Sayın Cevat Adapazarı;
Bunlar olabilir Acemi pilot olarak nitelendirmenizden sonra demekki ben
1-Bosuna airportta online olup sadece atc konusmalarını kaydedip tekrar tekrar dinlemişim,
2-Bosuna okadar dokuman okuyup bu ısı kuralına gore ogrenıcem dıye ugrasmısım,
3-Bosuna bu işin ustalarından eğitim almaya calışmısım,
4-Bosuna ATC ile ucusta yaptıgım hatadan dolayı bilgisayar basında yuzum kızarmıs,
Bosuna ugrasmısım demekki...
Ayrıca Hasan Unsac'a tesekkur ederım.Olayı bu kadar acık ve net acıkladıgı ıcın.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Kol Ucusu
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Cevat kardesim,
Merhaba;
Yapici olmak geride kaldi, degmiyor zira ne bir merak ne de ufacik arastirma arzusu, ne de egitime katilmak var ama dil papuc gibi bazi arkadaslarimizda.
"Hey kontrolmusun nesin soylesene nasil indirecegiz neye basacagiz da inecek bu alet" diyenler mi istersin
"Plan doldurmakta nereden cikti, senden baska biri benden boyle bir sey istemedi" diyenler mi istersin
En acisi ise ucarken EDDF_APP'un "THY5212 No speed restriction for you cont.app your company a/c THYxxx is coming he is a real headache, he has been arround in şis area in last few days" demesi
Makaralari dedigin gibi yaptik ve biraktik artik[8D]
Sevgiler iyi ucuslar
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
Merhaba;
Yapici olmak geride kaldi, degmiyor zira ne bir merak ne de ufacik arastirma arzusu, ne de egitime katilmak var ama dil papuc gibi bazi arkadaslarimizda.
"Hey kontrolmusun nesin soylesene nasil indirecegiz neye basacagiz da inecek bu alet" diyenler mi istersin
"Plan doldurmakta nereden cikti, senden baska biri benden boyle bir sey istemedi" diyenler mi istersin
En acisi ise ucarken EDDF_APP'un "THY5212 No speed restriction for you cont.app your company a/c THYxxx is coming he is a real headache, he has been arround in şis area in last few days" demesi
Makaralari dedigin gibi yaptik ve biraktik artik[8D]
Sevgiler iyi ucuslar
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Karışmamak için kendimi zor tutuyorum ama iş iğne-çuvaldız hesabından çok öte olduğu kadar belkide resimdeki kadar vahimde değildir.
Öncelikle, konu başlığını doğru bulmadım fakat içeriğini eğer üzerinde ciddi olarak konuşulursa en azından bir süre için dikkat çekebilir olarak görüyorum, zira buna benzer uçuş güvenliği konularında bu olaylar maalesef ne ilk ne de son olacak.
Resimden yola çıkarak bu ik uçağın aynı piste 1nm'den az mesafe ile yaklaştığını ve yazılı açıklamadan unicom'dan pozisyon raporu verilmediğini okuyoruz.
Buradan sonra her zaman yapıldığı gibi tartışma seviyesini muhafaza edememek, kişiselleştirmek, faydasız yorumlarda bulunmak yerine içlerinde birkaç tane olan sorunu çözmeye yönelik görüşleri çeşitlendirerek ortak bilinci elde etmek gerekli.
İki pilot'unda halinde memnun olması herşeyin sorunsuz bittiği anlamına gelmiyor zira bizler ortak havasahasını online olarak kullanıyoruz.Online uçuş sahasında "alan razı veren razı" türünden bir uygulama lüksümüz yok. GErçek hayatta nasıl uçuş kuralalrı varsa burada da var. Pilotların ATC olmayan hava sahalarında UNICOM kanalını kullanmalarının gerektiği bilmek ve gerek TCAS gerekse göz mesafesindeki uçakların -aynı piste inmeye çalıştıklarından yola çıkarak zira paralel pistte var- ayrımını yapmak için çok zeki olmaya gerek yok. Fakat burada otokontrol mekanizmasının sorumluluk paylaşımı ile beraber devreye girmesi gerekli.
Bu olayın "kaza kırım" sınıfına girmesi için bir şey olması lazım, 3. bir şahısın "böyle indiler" demesi tetkik açısından bir şey ifade etmez ama forum sayfaları üzerinden olayın kritiğini yaparak yanlışları bulmak ve herkesin dikkatini çekmek otokontrol mekanizmasının işlerliğine ivme kazandırabilir.
