Tüm pilotlarımıza selamlar.
VFR Club olarak 2017 sonbahar kış sezonunu açma zamanı geldi.
VFR Club üyelerimizden sezona hazır olanlar kendilerini uçak tipleriyle bu başlık altından rapor ederse bir grup uçuşu ile buluşmayı planlıyoruz.
Emniyetli uçuşlar.
VFR Club 2017 Sonbahar - Kış Sezon Açılışı
- THY3081
- Newbie
- Posts: 5
- Joined: 25 Jun 2011, 15:25
- Name: Oguzhan GUNGOR
- PID: 3081
- Vatsim ID: 1196472
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
BE58, C172, C206Apollo wrote:Tüm pilotlarımıza selamlar.
VFR Club olarak 2017 sonbahar kış sezonunu açma zamanı geldi.
VFR Club üyelerimizden sezona hazır olanlar kendilerini uçak tipleriyle bu başlık altından rapor ederse bir grup uçuşu ile buluşmayı planlıyoruz.
Emniyetli uçuşlar.
Saygılar
- THY3716
- Legend
- Posts: 1390
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Bu kış kısmetse FDR-H (Helikopter için FDR) yazılımını tamamladıktan sonra UH-60 Blackhawk, o zamana kadar A36. Yaz beni de hocam tahtaya
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Erdal abi selam
Tarihler uyarsa bende katılırım
Bölge olarak karadeniz teklif ediyorum
Planlamada yardıma ihtiyacın olursa haberleşelim
Tip muhtemelen C208 olur.
Tarihler uyarsa bende katılırım
Bölge olarak karadeniz teklif ediyorum
Planlamada yardıma ihtiyacın olursa haberleşelim
Tip muhtemelen C208 olur.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bahadır abi Cera-Sim in UH-60 modeli var ben kullandım emercensiler hariç gayet gerçekçi, çalışmaların için onun üzerinden gidebilirsin.THY3716 wrote:Bu kış kısmetse FDR-H (Helikopter için FDR) yazılımını tamamladıktan sonra UH-60 Blackhawk, o zamana kadar A36. Yaz beni de hocam tahtaya
Benim tanıtım maksatlı yaptığım kısa bir kayıt: https://youtu.be/7U6_2fprk9k
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY3716
- Legend
- Posts: 1390
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Serdar kaptanım, aynen mutabıkız. Ben de onu kullanıyorum. Şahane olmuş. Emergency lerle şu an zaten işimiz yok Şimdi hocam, hazır konusunu açmışken, bir bilirkişi olmandan mütevellit yardımına ihtiyacım olacak
1. Yeni tasarladığım helikopter sistemi için helikopter pilotu lisansı verebileceğimiz ayırt edici sınav yapmak istiyoruz. Simülasyon ortamında bir nebze de olsa helikopterciyim diyeni ayırt edebileceğimiz 25-30 sınav sorusu var mıdır?
2. Helikopter crash şartlarını tanımlayabilir misin? Kaç varyoyla inilirse crash olur, kaç derece yatıkken inilirse crash olur vs.. fdr ye işleyelim
3. Ne cezaları olmalıdır?
Gibi...
1. Yeni tasarladığım helikopter sistemi için helikopter pilotu lisansı verebileceğimiz ayırt edici sınav yapmak istiyoruz. Simülasyon ortamında bir nebze de olsa helikopterciyim diyeni ayırt edebileceğimiz 25-30 sınav sorusu var mıdır?
2. Helikopter crash şartlarını tanımlayabilir misin? Kaç varyoyla inilirse crash olur, kaç derece yatıkken inilirse crash olur vs.. fdr ye işleyelim
3. Ne cezaları olmalıdır?
Gibi...
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bahadır abi helikopter Aircraft General Knowledge, Principles of Flight ve Performans konularından basit soruları seçip bir derleme yaparız 25-30 soru çıkarırız.THY3716 wrote:Serdar kaptanım, aynen mutabıkız. Ben de onu kullanıyorum. Şahane olmuş. Emergency lerle şu an zaten işimiz yok Şimdi hocam, hazır konusunu açmışken, bir bilirkişi olmandan mütevellit yardımına ihtiyacım olacak
1. Yeni tasarladığım helikopter sistemi için helikopter pilotu lisansı verebileceğimiz ayırt edici sınav yapmak istiyoruz. Simülasyon ortamında bir nebze de olsa helikopterciyim diyeni ayırt edebileceğimiz 25-30 sınav sorusu var mıdır?
