İlk Başlama Ve Gerekli Çalışmalar

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY4046
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 06 Mar 2011, 18:23
Name: Emre Bedirhan KAPLAN
PID: 4046
Vatsim ID: 1183178
City: İzmir
Location: Turkey

Merhabalar sevgili FLYTHY üyeleri, öncelikle sizleri rahatsız ettiğim için özür dilerim. üni. son sınıf öğrencisiyim ve sanal pilot olmaya gönülden istekliyim.Sizlerden bazı tecrübelerinizi benim gibi genç pilot adaylarıyla paylaşacağınız için şimdiden teşekkür ederim. Şu anda student pilot konumundayım ve forumda birçok yerde araştırmama rağmen çok doğal olarak gireceğimiz ilk yazılı sınav hakkında nerelere çalışmamız gerektiği konusunda yeterince bir bilgi bulamadım. Siz değerli pilot abilerimizden bizim gibi genç arkadaşlara öncelikli gireceğimiz ilk adım sınavını geçmemiz için hangi kısmlara çalışmamız yeterli olur bunun cevabını arıyorum. Aranızda buna kızanlarda olabilir, lütfen kızmasınlar sora sora ve çalışarak göstereceğiniz yollar bizler için çok önemlidir. Teşekkürler. Cevabınızı bekliyorum.
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

Merhaba,

Öncelikle hayırlı olsun. Umarım gerçekten bu yolda ilerlemeye devam edersiniz. Çünkü çok zevkli ve bir o kadar da dost dolu bir yol.

Muhtemelen gerisi gelecektir bu konuya dair cevapların, hem de en yetkili ve bilgili ağızlardan fakat aklımda olanları söylemek istiyorum gene de müsaadenizle.

Öncelikle ana sayfa'daki "TRAINING ROOM -> Student Pilot" kısmını mutlaka bitirin derim.(IE5 ve üzeri browserlarda kullanılabiliyior.) Ali CAMAT hocamızı mutlaka dinleyiniz.

Aşağıdaki konular temel ve ileri pilotaj konularıdır. Elinizden geldiğince bunları araştırınız, öğreniniz ve uygulayınız.

Sivil Havacılık Hukuku, Aerodinamik, Genel Meteoroloji, Hava Trafik Kontrol ve kuralları, Seyrüsefer, Performans, Ağırlık ve Balans, Uçuş Planlama, Tehlikeli Madde Taşımacılığı, Haberleşme, Uçuş İzleme, İnsan Faktörü, Güvenlik.

Her ne kadar "Microsoft Games" olarak geçse de, umarım fırsatınız olur bir gün de, IFTC gibi bir yerde simülatör'e oturma fırsatınız olur. O zaman aslında oyundan ne kadar ileri bir şey olduğunun zevkine varırsınız.

Tavsiyem, olabildiğince GPS ( FMC haricindeki uçaklar ) kullanmadan uçmanız. Otomatik pilotu sadece irtifa ve HDG gibi temel konularda kullanırsanız, navigasyon yeteneğiniz de gelişir. Forumda mevcut, mutlaka ama mutlaka VOR RADYAL YAKALAMA ile ilgili ilgili dokümanı okuyunuz.

Giriş olarak bunlar yeterli sanırım. Daha ayrınıtılı bir şey gerekemesi durumunda seve seve yardımcı oluruz.

Saygılarımla...
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Location: Bursa

Hoşgeldiniz,
Ben bu grubun yenilerindenim ve forumda en çok kirlilik yapanlardan biriyim :) 1 yıl kadardır burdayım ve gerçekten çok dostane bir ortam var. Bu bir yılda karınca kararınca birşeyler öğrendim sayelerinde. Ben başlarken en büyük hatayı default uçaklarla uçmayı tercih ederek yaptım. PMDG hem bilgisayarımın performansını yerlere düşürüyor hem de karışık geliyordu. Çok vakit kaybetmişim. Bilgisayarı biraz upgrade ettim ve PMDG ile uçmaya başladım. Default uçaklarla uçtuğum günler için kendime kızar oldum. Sağolsun deneyimli arkadaşlar da yardımlarını esirgemediler, epey şey öğrendim. Skype üzerinden güzel bir bilgi alışverişi var. Forumda herkesin skype adreslerini paylaştığı bir konu olacaktı. Ordan yardım alabilirsiniz. Benim size (hocalarım varken bana düşmez ama) acizane tavsiyem default uçaklarla hiç vakit kaybetmeyin. Cold and Dark'tan itibaren geçin kokpite. Yarım saat uçuş hazırlığı falan yapın. İşin en keyifli tarafı belki de uçuş hazırlıkları.
Tekrar hoşgeldiniz, acizane bir yardımım dokunacaksa udikisilik@hotmail.com msn adresim udikisilik de skype adresim. İyi uçuşlar olsun
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Sayın Bedirhan hoşgeldiniz.