Ben uçakların FSinn ve SB3 farkı yüzünden görülüp görülmediğine, data gecikmesine felan inanmıyorum. Bunlar nadiren olan hatalar ve genelde kişi bazlıdır. Sorunlar %99.9 wireless modem ve firewall ayarlarından kaynaklanır. REsim itibariyle asıl problemin yakınlıktan çok yakınlığı engelleyecek radyotelephony usullerinin uygulanmamasına bağlamak en doğrusu. İki uçak arasında en az 5 nm yatay ayrım olması gerektiğini artık duvara söylesek anlar.Ya da bir kişi önündeki uçağa ne kadar yakın olduğunu, öndeki uçağın zamanında pisti terkedip terkedemeyeceği mesafede olup olmadığını tahayyül etmelidir, çünkü bu iş need for speed oynamanın çok ötesinde insan hislerini ve becerilerini işin içine katmaktadır.
Hasan Hoca'nın tetkikleri son derece doğru, işin ciddiyetine varılmasını sağlamak sizlerin elinde.Bu iş sadece vermekle olmuyor.
Öncelikle, konu başlığını doğru bulmadım fakat içeriğini eğer üzerinde ciddi olarak konuşulursa en azından bir süre için dikkat çekebilir olarak görüyorum, zira buna benzer uçuş güvenliği konularında bu olaylar maalesef ne ilk ne de son olacak.
Resimden yola çıkarak bu ik uçağın aynı piste 1nm'den az mesafe ile yaklaştığını ve yazılı açıklamadan unicom'dan pozisyon raporu verilmediğini okuyoruz.
Buradan sonra her zaman yapıldığı gibi tartışma seviyesini muhafaza edememek, kişiselleştirmek, faydasız yorumlarda bulunmak yerine içlerinde birkaç tane olan sorunu çözmeye yönelik görüşleri çeşitlendirerek ortak bilinci elde etmek gerekli.
İki pilot'unda halinde memnun olması herşeyin sorunsuz bittiği anlamına gelmiyor zira bizler ortak havasahasını online olarak kullanıyoruz.Online uçuş sahasında "alan razı veren razı" türünden bir uygulama lüksümüz yok. GErçek hayatta nasıl uçuş kuralalrı varsa burada da var. Pilotların ATC olmayan hava sahalarında UNICOM kanalını kullanmalarının gerektiği bilmek ve gerek TCAS gerekse göz mesafesindeki uçakların -aynı piste inmeye çalıştıklarından yola çıkarak zira paralel pistte var- ayrımını yapmak için çok zeki olmaya gerek yok. Fakat burada otokontrol mekanizmasının sorumluluk paylaşımı ile beraber devreye girmesi gerekli.
Bu olayın "kaza kırım" sınıfına girmesi için bir şey olması lazım, 3. bir şahısın "böyle indiler" demesi tetkik açısından bir şey ifade etmez ama forum sayfaları üzerinden olayın kritiğini yaparak yanlışları bulmak ve herkesin dikkatini çekmek otokontrol mekanizmasının işlerliğine ivme kazandırabilir.
Ben uçakların FSinn ve SB3 farkı yüzünden görülüp görülmediğine, data gecikmesine felan inanmıyorum. Bunlar nadiren olan hatalar ve genelde kişi bazlıdır. Sorunlar %99.9 wireless modem ve firewall ayarlarından kaynaklanır. REsim itibariyle asıl problemin yakınlıktan çok yakınlığı engelleyecek radyotelephony usullerinin uygulanmamasına bağlamak en doğrusu. İki uçak arasında en az 5 nm yatay ayrım olması gerektiğini artık duvara söylesek anlar.Ya da bir kişi önündeki uçağa ne kadar yakın olduğunu, öndeki uçağın zamanında pisti terkedip terkedemeyeceği mesafede olup olmadığını tahayyül etmelidir, çünkü bu iş need for speed oynamanın çok ötesinde insan hislerini ve becerilerini işin içine katmaktadır.
Hasan Hoca'nın tetkikleri son derece doğru, işin ciddiyetine varılmasını sağlamak sizlerin elinde.Bu iş sadece vermekle olmuyor.
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 19:49, edited 1 time in total.
Reason: Link aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Link aktif olmadigi icin silinmistir !
-
- Average User
- Posts: 136
- Joined: 31 Dec 2006, 21:03
- Name: Safak ERBIL
- PID: 2246
- Location: Istanbul
Kesinlikle Hakan Guven Bey e katılıyorum...