2. Helikopter crash şartlarını tanımlayabilir misin? Kaç varyoyla inilirse crash olur, kaç derece yatıkken inilirse crash olur vs.. fdr ye işleyelim
3. Ne cezaları olmalıdır?
Gibi...
UH-60 için iniş takımları 11G ye kadar sönümleyebilir, yamaç iniş limitleri Sola sağa baş yukarı 15 derece baş aşşağı 10 derecedir. Bunun dışındaki durumlara crash diyebilirsiniz. Bu limitler her helikopter için farklı olup UH-60 için olan limitler çoğundan geniş olduğu için temel olarak bence baz alınabilir.
İkinci bir crash durumu da yerde derin kumanda verilmesi sonucu palin yerle/hlkp kuyruk bumu ile temas etmesidir, yine havada aynı şekilde tam geri saykılık hareketi palin kuyruk bumunu kesmesi ile sonuçlanabilir. Bunu FDR ye tanımlamak tahminimce baya zor olur.
Ceza konusuna gelince bambaşka bir dünya, önce hafiften girip insanları soğutmayacak genel hususlara değiniriz ilerleyen zamanlarda istersek cezaları artırırız. Onunl ilgili ben bi çalışıp sana göndereyim.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Serdar merhaba,THY3506 wrote:Erdal abi selam
Tarihler uyarsa bende katılırım
Bölge olarak karadeniz teklif ediyorum
Planlamada yardıma ihtiyacın olursa haberleşelim
Tip muhtemelen C208 olur.
Katılmanı isterim. Planlama için KAradeniz bölgesinde ne yaparız bir bakarsan sevinirim. Plan belli olunca ayrı bir başlıktan duyururum sen de altına planı yazarsın olur mu?
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Samsun ve Ordu-Giresun da touch and go olacak şekilde LTCM-LTFH-LTCB-LTCG olabilir mesela 200 küsür mil toplam 2.5-3 saatte biter.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY1293
- Rookie
- Posts: 42
- Joined: 13 Oct 2005, 15:58
- Name: Yalcin CIFTCIOGLU
- PID: 1293
- Vatsim ID: 918353
- City: Antalya
- Location: Turkey
C172 - C182 - Comanche 250
www.skyvector.com sitesinden VFR Log hazırlanabilir.
http://notam.shgm.gov.tr/ Buradan NOTAM'lı bolgelerden gün içerisinden uzak dururuz
www.skyvector.com sitesinden VFR Log hazırlanabilir.
http://notam.shgm.gov.tr/ Buradan NOTAM'lı bolgelerden gün içerisinden uzak dururuz
Sevgiler & Saygılar
ATPL
ATPL
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Serdar Hocam 4 meydanlı güzel bir rota olur. 3 saatlik bir zaman ayıramayan aralardaki meydanlara inerek uçuşunu bitirebilir.THY3506 wrote:Samsun ve Ordu-Giresun da touch and go olacak şekilde LTCM-LTFH-LTCB-LTCG olabilir mesela 200 küsür mil toplam 2.5-3 saatte biter.
Bu rotayı planlarsanız sevinirim.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Erdal abi rotayı Skyvector aracılığı ile planladım,
Uçaklar ne kadar hızlı gitse de helikopterleri de düşünerek seyir sürati 120kt kullandım.
Planlamaya göre uçuş süresi 2 saat hesaplandı
15 dakika meydanda online olma, 5 er dakika "Touch and Go" lar dersek tahminim toplam süre iki buçuk saat olur, senin de dediğin gibi bu durumda zamanı yetmeyenlerle ara meydanlar da vedalaşabiliriz.
Uçaklar ne kadar hızlı gitse de helikopterleri de düşünerek seyir sürati 120kt kullandım.
Planlamaya göre uçuş süresi 2 saat hesaplandı
15 dakika meydanda online olma, 5 er dakika "Touch and Go" lar dersek tahminim toplam süre iki buçuk saat olur, senin de dediğin gibi bu durumda zamanı yetmeyenlerle ara meydanlar da vedalaşabiliriz.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172