Arkadaşlar merhabalar,
Sanal havacılık dünyasına yeni katıldım ve yıllardır içten içe özlemini çektiğim pilotluk sevdasını bu şekilde devam ettirebilmemi sağlayacak platformları kuran siz değerli değerli insanlara teşekkür ederim.
Öncelikle şundan bahsetmeliyim ki daha 10 gün öncesine kadar FS diye bir simulatör olduğunu bile bilmiyordum. İnternetten dolaşırken gördüm ve 10 gün içinde ne kadar öğrenebilirse bir insan o kadar öğrendim. Bu yüzden sorulara vereceğiniz cevaplarınızda kullanacığınız terimlerin en azından yanlarına kısa açıklamalarınıda yazarsanız oldukça sevinirim.
Konuya dönecek olursak öncelikle şuanda neyin ne olduğunu öğrenmek için demo versiyon kullanıyorum. biraz ilerledikten sonra lisansını alacağım. genelde bombardier crj 700 ile kalkış ve iniş denemelerimi yapıyorum. Dün itibariyle ilk defa IFR olarak normal kalkışımı gerçekleştirdim.
Sormak istediğim sorulardan birincisi şu;
"Heading" denilen bir terim var. okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bu terim uçağın burun hizasında ki pusula gibi bir şey. =) Sanırım ATC tarafından verilen komutlar sonrasında örn 345 derecelik dönüş yapılabilmesini sağlıyor. Benim sıkıntım ise CRJ700 kullanan birisi Atc den aldığı bu hdg değerini nereye girmesi gerekiyor?
ikincisi "chart" nedir? o kadar baktım sordum soruşturdum ama chart ile ilgili kesin bilgilere ulaşamadım. Nedir bu chart? Nasıl oluşturulur? Ne işe yarar?
Üçüncüsü ise "checklist". Yine aynı şekilde bu checklist denilen durum nedir neyin nesidir tam anlamıyla bilmiyorum.
Son olarak CRS ile HDG arasında ki farkı bir kaç cümle ile söyleyebilirseniz sevinirim..
Bir başka problemli durumda yine başınızı ağrıtına kadar ve vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederek görüşmek üzere..
Metin ÖNAY
Yeniler için bir kaç soru.
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hoşgeldiniz,
Sanal Havacılık devamlı araştırma ve öğrenme gerektiren bir hobidir ve eminim bir çoğumuz işin bu kısmını, araştırma ve öğrenme bölümünü çok severek uyguluyoruz.
Esasen sorularınızın hepsi, gerek bu forumlarda gerek diğer forumlarda gerekse sanal havacılıkla ilgili bir çok sitede mevcut.
Bence çok acele etmeyin, araştırın öğrenmeye çalışın, google ve forumlardaki search opsiyonlarını kullanın ve doğal olarak havacılık lisanı ingilizce olduğu için, ingilizce döküman bulma okuma ve anlama konusunda sabit fikirli davranmayın.
10 gün, FS le tanışıp sanal havacılığa adım atmak için bence gerçekten çok kısa bir süreç. Daha sabırlı olun.
Bu seferlik çok kısaca sorularınıza yanıt vereceğim ancak araştırıp detaylandırması size kalmış. Lütfen bunu yapın.
Heading: Uçağın o an burnunun baktığı yönü derece olarak verir. Birçok uçakta MCP (Autopilot kumanda panosunda seçilir.) Dikkat, bu değer uçağın o an izlediği tracking (gerçekten gittiği doğrultu) ile aynı olmayabilir. Yan rüzgarlar sebebi ile tracking ile heading arasında açı farkı oluşur... İnceler ve araştırırken manyetik sapma ve benzeri konuları da incelemenizi öneririm.
Chart: Havalanı park yerleri, taxi yolları, SID ve STAR (daha önceden belirlenmiş standart yaklaşma ve kalkış usulleri), son yaklaşma ve iniş prosedürleri (ILS, VOR, NDB vb...), normal seyir irtifasındaki hava yolları gibi bilgileri içeren çeşitli harita ve bilgiler topluluğudur. Bunların ne olduğunu ve nasıl bulamadığınızı iç anlamadım. Normalde para ile satılan bir servis olduğu halde (gerçek havacılık için), sanal havacılık kullnımı ile sınırlı kalmak kaydı ile, gerçek kopyalarından türetilmiş dökümanları internette bolca bulmak mümkün. Bunları okumak, anlamak ve uygulamak ise ayrı bir çalışma konusu. Lütfen vakit ayırın ve öğrenin.
