Merhaba,
Bir konu merakımı çekmeye başladı. VFR bir uçuşta, örne?in bir Cessna ile Izmir'den Çanakkale'ye gitmek istiyorum diyelim. Rota IZMIR-BERGAMA-EDREMIT-EZINE-CANAKKALE oldugunda sorun yok. Ama misal ben kazda?larından geçmek istemiyorum. (Yaklaşık 8000 feet te geçmek gerekiyor). Yanımda da etrafı seyretmek isteyen arkadaşlar var diyelim. Deniz üzerinden bir rota izledi?imde ise bizim havasahasından çıkıp Yunan havasahasına girmek gerekiyor. Gerçek yaşamda ve VATSIM de bu tip bir rota izlemek mümkün müdür ? Olası alternatifler nelerdir.
Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkürler,
Dogan Zorlu, Izmir
TK482
VFR uçuş ve havasahası kullanımı
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 17 Jun 2002, 15:29
- Location: Turkey
- Contact:
Doğan Bey Merhaba,
Benim yorumum şöyle: Bence yazdığınız Flight Plan de eğer Yunan Hava Sahası'na girmek istediğiniz belirtilmeli.Çünkü F/P de yoksa ve siz Yunan Havasahası'na giriyor iseniz o durumda kaçak bir pilot olarak algılarlar.Bu gerçek hayatta da böyle işler.Tabi aynuı kural VATSIMde de geçerli.Eğer FP niz de Yunan Havasına Girceğinizi belirten bir rota ismi yoksa siz onlara göre izinsiz havasahasına girmiş bulunmakta oluyorsunuz.Ben bunu kılpayıyla sıyırdım bi zamanlar.Geçenler de VFR Fly-In yaptık aramızda ve rota izmir-milas arası idi.Bizde Kıyı şeridi takibinden uçuyordu.Ben az kalsın bi tane burunu kıyıyın biraz açığından geçiyordum ve Yunan Havasahası'na girmek üzere idim.Aniden uçağın yönünü değiştirerek paçayı yırttım.
Size anlatabileceklerim bu kadar.
Hayırlı uçuşlar dilerim.
Sevgiler CANSIN
Benim yorumum şöyle: Bence yazdığınız Flight Plan de eğer Yunan Hava Sahası'na girmek istediğiniz belirtilmeli.Çünkü F/P de yoksa ve siz Yunan Havasahası'na giriyor iseniz o durumda kaçak bir pilot olarak algılarlar.Bu gerçek hayatta da böyle işler.Tabi aynuı kural VATSIMde de geçerli.Eğer FP niz de Yunan Havasına Girceğinizi belirten bir rota ismi yoksa siz onlara göre izinsiz havasahasına girmiş bulunmakta oluyorsunuz.Ben bunu kılpayıyla sıyırdım bi zamanlar.Geçenler de VFR Fly-In yaptık aramızda ve rota izmir-milas arası idi.Bizde Kıyı şeridi takibinden uçuyordu.Ben az kalsın bi tane burunu kıyıyın biraz açığından geçiyordum ve Yunan Havasahası'na girmek üzere idim.Aniden uçağın yönünü değiştirerek paçayı yırttım.

Size anlatabileceklerim bu kadar.
Hayırlı uçuşlar dilerim.
Sevgiler CANSIN
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 19 Aug 2001, 04:13
- Location: Turkey
Bence kiyi seridini takip ederek engeli asabilirsiniz. TRVACC forumunda yazilmis asagidaki mesaj da VFR ucuslar hakkinda ayrintili bilgi var.
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51
"VFR ucaklara yol boyunca da yon, yukseklik ve surat vermek (ucus emniyeti tehlikeye girmedikce) teorik olarak yanlistir. VFR ucus yapan ucak, guzergahi uzerinde kurallar dahilinde her hangi bir yeri daha yakindan gorup oraya alcalmak veya rotasindan bir mudder icin ayrilarak cevreyi dolasmak isteyebilir. Ornegin Bodrum - Korfez ucusunda VFR ucak ,yol uzerindeki Selcuk harabelerini daha yakindan gormek isteyip Yer + 1,500 feete kadar alcalmak ister ise bunu ATC'ye rapor etmek ya da ATC den musade almak zorunda degildir.