Biz gecenin bir yarısı Hakan Bey özellikle atc gorevinde Vor ile ilgili birkac soru sorduk.Kendisi bize inanılmaz sekilde yardımcı oldu.Bizler Vor inisi öğrenmek zorundamıyız.Evet eğer bu işi gercekceliğe ne kadar yakın yapamak istiyorsak bunu öğrenmek ve kurallarına gore ucmamız gerekir.Kaldiki karsınızdaki kisi sizi ne asalıyor nede fırca atıyor.Hakan Bey in gorev sırasındaki bize yardım etme arzusu bizleri bir kez daha bu simulatore baglamis olmakta.Tekrar tesekkur ediyoruz kendisine.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Biz gecenin bir yarısı Hakan Bey özellikle atc gorevinde Vor ile ilgili birkac soru sorduk.Kendisi bize inanılmaz sekilde yardımcı oldu.Bizler Vor inisi öğrenmek zorundamıyız.Evet eğer bu işi gercekceliğe ne kadar yakın yapamak istiyorsak bunu öğrenmek ve kurallarına gore ucmamız gerekir.Kaldiki karsınızdaki kisi sizi ne asalıyor nede fırca atıyor.Hakan Bey in gorev sırasındaki bize yardım etme arzusu bizleri bir kez daha bu simulatore baglamis olmakta.Tekrar tesekkur ediyoruz kendisine.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Küçük bir hatırlatma yapayım, ATC'nin size yardım etmesi sadece o an ATC'nin müsit olması ile ilgilidir. TRVACC'nin kesin ve net kuralları vardır bu konuda ama insiyatifi kontroler'e bırakırken diğer hava trafiklerinin sorumluluğu asla göz ardı edilmemelidir. Kısaca şunu unutmayınız; ATC size herhangi bir prosedürü öğretmek, tarif etmek veya uçuş ile ilgili herhangi bir konuda yardımcı olmak zorunda değldir. Eğer bir ATC bunu yapıyorsa, mutlak surette diğer trafiklerin emniyetini sağlamış olmakla beraber gayrinizami bir iş yapıyor ve sadece "hoşgörüsünü" gösteriyor olacaktır. Dolayısı ile bunu lütfen ATC'nin görev sorumluluğunda algılamayın.Teşekkürlerinizi kişsel olarka değil TRVACC olarak kabul etmeliyimz zira hepimizi farklı zamanlarda bir şekilde imkanlarımız dahilinde yardım etmeye çalışıyoruz.
Konu başlığına geri dönersek, altını kalın çizgiler ile çizmemiz gereken kural hatasının üzerinde duralım. Pozisyon takibi! elbette eğer trafikler durumlarını rapor etmemişse öndeki uçağın yapacağı pek fazla bir şey yok.
öndeki uçak durumunu rapor etmişse -ki etmemiş olarak anlatılıyor- arkadaki uçağın görüş mesafesindeki uçağa gerek TCAS'dan (eğer varsa) yoksa göz mesafesinden kontrol ederek ya paralel piste "side step approach" yapması gerekirdi yada resmin çekildiği anda "missed approach" yaparak doğru prosedürü uygulaması.
şimdi bu uçakların pilotları kim bilmiyoruz, ama umarım bu yazıları okuyarak hangi noktada hata yaptıklarını anlıyorlardır.
"UNICOM KANALI" kullanmak ve "RAPOR" vermek. çok basit iki iş.
Bu konuyu herkes üzerine alınmasın, buradaki amaç doğru ve kurallara uygun olarak uçan pilotların haklarını savunmak ve kuralları bilmeyenleri sorumluluklarını almak üzere uyarmak.Zira önde uçan çok deneyimli bir arkadaşımızın tüm raporları doğru vermesine karşın arkadan gelen uçağın unicom kanalını kullanmaması veya başka işlerle uğraşması ona çarpmasına ve uçuşun resetlenmesine sebep olabilirdi.
Konu başlığına geri dönersek, altını kalın çizgiler ile çizmemiz gereken kural hatasının üzerinde duralım. Pozisyon takibi! elbette eğer trafikler durumlarını rapor etmemişse öndeki uçağın yapacağı pek fazla bir şey yok.
