Feature Discovery Series Episode 3: Aerodynamics

This forum is for discussions for Flight Simulator by Microsoft.
Post Reply
User avatar
THY4100
Administrator
Administrator
Posts: 34
Joined: 10 Jun 2015, 21:31
Name: Fikret Anıl Haksever
PID: 4100
Vatsim ID: 1211470
City: Istanbul
Location: Turkey



- Katı etkileşim modeli geliştirilmiş. Tekerleklerde daha gerçekçi sürtünme, kayma ve titreşim simüle edilmiş. Eğimli pistler ve buna uygun fren tepkisi gelmiş. Yerle daha gerçekçi etkileşim hedef alınmış.

- Adaptif hesaplama döngüsü gelmiş. Monitörün yenileme hızına bağlı olarak simülasyon (sanırım animasyon kısmı) da değişim gösterebiliyor. Sistem simülasyonu grafik simülasyonundan ayrı bir şekilde daha yüksek yenileme hızlarında kalıyor. Düşük FPS'li durumlarda bile gerçekçilik ve uçakların tepkisi düzgün kalıyor. Burada teknik anlamda ne yapmışlar tam olarak anlamadım. Görüntü ile sistem simülasyonunu tamamen ayırmış olabilirler, sistem simülasyonu görüntü simülasyonunun tam katlarında çalışıyor olabilir, sistem simülasyonu frame hazır oldukça ekrana iletiyor ve grafik işlenmesini beklemiyor olabilir... İleride göreceğiz fakat hedefledikleri grafik performansından uçuş modeli ve sistemleri ayırmak.

- Uçaklar raylar üzerinde hareket ediyor gibi hissettirmeyecek. Sistem uçuş sırasındaki değişimlere direnç göstermeyecek. Uçağın ağırlık ve eylemsizliği daha uygun şekilde modellenmiş.

- Turn coordinator daha gerçekçi hareket ediyor. Asimetrik uçuş daha uygun gözüküyor.

- Yakıt modeli daha gerçekçi. Uçuş yüksekliği yakıt tüketimine etkide bulunuyor ve modelledikleri uçaklar ile uyuşmuş.

- Flaps, iniş takımları ve diğer dış eklentiler (ek yakıt deposu gibi) düzgün olarak aerodinamik modellemeye dahil.

- Gerçekçi buzlanma simülasyonu eklenmiş. Dileyen bunu kapatarak eski modeli kullanabilecek.

- Gerçek pilotlar tarafından, programlanan uçaklar ve uçuş dinamikleri test ediliyormuş.

- Ayrı yüzeyler için ayrı aerodinamik ve fizik simülasyonu. Her biri hava şartlarından ve diğer yüzeylerden etkileniyor. Daha gerçekçi stall koşulları ve manevralar mümkün olmuş.

- Hava şartları için 3D akışkan simülasyonu gelmiş. Hava basıncı aerodinamik simülasyona direkt bağlı. Hava için partikül bazında simülasyon mevcut. Gerçekçi şekilde hem hava / hava etkileşimleri hem de yer ile hava etkileşimleri modellenmiş.

- Microsoft'un elinde bulunan gerçek zamanlı hava verisi simülasyona beslenecek ve tüm bu etkileşimler bu veri üzerinden simüle edilecek.

Fikret Anıl Haksever
THY4100
İstanbul
TVSD, TVLP, TVDS, FSTS, VatSkies
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2054
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Çok güzel bilgiler Fikret, eline sağlık.

Geçen bir yerde okudum, microsoft sırf MS2020 de kullanabilmek için bu ayın 15'inde steam de bulunan Fsx için yeni bir beta edition yayınlamış ve bu edition üzerinde yapacakları geliştirmelerden elde edicekleri telemetry datalarını MS2020 üzerinde kullanacaklarmış.
Erhan M. Artuc
Post Reply

Return to “Microsoft Flight Simulator (2020)”