Kaptanlarım merhaba,
Çok deytaylı ve derin bilgim olmamakla beraber bir konuyu sizlere danışmak istiyorum. Take offf esnasında ayarlanacak olan flap derecesi çok aşırı sıcak havalar haricinde 1 olması gerektiği 5 derece flap ise eğitim amaçlı uçuşlarda kullanılabileceği gibisinden bir bilgi var hafızamda. FDR'de 1 derece flap için ceza uygulamakta. Bu işin aslı esası nedir?
Take off Flap derecesi
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
Mehmet bey merhabalar,Öncelikle size doğru bilgiyi vermemiz için söz konusu flap derecelerinin hangi uçak modeli için olduğunu yazmamışsınız.
Günümüzde ticari jetlerin başını çeken 737 modelinin 737-800 versiyonu için konuşacak olursak ki bizlerinde simülatörde en çok uçtuğu istatistiklerle ortada
1-2 ve 5 flap konfigürasyonları kalkış, genellikle standart olarak 30 flap ile inişler ve hatırladığım kadarıyla bazı istisnalar hariç 40 flap ile inilmekte.

Bundan bağımsız olarak yukarıda görüldüğü gibi her uçak için geçerli olan Vx ve Vy süratleri de kalkışta kalkış yapılacak meydan irtifası,density altitude,pist ve çevre manialarıda gibi
bir çok değişik etken göz önüne alınarak en iyi konfigürasyon yine sorumlu pilot tarafından operating handbook'a sadık kalınarak seçilmektedir.İnternette konu ile ilgili ufak bir
araştırma yaparsanız dediklerimi çok daha iyi kavrayacaksınız.
Günümüzde ticari jetlerin başını çeken 737 modelinin 737-800 versiyonu için konuşacak olursak ki bizlerinde simülatörde en çok uçtuğu istatistiklerle ortada
1-2 ve 5 flap konfigürasyonları kalkış, genellikle standart olarak 30 flap ile inişler ve hatırladığım kadarıyla bazı istisnalar hariç 40 flap ile inilmekte.

Bundan bağımsız olarak yukarıda görüldüğü gibi her uçak için geçerli olan Vx ve Vy süratleri de kalkışta kalkış yapılacak meydan irtifası,density altitude,pist ve çevre manialarıda gibi
bir çok değişik etken göz önüne alınarak en iyi konfigürasyon yine sorumlu pilot tarafından operating handbook'a sadık kalınarak seçilmektedir.İnternette konu ile ilgili ufak bir
araştırma yaparsanız dediklerimi çok daha iyi kavrayacaksınız.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY4140
- Junior Member
- Posts: 50
- Joined: 10 Sep 2014, 20:06
- Name: Mehmet ASIK
- PID: 4140
- Vatsim ID: 1752152
- City: İstanbul
- Location: Turkey
Teşekkür ederim Armağan hocam,
B738 için sormuştum bende ancak yazmayı unutmuşum. İnternette biraz bakınmama verdiğinz bilgilerin katkısıyla iyi olacak. Teşekkürler
B738 için sormuştum bende ancak yazmayı unutmuşum. İnternette biraz bakınmama verdiğinz bilgilerin katkısıyla iyi olacak. Teşekkürler
Ey ana, eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa, bırak uçsun...