by alicamat » 03 Feb 2002, 13:34
Sevgili Arkadaşlar,
Bu soruya güzel cevaplar verildi. Teşekkür ederim. Cevapları tamamlamak ve özetlemek için aşağıda tekrar cevaplıyorum.
Motorumuz Durdu!
Sakin olacağız.
1- Acilen Mixture(kırmızı kol), Propeller (mavi kol), Throttle (siyah kol) İLERİ.
Motor güç kazanmazsa
2- Uçağı hemen Best Glide Speed (En İyi Süzülüş süratine) TRIM ediyoruz. 84 Knot, en düşük 75 Knot, her uçağa göre değişir. Bu süratle havada en uzun süre kalıp en uzağa gidebiliyoruz.
3- Hemen civarımızda inilecek bir yer tespit ediyoruz. Belki hemen yakınımızda bir meydan olabilir, bu fırsatı kaçırmayalım.
4- Rüzgar istikametini anlamaya çalışıyoruz. Herhangi bir bacadan çıkan duman, ağaçlardan vs bunu anlayabiliriz.
5- Uçağımızın istikametini inebileceğimiz yere doğru çeviriyoruz.
?İMDİ MOTORU TEKRAR ÇALI?TIRMAYI DENEYECE?İZ (BUNLAR ACELE HAFIZADAN)
6- Carurator Heat ON: Karbüratör buzlanmasını önleyici.
7- Primer Locked: Jigle kitlenecek, açıksa motoru boğar.
8- Elektirk Yakıt Pompası ON
9- Yakıt Tankı seçeneği: Tüm tanklar tek tek denenecek.
10- Magnetolar tek tek denenecek, ateşlemede sorun olabilir. Gerekirse Starter ile çalıştırmaya çalışacağız eyer pervane dönmüyorsa.
ENGINE FAILURE DURING START CHECKLIST Uygulanacak
Halen çalıştıramadıysak EMERGENCY İNİ?E HAZIRLANMAMIZ LAZIM.
11- Transponder 7700 EMERGENCY kodu girilecek.
12- Radyo ile temasto olunan ATC ye ikaz edilecek. Yoksa 121.5 Emergency kanalına MAY DAY sinyali verilecek, ve pozisyon bildirilecek.
EMERGENCY LANDING WITHOUT POWER CHECKLIST UYGULANACAK
13- Sürat 75 Knot
14- Yakıt sistemi kitlenecek: Mixture Idle Cut Off, Tank Selector CLOSED.
15- Magnetolar OFF
16- Flap lar 20 derece
17- Kemerler sıkılacak
18- Kapılar aralanacak, kilitler açılacak
19- Son yaklaşma: Flap 30 derece, Sürat 60 - 65, MASTER SWITCH OFF
DUALAR
ve hayırlı inişler.
Emniyetli uçuşlar dilerim.
Sevgiler,
Ali Camat