Checklist: Hele bunu nasıl bulamadığınızı hiç hiç anlamadım. Adı üstünde, uçak teslim alma, motor çalıştırma, taxi öncesi, kalkış öncesi, kalkış sonrası vb ... gibi her uçak tipi ve firma için kontrol listeleri vardır. Kokpit ekibi uçuşun çeşitli aşamalarında checklist kontrolu yaparak unutulan ve eksik kalan maddeler olmadığına emin olurlar.
Lütfen yukarıda olan ve olmayan (araştırdıkça farkedeceğiniz) konu ve terimleri tam olarak anlayıp offline olarak uygulamadan online uçuş yapmayınız.
Başımızı lütfen ağrıtınız ama değecek konularda...
Keyifli uçuşlar,
Sanal Havacılık devamlı araştırma ve öğrenme gerektiren bir hobidir ve eminim bir çoğumuz işin bu kısmını, araştırma ve öğrenme bölümünü çok severek uyguluyoruz.
Esasen sorularınızın hepsi, gerek bu forumlarda gerek diğer forumlarda gerekse sanal havacılıkla ilgili bir çok sitede mevcut.
Bence çok acele etmeyin, araştırın öğrenmeye çalışın, google ve forumlardaki search opsiyonlarını kullanın ve doğal olarak havacılık lisanı ingilizce olduğu için, ingilizce döküman bulma okuma ve anlama konusunda sabit fikirli davranmayın.
10 gün, FS le tanışıp sanal havacılığa adım atmak için bence gerçekten çok kısa bir süreç. Daha sabırlı olun.
Bu seferlik çok kısaca sorularınıza yanıt vereceğim ancak araştırıp detaylandırması size kalmış. Lütfen bunu yapın.
Heading: Uçağın o an burnunun baktığı yönü derece olarak verir. Birçok uçakta MCP (Autopilot kumanda panosunda seçilir.) Dikkat, bu değer uçağın o an izlediği tracking (gerçekten gittiği doğrultu) ile aynı olmayabilir. Yan rüzgarlar sebebi ile tracking ile heading arasında açı farkı oluşur... İnceler ve araştırırken manyetik sapma ve benzeri konuları da incelemenizi öneririm.
Chart: Havalanı park yerleri, taxi yolları, SID ve STAR (daha önceden belirlenmiş standart yaklaşma ve kalkış usulleri), son yaklaşma ve iniş prosedürleri (ILS, VOR, NDB vb...), normal seyir irtifasındaki hava yolları gibi bilgileri içeren çeşitli harita ve bilgiler topluluğudur. Bunların ne olduğunu ve nasıl bulamadığınızı iç anlamadım. Normalde para ile satılan bir servis olduğu halde (gerçek havacılık için), sanal havacılık kullnımı ile sınırlı kalmak kaydı ile, gerçek kopyalarından türetilmiş dökümanları internette bolca bulmak mümkün. Bunları okumak, anlamak ve uygulamak ise ayrı bir çalışma konusu. Lütfen vakit ayırın ve öğrenin.
Checklist: Hele bunu nasıl bulamadığınızı hiç hiç anlamadım. Adı üstünde, uçak teslim alma, motor çalıştırma, taxi öncesi, kalkış öncesi, kalkış sonrası vb ... gibi her uçak tipi ve firma için kontrol listeleri vardır. Kokpit ekibi uçuşun çeşitli aşamalarında checklist kontrolu yaparak unutulan ve eksik kalan maddeler olmadığına emin olurlar.
Lütfen yukarıda olan ve olmayan (araştırdıkça farkedeceğiniz) konu ve terimleri tam olarak anlayıp offline olarak uygulamadan online uçuş yapmayınız.
Başımızı lütfen ağrıtınız ama değecek konularda...
Keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
Öncelikle zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
Zamanım oldukça mevcut sindire sindire uzun vadede de devam etmeyi planlıyorum. İngilizce konusunda sıkıntı çekmiyorum ama neyi nerde nasıl bulacağımı bilmiyorum açıkcası. Zaten bu yüzdendir ki sizlerin bildiği terimleri sorma gereksinimi duydum. Umuyorum ki sıkmamışımdır canınızı. Emin olun gerekli incelemeleri elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.
Chart ve checklist ve diğer terimler konusunda da sıkıntım buydu zaten. Terimin tam olarak anlamını çeşitli havacılık sözlüklerinde bulabildim ancak adı üstünde sözlük. yine de detaylı olarak anlatımınız daha iyi oldu. Sırada chart okuma nasıl yapılır bu tip konuları inceleyeceğiz.
Yani terimlerin ne olduklarını heryerde bulabiliyorum burası tamam ancak pratikte nasıl kullanıldığı ve ne olduğu gibi detaylar sanırım zamanla oluşacak olgular..
Değecek konularda tekrar buluşmak üzere. Teşekkürler..
Zamanım oldukça mevcut sindire sindire uzun vadede de devam etmeyi planlıyorum. İngilizce konusunda sıkıntı çekmiyorum ama neyi nerde nasıl bulacağımı bilmiyorum açıkcası. Zaten bu yüzdendir ki sizlerin bildiği terimleri sorma gereksinimi duydum. Umuyorum ki sıkmamışımdır canınızı. Emin olun gerekli incelemeleri elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.
Chart ve checklist ve diğer terimler konusunda da sıkıntım buydu zaten. Terimin tam olarak anlamını çeşitli havacılık sözlüklerinde bulabildim ancak adı üstünde sözlük. yine de detaylı olarak anlatımınız daha iyi oldu. Sırada chart okuma nasıl yapılır bu tip konuları inceleyeceğiz.
Yani terimlerin ne olduklarını heryerde bulabiliyorum burası tamam ancak pratikte nasıl kullanıldığı ve ne olduğu gibi detaylar sanırım zamanla oluşacak olgular..
Değecek konularda tekrar buluşmak üzere. Teşekkürler..
- THY410
- Officer
- Posts: 289
- Joined: 18 May 2002, 02:22
- Name: Batu Demir
- PID: 410
- Vatsim ID: 842060
- City: İzmir
- Location: Turkey
Metin bey öncelikle sanal havacılık dünyasına hoşgeldiniz demek istiyorum
İlker kaptanım gerekli cevapları vermiş zaten, benim size önerim araştırmalarınızda sitemizin training lounge kısmında bulunan dökümanları ve videoları incelemeniz. Orada çok faydalı dökümanlar mevcut mesela chartlar hakkında dökümanlar da mevcut. Oralarda anlamadığınız kısımlar olursa veya takıldığınız yerler olursa forumun search kısmından aratın büyük ihtimalle daha önce aynı soru sorulmuştur. Orada da bulamazsanız bizlere sorun, sorunuz mutlaka cevap bulacaktır 


Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
ATPL(Frozen)-B737
-
- Average User
- Posts: 189
- Joined: 27 Oct 2008, 21:55
- Name: David Ay
- PID: 3393
- Vatsim ID: 1072326
- City: Stockholm
- Location: istanbul
Arkadaslar gerekli cevaplari vermisler ama bir tarafda eksik hissettim bence önce lisansli bir simulatör edinin daha sonra bizim de kullandigimiz PMDG ,LEVEL-D gibi daha cok gercekci ucaklardan edininki gercekcilige daha cok yaklasin.
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Welcome To The Jungle
http://www.youtube.com/watch?v=IYRC4H64EFk
İstediğiniz, merak ettiğiniz herşeyi sorun Metin bey.
Hoşgeldiniz...
THY656
Selim Bilgin
1964



http://www.youtube.com/watch?v=IYRC4H64EFk
İstediğiniz, merak ettiğiniz herşeyi sorun Metin bey.
Hoşgeldiniz...
THY656
Selim Bilgin
1964
SELİM BİLGİN THY656