informasyon cesitleri ?`

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Ne zamandir aklimda bir turlu soramiyordum bu informasyon cesitleri ve anlamlari nedir ? mesela informasyon C yada G
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1405
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

:) abi yapma yahu, keşke bir uçuş esnasında özelden sorsaydın, hehe

madem açtın ilk geyiği ben yapayım...: informaton charlie olursa, ATC son derece titiz demektir, en ufak hatanda fırça yiyeceksin demektir,
information GOLF olursa, havaalanı golf alanı gibi düzlük demektir, kasmadan inersin demek,
hehe
saglıcakla kal Müzellefim....
Lead me, follow me or get out of my way !
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

bazen charliden deltaya geçiyor ... işte o zaman sinirlenmeye başladığının resmidir, başıma çok geldi .... :lol:

Alıntı:

Pilotlar İçin Hava Trafik Kontrolörleri İle Sesli İletişim Usulleri v1.0

Sayfa 9, Madde 6
6. Com2 frekansına LTBA_ATIS ayarladıktan kısa bir süre sonra mevcut METAR durumunu ve havalimanı için son bilgilendirmeyi dinlemeniz ve not etmeniz gerekir. ATIS o meydan için önemli bilgilendirmeleri, hava durumu bilgisini ve kalkış/iniş kullanılan aktif pist bilgilerini vermektedir ve her değişiklik sonrasında en sondaki “information …” bölümü bir harf sonrakini işaret eder. Z (Zulu) harfine gelindiğinde ise tekrar A (Alfa) harfinden başlayarak devam eder. Kontrolör ile ilk temasta enformasyon bilgisi de okunarak son koşullar hakkında kontrolör tarafından yapılmış bilgilendirmeyi aldığımızı bildirmiş oluruz.
Eğer kontrolör yok ise METAR’dan alınacak veriler ile aktif pist seçimi ve kalkış rotasını, koşullara uygun şekilde sizin belirlemeniz gerekecektir.
http://www.flythy.org/download.asp

Lütfen özellikle, yeni olmasanız bile,

Adım Adım Online Uçuş ve
Sesli İletişim Usulleri dökümanlarını okuyalım ...
FlyTHY IT Manager
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

NOT: Tabi bunları; öncelikli olarak Müzellef Hocam'ın; tüm ATC arkadaşlarımızın ve sizlerin Anlayışına güvenerek yazıyorum....

Müzellef Hocam,

İnformasyon bilgisi, sonundaki ek olan C, D, ... Z vs ye göre, ATC arkadaşımızın ruhsal durumu hakkında bilgi verir. :D
örneğin Liman bilgisi verildikten sonra sonuna INFORMATION A (alpha) yazılmışsa hiç sıkıntı yok! gayet rahat ve sakin bir ATC arkadaşımız kontrolde ve sıkıntısız bir iniş yapacaz. ammmaaaa eğer INFORMATION Z yazmış ise ondan kork!
ATC arkadaşımız ruhsal olarak çok değişken ve her an her şey olabilir. muhtemelen böyle bir informasyon vermiş olan ATC arkadaşımızla aşağıdaki gibi bir iletişim yaşayabilirsiz:
THY123 işten eve gelmiş, yemeğini yedikten sonra yorucu günün stresini atmak için LTAC-LTBA uçuşuna başlamış; YAA vor una yaklaşmaya müteakip LTBA-APP ile irtibata geçmiştir.
"
- THY123: İyi akşamlar Yeşilköy yaklaşma, THY123 sizinle, YAA ya 20 deniz mili, FL140 tan ALT100 e alçalıyoruz. YAA sonrası ERMAN beklenmekte. informasyon V
-LTBA-APP: iyi akşamlar havayolları 123, direk ERMAN 2700 feete alçalın, 36 R pisti yaklaşması için onaylandınız, inişte1. sıradasınız. ILS full est. ikaz.
-THY123: direk ERMAN 2700 feete alçalınacak, yaklaşma ILS 36 R pisti, inişte 1. sıradayız. ILS full est. ikaz. edilecek
-THY123: LTBA APP, ILS 36 sağ pisti full est.
-LTBA-APP: THY 123 NE İŞİN VAR ORDA!
-THY123: ?!?!
-LTBA-APP: THY123, direkt ATCOS ILS pist 06 yaklaşması olacak;!
-THY123: LTBA APP, hocam 36 sağ pistine yaklaşma için onay verdiniz. rüzgar da uygun! Glide Slope yakaladık. neden 06 ya alıyorsunuz?
-LTBA-APP: havayolları 123, direk ATCOS 06 ya yaklaşma serbest. dedim!!!!
-THY123: hocam valla ben GS yi yakaladım. negatif yani... hem INFORMATION V de iniş kalkış 36 R demişsiniz
-LTBA-APP: havayolları 123, bak GÜZEL KARDEŞİM!!! 06 diyosam 06! değiştirdim informasyonu. AL SANA INFORMATION Y. hah! oldu mu rahatladın mı? haaaaa! şimdi doooru 06 ya. daha itiraz edersen INFORMATION Z olacak. doooru LTCG ye DIVERT verecem.
-THY123: ?!?! tamam hocam ya kızma. direk ATCOS ILS pist 06 ILS est. ikaz.
(Bu arada piste yaklaşık olarak 7 mil kalaAtcos a doğru yol alırken, sevgili pilot kardeşimiz sağ/sol baş ile pisti OVERSHOOT olmadan nasıl karşılayacağının hesabını yapmaya başlar. malum piste 7 deniz mili kala ATCOS almıştır. ve anlar ki, informasyonunda D dan sonra bir harf yer alan ATC ye uçarken her şeye hazır olmalıdır. belki de bir daha uçmamalıdır....
eheheheheheh :D
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Ulaş kaptanım,

