Gaz kolu sıkışan THY kargo uçağı
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- City: istanbul
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- Location: Turkey
google ve youtube iyice saçmaladığı için izleyemiyorum! habire google hesabını youtube'a bağlayacaksın ikazı çıkıyor ve ben bunu yapma istemiyorum. Hasta etti bu herifler beni! düne kadar bu sayfa gidiyordu şimdi kaldı orada açamıyorum videoyu!
Hakan"737"Güven
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- City: istanbul
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- Location: Turkey
İLker sağolasın böyle dinleyebildim. İlginç bir durum olmuş sanırım teknikle konuşuyorlar ama başka olaylarda olduğu gibi, bana hep konuşmaların en az yarısı gereksiz "mutabık kalınma" ritueli ile geçiyor gibi geliyor. Tabi telsizden konuşmalar netmi duyuluyor buradaki gibi yoksa duyulmuyormu orasını bilmeden yazıyorum. Belkide çok önemli olan saniyelerin dakikaların sonuç odaklı iletişim ile geçmesi gerekli. Elbette amatör gözle yazıyorum,hergün şahit olduğumuz şeyler değil.
Hakan"737"Güven
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- City: Istanbul
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- Skype: seased
- Location: Turkey
Youtube'da her videonun bir kodu var. Sizinkisinin kodu 8yywelzLNxU.udikisilik wrote:İlker hocam nasıl yapıyoruz bu hali? bir dahakine ben de böyle paylaşayımdelimawi wrote:Hocam şöyle yapsak görebiliyor musnuz?
Bu kodu youtube seyrederken adres barından kopyalayabilirsiniz. Daha sonra mesaj yazarken youtube butonu var yukarda, ona basıp, çıkan braketin arasına bu kodu giriyorsunuz sadece.
FlyTHY IT Manager
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- City: Istanbul
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- Skype: seased
- Location: Turkey
Aynen katılıyorum hocam ancak hatırlarsınız, mutabık kalınmadığı zamanlarda ödenen bedel çok yüksek olabiliyor. Mesela Teneriffe Adası kazası ... Esasen benim hiç anlamadığım, havacılık ve havacılık teknolojileri bu kadar gelişmiş iken hala "break break tarzı" modası geçmiş telsiz sisteminin kullanılıyor olması. Hadi st-by instrument olarak kalsın ama artık mutlaka sistem dijitale geçmeli. Hatta gereksiz yere insanlar konuşmamalı. vATCO arkadaşlar çok kızıcak ama, bence verilen klerans ve kritik bilgiler kokpite yazılı düşmeli. Sudi Arabistan - Kazakistan kazasıydı sanırım, iki uçak karşılıklı olarak 14000ft ve 15000ft de ilerliyor. Sanırım Kazak pilot konuşmayı yanlış anlayıp 14000ft alçalıyor ve kaza gerçekleşiyor. Yanlış hatırlamıyorsam Hindistan da olmuştu. Ne bilim, evlerimizde kullandığımız dect telefonlar bile uçaklarda kullanılan telsizlerden çok daha yüksek teknolojiye sahip ...hakan737 wrote:İLker sağolasın böyle dinleyebildim. İlginç bir durum olmuş sanırım teknikle konuşuyorlar ama başka olaylarda olduğu gibi, bana hep konuşmaların en az yarısı gereksiz "mutabık kalınma" ritueli ile geçiyor gibi geliyor. Tabi telsizden konuşmalar netmi duyuluyor buradaki gibi yoksa duyulmuyormu orasını bilmeden yazıyorum. Belkide çok önemli olan saniyelerin dakikaların sonuç odaklı iletişim ile geçmesi gerekli. Elbette amatör gözle yazıyorum,hergün şahit olduğumuz şeyler değil.
FlyTHY IT Manager
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Skype: udikisilik
- Location: Bursa
Yahu bu gaz kolu nasıl sıkışır? yani throttle kolu mekanik olarak sıkıştı diyelim, autothrottle bunu dijital olarak halledemez mi? Bu cruise controllü arabalardan hareketle soruyorum, hızı sabitlediğimiz zaman gaz pedalı bizim için bir şey ifade etmiyor, ayağımızın altında hareket eden bir pedal olmuyor. Cahilliğime verin, uçaklarda otomobillerdekine benzer bir beyin sistemi yok mu?
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- City: istanbul
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- Location: Turkey
peki diyelim autothrottle devre dışı kaldı? o zaman manuele geçmek zorunda.
A310larda, A32Z ve sonrasındaki serilerde olduğu gibi "autothrust" sistemi yok, bildiğimiz geleneksel autothrottle var, yani gaz kolları takat oranını gösterir posizyonda hareket etmek üzere tasarlanmış. Digital olsa bile örneğin uçuşun belirli bir aşamasında pilot elle kumandaya geçmek zorunda kalacaktır/kalabilir.
Sevgili Fatih Koz sağolsun anlatmıştı. Sizin bahsettiğiniz A32X ve sonrasında airbuslarda olan özellik, yani motor takat'ını bilgisayar ve kontrol paneli ile ayarlıyorsunuz. Gaz kolları hiç hareket etmiyor FLEX kalkış moduna geitrdikten sonra.Buna "autothurst" deniyormuş. Ne zaman otopilot'dan veya A/T'den çıkıyorsunuz ozaman gaz kolları normal kullanımda pilotun kontrolüne geçiyor.
Airbus haricindeki uçaklarda bu özellik yok ama olsa bile sistemin herhangi bir yerinde (nihayetinde elektornik devreler, servolar açılıp kapanan valfler....) bir arıza oluşabilir.
A310larda, A32Z ve sonrasındaki serilerde olduğu gibi "autothrust" sistemi yok, bildiğimiz geleneksel autothrottle var, yani gaz kolları takat oranını gösterir posizyonda hareket etmek üzere tasarlanmış. Digital olsa bile örneğin uçuşun belirli bir aşamasında pilot elle kumandaya geçmek zorunda kalacaktır/kalabilir.
Sevgili Fatih Koz sağolsun anlatmıştı. Sizin bahsettiğiniz A32X ve sonrasında airbuslarda olan özellik, yani motor takat'ını bilgisayar ve kontrol paneli ile ayarlıyorsunuz. Gaz kolları hiç hareket etmiyor FLEX kalkış moduna geitrdikten sonra.Buna "autothurst" deniyormuş. Ne zaman otopilot'dan veya A/T'den çıkıyorsunuz ozaman gaz kolları normal kullanımda pilotun kontrolüne geçiyor.
Airbus haricindeki uçaklarda bu özellik yok ama olsa bile sistemin herhangi bir yerinde (nihayetinde elektornik devreler, servolar açılıp kapanan valfler....) bir arıza oluşabilir.
Hakan"737"Güven