VFR pilotun sorumlulugu ucus planina uygun ucmaktir. VFR plana uyarak ucmak ozellikle emniyet icin gereklidir. Zira bir kaza aninda arama kurtarma calismasi ucus plani esas alinarak yapilacaktir."
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51
"VFR ucaklara yol boyunca da yon, yukseklik ve surat vermek (ucus emniyeti tehlikeye girmedikce) teorik olarak yanlistir. VFR ucus yapan ucak, guzergahi uzerinde kurallar dahilinde her hangi bir yeri daha yakindan gorup oraya alcalmak veya rotasindan bir mudder icin ayrilarak cevreyi dolasmak isteyebilir. Ornegin Bodrum - Korfez ucusunda VFR ucak ,yol uzerindeki Selcuk harabelerini daha yakindan gormek isteyip Yer + 1,500 feete kadar alcalmak ister ise bunu ATC'ye rapor etmek ya da ATC den musade almak zorunda degildir.
VFR pilotun sorumlulugu ucus planina uygun ucmaktir. VFR plana uyarak ucmak ozellikle emniyet icin gereklidir. Zira bir kaza aninda arama kurtarma calismasi ucus plani esas alinarak yapilacaktir."
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
Arkadaşlar Gerçek Hayatta olan Ege Uçuşları , VATSİM deki gibi değil. Bunu defalarca dile getirdim nafile.. ?unu bilmenizi istiyorum. VATSİMdeki Yunan hava sahası gerçek değildir. Yunanlıların idda ettikleri Hava Sahalarını tanımadığımızdan ve Hava-Deniz Kıta sahaları konusunda Yunanistana Savaş Ültümatomu verdiğimizden dolayı, sesleri pek VATSİM deki gibi çıkmıyor. Üzerinde Tabiyet antlaşması bulunmayan irili ufaklı birçok adacık ve kayacık bulunduğundan durum kesin değildir. Yoksa gerçek hayattaki DOG-FİGHT lar ner de oluyor zannediyorsunuz siz. Karadeniz üzerindemi ......
Melih Yakup MEMİ?
TK199
Bunu bilmenizi isterim
Melih Yakup MEMİ?
TK199
Bunu bilmenizi isterim
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 19 Aug 2001, 04:13
- Location: Turkey
VFR ucuslar ile ilgilenen arkadaslar icin konu hakkinda biraz daha ek bilgi;
* VFR ucuslarda pilot plani takip eder ama gecici olarak divert edebilir. Ayrica Ucus emniyetini teminen planlanan yolun disina cikabilir.
* Pilot, ucus planinda verdigi zamanda inis yapmak yapamayacaksa ATC ye bilgi vermek zorundadir. Aksi takdirde inis saatini 30 dakika gecirirse ve ATC ile temasi yoksa arama kurtarma faaliyeti baslatilir. Bu tur hatatlarin bedeli maddi olarak oldukca yuksektir.
FIR konusuna gelince;
* Su anda VATSIM'deki FIR uygulamasi ICAO nun kabul ettigi FIR uygulamasidir.
* Uluslarasi ucuslar VFR bile osa FIR larda belirli giris ve cikis noktalarindan giris cikis yapilir. VFR ucuyorum diye caninin istedigi yerden bir baska ulkenin FIR'ina girilmez. Hatta degerli pilot abilerimizin de onaylayacagi gibi gecmiste Gokceada diye Yunan FIR'ina girip TASOZ'a giden Cessna 172'ler icin Yunan hava kuvvetlerinin onleme ucaklari kaldirdigi da vakidir.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
* VFR ucuslarda pilot plani takip eder ama gecici olarak divert edebilir. Ayrica Ucus emniyetini teminen planlanan yolun disina cikabilir.
* Pilot, ucus planinda verdigi zamanda inis yapmak yapamayacaksa ATC ye bilgi vermek zorundadir. Aksi takdirde inis saatini 30 dakika gecirirse ve ATC ile temasi yoksa arama kurtarma faaliyeti baslatilir. Bu tur hatatlarin bedeli maddi olarak oldukca yuksektir.
FIR konusuna gelince;
* Su anda VATSIM'deki FIR uygulamasi ICAO nun kabul ettigi FIR uygulamasidir.