Forumun trafining ve diğer bölümlerini bol bol karıştırın acele etmeyin derim ben de.

Bir hususu da hatırlatmak isterim,

Forumdan daha iyi faydalanabilmek ve genel kurallara uymak açısından size yollanmış olan kurallar kitaplarından Froum Kurallarını okuyunuz ve imzanız başta olmak üzere bilgilerinizi tam giriniz.

Bu sayede pilotlara özel WINGS sayfamızı görebilir ve biz de sizi Ad Soyad Skype adresinizle tanımış oluruz.

Tekrar hoşgeldiniz.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY4046
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 06 Mar 2011, 18:23
Name: Emre Bedirhan KAPLAN
PID: 4046
Vatsim ID: 1183178
City: İzmir
Location: Turkey

Hayırlı akşamlar. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim hepsini ayrı ayrı yazıp not ettim. Şu andan itibaren eksiklerimi çok hızlı bir zaman diliminde kapatmam lazım, fakat bana tanınmış olan 1 aylık sürenin sonlarına geldim ve sınav zamanım geldi, ve abartmıyorum Üni.sınavına girerken bile bu kadar stres yapmadım. Bu yüzden üyeliğimin silinmesinden korkuyorum açıkçası :( beni endişelendiriyor, keşke daha geniş bir çalışma zamanım olsaydı. Acelemin nedeni buydu. Traning bölümünde uzun zamandır bakıyorum . Sadece 2 adet türkçe ekipman var. Başlangıç için yeterli olurmu olmazmı onuda bilmiyorum. Teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar. En kısa sürede imzamıda halledeceğim.(araştırdım ama yerini bilmediğimden bulamadım açıkçası )
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Bu kadar strese girmenize gerek yok :) Siz elinizden geldiğince hazırlanın ve sınava girin. Başarısız olsanız bile 1 hafta içinde ikinci sınav hakkınız gelecek, yine 1 ay zamanınız olacak. Sadece başarısız olduğunuz sınav sonrasında Flight Recorder kullanarak bir uçuş yapmanız yeterli. Öyle çok uzun da değil, Atatürk-Gökçen bile yapsanız olur :) Yalnız size üyeliğiniz başlangıcında gönderilen tüm dokümanları okuyun, kesinlikle işinize yarayacaktır. Eğitim bölümümüzde de arkadaşlarımızın dediği gibi bir çok bilgiye ulaşacaksınız. Keşke her üye olan arkadaşımız sizin gibi bu hobiyi bu kadar sahiplense ve kendini hazırlasa. Kutluyorum sizi.
bekirnumancelik
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2011, 20:27
Name: Bekir Numan Çelik
PID: 4860

SORU1
Sizlere yeterince cahilane gelecektir sanırmı ama bu soruyu sormak zorunda hissettim kendimi.PMDG 737-800 kullanmaya çalışıyorum.Pc yi fazla kasmasın diye 2d cockpit görünütüsüne ayarlıyorum.bu durumda bile inanın göstergeleri okumak imkansız.Altitude değerini okumak,radyo panelindeki frekans değerlerini okumak imkansız.konu ile ilgili ne yapmam gerekir lütfen yardımcı olunuz.Cockpite dayalı bütün görünütler berbat.Forumları araştır bul gibisinden yorumlar da gelecektir ama inanın bana bulamadım.Lütfen yardımcı olunuz.

Soru2
Daha önce FSX de 737-800 kullanıyordum.Default uçakların özelliğimidir anlamadım ama autopilot her şekilde kullanılabiliyordu.ILS yaklaşma IFR uçuş gibi sıkıntılarım yoktu.Ama bu PMDG çok farklıymış arkadaş.ne autopilota alabiliyorum.ne heading kullanılıyo.sabit yükseklikte sabit hızla gitmek gibi saçma bi sıkıntım oluştu durup dururken.Cockpiti anlatan,mümkünse lütfen türkçe bir yazı veya link varsa rica edebilirmiyim.

Sayın hocalarıma hürmetlerimle,Lütfen,sorularımı ciddiye alıp cevaplarsanız çok sevinirim.Henüz katılmaya çalışıyorum sanal havacılık topluluğuna.
Teşekkür ederi.


