boing leri inişte nasıl durduracağızzz?!

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Bu fırsattan istifade bir şeyler söylemek istiyorum.
Ben 2002 yılında Flythy'ye üye olduğumda şimdiki gibi sınav yoktu.Flight recorder da yoktu.Rütbeler uçuş zamanına göre otomatik alınıyordu.Bu nedenle saati doldurmak için ATC'nin olmadığı yerlere yatmadan önce 10 saatlik uçuşlar planlanır, sabah uyanıldığında iniş yapılırdı.
Kendime gelince, ben ilk girdiğimde bırakın uçuş bilmeyi, addon ,scenery ne demek onu bile bilmiyordum.Kendimce offline default bir uçakla kalkıp inmeye çalışıyordum.
Uzatmayayım,şu an Flythy'nin geldiği nokta o zamana göre çok ileride.Ama Flythy misyonu o zamandan bu zamana hiç değişmedi.Herkese kucak açtı. Tabi bu görüş meselesi.Diğer VA'ların seçiciliğine saygı gösteriyorum, onların misyonu öyle.Burası bir hobi platformu.Hiç birimiz bir pilot kadar bilmek zorunda değiliz.İstesek de olamayız, olmak zorunda da değiliz.Ama elbette ki oyun sahası da değil. Şimdi yeni katılan arkadaşlara haddim olmayarak bir kaç önerim olacak.Biliyorum hemen A340 ile uçmak istiyorsunuz , hemen event'lere katılmak istiyorsunuz ama
1-İlk zamanlar bilginiz az ise önce okuyun,bilgi edinin.Zira sorduğunuz soru sizin için zor ama başkaları için çok basit olabilir.Ters yanıt alabilir ve üzülebilirsiniz.Bir şeyler sormak istiyorsanız yönetim üyelerine, check kaptanlara özel mail atabilirsiniz.
2-Hemen ILS, Hold gibi konulara atlamayın.Daha doğrusu hemen Airbus'cı-Boeing'ci olmayın.Default Cessna var, Beechcraft1900 var, ve en güzeli B727 var.Bunlarla bol bol meydan turu atın.
3-Ali Camat hocamdan bizzat dinlemiştim.En büyük sorun yön bulma.Tabi gerçek bir uçucudan bahsetmiyorum.Onlar bundan başka şeyleri de bilmek zorunda.Sanal uçucu bunu bilse gerisini öğrenmesi daha kolay.
4-Hiç bir şeyiniz yoksa bile, alın güzelim Cessna'nızı.Örneğin Maraş'da havalanında park yerine geçin. Açın FS'in map'ini.Diyelim Maraş sonrası sırayla Antep,Urfa,Adıyaman ,Malatya ve en son Maraş placak şekilde bir uçuş planlayın. O meydanların VOR frekanslarını bir kağıda yazın.Bu meydanlara inmenize de gerek yok.Kalkın Maraştan hiç bir chart ve radial bilgisi olmadan kendiniz frekansları bağlayarak ve OBS ayarı ile yönünüzü tayin edin ve buralara uçun.
Göreceksiniz A340 ile Hazerfene inmeye çalışmaktan daha güzel.

Selim Bilgin
Virtual A3XX Inst.Rating
SELİM BİLGİN THY656
User avatar
THY1935
Average User
Average User
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 14:22
Name: Hanifi AVCI
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
City: Samsun
Location: Samsun

delimawi wrote:
ertozka wrote:İnanılmaz gibi ama FL300 civarında landing gear down uçan adam gördüm. Olmaz bu.
Oldukça yakın geçmişsiniz anlaşılan, geçmiş olsun :)
Bu espriye gülmeden geçemiyeceğim :clap: :D
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

yeni baslayanlar icin ogrenmenin gorsellik ile birlestigi cok guzel 2 yontem var birincisi fs2004 veya fsx in kendi trainig derslerini takip etmek ikincisi ucus ile ilgili egitici videolar izlemek. bu sayede anlasilmasi zor sikici dokumanlardan bir nebze olsun kurtulmus olunabilir.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3061
Average User
Average User
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 22:20
Name: Fatih SERPEN
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
City: Kocaeli
Location: Kocaeli

THY3506 wrote:yeni baslayanlar icin ogrenmenin gorsellik ile birlestigi cok guzel 2 yontem var birincisi fs2004 veya fsx in kendi trainig derslerini takip etmek ikincisi ucus ile ilgili egitici videolar izlemek. bu sayede anlasilmasi zor sikici dokumanlardan bir nebze olsun kurtulmus olunabilir.
Gerçekten de çok güzel bir noktaya değinmişsiniz. Ben bizzat can sıkıntısından bildiğim birçok şey olduğu halde "şu training bölümü de neymiş?" diye bi bakıverdim. Tek tek bütün training'leri bitirdim (sadece FIRST SOLO VE PRIVATE PILOT LICENCE alabildim). Ozaman geriye dönüp baktığımda bilgilerimin üzerine birçok şey eklediğimin farkına vardım. Daha önce bildiğimi zannettiğim şeylerin yetersiz olduğunu gördüm. Öğrendikçe de daha çok zevk alarak uçak uçurmaya başladım. Tavsiyem üşenmeyin ve vaktinizi ayırıp bi göz atın. Training uçuşlar yapın, yanlış hatırlamıyorsam Rod Machedo eşliğinde. Hem anlatıyor (ingilizce), hem gösteriyor, hem de size yaptırıyor.
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

nasılmı duracağız sorunun cevabı "." :) fl300 espiriside güzel yani şimdi :) :) :clap:


İyi uçuşlar

Pistiniz boş
Rüzgarınız Sakin olsun :)
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

merhabalar

Forumda bu konuyu açan ve bir takım yorumlar yapıp yararlı olmaya çalışan arkadaşlara Gürsel HAZAR kaptanın aşağıdaki linkte bulunan yazısını okumayı ve yönetimdeki arkadaşlarımızın yorumlarını da okuyup, ciddiye almalarını öneriyorum.

