Herkese merhaba
İstekler üzerine VFR Kulübü olarak yeni bir etkinlik planladık. Plana göre herhangi bir VFR uçağıyla grupça Selçuk, Samos, Kos -mola- Bodrum yapılacak. Ama tarih konusunda birşey planlanmadı. 7 Mayıs Cumartesi diye düşündüm ama bana bağlı kalmasın, sizler nasıl uygun görürseniz oraya taşıyalım zamanı
-Bilinmesi gerekenler-
•Herşeyden önce: uçuştan önce kesinlikle Teamspeakte buluşmalıyız. Etkinlik VFR uçuş olduğu için kendi aramızda senkronize olarak seperasyonu ayarlamalıyız.
•Uçuş planına haritadaki isimler yazılmayıp, onun yerine koordinatlar yazılmalıdır.
•Uçuş planındaki uçağınızın ID si ICAO onaylı olmalıdır. Aksi taktirde hem diğer trafikler sizi yanlış görür, hem de ATC uçağınızın tipini tam olarak kestiremez. http://cfapp.icao.int/Doc8643/reports/P ... ecode).pdf linkinden kendi uçağınızı bulun ve uçuş planındaki Aircraft ID ye DESIGNATOR'u girin. (Ctrl+F, uçağınızı bulmanıza yardımcı olacaktır)
•VFR Klerans hakkında bilgiyi 9. sayfada bulabilirsiniz: http://turkishvirtual.com/Downloads/Tur ... %C4%B1.pdf
•Uçuş esnasında tabletten, telefondan ya da bilgisayardan harita açık olsun. Uçuş planının "Remarks" kısmındaki plana bakarak uçacağız. Kaybolmamak ve plana bağlı uçabilmek için bir gözünüz hep haritada olmalı.
•Ya da uçuşunuzu harita üzerinden takip etmeniz için Plan-G programını indirebilirsiniz. Ama ben eski usul, bir haritaya, bir dışarı bakarak yerimi tespit etmeyi seviyorum. Sizlere de öyle tavsiye ederim vfr uçuşun tadı asıl öyle çıkıyor
•Uçuş esnasında buluta girilmemelidir. Bunun için geçici olarak irtifa değiştirilmelidir (bulut altına girmek için)
-İlk bacak, LTFB-LGSM-LGKO Uçuş Planı-
•Departure| LTFB |
•Arrival| LGKO |
•Route| 375027N0271453E 374252N0271314E LGSM 373613N0271214E 372235N0271518E 370618N0271806E 370027N0271538E 365339N0271703E |
•Remarks| FPLAN: LTFB KUSADASI GUZELCAMLI LGSM DOGANBEY DIDIM YALIKAVAK KARABAG KOS LGKO / TURKISH VIRTUAL VFR CLUB / NON MILITARY OPERATION | (son madde askeri araçlar için önemli, UH1 gibi)
•Cruise Altitude| 4500ft (ve altı)
•Cruise Speed| cruise seviyesindeki optimum hız (Uçağın resmi dökümanında "Aircraft Performance Charts" kısmında) ya da kendi seçtiğiniz hız
Kos'daki 10 dakika çay molası ve yakıt alımından sonra
-İkinci bacak, LGKO-LTFE Uçuş Planı-
•Departure| LGKO |
•Arrival| LTFE |
•Route| 365342N0271710E 370453N0272746E 371257N0273425E |
•Remarks| FPLAN: LGKO KOS BODRUM TORBA BOGAZICI LTFE / TURKISH VIRTUAL VFR CLUB / NON MILITARY OPERATION | (son madde askeri araçlar için önemli, UH1 gibi)
•Cruise Altitude| 4500ft (ve altı)
•Cruise Speed| cruise seviyesindeki optimum hız (Uçağın resmi dökümanında "Aircraft Performance Charts" kısmında) ya da kendi seçtiğiniz hız
VFR Club Bilgilendirme + Event (LTFB-LGSM-LGSK-LTFE)
- THY4018
- Staff
- Posts: 63
- Joined: 23 Feb 2014, 17:37
- Name: Burak KAN
- City: Istanbul
- PID: 4018
- Vatsim ID: 1262234
- Location: Turkey
Anlamadığım bir problemden dolayı postu editleyemiyorum. LGSK olarak gördüğünüz heryeri LGKO olarak düzeltin. Bu uçuşta LGSK ile uzaktan yakından hiçbir alakamız yok
Last edited by Apollo on 01 May 2016, 23:46, edited 1 time in total.
Reason: Burak; SK lar KO olarak değiştirdim.
Reason: Burak; SK lar KO olarak değiştirdim.
