inişte motorları terse nasıl çewiriyoruzz yada fren sistemini nasıl harekete geçiriyoruzz?!!
teşekkür ederimm
tk 286
boing leri inişte nasıl durduracağızzz?!
Tuncay Bey merhabalar,
inmeden önce autobrake ayarını pistin uzunluğuna göre ayarlayın(1,2,3,max),teker koyar koymaz F2 tuşuyla reverserları açın,hızınız 70-60a geldiğinde F1 tuşuyla reverserları kapatın.yine duramazsanız bildiginiz duaları okuyun:)
Ural Köseoğlu
TK550
inmeden önce autobrake ayarını pistin uzunluğuna göre ayarlayın(1,2,3,max),teker koyar koymaz F2 tuşuyla reverserları açın,hızınız 70-60a geldiğinde F1 tuşuyla reverserları kapatın.yine duramazsanız bildiginiz duaları okuyun:)
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Rookie
- Posts: 27
- Joined: 14 Nov 2002, 18:58
- Location: Turkey
- Contact:
valla ben autobrake yi 3 e getiriyorum hiç autoreverse mişi mautoreverse miş vız geliyor 
[}:)]

[}:)]
arkadaşlar işin esprisi bir yana hepinizin unuttugu birşey var
F1 tuşuyla gazları tamamen kapatmadan reverse asla aktif olmaz
Sırayla şunları yapın
1.teker açtıktan sonra piste 8 nm mesafede speedbrake arm olmalıdır. (shift+ö)
2.pistin uzunluğuna göre auto brake ayarlanır
3.piste değmeye en fazla 300 feet kala auto şorttle kapatın. autoşrottle kapatılmazsa F1 e bassanız dahi gazlar kapanmaz çünkü uçak hala autopilot un emrindedir.
4.teker koymaya 50-30 feet kala F1 ile gazlar kapatılır.
5.teker koyar koymaz F2 ile reverse açılır aynı anda otomatik olarak speedbraker larda açılacaktır.
6.60 mil e düşünce tekrar F1 basılarak reverse kapatılır ve normal frenle taxiway e girilir.
arkadaşlar 50-60 mil in üstünde normal fren hele parking brake asla KULLANILAMAZ.
İnşallah yardımcı olmuşumdur . bunları yaptıktan sonra hala duramıyorsanız uçağınızı bakıma götürün derim .
Sevgiler TK547
F1 tuşuyla gazları tamamen kapatmadan reverse asla aktif olmaz
Sırayla şunları yapın
1.teker açtıktan sonra piste 8 nm mesafede speedbrake arm olmalıdır. (shift+ö)
2.pistin uzunluğuna göre auto brake ayarlanır
3.piste değmeye en fazla 300 feet kala auto şorttle kapatın. autoşrottle kapatılmazsa F1 e bassanız dahi gazlar kapanmaz çünkü uçak hala autopilot un emrindedir.
4.teker koymaya 50-30 feet kala F1 ile gazlar kapatılır.
5.teker koyar koymaz F2 ile reverse açılır aynı anda otomatik olarak speedbraker larda açılacaktır.
6.60 mil e düşünce tekrar F1 basılarak reverse kapatılır ve normal frenle taxiway e girilir.
arkadaşlar 50-60 mil in üstünde normal fren hele parking brake asla KULLANILAMAZ.
İnşallah yardımcı olmuşumdur . bunları yaptıktan sonra hala duramıyorsanız uçağınızı bakıma götürün derim .
Sevgiler TK547
-
- Newbie
- Posts: 5
- Joined: 29 Nov 2001, 05:36
- Location: Turkey
Arkadaşlar Merhaba
Erol arkadaşımız doğru fakat biraz eksik yazmış.Ben tamamlayım istedim.Fs2002'lerde speed ışığı kapatmanız şarttır.
İnişlerde ILS yaklaşımlarda 1000 feet kala otomatik pilot devre dışı bırakılır.(flaplar 40 derece hız 140 knots ise)Yere 300 feet kala gaz yavaş olarak kapatılır.Bu sırada süzülen uçağa palya yaptırarak uçağın arka tekerlekleri üzerine indirilmesi sağlanır.Ve sonra yoke 'u yavaşça bırakarak burnunun inmesi sağlanarak reversler çalıştırılır ve bu sırada speedbraklerde devreye girerken auto break devre dışı kalır.
hız 50 knokta geldiğinde reversler kapatılır.yere indikten sakın unutmayın bir daha yoke'u kullanamazsınız.Dönüşler ve taxiwayde yol alma rudder, fren ve motorlar tarafından yapılır.