Belki ben konunun geyiğinden uzak kaldım yada henüz jeton düşmedi :| ; normalde değişen info A..Z o limandaki güncel hava raporunu karşımıza sunmak için ATC tarafından kullanılan bir uygulama değilmidir? Bunun neresi ATC'nin ruh halini yansıtabilirki? :?: :? Bişeyler mi kaçırdık acep ? :D


Saygılar.
Image
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Sayin kemal abim bilmemek degil ögrenmemek ayipmis devamli kafami karistiran bir konuydu bende sormaktan cekinmedim malumat.Ilker hocam emin ol 10 defa okudum o dokumani ama orada informasyon a su b su yada k su demek diye bir sey yazmiyor yada yaziyorda benmi atladim acaba simdi bundan sunu mu cikarmaliyim harf sirasi atladikca ATC nin ruh halimi degisiyor :)
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Müzellef kardeş,
Sayin kemal abim bilmemek degil ögrenmemek ayipmis devamli kafami karistiran bir konuydu bende sormaktan cekinmedim malumat.
Kemal Abi sanırım buraya post atmadı, yada attı da ben mi kaçırdım ... :)
Ilker hocam emin ol 10 defa okudum o dokumani ama orada informasyon a su b su yada k su demek diye bir sey yazmiyor yada yaziyorda benmi atladim acaba
Enteresan adamsın Müzellef, yazmıyor dediğin şeyi quote edip paste ettiğimi sanıyordum, sen gene orda o yazmıyor diince kendimden şüphe ettim, gidip gece vakti attığım postu gene okudum, walla orda yazıyor, yada yazmıyor da be mi kaçırıyorum :rofl:

Kal sağlıcakla ...
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Sevgili Müzellefcim,

Arada High Voltage oluyor oralarda sanırım :lol: .

Ben hiçbir yorum yapmadım daha önce. Ayrıca bence güzel bir soru, birçok kişi İlker Hoca'nın açıklamaları ve kaynak gösterimi ile bu konuda bilgilenmiş oldu.

Ayrıca diger arkadaşlar keyifli bir şekilde hafif ti geçmişler. Sonuçta açtıgın topic işe yaradı.
Image
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Arkadaslar ben sadece yanlis yapmayayim diye iyice bilgilenme yapiyorum o dokumanlari cok okudum ama girmedimi girmiyor kafaya :))
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

THY3549 wrote:Ulaş kaptanım,

Belki ben konunun geyiğinden uzak kaldım yada henüz jeton düşmedi :| ; normalde değişen info A..Z o limandaki güncel hava raporunu karşımıza sunmak için ATC tarafından kullanılan bir uygulama değilmidir? Bunun neresi ATC'nin ruh halini yansıtabilirki? :?: :? Bişeyler mi kaçırdık acep ? :D


Saygılar.
Özkan kaptanım;
Kısmen öyle, İlker kaptanımın mesajındaki linke tıkladığınızda daha detaylı bilgi alabilrsiniz. benimkisi sadece Temaşa ...... :D
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

[ciddi mod]

Müzellef bey, ATIS havaalanından yapılan bir bilgilendirme yayınıdır. Ya birisi tarafından okunan bant kaydı yada günümüz teknolojisinde gerekli verileri kendisi okuyarak bir ses kaydı yapan ve her havalanında (ATIS servisi verebilen) özel bir kanaldan yapılan içeriğinde;
meydan kodu,tarih bilgisi, rüzgar bilgisi,görüş mesafesi,hava sıcaklığı,nem, bulut seviyesi,varsa özel talimatlar -iniş kalkış pisti, kapalı pist, çalışmayan bir alt vb- vardır.

Havaalanlarında, ATIS bilgisi, hava şartlarında veya hava şartlarına bağlı veya tali sebeplerle oluşan bir nedenle yapılan değişikliklere göre yenilenirler. Hava durumu her 30 dakikada bir yeni bir rasat ile alınır. Pilotlarda uçuşa çıkmadan önce kendilerine dispeç tarafından verilen kısa süreli METAR ve uzun süreli TAF raporları vardır. Fakat şartlar her an değişebilir, eldeki verilerle %100 uyuşmayabilir.

Bu nedenle pilotlar meydana belirli bir mesafede örneğin yaklaşma kanalına geçmeden önce ATIS kanalını dinleyerek meydandaki son bilgiyi alırlar. MEsela ellerindeki bilgiye göre 36 pisti inişe müsaittir yada öyle planlanmıştır ama pist 18E değiştirilmiştir.

Hava trafik ünitesinin yayınladığı rapor ile pilotun dinlediği raporun aynı olduğunu teyid etmek için yayınlanan her ATIS raporuna bir harf verilir. Bu ardışık devam eder bitince başa döner. Amaç, pilotun "informatin have Bravo" dediğinde , BRAVO ile yayınlanan ATIS raporunu dinlemiş ve buna göre hazırlıklı olduğunun teyididir. Pilot'da her saniye bu raporu dinlemez, olurya dinledikten birkaç dakika sonra yeni bir rapor yayınlanmış ve bu CHARLIE ise, hava trafik kontrolörü, "information have BRAVO" diyen pilota "now CHARLIE is active" diyerek bilgilerin değiştiğini bildirir.

Her ATIS yayınlandığında buna bir HARF verilir demiştim, A=Alpha ile başlar, yenisi oluşturulduğunda B=Bravo olur bu böyle devam eder.Olurya gün içinde ZULU'ya kadar gelmişse yeninden Adan başlar. 30 dakikada bir rasat alınması ATIS'i değiştirecek demek değil demiştim, şartlar aynı kaldığı sürece, operasyonu etkileyecek bir durum söz konusu değilse, ATIS değişene kadar aynı kalır.ama örneğin rüzgar 5knt'dan 12 knt'a çıktı, ATIS değiştirilir. GEnellikle hava çok güzel ve sorunsuz olsada gün içindeki hava aktivitesi (saat farkı, sabah öğleden sonra sıcaklık farkları vs) yüzünden hiç olmazsa 2 saatte bir ATIS kodu değişir.

harflerin değişmesindeki mantık budur.
[ciddi mod OFF]

FFR'ye ATCnin sesinden aldığı desibel,homurdanma ve diş gıcırtılarına göre bir "ATC stressmetre" ekleyebilirmisiniz? FFRde her şey var, kahve, çay müzik, anons , çığlık :)) bir tanede ekranın kenarına göstege koyun, yeşilse normal kırmızı ise direk offline olun gibi :)
Hakan"737"Güven
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

FFR'ye ATCnin sesinden aldığı desibel,homurdanma ve diş gıcırtılarına göre bir "ATC stressmetre" ekleyebilirmisiniz? FFRde her şey var, kahve, çay müzik, anons , çığlık ) bir tanede ekranın kenarına göstege koyun, yeşilse normal kırmızı ise direk offline olun gibi
Gene süpersin Hakan Hocam. Ben bunu ilk fırsatta hayata dökeceğim. Ama bir parametre de benden. Her bir ATC nin, biz vpliotlar arasında yerleşmiş ön intibalarına dayanarak, o stres seviyesinin sınırlarını da tanımlayacapım. Emin ol senin ibren değil sarı yı geçip kırmızıya uzanmak, yeşilin dibinden bile kımıldamaz... :)

Saygılar ...
FlyTHY IT Manager
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Hakan hocam eline koluna saglik gene dökturmussun simdi tam anlamis oldum bu olayi.
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Bence en güzel topiklerden birisi oldu bu.
Information u derinlemesine öğrendik/tazeledik...

Bundan sonra da bu tip soruları bekliyoruz :lol:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

"Müzellef bey, ATIS havaalanından yapılan bir bilgilendirme yayınıdır. Ya birisi tarafından okunan bant kaydı yada günümüz teknolojisinde gerekli verileri kendisi okuyarak bir ses kaydı yapan ve her havalanında (ATIS servisi verebilen) özel bir kanaldan yapılan içeriğinde;
meydan kodu,tarih bilgisi, rüzgar bilgisi,görüş mesafesi,hava sıcaklığı,nem, bulut seviyesi,varsa özel talimatlar -iniş kalkış pisti, kapalı pist, çalışmayan bir alt vb- vardır."





hey hey bir sn

şimdi amerikada karşılaştığım hatun bayan ATİS bir makinemiydi hıııııııııı (bu linki şimdi görmem kötü oldu) :x sustum
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
Post Reply

Return to “Training Lounge”