*StarFighter* 104
- THY4045
- Rookie
- Posts: 43
- Joined: 10 Jul 2014, 11:19
- Name: Can BECERIK
- City: Ankara
- PID: 4045
- Vatsim ID: 1283496
- Location: Turkey
Hazır etkinlik için scenery indiriyorken buraya da koyayım dedim:
Efes (LTFB) Scenery
http://www.sanalpilot.com/downloads/LTFB.rar
Samos (LGSM) Scenery
Bu scenery biraz meşakatli. İlk olarak bunu yükleyin. (Photoreal)
http://library.avsim.net/download.php?DLID=172462
İkinci olarak bunu (LGKF) yükleyin.
http://library.avsim.net/download.php?DLID=173894
Son olarak Samos airport'u (LGSM) yükleyin.
http://library.avsim.net/download.php?DLID=175485
Son dosyanın readmesinde (lgsm_samos_international_airport,_greece.zip) yapılması gereken işlemler yazıyor
Kos (LGKO) Scenery
Payware olarak Aerosoft Kos X mevcut. Freeware alternatif:
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php ... slands.zip
Bodrum (LTFE) scenery
http://www.sanalpilot.com/downloads/LTFE.rar
FSX LTFE ILS fix, çıkan bgl uzantılı dosyayı LTFE/scenery klasorune atın:
http://sanalpilot.com/downloads/AFX_LTFE.rar
Ayrıca ORBX Global Base, ORBX Global Vector ve ORBX openLC Europe ürünleri, yeryüzünü Google Earth'tan ve benzeri uydu verilerinden alınmış veriler ile değiştirecektir. Sahil şeritleri de gerçekçi hale gelecektir. Otoyol, nehir vb. görerek takip etmek isteyenlerin işine yarayacağını düşünmekteyim. Hazır indirimdeyken imkanı olanların bu üçlüyü edinmesini tavsiye ederim. VFR/IFR bütün uçuşlardan alınan keyfi kat be kat arttırıyor.
http://www.avsim.com/topic/467933-freem ... ouncement/
Buradan indirebileceğiniz FreeMesh X çok başarılı bir freeware eklenti. ORBX Global Vector ile birlikte gayet iyi çalışıyor.
Kullanılacak uçak veya helikopter olarak yüzlerce, hatta binlerce alternatif bulmak mümkün. Ben GA uçak olarak genellikle A2A ürünlerini tercih ediyorum, kendileri GA dünyasının PMDG'si diyebiliriz. Bu tür uçaklarda fazla tecrübeis olmayan kaptanların fixed pitch propeller (sabit açılı pervane, devir sayısı doğrudan gaz kolu ile ayarlanan) bir model kullanması (örneğin C172) iş yükünü azaltacaktır. Gene de en azından FSX/P3D'deki uçuş derslerinin bir kısmını deneyim tek motorlu pervaneli bir uçağı uçurmak konusunda deneyim edinmelerini öneririm. Ben A2A Cessna Skylane C182T ile katılmayı planlıyorum.
GPS kullanmak isteyenler için default GPS iş görecektir. Fakat biraz daha profesyonel bir şeyler isteyenler için bu alanda da addon ürünler mevcut. RealityXP, Mindstar ve Flight1 şirketleri değişik GPS/avionic paketlerini satıyorlar. Ben bir süredir Flight1 GTN750 kullanıyorum, isterseniz bu tür bir addon kullanabilirsiniz, fakat dediğim gibi çok da gerekli değil.
Uçulacak rota ve civarının skyvector'dan bir görüntüsünü alıp, basarak ya da tablet vb. bir cihazdan takip etmek faydalı olacaktır. İsterseniz VFR uçuş planlama için PlanG, VfrFlight gibi yazılımları kullanabilirsiniz.
Güzel bir etkinlik olacağından şüphem yok, görüşmek üzere
Efes (LTFB) Scenery
http://www.sanalpilot.com/downloads/LTFB.rar
Samos (LGSM) Scenery
Bu scenery biraz meşakatli. İlk olarak bunu yükleyin. (Photoreal)
http://library.avsim.net/download.php?DLID=172462
İkinci olarak bunu (LGKF) yükleyin.
http://library.avsim.net/download.php?DLID=173894
Son olarak Samos airport'u (LGSM) yükleyin.