öndeki uçak durumunu rapor etmişse -ki etmemiş olarak anlatılıyor- arkadaki uçağın görüş mesafesindeki uçağa gerek TCAS'dan (eğer varsa) yoksa göz mesafesinden kontrol ederek ya paralel piste "side step approach" yapması gerekirdi yada resmin çekildiği anda "missed approach" yaparak doğru prosedürü uygulaması.
şimdi bu uçakların pilotları kim bilmiyoruz, ama umarım bu yazıları okuyarak hangi noktada hata yaptıklarını anlıyorlardır.
"UNICOM KANALI" kullanmak ve "RAPOR" vermek. çok basit iki iş.
Bu konuyu herkes üzerine alınmasın, buradaki amaç doğru ve kurallara uygun olarak uçan pilotların haklarını savunmak ve kuralları bilmeyenleri sorumluluklarını almak üzere uyarmak.Zira önde uçan çok deneyimli bir arkadaşımızın tüm raporları doğru vermesine karşın arkadan gelen uçağın unicom kanalını kullanmaması veya başka işlerle uğraşması ona çarpmasına ve uçuşun resetlenmesine sebep olabilirdi.
Last edited by artuncs on 26 Jun 2014, 19:50, edited 1 time in total.
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Reason: Indicator linki aktif olmadigi icin silinmistir !
Safak Bey,
Oncelikle sunu soyleyeyim ki bu ortamda her zaman olan ve kontrolsuz hava sahasinda uculdugu muddetce olmaya da devam edecek bir hatayi ugrasip resim haline getirip, "Pes dogrusu" seklinde bir konu basligi ile (sonradan degistirmissiniz) hemen ayni gece ve o saat Forum'a yazmaniz zaten cok siklikla gerilen Forum ortaminin biraz daha gerilmesine ortam hazirmaktan baska bir amaca hizmet etmemis.
Konuya neden mudahil oldugumu belirteyim. Resminizde gorunmemekle beraber ikinci ucagin birkac mil arkasinda da ben ucuyordum. O geceyi cok dikkatli takip etmis oldugunuza gore mutlaka hatirlarsiniz. Once LTAC 03R pistine inis niyeti belirttikten sonra onumdeki malum trafikten dolayi rwy change raporlayarak 03L pistine inis gerceklestirdim. Resimde gorulen trafiklerin kalkisindan inisine kadar butun geceye hakim birisi olarak, resmettiginiz olayin nasil olustugunu aciklayayim:
Ben dahil her uc ucak pes pese LTBA dan kalktik. Ilk kalkan ucak resimde onde olan ucaktir. Arkasindan ben kalktim, benim arkamdan da resimde gorulen ikinci ucak kalkti. Ben ve resimde arkada gorulen ucak beraber ucuyorduk; o aksam beraber ucmaya karar verdik, ucus planimizi da beraber hazirladik. Kendisinin cok uzun zamandir ilk IFR ucusuydu ki, screen shot aldiginiz gibi ServInfo'dan kontrol etseydiniz Remarks kisminda "first IFR flight. Please accept my apoligies" seklinde pesinen arkadasimizin hata olabilir, olursa kusura bakmayin dedigini farketmis olurdunuz.
Kalkis aninda LTBA APP, LTBB CTR ve LTAA CTR online idi. Biz LTBB FIR icinde ucarken ATC'ler offline oldular. Ben ve arkadasim 122.80 Unicom kanalina gectik ve PETAR'a yaklasirken, ANK NDB'ye yaklasirken pozisyon raporlamasi hep yapildi. Ondeki ucak da yanlis hatirmiyorsam pozisyon raporladi. Ancak alcalma sirasinda arkadasim hizli kaldigi icin arkamda olmasina ragmen onume gecmis oldu. Ucak tipleri de farkli oldugu icin son yaklasmada ondeki ucakla mesafeleri gitgide daraldi.
Dolayisiyla:
1) Raporlama yapilmadigi dogru degildir. Ancak raporlama yapilmis olmasina ragmen birbirine yaklasmis olan iki ucaktan hicbiri uygun bir noktada hold'a girmek gibi mesafe acacak girisimde bulunamamistir.
2)Ucaklardan hicbirisi birbirinden sikayetci olmamis,ortamdaki bu konuyla yetkili kisilerden konunun arastirilmasini istememislerdir. Ama bu hatadan hicbir sekilde olumsuz etkilenmemis olan birinin "pes dogrusu","dengesiz inis" seklinde Forum'a post etmesi maalesef bu ortamda yersiz gerginliklere ortam hazirlamaktadir. Biraz sure gecmesine musaade edip, bu tur ifadeler kullanmadan post etseydiniz, amacinizin bir "case" sunup, acemi pilotlara ogetici olmak oldugu dusunulebilirdi.