* Uluslarasi ucuslar VFR bile osa FIR larda belirli giris ve cikis noktalarindan giris cikis yapilir. VFR ucuyorum diye caninin istedigi yerden bir baska ulkenin FIR'ina girilmez. Hatta degerli pilot abilerimizin de onaylayacagi gibi gecmiste Gokceada diye Yunan FIR'ina girip TASOZ'a giden Cessna 172'ler icin Yunan hava kuvvetlerinin onleme ucaklari kaldirdigi da vakidir.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
Konu ile ne kadar alakalı bilemiyorum
Selçuk Efes meydanına ziyaret yaptığımda geçen yıl bir öğretmen pilot ile uzunca konuşmuştuk.
VFR dahi olsa Samos'a gitmek için taaa VEXOL isec'e uçup oradan döndüklerini söylemişti
Arslan Türegün
Selçuk Efes meydanına ziyaret yaptığımda geçen yıl bir öğretmen pilot ile uzunca konuşmuştuk.
VFR dahi olsa Samos'a gitmek için taaa VEXOL isec'e uçup oradan döndüklerini söylemişti
Arslan Türegün
quote:Originally posted by hakanunal00
VFR ucuslar ile ilgilenen arkadaslar icin konu hakkinda biraz daha ek bilgi;
* VFR ucuslarda pilot plani takip eder ama gecici olarak divert edebilir. Ayrica Ucus emniyetini teminen planlanan yolun disina cikabilir.
* Pilot, ucus planinda verdigi zamanda inis yapmak yapamayacaksa ATC ye bilgi vermek zorundadir. Aksi takdirde inis saatini 30 dakika gecirirse ve ATC ile temasi yoksa arama kurtarma faaliyeti baslatilir. Bu tur hatatlarin bedeli maddi olarak oldukca yuksektir.
FIR konusuna gelince;
* Su anda VATSIM'deki FIR uygulamasi ICAO nun kabul ettigi FIR uygulamasidir.
* Uluslarasi ucuslar VFR bile osa FIR larda belirli giris ve cikis noktalarindan giris cikis yapilir. VFR ucuyorum diye caninin istedigi yerden bir baska ulkenin FIR'ina girilmez. Hatta degerli pilot abilerimizin de onaylayacagi gibi gecmiste Gokceada diye Yunan FIR'ina girip TASOZ'a giden Cessna 172'ler icin Yunan hava kuvvetlerinin onleme ucaklari kaldirdigi da vakidir.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
Hakan Hocam Vatsimdeki Kıbrıs hava sahası bu konu dışında kalıyor sanırım... "ICAO nun kabul ettigi " Artı Vatsimdeki uygulamaya göre Ege üzerine çıktığımız anda Türk hava sahasından da çıkmış oluyoruz bu durum bana gerçekle pek bağdaşmıyor gibi geliyor...
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450
VFR ucuslar ile ilgilenen arkadaslar icin konu hakkinda biraz daha ek bilgi;
* VFR ucuslarda pilot plani takip eder ama gecici olarak divert edebilir. Ayrica Ucus emniyetini teminen planlanan yolun disina cikabilir.
* Pilot, ucus planinda verdigi zamanda inis yapmak yapamayacaksa ATC ye bilgi vermek zorundadir. Aksi takdirde inis saatini 30 dakika gecirirse ve ATC ile temasi yoksa arama kurtarma faaliyeti baslatilir. Bu tur hatatlarin bedeli maddi olarak oldukca yuksektir.
FIR konusuna gelince;
* Su anda VATSIM'deki FIR uygulamasi ICAO nun kabul ettigi FIR uygulamasidir.
* Uluslarasi ucuslar VFR bile osa FIR larda belirli giris ve cikis noktalarindan giris cikis yapilir. VFR ucuyorum diye caninin istedigi yerden bir baska ulkenin FIR'ina girilmez. Hatta degerli pilot abilerimizin de onaylayacagi gibi gecmiste Gokceada diye Yunan FIR'ina girip TASOZ'a giden Cessna 172'ler icin Yunan hava kuvvetlerinin onleme ucaklari kaldirdigi da vakidir.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
Hakan Hocam Vatsimdeki Kıbrıs hava sahası bu konu dışında kalıyor sanırım... "ICAO nun kabul ettigi " Artı Vatsimdeki uygulamaya göre Ege üzerine çıktığımız anda Türk hava sahasından da çıkmış oluyoruz bu durum bana gerçekle pek bağdaşmıyor gibi geliyor...
