Yukraıda cevap yazan arkadaşlarımıza önce teşekkür ediyor, ardından da kendilerini tebrik ediyorum.
* MOT VOR için MHA (Minimum Holding Altitude) minimum hold irtifası 17.000 ft.dir
* IGS (Instrumental Guidance System), Aletli yönlendirme sistemi; bölge, yapısı itibariyle direkt yaklaşma sağlayamadığından ILS olarak adlandırılmamış, pist görüşü sağlamayı müteakip pilot kontrolünde manevra zorunluluğu hasıl olmuştur. Yine de, pist görüşü sağlanana kadar course dışına çıkmayı önleme maksatlı olarak yönlendirme sistemi tesis edilmiş, bu sistem IGS olarak adlandırılmıştır. IGS yaklaşmaya serbest kılınan pilot daha önce ayrıntılı bir şekilde açıkladığımız VOR navigasyon usullerini kullanarak (
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8012 ,
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8438) MOT VOR R086 üzerinde 17.000 ft irtifada outbound bacağı üzerinde 25 DME ye kadar açılacak, IGS yaklaşmaya esas olacak şekilde soldan dönüşle ilk etapta SIO VOR R067 yi yakalayacak (bu sol dönüşü icra ederken hızı 210 kts dan daha fazla olmayacak), SIO VOR dan aldığı DME 28 gösterirken 16.000 ft e alçalma başlatacak, (SIO VOR dan aldığı sinyallerle dönüşünü tamamlamayı mütekip IGS frekansına geçerse o zaman 27 DME gösterirken alçalacak), IGS 25,6 DME iken alçalmada artık uçağının APP veya ILS fonksiyonlarını kullanmaya başlayacaktır.
* Bir üst maddede dikkat ettiyseniz soldan yapılacak olan karşılama dönüşünün başlangıcında aletli yaklaşma referansı olarak SIO VOR R067 yi aldık. Belki gerçekte direkt olarak ISI R067 alınıyor olabilir (IGS establishment). Ancak FS2002 ve FS2004'de Localizer sinyali en fazla 25,7 nm, glideslope sinyali ise en fazla 20,7 nm mesafeden alınabilecek şekilde modelleme yapılabildiğinden ALETO üzerinde özellikle Glideslope sinyali alınmayabilir. Bir sürprizle karşılaşmamak için pilotlarımız gerekirse manuel olarak alçalma başlatmaya hazırlıklı olmalıdır !!
* LOC Crs Offset 7, Rwy centerline 253 ifadesi ile ilgili yukarıda yazılı olan cevap aynen doğrudur. "LOC CRS ile RWY CRS arasında 7 derecelik fark var ve RWY CRS 253 derece demek. Bu da demek oluyorki son yaklaşmada biraz manevra yapacağız."
* Haritanın kapsadığı alanda en yüksek irtifaya sahip mania 14.911 ft rakıma sahip olan tepedir. Tüm haritalarda en yüksek irtifaya sahip engeller her zaman kalın bir ok ile gösterilir.
ŞİMDİ TÜM RÜTBEDEKİ PİLOTLARIMIZI KAPSAYAN SORUMUZ GELİYOR. BİRAZ MATEMATİK GEREKTİREN VE HARİTAYI BİRAZ DAHA İNCELEMEMİZİ GEREKTİREN SORU ŞÖYLE....:
İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR GPS VEYA FMC SİSTEMİ BULUNMAYAN PERVANELİ BİR UÇAKLA YAKLAŞMA İCRA EDEN PİLOTSUNUZ. BAHAR YAĞMURLARI NETİCESİNDE HAVANIN ERKEN ISINMASI SONUCU VADİ İÇERİSİNDE YOĞUN BİR SİS OLUŞMUŞ, GÖRÜŞ OLDUKÇA DÜŞMÜŞTÜR. YOLA ÇIKMADAN ÖNCE ALDIĞINIZ HAVA RAPORU SİZ YOLDAYKEN GEÇERLİLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR. BELKİ HAVANIN BÖYLE OLACAĞINI BİLSENİZ UÇMAZ YA DA DIVERT İMKANLARINIZI DAHA ERKEN ZORLARDINIZ AMA ARTIK ÇOK GEÇ !! ALETO'YU GEÇTİNİZ, UÇAĞINIZ BAŞARILI BİR ŞEKİLDE HEM G/S HEM LOC YAKALAMIŞ OLARAK YAKLAŞMAYA DEVAM EDİYORSUNUZ. SAAT 15:00:00 'DA OKUDUĞUNUZ DME 17,7 İKEN TAM 1 DK SONRA YANİ 15:01:00'DA OKUDUĞUNUZ DME 16 DIR.
* MADEM IGS VASITASIYLA ALÇALIYORUZ, SİZCE ALÇALMA VARYOMUZ KAÇTIR ?
* NE ZAMAN PAS GEÇERİZ ?
* PAS GEÇİŞ SONRASI NE YAPMAMIZ GEREKİYOR ?
Yukarıdaki hususları çözmüş olan arkadaşlar, girecekleri checkride larda hiç endişe etmesinler. Zaten bunları soruyoruz. Haydi bakalım, klavye başına...