3) Bu ortamda okumadan, arastirmadan ucanlar oldugu dogrudur. Hatta gecmiste gordugumuz gibi ucagini kasti olarak baskalarinin uzerine ucuranlar da olmustur. Ama bir olayin nasil olustugunu bilip bilmeden herkesi ayni kefeye koymak haksizliktir.
Herkese keyifli ucuslar dileklerimle,
Erdem Kaya

Oncelikle sunu soyleyeyim ki bu ortamda her zaman olan ve kontrolsuz hava sahasinda uculdugu muddetce olmaya da devam edecek bir hatayi ugrasip resim haline getirip, "Pes dogrusu" seklinde bir konu basligi ile (sonradan degistirmissiniz) hemen ayni gece ve o saat Forum'a yazmaniz zaten cok siklikla gerilen Forum ortaminin biraz daha gerilmesine ortam hazirmaktan baska bir amaca hizmet etmemis.
Konuya neden mudahil oldugumu belirteyim. Resminizde gorunmemekle beraber ikinci ucagin birkac mil arkasinda da ben ucuyordum. O geceyi cok dikkatli takip etmis oldugunuza gore mutlaka hatirlarsiniz. Once LTAC 03R pistine inis niyeti belirttikten sonra onumdeki malum trafikten dolayi rwy change raporlayarak 03L pistine inis gerceklestirdim. Resimde gorulen trafiklerin kalkisindan inisine kadar butun geceye hakim birisi olarak, resmettiginiz olayin nasil olustugunu aciklayayim:
Ben dahil her uc ucak pes pese LTBA dan kalktik. Ilk kalkan ucak resimde onde olan ucaktir. Arkasindan ben kalktim, benim arkamdan da resimde gorulen ikinci ucak kalkti. Ben ve resimde arkada gorulen ucak beraber ucuyorduk; o aksam beraber ucmaya karar verdik, ucus planimizi da beraber hazirladik. Kendisinin cok uzun zamandir ilk IFR ucusuydu ki, screen shot aldiginiz gibi ServInfo'dan kontrol etseydiniz Remarks kisminda "first IFR flight. Please accept my apoligies" seklinde pesinen arkadasimizin hata olabilir, olursa kusura bakmayin dedigini farketmis olurdunuz.
Kalkis aninda LTBA APP, LTBB CTR ve LTAA CTR online idi. Biz LTBB FIR icinde ucarken ATC'ler offline oldular. Ben ve arkadasim 122.80 Unicom kanalina gectik ve PETAR'a yaklasirken, ANK NDB'ye yaklasirken pozisyon raporlamasi hep yapildi. Ondeki ucak da yanlis hatirmiyorsam pozisyon raporladi. Ancak alcalma sirasinda arkadasim hizli kaldigi icin arkamda olmasina ragmen onume gecmis oldu. Ucak tipleri de farkli oldugu icin son yaklasmada ondeki ucakla mesafeleri gitgide daraldi.
Dolayisiyla:
1) Raporlama yapilmadigi dogru degildir. Ancak raporlama yapilmis olmasina ragmen birbirine yaklasmis olan iki ucaktan hicbiri uygun bir noktada hold'a girmek gibi mesafe acacak girisimde bulunamamistir.
2)Ucaklardan hicbirisi birbirinden sikayetci olmamis,ortamdaki bu konuyla yetkili kisilerden konunun arastirilmasini istememislerdir. Ama bu hatadan hicbir sekilde olumsuz etkilenmemis olan birinin "pes dogrusu","dengesiz inis" seklinde Forum'a post etmesi maalesef bu ortamda yersiz gerginliklere ortam hazirlamaktadir. Biraz sure gecmesine musaade edip, bu tur ifadeler kullanmadan post etseydiniz, amacinizin bir "case" sunup, acemi pilotlara ogetici olmak oldugu dusunulebilirdi.
3) Bu ortamda okumadan, arastirmadan ucanlar oldugu dogrudur. Hatta gecmiste gordugumuz gibi ucagini kasti olarak baskalarinin uzerine ucuranlar da olmustur. Ama bir olayin nasil olustugunu bilip bilmeden herkesi ayni kefeye koymak haksizliktir.