http://library.avsim.net/download.php?DLID=175485
Son dosyanın readmesinde (lgsm_samos_international_airport,_greece.zip) yapılması gereken işlemler yazıyor
Kos (LGKO) Scenery
Payware olarak Aerosoft Kos X mevcut. Freeware alternatif:
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php ... slands.zip
Bodrum (LTFE) scenery
http://www.sanalpilot.com/downloads/LTFE.rar
FSX LTFE ILS fix, çıkan bgl uzantılı dosyayı LTFE/scenery klasorune atın:
http://sanalpilot.com/downloads/AFX_LTFE.rar
Ayrıca ORBX Global Base, ORBX Global Vector ve ORBX openLC Europe ürünleri, yeryüzünü Google Earth'tan ve benzeri uydu verilerinden alınmış veriler ile değiştirecektir. Sahil şeritleri de gerçekçi hale gelecektir. Otoyol, nehir vb. görerek takip etmek isteyenlerin işine yarayacağını düşünmekteyim. Hazır indirimdeyken imkanı olanların bu üçlüyü edinmesini tavsiye ederim. VFR/IFR bütün uçuşlardan alınan keyfi kat be kat arttırıyor.
http://www.avsim.com/topic/467933-freem ... ouncement/
Buradan indirebileceğiniz FreeMesh X çok başarılı bir freeware eklenti. ORBX Global Vector ile birlikte gayet iyi çalışıyor.
Kullanılacak uçak veya helikopter olarak yüzlerce, hatta binlerce alternatif bulmak mümkün. Ben GA uçak olarak genellikle A2A ürünlerini tercih ediyorum, kendileri GA dünyasının PMDG'si diyebiliriz. Bu tür uçaklarda fazla tecrübeis olmayan kaptanların fixed pitch propeller (sabit açılı pervane, devir sayısı doğrudan gaz kolu ile ayarlanan) bir model kullanması (örneğin C172) iş yükünü azaltacaktır. Gene de en azından FSX/P3D'deki uçuş derslerinin bir kısmını deneyim tek motorlu pervaneli bir uçağı uçurmak konusunda deneyim edinmelerini öneririm. Ben A2A Cessna Skylane C182T ile katılmayı planlıyorum.
GPS kullanmak isteyenler için default GPS iş görecektir. Fakat biraz daha profesyonel bir şeyler isteyenler için bu alanda da addon ürünler mevcut. RealityXP, Mindstar ve Flight1 şirketleri değişik GPS/avionic paketlerini satıyorlar. Ben bir süredir Flight1 GTN750 kullanıyorum, isterseniz bu tür bir addon kullanabilirsiniz, fakat dediğim gibi çok da gerekli değil.
Uçulacak rota ve civarının skyvector'dan bir görüntüsünü alıp, basarak ya da tablet vb. bir cihazdan takip etmek faydalı olacaktır. İsterseniz VFR uçuş planlama için PlanG, VfrFlight gibi yazılımları kullanabilirsiniz.
Güzel bir etkinlik olacağından şüphem yok, görüşmek üzere
- THY3716
- Administrator
- Posts: 1373
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- City: Istanbul
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- Location: Turkey
UH-1 örneği vermişsiniz hep. Bu devirde hala bu UÇAN HELİKOPTER (UH) kullanan mı kaldı ki?
Süper bir çalışma olmuş, elinize sağlık.
Süper bir çalışma olmuş, elinize sağlık.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- City: Ankara
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- Skype: serdar3121
- Location: Turkey
Burak öncelikle eline emeğine sağlık planlama için. Tekrardan bir VFR event görmek beni gerçekten çok mutlu etti.
Güzel bir VFR event planlanmış iken bende birkaç hususa değinmek istiyorum;
Öncelikle lütfen VATSIM ortamını sadece IFR Uçuş yapılan bir yer olarak görmeyin. Unutmayın ki havacılığın temeli VFR uçuştur ve VFR uçmadan kimse IFR uçamaz.
Şimdi FsX de maalesef ki VFR Uçuş sadece uçağı alıp kafamıza gore takılmak gibi anlaşılıyor ki ama bizim gibi IFR Uçuş kaidelerini sanal bir ortamda bu kadar ciddi uygulayan insanlar için bunun bu kadar basit olamadığını anlamak o kadar da zor olmamalı.
VFR uçuş da kendi kaideleri kapsamında belli bir ciddiyeti olan, ATC konuşmaları hem formal hem informal karışık ama kendini ifade edebilmenin, durumsal farkındalığın çok daha ön plana çıktığı, yakıt hesabı, meteoroloji, farklı hava sahalarının farklı kuralları vb bir çok etkenin Pilot sorumluluğunda sıkı bir şekilde takip edilmesi gerektiği bir uçuş ortamıdır.
Bu yüzden değerli arkadaşlarımın VFR uçuşa bakış açılarını bir kere daha düşünmeye, planlanan bu evetlerin VFR uçuşla tanışma için bir fırsat olarak görmeye, öğrenip bilgi ve becerilerini arttırmak için çaba sarf etmeye davet ediyorum.
