LTAI – LTBA FMC ye iki meydanı girdim airway kullanmadım..
VOR larımız IPT (Isparta) ve KFK (Afyon) olsun..
NAV 1 IPT 117.50 Course 330 NAV2 KFK 112.20 Course 005 ( 117.50/330) (112.20/005)
FMC de NAV RAD giriyoruz.....
** Uçağımızı pist içine aldığımızda AUTO FLIGHT bir kerebasıyor ve HDG SET ediyoruz,FMC den NAV RAD bölümününe gelip *vor armed tuşuna basıp VOR ARMED olmasını sağlayıp ARM olduğunu PDF ten takip ediyoruz.. (Resim1 )
**Takeoff ‘u mütakip AUTO FLIGHT bir kez daha basıp AP devreye alıyoruz...(Resim2)
**Rwy Hdg 003 giderken Map ta görülen kesik kesik IPT VOR course na yaklaşırken course loc olunca PDF te VOR1 görülür..FMC de de VOR TRACK (Resim3)
**IPT VOR na 330 başta giderken FMC den NAV2 deki ikinci VOR frekansımızı VOR ARMED edip..PDF ten de takip ediyoruz..(Resim4)
**IPT VOR yaklaşıyoruz..(Resim5)
**NAV2 deki KFK VOR muza loc olduk VOR TRACK yazdı..PDF dede VOR2 göründü (Resim6)
**NAV 1 artık aktif değil *vor arm olarak gönüyor KFK densonraki gideceğimiz VOR istasyonunu buraya girebiliriz..
VOR APP yaklaşmasında FMS NAV devreden çıkarıp HDG SEL ile gidip Meydan VOR’u ve Course nu girip FMS den VOR u ARM edersek VOR loc oluyor...
NOT: PMDG MD11 bir BUG olsa gerek bu anlattıklarımı sadece18.000 FT alltında yapabiliyor...Üzerinde VOR to VOR takip etmiyor yada biz beceremedik....Umarım faydalı olur..
Sevgilerimle
PMDG MD11 VOR to VOR
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Gerçekten vaktinizi her saniyesini "değer" şekilde geçirmek istiyorsanız ya büyük kuşlarla uçun-ki MD11 bu konuda çok iyidir, yada analog uçaklarla. Erman hocaya çok teşekkürler zahmetleri için. Harika bir döküman oldu.
Hakan"737"Güven
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Erman hocama bu değerli çalışma için çok teşekkürler.
Hasan Hocam fikrinizi belirtmişsiniz ancak nedenini yazmamışsınız. Tecrübelerinizden çıkardığınız sonucu çok merak ettim. Ben bir NGX 738 kullanıcısı olarak, size neden büyük kuşları önerdinizi sormak istiyorum..
Hasan Hocam fikrinizi belirtmişsiniz ancak nedenini yazmamışsınız. Tecrübelerinizden çıkardığınız sonucu çok merak ettim. Ben bir NGX 738 kullanıcısı olarak, size neden büyük kuşları önerdinizi sormak istiyorum..
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
MD11 ile 737'yi kıyaslayacak olursam preflight işlemleri MD11'de biraz daha uzun ve detaylı. 737 ile uçmak için karar vermemle FS'i açtıktan park yerinde yerimi aldıktan sonra uçmam en fazla 10-15 dakika sürüyor. Buna rota,yakıt hesabı-ki kafamdan yapabiliyorum artık ve 737'de overweight'i pek fazla önemsemiyor. PMDG 737'de bazı sistemleri çalıştırmasanız bile (!) uçak uçabiliyor! örneğin yakıt pompası bir tek APU BLEED air yoksa uçak çalışmıyor! 737yi küçümsemek için söylemiyorum,haşa, göz ağrımdır ve hastalığımdır ama FS'de PMDG737 (Ifly'ı henüz kullanmadım) çok pratik hale gelmiş durumda Feelthere 737classic bile bir parça daha zorlayıcı PMDG737'den sistem açısından. 737 her açıdan kullanımı çok kolay ve pratik olduğu için "bin ve uç" tarzı gibi geliyor artık.
Fakat MD11 (Wilco A340 ve PMDG747 kullanmadım sadece PSSA340 var) uçuş öncesinde loader ile ağırlık, ekstra program veya dispetch programları veya VA bazlı dispetch programları vs ile uçağı karşılıklı olarak uçağı hazırlamayı gerektiriyor. Uçağı özellikle cold&start başlangıçla aldığımızda tüm sistemlerin doğru ve düzgün çalıştırılmadan, FMCnin doğru düzgün girişi yapılmadan-ki FMC girişi biraz daha karışık, uçağa yakıt yüklenmesi vs hakikaten size bir sorumluluk yükü veriyor. 737'nin aksine, eğer uçak düzgün hazırlanmamışsa uçağın motorlarını çalıştırmak mümkün değil. Acil durumlar çok daha karmaşık ve uçağın panelleri arasında geçişler panele hakim olmak sabır ve bilgi gerektiriyor. EICAS'da gözünüze takılan configuration uyarısını kapatmak içn size baskı yapan bir uçak
Kalkış prosedürü, yaklaşma prosedürü vs kendine has olduğu için ben kendimi fakrlı hissediyorum. MD11 ile hazırlığım zaman zaman 30dakikayı buluyor
MD11 nedense popüler olamadı ama birçok ürün incelemesinde MD11 için yapılmış en iyi addon olarak (yazılım, sistem, gerçeklik uyumu)
analog uçakları seçok daha fazla seviyorum özellikle B727,B737200 gibi. Çünkü otomatik uçuş yok gibi, devamlı gözünüz uçak üzerinde ve acil durumlar çok daha eğitici.
Fakat MD11 (Wilco A340 ve PMDG747 kullanmadım sadece PSSA340 var) uçuş öncesinde loader ile ağırlık, ekstra program veya dispetch programları veya VA bazlı dispetch programları vs ile uçağı karşılıklı olarak uçağı hazırlamayı gerektiriyor. Uçağı özellikle cold&start başlangıçla aldığımızda tüm sistemlerin doğru ve düzgün çalıştırılmadan, FMCnin doğru düzgün girişi yapılmadan-ki FMC girişi biraz daha karışık, uçağa yakıt yüklenmesi vs hakikaten size bir sorumluluk yükü veriyor. 737'nin aksine, eğer uçak düzgün hazırlanmamışsa uçağın motorlarını çalıştırmak mümkün değil. Acil durumlar çok daha karmaşık ve uçağın panelleri arasında geçişler panele hakim olmak sabır ve bilgi gerektiriyor. EICAS'da gözünüze takılan configuration uyarısını kapatmak içn size baskı yapan bir uçak