Herkese keyifli ucuslar dileklerimle,
Erdem Kaya

- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Konu bu ya da başkası
burada çıkan çoğu tartışmaların ana kaynağı şu:
İş hayatında, aile hayatında ve her ortamda çevre ve toplum kurallarına uymalı mıyız?Yoksa uymasak ta olur mu?
Felsefesi "Hippi" tarzı olana diyecek lafım yok.Hayatta başarılar dilerim.Ama benim yaşam düzenime negatif etki yaratıyorsa onunla aynı ortamda bulunmak istemem.
Evet burası sonunda bir hobi birlikteliği ,tamam. Ama ya benim hobim online olmuş,zaman harcayarak simulatörünü hazırlamış ve saatlerce uçmuş diğer hobi sahiplerinin meydanda duran uçaklarına "Kamikaze" uçuşu yapmak ise ne olacak? Ayıp olmaz mı? Bana "Hop kardeşim ne yapıyorsun?" demez misiniz?
Kurallara uymak için önce bilgi sahibi olalım ve ne olursunuz kurallara uyalım.
TK656
Selim Bilgin

burada çıkan çoğu tartışmaların ana kaynağı şu:
İş hayatında, aile hayatında ve her ortamda çevre ve toplum kurallarına uymalı mıyız?Yoksa uymasak ta olur mu?
Felsefesi "Hippi" tarzı olana diyecek lafım yok.Hayatta başarılar dilerim.Ama benim yaşam düzenime negatif etki yaratıyorsa onunla aynı ortamda bulunmak istemem.
Evet burası sonunda bir hobi birlikteliği ,tamam. Ama ya benim hobim online olmuş,zaman harcayarak simulatörünü hazırlamış ve saatlerce uçmuş diğer hobi sahiplerinin meydanda duran uçaklarına "Kamikaze" uçuşu yapmak ise ne olacak? Ayıp olmaz mı? Bana "Hop kardeşim ne yapıyorsun?" demez misiniz?
Kurallara uymak için önce bilgi sahibi olalım ve ne olursunuz kurallara uyalım.
TK656
Selim Bilgin

-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 26 May 2002, 19:47
- Name: Hasan UNSAC
- PID: 0000
- Location: Ankara
Sevgili Erdem Kaya kardesim,
Konuyu gayet guzel ozetlemissiniz, LTBA dan 3 trafik ayni destination'a pes pese kalkmissiniz, O sirada LTBA_APP online olduguna gore sizi minumum 3 dak seperasyon ile kaldirmistir (aksi mumkun degil zira ayni istikamete gidecek ve ayni hava yolunu kullanacak trafiklerde eger ayni seviyede ucacaklar iseler 4dak minumum seperasyon sarti vardir,ayni seviye degilse 3 dak ara ile kalkmis olsaniz bile arkadaki trafik birinciye nazaran surati daha dusuk olacaktir eger kurallara uyuluyorsa bu da seperasyonu kendiliginden minumum 4 dak cikarir)
sonra anladigim kadari ile ve belirtiginiz uzere UNICOM dan TOD noktasinda (Alcalmaya baslandiginda) siz ve arkanizdaki arkadasiniz
normal "call out"lari yapmis buraya kadar hersey guzel, ancak ondan sonra arkanizdaki trafik suratini kontrol edemeyerek onunuze gecmis sizde yaklasmada 3cu trafik olarak aradaki mesafeyi inis icin yeterli ve emniyetli gormeyerek olasi alternatiflerden biri olan 03L pistine inise karar vermissiniz, arkadasiniz ise onunde inmis olan bir kucuk jet'in uzerine cikmiiis!! ve "crash" olmus.
Simdi;
1)Bu kadar alinganliga yer yok kimse yapilan hatalari anlatmayacakmi? Bu yapilan hatalari anlatma havaciligin ruhunda vardir, ben bircok THY ve yabanci havayollari pilotlarindan hatta FAA de kontrol pilot'u olan ve check ride yapan ucus saati 15,000 saatin uzerinde olan pilotlardan neler dinledim neler. Ancak bir seyi gozden hic kacirmayalim bunu anlatanlar gercek ucusda kendi yaptigi hatta bazilarida olumcul olan hatalari butun acikligi ile anlatiyorlar, bunlar kendilerini veya sahit olduklari olaydaki diger kisileri rencide etmek veya asagilamak icin yapmiyorlar, hic biri bundan zevk alacak bir sapik da degildi. Burada amac yapilan hatalari ister kendiniz yapin ister baskasi yapsin olayi kisisellistirmeden tartismaya getirmektir bunun yarari ise olay 1-2 kisi arasinda kalmamis ve anonimlesmis dolayisiyla bu tartismalari okuyan herkeze bir egitim olmustur.