Yine diğer bir konuya da bir önceki VFR eventimizin değerlendirmesi ile başlayacağım. Bu kadar kapsamlı olmasa da daha kısa bir rota ile Maramara denizi çevresinde 3 Kişilik grubumuz ile hemen hemen bir tur atmış ve gerçekten çok keyif almıştık. Sohbeti ayrı bir keyif, kol uçuşu ayrı bir keyif, VFR ayrılış katılışlar, yaklaşma pas geçmeler, rota takipleri ve kule konuşmaları gerçekten çok ayrı bir keyif olmuştu. Saatler sürebilen holdingleri ile yakıt bitiren IFR eventlere göre kat kat daha eğlenceli olduğunu herkese garanti edebilirim. Ama tabiyiki geçirilen güzel zaman bu etkinliklere katılımların artması ile daha da güzelleşiyor ve yine bu yüzden katılımın yüksek olmasını umut ediyorum.
Katılmayı düşünen arkadaşlar lütfen katılımlarını, fikirlerini ve sorularını burada paylaşsınlar, konu sessiz kalmasın emekler boşa gitmesin.
Cumartesi günü VFR hangarımız önünde buluşmak dileği ile herkese iyi haftalar.
Güzel bir VFR event planlanmış iken bende birkaç hususa değinmek istiyorum;
Öncelikle lütfen VATSIM ortamını sadece IFR Uçuş yapılan bir yer olarak görmeyin. Unutmayın ki havacılığın temeli VFR uçuştur ve VFR uçmadan kimse IFR uçamaz.
Şimdi FsX de maalesef ki VFR Uçuş sadece uçağı alıp kafamıza gore takılmak gibi anlaşılıyor ki ama bizim gibi IFR Uçuş kaidelerini sanal bir ortamda bu kadar ciddi uygulayan insanlar için bunun bu kadar basit olamadığını anlamak o kadar da zor olmamalı.
VFR uçuş da kendi kaideleri kapsamında belli bir ciddiyeti olan, ATC konuşmaları hem formal hem informal karışık ama kendini ifade edebilmenin, durumsal farkındalığın çok daha ön plana çıktığı, yakıt hesabı, meteoroloji, farklı hava sahalarının farklı kuralları vb bir çok etkenin Pilot sorumluluğunda sıkı bir şekilde takip edilmesi gerektiği bir uçuş ortamıdır.
Bu yüzden değerli arkadaşlarımın VFR uçuşa bakış açılarını bir kere daha düşünmeye, planlanan bu evetlerin VFR uçuşla tanışma için bir fırsat olarak görmeye, öğrenip bilgi ve becerilerini arttırmak için çaba sarf etmeye davet ediyorum.
Yine diğer bir konuya da bir önceki VFR eventimizin değerlendirmesi ile başlayacağım. Bu kadar kapsamlı olmasa da daha kısa bir rota ile Maramara denizi çevresinde 3 Kişilik grubumuz ile hemen hemen bir tur atmış ve gerçekten çok keyif almıştık. Sohbeti ayrı bir keyif, kol uçuşu ayrı bir keyif, VFR ayrılış katılışlar, yaklaşma pas geçmeler, rota takipleri ve kule konuşmaları gerçekten çok ayrı bir keyif olmuştu. Saatler sürebilen holdingleri ile yakıt bitiren IFR eventlere göre kat kat daha eğlenceli olduğunu herkese garanti edebilirim. Ama tabiyiki geçirilen güzel zaman bu etkinliklere katılımların artması ile daha da güzelleşiyor ve yine bu yüzden katılımın yüksek olmasını umut ediyorum.
Katılmayı düşünen arkadaşlar lütfen katılımlarını, fikirlerini ve sorularını burada paylaşsınlar, konu sessiz kalmasın emekler boşa gitmesin.
Cumartesi günü VFR hangarımız önünde buluşmak dileği ile herkese iyi haftalar.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- City: Ankara
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- Skype: erdal.elmaci
- Location: Turkey
Harika paylaşımlar.
CUMARTESİ AKŞAMI 2100 EFESSELÇUK 'da BULUŞUYORUZ (TEAMSPEAK) diyorum o zaman ??
KAtılmak isteyen hiçbir hazırlığım yok diyenler de çekinmesin yazsın hemen size uçak boyama verelim Cumartesi Akşamı konuşurken uçuverin...
CUMARTESİ AKŞAMI 2100 EFESSELÇUK 'da BULUŞUYORUZ (TEAMSPEAK) diyorum o zaman ??
KAtılmak isteyen hiçbir hazırlığım yok diyenler de çekinmesin yazsın hemen size uçak boyama verelim Cumartesi Akşamı konuşurken uçuverin...
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER