Herkese selamlar.
2003 yılından beri uçuşlarıma aralıklı olarak devam ediyorum. Uzun süredir PMDG 738 kullanıyorum. Bu gece FLYTHY nin yaptığı muazzam LTAC-LTBJ 30 ağustos eventine katıldım. Herşey gayet sorunsuz ilerliyordu. İstanbul Center beni Adnan Menderes yaklaşmaya bıraktı. Yaklaşmaya geçince com2 mi tower a set etmek istediğimde çalışmadığını gördüm. Mouse um üzerinde olduğunda el işareti çıkıyor, numaralar görünüyor ancak hiç bir şekilde frekans değişmiyordu. Head up panel, FMC, otopilot kontrolleri kısaca herşey gayet güzel çalışmaya devam etti. VHF(COM) paneli NAV paneli ve ADF frekanslarını girdiğim bölüm ise çalışmıyordu. Ancak işin garibi aynı panelde olan TCAS butonu ve diğer butonlar çalışıyordu. Neyseki problem olmadan görerek şartlarda inişimi gerçekleştirdim. Hasan Ünsaç hocamda APP olmasına rağmen taksi yapmamda ve inişimde vektörlerken çok yardımcı olduğu için kendisinede burdan çok teşekkür ediyorum. Acaba problem neyden kaynaklanmış olabilir? Araştırma yaptığımda APU lardan kaynaklanabileceği yazılmış bi yerde ancak Auto thrust ve diğer elektrikle ilgili herşey (tepedeki fanları bile denedim) çalıştığından bu olasılığın olabileceğini düşünmüyorum. Aklına başka birşey gelen yada yaşamış olan var mı?
Teşekkürler...
PMDG 738 radyo problemi
Saat gece 2 oldu halen deniyorum. overhead Paneldeki dc volts, 9 voltun altına indiği zaman bu problemi yaşadığımı gördüm. Herşey çalışıyor ancak dediğim gibi radyo paneli çalışmıyor. Şimdi yeni soru şu: Apu ları şarj etmek için havadayken ne yapmak gerekiyor? problem tamamen akülerin şarj durumuyla ilgili ve 9 volt altına indiğiniz anda ilk olarak radyo paneli gidiyor...
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Akü şarj durumunu gördüğünüz panelin altındaki AUX BAT ve APU GEN seçmeli butonlarının STBY PWR konumunda olduğunu kontrol edin.
Bunlarda yanlışlık yoksa ve uçuşta GEN1 ve GEN2 ye geçmeyi unutmadan APU OFF yapıyorsanız elektrik sisteminde sorun olmaması gerekir. Bu arada MCP de sol taraftaki warning ekranında Herhangi bir ALERT almıyorsunuz sanırım??
HEr ihtimale karşı APU GEN altındaki CAB/UTIL ve IFE/PAS SEAT BUTONLARINI OFF konumunda tutun.
Bunlarda yanlışlık yoksa ve uçuşta GEN1 ve GEN2 ye geçmeyi unutmadan APU OFF yapıyorsanız elektrik sisteminde sorun olmaması gerekir. Bu arada MCP de sol taraftaki warning ekranında Herhangi bir ALERT almıyorsunuz sanırım??
HEr ihtimale karşı APU GEN altındaki CAB/UTIL ve IFE/PAS SEAT BUTONLARINI OFF konumunda tutun.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 26 Feb 2008, 17:13
- Name: Sami Aselcioglu
- PID: 2847
- Vatsim ID: 1037450
- City: İskenderun
Erdal hocam CAB/UTIL ve IFE/PAS SEAT butonlarından sorunun kaynaklandığını düşünmüyorum.Nitekim her uçuş öncesi hazırlıkta bu iki butonun açık olması gerektiği checklistte yazar.Bence büyük ihtimalle GEN1 ve GEN2'ye geçmeyip APU'yu açık unutmuş olmanızdan sorun kaynaklanmıştır.
İskenderun 28.10.1986
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Sami Kaptanım ben aslen onlardan oluyor demek istemedim yanlış anlaşılma olmasın. Onlar cheklistte ON doğrudur.
Ben aslen AC ve DC beslemesine GEN ve APU besleme seçimine dikkat çektim...
Ben aslen AC ve DC beslemesine GEN ve APU besleme seçimine dikkat çektim...
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Can kaptan aynı sorunu geçmişte ben de yaşamıştım. Elektrik sorunu yaşayınca COM ve NAV frekansları dışında squawk da değiştiremiyorsunuz. 
Erdal ve Sami kaptanlar doğru söylemiş. Motor çalıştırdıktan sonra GEN1 ve GEN2 bus'ları açmanız gerek. Sonra en üstteki LCD ekranın altındaki yuvarlak switch'i (adı mode selector olması gerek) GEN1'e getirdiğinizde 110v civarında AC volts görmeniz gerek. O durumda iken bataryaya filan ihtiyacınız yok, APU'yu da kapatabilirsiniz. Hatta ben çoğunlukla hiç APU kullanmıyorum. Bilmiyorum uygulama doğru mu, ama Ground power varken motorları onunla çalıştırıp arkasından gücü motorlardaki jeneratörlerden alıyorum.
En iyisi Selçuk kaptanın söylediği gibi sorun yaşadığınızda ekran görüntüsü alıp buraya göndermeniz.
iyi uçuşlar