Havacilik boyle bir istir.
2)Bu forumda hatta bu topic de yazi yazan cok tecrubeli sevgili arkadaslarimizin bazilarinin yaptiklari bir takim hatalari yine bu forumda kendileri dile getirmisler, bu hatalarin sebeblerini analiz etmisler, diger arkadaslar da buna katkida bulunmuslardir. Bunun tek bir amaci vardir "Benim yaptigim bu hatayi sizler yapmayin"
Olaya tamamen bir egitim olarak bakin.
3) Safak arkadasimiz kimseyi rencide edecek bir sekilde konuyu bu forumlara tasimamistir sadece gayet kibar olarak inisin "dengesiz" oldugunu belirtmistir. Herhalde siz dengeli bir inis oldugunu idda etmiyorsunuz?
4) Forumlarda da bunlar, bu tip olaylar yazilacaktir, tenkitler yapilacaktir farkli gorusler olacaktir bunlari forumu germek olarakta nitelendirmeyin, onemli olan bu tartismalarda kisisel haklara bir tecavuz olmasin, bu nedenle burada hicbirimizin dokunulmazlik zirhi yoktur.
Aksine bu tip olaylari daha cok gundeme getirip tartismak lazim, Bu forumlar bunlar tartisilsin egitime bir katkisi olsun diye yapilmaktadir.
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
Konuyu gayet guzel ozetlemissiniz, LTBA dan 3 trafik ayni destination'a pes pese kalkmissiniz, O sirada LTBA_APP online olduguna gore sizi minumum 3 dak seperasyon ile kaldirmistir (aksi mumkun degil zira ayni istikamete gidecek ve ayni hava yolunu kullanacak trafiklerde eger ayni seviyede ucacaklar iseler 4dak minumum seperasyon sarti vardir,ayni seviye degilse 3 dak ara ile kalkmis olsaniz bile arkadaki trafik birinciye nazaran surati daha dusuk olacaktir eger kurallara uyuluyorsa bu da seperasyonu kendiliginden minumum 4 dak cikarir)
sonra anladigim kadari ile ve belirtiginiz uzere UNICOM dan TOD noktasinda (Alcalmaya baslandiginda) siz ve arkanizdaki arkadasiniz
normal "call out"lari yapmis buraya kadar hersey guzel, ancak ondan sonra arkanizdaki trafik suratini kontrol edemeyerek onunuze gecmis sizde yaklasmada 3cu trafik olarak aradaki mesafeyi inis icin yeterli ve emniyetli gormeyerek olasi alternatiflerden biri olan 03L pistine inise karar vermissiniz, arkadasiniz ise onunde inmis olan bir kucuk jet'in uzerine cikmiiis!! ve "crash" olmus.
Simdi;
1)Bu kadar alinganliga yer yok kimse yapilan hatalari anlatmayacakmi? Bu yapilan hatalari anlatma havaciligin ruhunda vardir, ben bircok THY ve yabanci havayollari pilotlarindan hatta FAA de kontrol pilot'u olan ve check ride yapan ucus saati 15,000 saatin uzerinde olan pilotlardan neler dinledim neler. Ancak bir seyi gozden hic kacirmayalim bunu anlatanlar gercek ucusda kendi yaptigi hatta bazilarida olumcul olan hatalari butun acikligi ile anlatiyorlar, bunlar kendilerini veya sahit olduklari olaydaki diger kisileri rencide etmek veya asagilamak icin yapmiyorlar, hic biri bundan zevk alacak bir sapik da degildi. Burada amac yapilan hatalari ister kendiniz yapin ister baskasi yapsin olayi kisisellistirmeden tartismaya getirmektir bunun yarari ise olay 1-2 kisi arasinda kalmamis ve anonimlesmis dolayisiyla bu tartismalari okuyan herkeze bir egitim olmustur.
Havacilik boyle bir istir.
2)Bu forumda hatta bu topic de yazi yazan cok tecrubeli sevgili arkadaslarimizin bazilarinin yaptiklari bir takim hatalari yine bu forumda kendileri dile getirmisler, bu hatalarin sebeblerini analiz etmisler, diger arkadaslar da buna katkida bulunmuslardir. Bunun tek bir amaci vardir "Benim yaptigim bu hatayi sizler yapmayin"
Olaya tamamen bir egitim olarak bakin.