Bekir Numan Çelik
PID:4860
Student Pilot
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Hocam aramiza hos geldiniz :) tahminimce forumu guzelce incelemissiniz.
Aradiginiz konulara cevap bulamamis olmaniz normal cunku bizler en temel bilgileri herkezin bildigini varsayarak forumda daha ayrintili konulari tartisiyoruz.
birinci sorununuzun cevabi pmdg 2d kokpitin sol altinda yan yana siralanmis harfler mevcut bunlar paneller arasi kolay gecis imkani sunar Z paneli tahminimce sorununuzu cozecektir.
2 sorunuza burdan cozum uretmek cok uzun surer ama eger youtube a girer ve oradan pmdg 737_800 icin cold and dark start up tutorial kelimeleri ile arattirma yaparak ihtiyaciniz olan prosedurle ilgili cok guzel anlatimli videolara ulasabilirsiniz.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
bekirnumancelik
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2011, 20:27
Name: Bekir Numan Çelik
PID: 4860

Sayın Serdar Özden kaptanım.
Yani PMDg nin cockpit'ine girdim de ,bildiğim bilmediğim bütün tuşlarla oynamadımmı sanıyorsunuz.Elbette ki biliyorum bahsettiğiniz tuşları ve kullanımını fakat o durumda bile örneğin active com1 frekansını okuyamıyorum.
Ben soruyu sorarken,örneğin hava alanları için scenery buluyoruz.bunun içinde o tarzda bi uygulama varmıdır diye merak ettim.Varsa gerçekten ihtiyacım var.

İkinci soruylada ilgili olarak sayın hocam
Daha önce denedim (örneğin PMDG737-800 landing gibi bir aramayla).Ama sorun ya benim PMDG versiyonuyla ilgili(pmdg farlı ,yeni versiyonları varmıdır...Hiç bir bilgim yok ayrıca) yada 1. soruma dayanıyor.çünki cockpitler çok farklı.bana eğer böle bi kavram varsa lütfen son sürüm nedir onu söyleyiniz.

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim

Bekir Numan ÇELİK
PID:4860
Student pilot
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2141
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Sanirim sizin birinci sorunuzun cevabi Anti-Aliasing den kaynaklaniyor. Fs icinden AA ticleyin ve grafic kart ayarlarindan AA ayarlarini yukseltip sonuca birde oyle bakin. Bazen Anti-Aliasing secenekleri secilmemis yada dusuk ayarlarda oldugunda bunu en cok hissedicegimiz yer scenery yada ucagin dis goruntusunden cok, kokpit icindeki aletlerin AA olmamasindan kaynaklanan testere goruntusunden dolayi okunmasini daha cok zorlastirmasindandir.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY1592
VIP Member
VIP Member
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

Image

Uploaded with ImageShack.us
Sn ÇELİK
Sanırım bu görüntüden bahsediyorsunuz..iki yolu var 1. mause sağ klik undock window istediğiniz boyuta büyütür yada varsa ikinci üçüncü ekrana taşıyabilirsiniz..2.açılan radyo panelinin köşesine gelin istediğiniz gibi büyütün...
Saygılarımla
Image
bekirnumancelik
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2011, 20:27
Name: Bekir Numan Çelik
PID: 4860

Merhabalar.

Daha önceki sorularıma cevap verdiğiniz için çok çok teşekkür ederim.tavsiyeleriniz üzerine sıkıntı gidermeye çalıştım.Yine sizin için çok basit bir soru ile devam etmek istiyorum.

cockpit 1

http://www.avsim.com/pages/0504/pmdg_73 ... _panel.jpg

cockpit 2

http://www.flickr.com/photos/45695858@N06/4330709094/


Bu iki cockpitin uçak modelleri veya versiyonları farklımıdır.Hangisini edinmem daha doğru olur
Farklılık varsa Model veya version isimleri nelerdir.Cevaplarınıza ihtiyacım var
Teşekkür ederim

Saygılarımla
Bekir Numan Çelik
PID:4860
User avatar
THY4749
Average User
Average User
Posts: 100
Joined: 01 Nov 2010, 18:39
Name: Serhat SEZGIN
PID: 4749
Vatsim ID: 1172458
City: Istanbul
Location: Turkey

Sn. Kaptan Resimlerden ilki PMDG 737 fakat 2. resimdekini çıkaramadım belki FSX'ten bir ss olabilir.
Eğer Boeing 737 kullanmak istiyorsanız en iyi model PMDG'dir.(Bana göre) PMDG dışında İ-FLY 737 modelide mevcuttur ama genellikle PMDG kullanılır, tavsiyem bu yöndedir.

saygılarımla,
Forever, Perfectly Together
muammeriyice
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 10 May 2002, 15:47
Name: muammer iyice
PID: 3033
Location: Turkey
Contact:

Bekir bey merhaba,
benzer zorlanmalar nedeni ile en iyi sizden destek alabileceğimi düşündüm.Sanırım siz bu yazılanları aşabildiniz.Size ulaşmam mümkün mü acaba,yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Muammer iyice
3033
muammeriyice@hotmail.com
muammer iyice
Post Reply

Return to “Training Lounge”