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 19 Aug 2001, 04:13
- Location: Turkey
Ertac ve Melih arkadaslarim,
FIR konusunda ne demek istediginizi ve neler hissettiginizi gayet iyi anliyorum. Ne var ki; gonlumuzden gecenler, kurallara baglanmis olanlar ve pratik uygulamalar 3 farkli yonde ilerliyor (ya da ilerlemis). Bunlari birbirine karistirirsak olayi derinlestirip icinden cikilmaz duruma sokabiliriz. Nitekim gercek hayatta da, okudugum bildigim kadariyla hava sahasi sorunu bu sekilde devam ediyor. VATSIM'de yaratmaya calistigimiz ve hepimizin katkisiyla (ve pek cogunuzun bilmedigi eskilerin kavgalariyla) belirli bir seviyeye getirdigimiz bu hobi ortami sorunsuz devam etmeli.
Ama simulator ortaminda degilse de birey olarak bazi seyleri dusunmek ve "uretmek" lazim. Mesela bu ulkenin 3 yani denizlerle cevriliyken (dunyanin en uzun deniz kiyilarindan birine sahibiz) neden sadece bir elin parmaklari kadar yolcu gemisi var da 15 milyonluk komsunun deniz ticaret filosu akdenizde birinci, dunyada ilk beste. Ya da 550 arac bin asker ile ulkeye cikartma yapilirken hala tezkereyi verelim mi vermeyelim mi diye tartisiyoruz. Veya bizim ~1/4 yuzolcumune sahip komsuda hava meydani sayisi nasil oluyor da neredeyse bizim kadar...gibi konular, gonlumuzden gecenlerle pratik yasamin nasil da celistiginin ornekleri. Isbu sebepten mutevellit, Kibris yarin elden gidebilir veya hava sahasi 20 mile cikabiiir. Yani sorunlar her zaman bize bizden baska dost yok, komplo teorileri v.s. gibi duygusal cikarimlar ile degil, cok calisarak da cozulebilir kanaatindeyim.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal
FIR konusunda ne demek istediginizi ve neler hissettiginizi gayet iyi anliyorum. Ne var ki; gonlumuzden gecenler, kurallara baglanmis olanlar ve pratik uygulamalar 3 farkli yonde ilerliyor (ya da ilerlemis). Bunlari birbirine karistirirsak olayi derinlestirip icinden cikilmaz duruma sokabiliriz. Nitekim gercek hayatta da, okudugum bildigim kadariyla hava sahasi sorunu bu sekilde devam ediyor. VATSIM'de yaratmaya calistigimiz ve hepimizin katkisiyla (ve pek cogunuzun bilmedigi eskilerin kavgalariyla) belirli bir seviyeye getirdigimiz bu hobi ortami sorunsuz devam etmeli.
Ama simulator ortaminda degilse de birey olarak bazi seyleri dusunmek ve "uretmek" lazim. Mesela bu ulkenin 3 yani denizlerle cevriliyken (dunyanin en uzun deniz kiyilarindan birine sahibiz) neden sadece bir elin parmaklari kadar yolcu gemisi var da 15 milyonluk komsunun deniz ticaret filosu akdenizde birinci, dunyada ilk beste. Ya da 550 arac bin asker ile ulkeye cikartma yapilirken hala tezkereyi verelim mi vermeyelim mi diye tartisiyoruz. Veya bizim ~1/4 yuzolcumune sahip komsuda hava meydani sayisi nasil oluyor da neredeyse bizim kadar...gibi konular, gonlumuzden gecenlerle pratik yasamin nasil da celistiginin ornekleri. Isbu sebepten mutevellit, Kibris yarin elden gidebilir veya hava sahasi 20 mile cikabiiir. Yani sorunlar her zaman bize bizden baska dost yok, komplo teorileri v.s. gibi duygusal cikarimlar ile degil, cok calisarak da cozulebilir kanaatindeyim.
sevgiler
Hakan "BB" Ünal