Atatürk Havalimanında konuştuğum bir pilot derki " inişlerde pistte teker koyarken poponuz hissetmelidir."der.
Umarım yararlı olmuşumdur.
Saygılarımla,
Mehmet Celbiş
Painter
www.fsturk.net
Erol arkadaşımız doğru fakat biraz eksik yazmış.Ben tamamlayım istedim.Fs2002'lerde speed ışığı kapatmanız şarttır.
İnişlerde ILS yaklaşımlarda 1000 feet kala otomatik pilot devre dışı bırakılır.(flaplar 40 derece hız 140 knots ise)Yere 300 feet kala gaz yavaş olarak kapatılır.Bu sırada süzülen uçağa palya yaptırarak uçağın arka tekerlekleri üzerine indirilmesi sağlanır.Ve sonra yoke 'u yavaşça bırakarak burnunun inmesi sağlanarak reversler çalıştırılır ve bu sırada speedbraklerde devreye girerken auto break devre dışı kalır.
hız 50 knokta geldiğinde reversler kapatılır.yere indikten sakın unutmayın bir daha yoke'u kullanamazsınız.Dönüşler ve taxiwayde yol alma rudder, fren ve motorlar tarafından yapılır.
Atatürk Havalimanında konuştuğum bir pilot derki " inişlerde pistte teker koyarken poponuz hissetmelidir."der.
Umarım yararlı olmuşumdur.
Saygılarımla,
Mehmet Celbiş
Painter
www.fsturk.net
Selamlar;
Bu arada RT'a geçmeden önce flaplarınızı bir dahaki uçuştada kullanmak istiyosanız toplayın [;)]
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450
Bu arada RT'a geçmeden önce flaplarınızı bir dahaki uçuştada kullanmak istiyosanız toplayın [;)]
Ertaç Paprat(İzmir)
TK450
- ferhatcelik
- Newbie
- Posts: 10
- Joined: 18 Dec 2010, 00:32
- Name: ferhat celik
- PID: 4804
bu frenleme sorununu bende yaşadım ama başım belaya girmeden kurtuldum diyebilirim (:
2 gün önce ilk defa online olarak bağlandım ve flythy flight recorder bana ltba-ltbı istanbul eskişehir uçuşunu verdi.İlk uçuş olduğu için o kadar çok eksik noktayı farkettim bilemezsiniz ,daha yeni olduğum için gps yardımıyla yönümü öğreniyorum,kalkışı yaptım herşey çok güzel ancak gps açtım ve farkettim ki ltbı ya gidecek rota çizili değil .d bunu farkettiğim an bittiğim andı,birkaç küçük araştırmadan sonra kokpit içine girmeden önce flight plan yaparak gps in kullanılabilir hale gelebileceğini öğrendim (:.Birde ben offline uçarken s tuşuyla dış görüntüye geçip uçağı indiriyordum,düne kadar kokpit içinde iken uçak indirmeyi başaramamıştım,tamamiyle manuel bir uçuşla kokpit içi uçağı sağ sağlim indirdim ve piste teker koymadan önce gözleri kapatmıştım
Ancak o da ne uçak durmuyor ,frenleri açıyorum,auto break ,fren pompalama ,gazı kesme ne varsa yaptım ve pist dışına kadar çıktım (bayada gitmiiştim .d)farkettim ki arkadaşların bahsettiği gibi a/t yi kapatmamışım ve uçak kaptırmış gidiyor ,neyseki bir talihsizlik yaşamadım 2 seniority puanımı attım cebime ,auto pilot a güven olmaz .p