Saygılarımla...

Özer... http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=8172
THY480
VIP Member
VIP Member
Posts: 197
Joined: 27 Sep 2002, 19:10
Name: Alp AKBOSTANCI
PID: 480
Vatsim ID: 844012
City: Istanbul
Location: Istanbul

Vayyyy Ural kaptan 2003 de yanıt vermiş bu topic'te sorulan soruya..Kendisi şu an THY'de 737 uçuruyor :clap: :clap: :clap:
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

delimawi wrote:
ertozka wrote:İnanılmaz gibi ama FL300 civarında landing gear down uçan adam gördüm. Olmaz bu.
Oldukça yakın geçmişsiniz anlaşılan, geçmiş olsun :)

uçan adam sabridir o :lol:
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY3061
Average User
Average User
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 22:20
Name: Fatih SERPEN
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
City: Kocaeli
Location: Kocaeli

saygıdeğer kaptanlar,

bugün ben de LTAC-LTCG uçuşumu yaparken saat 11:25Z ÇRM(Çarşamba) VOR'u yeni katetmiştim ki yaklaşık 1,5-2NM mesafeden geçen 28000ft'te seyreden SHY309 uçuş numaralı A320 tipi bir trafik sanki iniş takımları açıkmış gibi geldi. FSX airtraffic menüsünden bu uçağı seçtim ve gerçekten de öyle olduğunu gördüm. İkinci hadise olduğunu düşünerek bunun grafiksel bir hata olduğunu başkaları tarafından öyle görünüyor olabileceğini değerlendirdim. Eğer değilse o arkadaşı tebrik ederim...:)
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
User avatar
THY1592
Officer
Officer
Posts: 436
Joined: 29 May 2006, 14:52
Name: Erman PILICOGLU
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
City: Ankara
Location: Turkey

Sn. SERPEN
Eğer değilse o arkadaşı tebrik ederim...
Niye tebrik ediyorsunuz,pek anlamadım abnormal bir durum olmuş olabilir..Sanırım geçen sene idi Antalya dan Moskova'ya gitmek üzere kalkan Nordstar nun 737-800 uçağı bir arıza nedeniyle iniş takımlarını içeri alamadı..Kaptan geri dönmek yerine Moskova ya kadar uçtu..Tamiratı Türkiye'de yaptırmak istemediği içindi sanırım..Limit süratte uçarsınız!! haa yakıt harcar orası başka....
Genel de isim veya callsing vererek kinayeli bir yazı yazmak pek'te etik olmayan, sırf yazı yazdım işte mantığından başka o arkadaşa pvt.mesaj atıp durumu öğrenseydiniz daha iyi olmazmıydı..(grafiksel hata olmadığını varsayarak..)
http://www.airporthaber.com/readnews.php?newid=15887

Saygılarımla
Image
User avatar
THY3061
Average User
Average User
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 22:20
Name: Fatih SERPEN
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
City: Kocaeli
Location: Kocaeli

gokmanpi wrote:Sn. SERPEN
Eğer değilse o arkadaşı tebrik ederim...
Niye tebrik ediyorsunuz,pek anlamadım abnormal bir durum olmuş olabilir..Sanırım geçen sene idi Antalya dan Moskova'ya gitmek üzere kalkan Nordstar nun 737-800 uçağı bir arıza nedeniyle iniş takımlarını içeri alamadı..Kaptan geri dönmek yerine Moskova ya kadar uçtu..Tamiratı Türkiye'de yaptırmak istemediği içindi sanırım..Limit süratte uçarsınız!! haa yakıt harcar orası başka....
Genel de isim veya callsing vererek kinayeli bir yazı yazmak pek'te etik olmayan, sırf yazı yazdım işte mantığından başka o arkadaşa pvt.mesaj atıp durumu öğrenseydiniz daha iyi olmazmıydı..(grafiksel hata olmadığını varsayarak..)
http://www.airporthaber.com/readnews.php?newid=15887

Saygılarımla
amacım kinaye yada kimseyi yermek veya germek değil, sadece hoşuma gitti ondan dolayı espirili bir şekilde yazdım yazının sonunu. Zaten olayın gerçek olduğunu da zannetmiyorum(tekrar belirteyim). Ben de geçen kapı açık kalkış yaptım, kendimi de tebrik ettim:) Gerçek olduğunu varsaysak bile o arkadaşım rahatsızlığını bana bildirebilir sanırım, ben de onun gönlünü alırım bir şekilde. Alınganlık yapılacak birşey olduğunu zannetmiyorum. Ama zahmet edip rahatsız olduğunuzu yazmışsınız madem ki ben yine de özür dilemeyi kendime bir borç bilirim. Yine bana sırf yazmış olmak için yazdırdınız bu arada...
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
Post Reply

Return to “Training Lounge”