737 NGX - Fuel Calculation

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
THY3683
Average User
Average User
Posts: 176
Joined: 12 Feb 2009, 23:35
Name: Dinc Mor
PID: 3683
Location: Turkey

Bu konuda detaylı bilgi alma şansım var mı? Forumu aradım bulamadım,

Ben benzini kafama göre alıyorum ancak bunun bir hesaplaması olduğu aşikar.

Payloada göre, Pax'a göre, Mesafeye göre, Reserve'e göre, bu iş nasıl yapılıyor, mantığı nedir.

Eğer öğrenebilirsek, bundan sonra bilinçli benzin almak isterim. Eğitim departmanına sesleniyorum :rofl:
User avatar
THY3098
Junior Member
Junior Member
Posts: 69
Joined: 08 Aug 2011, 13:57
Name: Mert Ataklı
PID: 3098
Vatsim ID: 1199890
City: Ankara
Location: Ankara

Kaptanım selamlar,

Ngx in kendi dökümanlarında yakıt hesabına ilişkin çok detaylı bilgiler bulunuyor.Ancak yine pmdg dökümanlarına göre eğer kaba bir yakıt hesabı yaparsanız her 1nm yol için 22 Ibs yakıt + 5500 Ibs rezerv yakıt alınacağı yazmakta.Bunun dışında yakıt hesaplaması yapan bir takım siteler de mevcut ama ben kullanmadığım için bilemeyeceğim.Ancak forumda verildiğini hatırlıyorum.



Saygılarımla
Mert Ataklı
PID: 3098
Ankara 07/04/1989
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Location: Bursa

Hocam bir müddet sonra göz kararıyla nokta atışı yapmaya başlıyoruz valla. Biraz daha uğraşsam bir milde kaç lira yakıyor onu çözecem :)
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

KG üzerinden çalışın arkadaşlar.
Ortalama olarak bir boeing 737 uçağı saatte iki motor faal iken ortalama 2500 kg yakıt harcar.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
THY3683
Average User
Average User
Posts: 176
Joined: 12 Feb 2009, 23:35
Name: Dinc Mor
PID: 3683
Location: Turkey

THY007 wrote:KG üzerinden çalışın arkadaşlar.
Ortalama olarak bir boeing 737 uçağı saatte iki motor faal iken ortalama 2500 kg yakıt harcar.
Berhan Kaptanım,

Bunun biraz formülü yokmu kullanılan? Gerçekte nasıl kullanılıyor?

Tahmin ediyorum yolcu sayısı, bagaj ağırlığı gibi etkenler yakıta etki ediyordur.

Tahmini olarak yakıt almayı bende biliyorum sorun çıkmıyor ama,

Oturup biraz hesap yapıp ağırlığıma, yolcularıma, daha bilinçli yakıt almak istiyorum.

Tavsiyeleriniz varsa çok sevinirim.
User avatar
THY3892
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 03 Dec 2009, 22:28
Name: Burak ANATURK
PID: 3892
Vatsim ID: 1110532
City: Oman
Location: Oman

Vroute programının Fuel hesabı da gayet başarılı.
Burak Anatürk
PID:3892
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

Yakıt almada o kadar çok etken var ki,işin içine girelim biraz ...
Yakıt alırken;
Climb 15dk
Cruise X saat
Descent 20 dakika
Hold 30dk
Alternate 30dk

Bunların yanında irtifa rüzgarı,sıcaklığı,uçuş seviyesi,taşıdığınız yolcu + bagaj ağırlığı,taşıdığınız yakıtın bile ağırlığı yakıt hesabını etkileyen aklıma gelen faktörler.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
User avatar
THY3007
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 16 Mar 2008, 23:21
Name: Furkan BASALAN
PID: 3007
Vatsim ID: 1048845
City: Nevşehir
Location: Turkey

Şu programı tavsiye ederim kaptanım; http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm

Programı yönetici olarak çalıştırın, FS'yi açıp uçağın payload ayarlarını yapın, daha sonra uçak tipini seçip "get payload from fs" ye basın, böylece uçağın ağırlığını otomatik olarak alacaktır. Daha sonra yükseklik ve mesafe gibi bilgileri girersiniz, apu ve taxi'ye de 20'şer dakika olarak değer giriyorum ben, gayet başarılı bir program. Rüzgar faktörünü program hesaplamıyor ama onu da şu programla hesaplayabilirsiniz, https://s3.amazonaws.com/PMDG_Downloads ... r737NG.exe (aslında bu program da yakıt hesaplaması için ama diğeri daha iyi sonuçlar veriyor), bu programda rotanızda önden veya arkadan ne kadar rüzgar alacağınızı giriyorsunuz, seçtiğiniz uzaklığa göre rotanıza ne kadar etki edeceği yazıyor (wind component). Diyelim +30 veya -30 çıktı, onu da asıl rotanızın uzunluğuna ekleyin veya çıkartın, ilk gönderdiğim programdaki uzaklık bölümüne girersiniz. Sid+rota+star mesafesinin toplamına ekleyin bu rüzgar doğrulamasını.

Keyifli uçuşlar.
Post Reply

Return to “Training Lounge”