2 gün önce ilk defa online olarak bağlandım ve flythy flight recorder bana ltba-ltbı istanbul eskişehir uçuşunu verdi.İlk uçuş olduğu için o kadar çok eksik noktayı farkettim bilemezsiniz ,daha yeni olduğum için gps yardımıyla yönümü öğreniyorum,kalkışı yaptım herşey çok güzel ancak gps açtım ve farkettim ki ltbı ya gidecek rota çizili değil .d bunu farkettiğim an bittiğim andı,birkaç küçük araştırmadan sonra kokpit içine girmeden önce flight plan yaparak gps in kullanılabilir hale gelebileceğini öğrendim (:.Birde ben offline uçarken s tuşuyla dış görüntüye geçip uçağı indiriyordum,düne kadar kokpit içinde iken uçak indirmeyi başaramamıştım,tamamiyle manuel bir uçuşla kokpit içi uçağı sağ sağlim indirdim ve piste teker koymadan önce gözleri kapatmıştım
Ancak o da ne uçak durmuyor ,frenleri açıyorum,auto break ,fren pompalama ,gazı kesme ne varsa yaptım ve pist dışına kadar çıktım (bayada gitmiiştim .d)farkettim ki arkadaşların bahsettiği gibi a/t yi kapatmamışım ve uçak kaptırmış gidiyor ,neyseki bir talihsizlik yaşamadım 2 seniority puanımı attım cebime ,auto pilot a güven olmaz .p
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Ferhat kaptan sizin ana sayfada Training kısmı altındaki syllabus linkinden haberiniz var mı? Yazınızdan anladığım kadarıyla henüz temel uçuş bilgileriniz tam değil. FlyTHY olarak eğitimi eksik arkadaşlarımıza online uçuş yapmalarını tavsiye etmiyoruz.
Flight Sımulator'ün oluşturduğu flight plan ile online uçuş yapmıyorsunuzdur umarım. Ayrıca uçağa dışarıdan bakarak aletli yaklaşma prosedürlerini ve inişi nasıl yapabiliyorsunuz?
Lütfen size sunduğumuz dokümanlardan yararlanınız. Eğitim bölümümüzün sizlere kaynak hazırlamak için sarfettikleri çabaların boşa gitmesini istemeyiz değil mi?
Selçuk Poyraz
FlyTHY Executive Manager
Flight Sımulator'ün oluşturduğu flight plan ile online uçuş yapmıyorsunuzdur umarım. Ayrıca uçağa dışarıdan bakarak aletli yaklaşma prosedürlerini ve inişi nasıl yapabiliyorsunuz?
Lütfen size sunduğumuz dokümanlardan yararlanınız. Eğitim bölümümüzün sizlere kaynak hazırlamak için sarfettikleri çabaların boşa gitmesini istemeyiz değil mi?
Selçuk Poyraz
FlyTHY Executive Manager
-
- Junior Member
- Posts: 51
- Joined: 18 Oct 2009, 06:37
- Name: Ertan ÖZKAN
- PID: 3740
- Vatsim ID: 997929
- City: Antalya
Selçuk kaptanım, aslında alıntı gibi olacak ama, bence ya British Airways VA ya da SKY gibi bir alım politikası yapmak lâzım diye düşünüyorum. Madem ki işin ciddiyet kısmındayız, belirli eğitimleri almayan ve sınavları geçemeyenleri uçurmayalım. Bu çok ağır bir koşul gibi dursa da, havayolunun ehemmiyeti ve kalitesi açısından çok önemli. Örneğin, SKY VA için başvuruda bulundum, ama şu anda eğitim bölümü kapalı olduğu için üye alımını durdurmuşlar. Bu, işin nasıl kaliteli yapıldığını gösteriyor. Kaptanım alınmasın lütfen ama, uçak nasıl durdurulur sorusu bence burada sorulacak bir soru değil. Demek ki şu oluyor, FS bilgisayara kuruluyor, FlyTHY'ye üye olunuyor, SB indiriliyor ve hemen uçmaya başlanıyor. İnanılmaz gibi ama FL300 civarında landing gear down uçan adam gördüm. Olmaz bu.
Sonuç olarak belirli bir aşamaya gelmek için çalışılmalı.
Sonuç olarak belirli bir aşamaya gelmek için çalışılmalı.
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Oldukça yakın geçmişsiniz anlaşılan, geçmiş olsunertozka wrote:İnanılmaz gibi ama FL300 civarında landing gear down uçan adam gördüm. Olmaz bu.

FlyTHY IT Manager