Erdal ve Sami kaptanlar doğru söylemiş. Motor çalıştırdıktan sonra GEN1 ve GEN2 bus'ları açmanız gerek. Sonra en üstteki LCD ekranın altındaki yuvarlak switch'i (adı mode selector olması gerek) GEN1'e getirdiğinizde 110v civarında AC volts görmeniz gerek. O durumda iken bataryaya filan ihtiyacınız yok, APU'yu da kapatabilirsiniz. Hatta ben çoğunlukla hiç APU kullanmıyorum. Bilmiyorum uygulama doğru mu, ama Ground power varken motorları onunla çalıştırıp arkasından gücü motorlardaki jeneratörlerden alıyorum.

En iyisi Selçuk kaptanın söylediği gibi sorun yaşadığınızda ekran görüntüsü alıp buraya göndermeniz.
iyi uçuşlar
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
-
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 26 Feb 2008, 17:13
- Name: Sami Aselcioglu
- PID: 2847
- Vatsim ID: 1037450
- City: İskenderun
Alper kaptan motor çalıştırmadan önce APU BLEED gerekli hava akışını sağlamak için kalkıştan en az 15 dakika önce açık konumda tutulmalıdır.Ve bunun içinde APU'yu çalıştırmanız gerekmektedir.Siz bırakın Ground Power'ı bol bol Apu'yu kullanın nasıl olsa yakıt beleşHatta ben çoğunlukla hiç APU kullanmıyorum. Bilmiyorum uygulama doğru mu, ama Ground power varken motorları onunla çalıştırıp arkasından gücü motorlardaki jeneratörlerden alıyorum

İskenderun 28.10.1986
- THY3716
- Legend
- Posts: 1406
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Yönetim kurulumuz elbet bir gün "scheduled" seferler için gereken uçak tiplerine göre yakıt ortalamalarını çıkaracak, bunun ne biliyim, belli bir orandan fazlasını yakanlara hesap soracaktır. :twisted: :twisted: :twisted:
Lead me, follow me or get out of my way !
Öncelikle herkese verdiği bilgiler için çok çok teşekkür ederim.
Erdal kaptanım, CAB/UTIL ve IFE/PAS SEAT BUTONLARINI her zaman OFF konumunda tutuyorum.
AUX BAT ve APU GEN’ler stanby konumunda uçuşa başlandığında GEN1 e alıyorum.
MCP panelde hiçbir zaman alert almıyorum.
Sami Kaptanım, GEN1 ve GEN2 ye geçmessem zaten Auto throttle çalışmıyor. O gece her şey sorunsuz çalışıyordu. Yani GEN1 ve GEN2 ye geçmeyi unutmadığıma eminim.
Alper Kaptanım, motor çalıştırdıktan sonra GEN1 e aldığımda okuduğum rakam 24 voltun üzerine hiç çıkmadı. 110v gücüm olsa çalıştırma anında heralde akülerden yesem bile hiç boşalmazdı.
Ve overhead panelin ss’i…
Motorları çalıştırdık her şey güzel görünüyor, herhangi bir ALERT almıyorum…

Yaklaşık 2.30 saat sonrasında akümüz 9 volta indi ve radyo panelimiz çalışır şekilde gözüksede hiç bir komut almıyor...

Erdal kaptanım, CAB/UTIL ve IFE/PAS SEAT BUTONLARINI her zaman OFF konumunda tutuyorum.
AUX BAT ve APU GEN’ler stanby konumunda uçuşa başlandığında GEN1 e alıyorum.
MCP panelde hiçbir zaman alert almıyorum.
Sami Kaptanım, GEN1 ve GEN2 ye geçmessem zaten Auto throttle çalışmıyor. O gece her şey sorunsuz çalışıyordu. Yani GEN1 ve GEN2 ye geçmeyi unutmadığıma eminim.
Alper Kaptanım, motor çalıştırdıktan sonra GEN1 e aldığımda okuduğum rakam 24 voltun üzerine hiç çıkmadı. 110v gücüm olsa çalıştırma anında heralde akülerden yesem bile hiç boşalmazdı.
Ve overhead panelin ss’i…
Motorları çalıştırdık her şey güzel görünüyor, herhangi bir ALERT almıyorum…

Yaklaşık 2.30 saat sonrasında akümüz 9 volta indi ve radyo panelimiz çalışır şekilde gözüksede hiç bir komut almıyor...

- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
İlk fotoda AC besleme kısmında Beslemeyi APU GEN1 e almışsınız ancak o durumda APU çalışmıyor.Yani APU nun 1 numaralı Generator ü devrede değil. Ondan olmasın??? Bu denemeyi bir de APU yu kapatmadan yapın bakalım voltaj düşecek mi?
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Erdal kapitan o kısım beslemeyle değil ölçmeyle ilgili. O switchlerin durumu çok önemli değil, sadece güç ünitelerinizin durumunu gösteriyor. Switch konumuda APU GEN1 değil, 1 no.lu motora bağlı jeneratör değerlerini gösteren konum.