
holding
gostermek ıstedıgınız resmı bu adrestekı serverlara yukeyıp sonuc olarak size verılen url'yi buraya yapıstırın biz goruruz o zaman ne sormak ıstedgınızı, kolay gelsın
http://imageshack.us/
http://imageshack.us/
-
- Rookie
- Posts: 32
- Joined: 02 Feb 2009, 22:47
- Name: mustafa börekci
- PID: 3663
- Location: Turkey
Teşekkürler Ömer kaptanım.. ltba ltbj ucusumda bıg ug8 bergo rotasıyla,bergoya sonrada charttaaki http://yfrog.com/0qadszbvj okla ısaretlı yolu izledim.
1)izledigim yol dogru mudur?
2)holda girdiğimde hızım 205 knot dolaylarındayıdı.özellikle dönüşlerde hold çizgisini takip edemiyordum(outo pılot ıle ucuyorum lnav,vnav kapalı speed v/s acık rotayı hdg ıle takıp edıyorum) ve dönüsü açıktan almak zorunda kalıyordum.gerek holdda gerekse star yaklasmada hangi noktada ne kadar hızda olmamız gerektıgını nasıl anlıyoruz?
3)fmc ye rotayı gırdıgımızde fmc otomatık olarak t/c t/d noktalarını gosterıyor ama bu gercekte uygulamamız gereken noktalarmıdır?descendımg esnasında onumuzdeki ınt da ne kadar yukseklıklte olmamız gerektıgını nasıl bılecegız?
4)internetten arastırdım ama hold yapma ıle ılgılı pek bısey bulamadım.bu chartta ki holdu nasıl uygulamam gerektıgını
bılen bırı acıklarsa cok sevinirim
MUSTAFA BÖREKCİ
Flythy3663
manisa
1)izledigim yol dogru mudur?
2)holda girdiğimde hızım 205 knot dolaylarındayıdı.özellikle dönüşlerde hold çizgisini takip edemiyordum(outo pılot ıle ucuyorum lnav,vnav kapalı speed v/s acık rotayı hdg ıle takıp edıyorum) ve dönüsü açıktan almak zorunda kalıyordum.gerek holdda gerekse star yaklasmada hangi noktada ne kadar hızda olmamız gerektıgını nasıl anlıyoruz?
3)fmc ye rotayı gırdıgımızde fmc otomatık olarak t/c t/d noktalarını gosterıyor ama bu gercekte uygulamamız gereken noktalarmıdır?descendımg esnasında onumuzdeki ınt da ne kadar yukseklıklte olmamız gerektıgını nasıl bılecegız?
4)internetten arastırdım ama hold yapma ıle ılgılı pek bısey bulamadım.bu chartta ki holdu nasıl uygulamam gerektıgını
bılen bırı acıklarsa cok sevinirim
MUSTAFA BÖREKCİ
Flythy3663
manisa
http://www.flightsim.com/main/howto/hold2.htm
hocam ayrıntılı bilgi için yukarı tıklayın
holda giriş hızınız yuksek zira chartta max 180 knot diyor. hızınızı 175 knot olarak set edin, daha sonra tear drop ile men vorundakı hold patterni uygulayın chartta oldugu gibi.
holda giriş teknıklerı ıcın en usttekı lınk ;)
hocam ayrıntılı bilgi için yukarı tıklayın
holda giriş hızınız yuksek zira chartta max 180 knot diyor. hızınızı 175 knot olarak set edin, daha sonra tear drop ile men vorundakı hold patterni uygulayın chartta oldugu gibi.
holda giriş teknıklerı ıcın en usttekı lınk ;)
-
- Junior Member
- Posts: 74
- Joined: 03 Mar 2009, 14:28
- Name: Seyit Ulaş CEYHAN
- PID: 3564
- Vatsim ID: 1080929
- City: Alanya
- Location: Alanya
Mustafa kaptanım;
Chartta HOLD a giriş prosedürü IMR vor undan R99 başa outbound (veya R99 başla MEN e inbound) olduktan sonra; Paralel Giriş olacak. MEN VOR una çarpmaya müteakip sağ baş 168 dereceye dönüp; abeam ya da dönüşü bitirmeye müteakip 1 dakika daha uçup; akabinde sağ baş 348 derece dönerek R348 ile inbound bacağa giriş yapılmalıdır. ( Bu arada NAV da 117.900 hz i ayarlamayı ve VORLOCK tuşuna basmayı; dönüşü bitirmeya yakın bir zamanda; unutmayalım) MEN vor una temasa müteakip sol baş 168 ile outbound bacağa giriş( VORLOCK tuşu söner sönmezse kapatalım); abeam ya da dönüşü tamamlamaya mütaekip uçuş yüksekliğimiz 14000 feet altı olduğu için; max. 180 not ile 1 dakika süre tutulup yine sol baş 348 ile inbound bacağa giriş uygundur.
dönüşleri 30 derece ile yaparsak bacakları problem olmadan tamamlayabiliriz.
Saygılarımla....
Chartta HOLD a giriş prosedürü IMR vor undan R99 başa outbound (veya R99 başla MEN e inbound) olduktan sonra; Paralel Giriş olacak. MEN VOR una çarpmaya müteakip sağ baş 168 dereceye dönüp; abeam ya da dönüşü bitirmeye müteakip 1 dakika daha uçup; akabinde sağ baş 348 derece dönerek R348 ile inbound bacağa giriş yapılmalıdır. ( Bu arada NAV da 117.900 hz i ayarlamayı ve VORLOCK tuşuna basmayı; dönüşü bitirmeya yakın bir zamanda; unutmayalım) MEN vor una temasa müteakip sol baş 168 ile outbound bacağa giriş( VORLOCK tuşu söner sönmezse kapatalım); abeam ya da dönüşü tamamlamaya mütaekip uçuş yüksekliğimiz 14000 feet altı olduğu için; max. 180 not ile 1 dakika süre tutulup yine sol baş 348 ile inbound bacağa giriş uygundur.
dönüşleri 30 derece ile yaparsak bacakları problem olmadan tamamlayabiliriz.
Saygılarımla....