Kalkış prosedürü, yaklaşma prosedürü vs kendine has olduğu için ben kendimi fakrlı hissediyorum. MD11 ile hazırlığım zaman zaman 30dakikayı buluyor
MD11 nedense popüler olamadı ama birçok ürün incelemesinde MD11 için yapılmış en iyi addon olarak (yazılım, sistem, gerçeklik uyumu)
analog uçakları seçok daha fazla seviyorum özellikle B727,B737200 gibi. Çünkü otomatik uçuş yok gibi, devamlı gözünüz uçak üzerinde ve acil durumlar çok daha eğitici.
Hakan"737"Güven
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Bu arada aklıma gelmişken MD11'in fuel calculator'ü yok ama şunu kullanabilirsiniz;
sanalpilot'a yazdığım mesaj;
http://fuel.cwsurf.de/
LBS kısmı şimdilik çalışmıyormuş ama yakında çalışırmış. Ufak tefek hatalar var ama sorun eden olmamış avsim forumundakilere bakılırsa.
Sanırım doğru bir planlama için;
önce rota bilgisi ile mesafeyi alıp
sonra pmdg loader ile KG cinsinden kargo veya yolcu yükünü girip gerekli yakıtı hesap etmek ve yine PMDG loader'e yakıt miktarını girerek CGyi hesaplatmak
---------EDİT---------
TOPCAT programı yakıt dahil yükleme değerlerini hesaplıyormuş.
sanalpilot'a yazdığım mesaj;
http://fuel.cwsurf.de/
LBS kısmı şimdilik çalışmıyormuş ama yakında çalışırmış. Ufak tefek hatalar var ama sorun eden olmamış avsim forumundakilere bakılırsa.
Sanırım doğru bir planlama için;
önce rota bilgisi ile mesafeyi alıp
sonra pmdg loader ile KG cinsinden kargo veya yolcu yükünü girip gerekli yakıtı hesap etmek ve yine PMDG loader'e yakıt miktarını girerek CGyi hesaplatmak
---------EDİT---------
TOPCAT programı yakıt dahil yükleme değerlerini hesaplıyormuş.
Hakan"737"Güven
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hasan hocam verdiğiniz cevap için teşekkürler. Hem benim için hem de diğer arkadaşlar için güzel bir değerlendirme olduğunu sanıyorum. Bu vesileyle MD uçmak isteyenler de artacaktır sanırım... Tekrar sağ olun.
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
TAbi bu keyif ve seçim neticede. Benim tercihim bu şekilde.Kişiye göre elbette değişecektir. Bende zamanım kısıtlı ise ön hazırlığımın dha kısa sürdüğü bir uçağı tercih ediyorum. Niyetim herhangi bir uçağı kötülemek değil, zamanın geniş olduğu durumlarda biraz daha yük bindirecek uçaklar tercih edilebilir anlamında yorum yapıyorum. HErkes en rahat ettiği uçakta, keyif aldığı, sistemlerine alıştığı uçakta uçacaktır doğal olarak.
Hakan"737"Güven
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Cidden merak ettim , Hakan (hknpal) Bey'in mesajlarında bahsi geçen "Hasan Hoca" kimdir ?
Konuya cevap yazan iki kişi görüyorum ben sadece ki biri Erman (gokmanpi) ağabey diğeri Hakan (hakan737) ağabey ... Bende "Hasan" isimli bir üyenin mesajları yok
Sevgiler
Konuya cevap yazan iki kişi görüyorum ben sadece ki biri Erman (gokmanpi) ağabey diğeri Hakan (hakan737) ağabey ... Bende "Hasan" isimli bir üyenin mesajları yok

Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
hehehe
olur böyle şeyler parmağı sürçmüştür
(dili sürçmüştür deyimi sanırım artık pek kullanılmayacak bu gidişle!!! iki çift laf edemediğimiz için artık herşey yazılı olmaya başladı!
Fatihcim sonra bir ara mesajı okursan acaba bu MD11 bilgisini Türksim'e de alabilirmisin ?(Erman hocamız izin verdi,TRVACC'de yazmıştı)


Fatihcim sonra bir ara mesajı okursan acaba bu MD11 bilgisini Türksim'e de alabilirmisin ?(Erman hocamız izin verdi,TRVACC'de yazmıştı)
Hakan"737"Güven
- THY4752
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 06 Nov 2010, 01:30
- Name: Hakan PALIOGLU
- PID: 4752
- Vatsim ID: 1101377
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Akıl kayması oldu sanırım
..çünkü ilginç olan; iki mesajımda da Hasan demişim.
Görüşlerini o kadar çok okudum ki forumdan, Hakan hocam'ın ismini elbetteki unutmak mumkun değil... Cidden bu Hasan kim ben de merak ettim. Kusuruma bakmayın

Görüşlerini o kadar çok okudum ki forumdan, Hakan hocam'ın ismini elbetteki unutmak mumkun değil... Cidden bu Hasan kim ben de merak ettim. Kusuruma bakmayın

- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Bende öyle düşündüm , Ünsaç hocamızın yazısını aradım bulamayınca şaşırıp yazdım zaten soruyu 
TurkSim'e alırız tabii neden almayalım ancak öncelikle ;
1. TurkSim'in üzerinde koştuğu sunucu değişecek
2. TurkSim'in mevcut Joomla CMS altyapısı değişecek ( otomasyona çok kaçmadan kendim bir kod yazayım istiyorum paslanmamak için )
Aklımdaki bu iki konunun gerçekleşmesi için ise benim senelik izine çıkmam lazım , site kodu yazmada sorun yokta topyekün sunucu değişim için kesintisiz birkaç gün pc başında olmam gerekebilir [ barındırdığımız diğer sitelerinde güvenle yeni yerlerine taşınması için ]
O arada seve seve bu yazıyı da eklerim .
Sevgiler

TurkSim'e alırız tabii neden almayalım ancak öncelikle ;
1. TurkSim'in üzerinde koştuğu sunucu değişecek
2. TurkSim'in mevcut Joomla CMS altyapısı değişecek ( otomasyona çok kaçmadan kendim bir kod yazayım istiyorum paslanmamak için )
Aklımdaki bu iki konunun gerçekleşmesi için ise benim senelik izine çıkmam lazım , site kodu yazmada sorun yokta topyekün sunucu değişim için kesintisiz birkaç gün pc başında olmam gerekebilir [ barındırdığımız diğer sitelerinde güvenle yeni yerlerine taşınması için ]

Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]