ayrıca ben kendi adima verilecek bir veya iki meydanın kontrollerini verilecek S/S cihazi frekanslarina göre yapabilir ve raporlayabilirim.
Hakan737Guven
Hakan737Guven
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Kendi adıma yapabildiğim kadar çok uçuş yapıp Pazartesiden itibaren buraya raporlarım. Elinde bilgisi olan arkadaşlar gönderdiğim verileri değerlendirsinler artık. Aslında hep beraber yardımlaşarak yapabilirsek çok daha güzel olur bizler için. Bu tür bir çalışma yapmak isteyenler yazarlarsa aramızda iş bölümü yapabiliriz.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Mehmet Bey Selamlar,
Aslına bakarsanız işe yarar mı yaramaz mı bilmiyorum? Eldeki bilgiler ile problemi çözebiliriz sanırım. İlginiz için teşekkürler.
Hakan ve Selçuk.
Aslında yapılacak iş çok basit. Eğer elinizde son Chartlar var ise bu chartlar ile Fs deki meydanlardaki VOR veya NDB leri karşılaştırmak (yok ise olan birinden isteyebilirsiniz [;)]). Bunun için full bir uçuş yapmaya gerek yok ilgili meydandan kalkıp chartı uygulamak ya da map den uçağı konumlandırıp yaklaşmanın başladığı yerden itibaren navaid lerin chart ta istenen bilgileri verip vermediğini kontrol etmek yeterli. ?u vor problemli dediğiniz anda ben onu düzeltip kontrol edebilirim.
Bülent
Aslına bakarsanız işe yarar mı yaramaz mı bilmiyorum? Eldeki bilgiler ile problemi çözebiliriz sanırım. İlginiz için teşekkürler.
Hakan ve Selçuk.
Aslında yapılacak iş çok basit. Eğer elinizde son Chartlar var ise bu chartlar ile Fs deki meydanlardaki VOR veya NDB leri karşılaştırmak (yok ise olan birinden isteyebilirsiniz [;)]). Bunun için full bir uçuş yapmaya gerek yok ilgili meydandan kalkıp chartı uygulamak ya da map den uçağı konumlandırıp yaklaşmanın başladığı yerden itibaren navaid lerin chart ta istenen bilgileri verip vermediğini kontrol etmek yeterli. ?u vor problemli dediğiniz anda ben onu düzeltip kontrol edebilirim.
Bülent
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Sinyal takibi:
IST VORDME (112.50) 195NM(Tüm yönler)
CLU DME (115.90) 195NM(Tüm yönler)
CRL VORDME (114.80) 195NM(Tüm yönler)
EKI VORDME (116.30) 195NM(Tüm yönler)
CRL NDB (426.0) 75NM(Tüm yönler)
CEK NDB (328.0) 75NM(Tüm yönler)
Yukarıdaki seyir yardımcıları FL240 seviyesinde denendi, alınan değerler bunlar. 3000ft. de değer alınmadı ancak yaklaşmaya engel bir durumları yok gibi görünüyor. Böylece Trakya bitmiş oldu.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
IST VORDME (112.50) 195NM(Tüm yönler)
CLU DME (115.90) 195NM(Tüm yönler)
CRL VORDME (114.80) 195NM(Tüm yönler)
EKI VORDME (116.30) 195NM(Tüm yönler)
CRL NDB (426.0) 75NM(Tüm yönler)
CEK NDB (328.0) 75NM(Tüm yönler)
Yukarıdaki seyir yardımcıları FL240 seviyesinde denendi, alınan değerler bunlar. 3000ft. de değer alınmadı ancak yaklaşmaya engel bir durumları yok gibi görünüyor. Böylece Trakya bitmiş oldu.
Selçuk Poyraz
Virtual A3xx Instrument Rating
TK157
- THY2
- VIP Member
- Posts: 299
- Joined: 18 Aug 2001, 20:33
- Name: Bülent AKBAY
- PID: 2
- Location: Istanbul
- Contact:
Yaa vorunun 9.5 mil kadar güneye alınması ile bu navaid güncellemesi aciliyet kazandı ve bugun bir güncelleme yaptım.
güncelleme içeriği:
CUBUK BUK(114.3) VORDME UPDATED, RANGE OF STATION INCREASED
DIYARBAKIR DYB(109.4) VORDME FREQ UPDATED
ERHAC ERH (112.00) VOR UPDATED
ERZINCAN ERN(112.7) VORDME FREQ UPDATED
ERZURUM ERZ(115.5) VORDME FREQ UPDATED
GAZIANTEP GAZ(116.7) VORDME FREQ UPDATED
KONYA KNY(111.2) VORDME VORDME FREQ UPDATED
URFA URF(117.7) VORDME FREQ UPDATED
YALOVA YAA(117.70) VORDME POSITION UPDATED
olup ilgili dosya:
http://www.flyşy.com/downloads/trnavup.zip dir.
Hızlı bir test yaptım gözümden kaçmış birşey varsa yada güncellenmesi gereken başka navaid haber verin ekliyeyim. Eski frekansları kaldırmadım. Eski frekanslarda çalışıyor bilginize.
Bülent Akbay
FlyTHY
Administration
güncelleme içeriği:
CUBUK BUK(114.3) VORDME UPDATED, RANGE OF STATION INCREASED
DIYARBAKIR DYB(109.4) VORDME FREQ UPDATED
ERHAC ERH (112.00) VOR UPDATED
ERZINCAN ERN(112.7) VORDME FREQ UPDATED
ERZURUM ERZ(115.5) VORDME FREQ UPDATED
GAZIANTEP GAZ(116.7) VORDME FREQ UPDATED
KONYA KNY(111.2) VORDME VORDME FREQ UPDATED
URFA URF(117.7) VORDME FREQ UPDATED
YALOVA YAA(117.70) VORDME POSITION UPDATED
olup ilgili dosya:
http://www.flyşy.com/downloads/trnavup.zip dir.
Hızlı bir test yaptım gözümden kaçmış birşey varsa yada güncellenmesi gereken başka navaid haber verin ekliyeyim. Eski frekansları kaldırmadım. Eski frekanslarda çalışıyor bilginize.
Bülent Akbay
FlyTHY
Administration