3) Safak arkadasimiz kimseyi rencide edecek bir sekilde konuyu bu forumlara tasimamistir sadece gayet kibar olarak inisin "dengesiz" oldugunu belirtmistir. Herhalde siz dengeli bir inis oldugunu idda etmiyorsunuz?
4) Forumlarda da bunlar, bu tip olaylar yazilacaktir, tenkitler yapilacaktir farkli gorusler olacaktir bunlari forumu germek olarakta nitelendirmeyin, onemli olan bu tartismalarda kisisel haklara bir tecavuz olmasin, bu nedenle burada hicbirimizin dokunulmazlik zirhi yoktur.
Aksine bu tip olaylari daha cok gundeme getirip tartismak lazim, Bu forumlar bunlar tartisilsin egitime bir katkisi olsun diye yapilmaktadir.
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
-
- Average User
- Posts: 136
- Joined: 31 Dec 2006, 21:03
- Name: Safak ERBIL
- PID: 2246
- Location: Istanbul
Evet "Dengesiz" kelimesini aşalayıcı bir anlamda kullanmadım.Ve trafik oldugunda durum kontrolden cıkmaya basladıgında dıger kaptanları zor durumda bırakmamak icin ofline a duserim.Zaten beni tanıyan bilir.Buradaki buyuklerime ve benden yasca kucuk kişilere hicbir zaman saygısızlıgım olmamıstır.Kaldiki bu isi ilk ögrenmeye calıstıgımda bile trafigin olmadıgı ucsuz bucaksız afrikanın bir taraflarında kalkıs ve ınıs denemelerı yaptık.Bu konuyu actıgımda egitim amaclı olabilir diye dusunup actım fakat goruyorumkı bu olayı sankı egomu tatmın edıyormusum da bu tarz reklamlar benım hosuma gıdıyormus seklınde yazılmaya baslandı.Bakın arkadaslar eger boyle bır nıyetım olmus olsaydı bu kısılerın ısmını verıp daha farklı seyler yazardım.Burada en dogru yazılacak yorum " evet hatalı bır ınıstir.Inıs sırasında su kadar mesafe korunup su sekılde ınılmesı lazımdı" seklınde olmasıydı.Ama kımı kısıler bunu anlamadan sıze bır zararı oldumu, rapor verıldı hold a gırılemedı vs seklınde acıklamalar ıle kendılerını haklı cıkarmaya calsıyor.Madem ortak bır alanda bu işi yapıyoruz bellı kurallara uyulması lazım.Online ucuyoruz da ne oluyor sankı aynı kokpıtte ortak gorevler mı yapıyoruz.İstersenız sırt sırta ının benım ıcın sorun yok.Burada onlıne ucmamın sebebı gercek trafık olması.Zaten bu tıp ınıslere rast geldıgımde offline a dusuyorum ve landing yapıyorum.
Burada degerli birkac kisi harınce kimse egitim hakkında konusmuyor.Ozaman sıze soruyorum madem kural tanımıyorsunuz ozaman nıe onlıne ucuyorsunuz?
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Burada degerli birkac kisi harınce kimse egitim hakkında konusmuyor.Ozaman sıze soruyorum madem kural tanımıyorsunuz ozaman nıe onlıne ucuyorsunuz?
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Değerli Sanal Pilotlar,
Ben bu başlığın açılmasından hiç rahatsız olmadım. Benzeri başlıkların da açılmasından ne rahatsız olacağım ne de gerileceğim. Bu vesile ile, başlığı açan kardeşime teşekkür ederken, tek bir noktaya muhalefet şerhimi koymak isterim. O da başlığın "Pes doğrusu" olması...
Yıllardır bu forum ve benzerlerinde sizlere Sanal havacılık hobiniz içinde gerçek havacılığın sevgisini aşılamağa kurallarını öğretmeye çalıştık. Sanal göklerde emniyetle uçmanız ve hem kendi hem de başkalarının keyfini kaçırmamanız için yapmanız gerekenleri onlarca başlık altında özetledik. Üzülerek görüyorum ki hala yapılacak çok şey, gidilecek hayli mesafe var.
Öncelikle bu yazıdan alınan kardeşlerime bir çift lafım var.
Sevgili kardeşlerim, havacılar hatalarını paylaşmazlarsa, bunlardan ders çıkarmazlarsa ve gerekli önlemleri almazlarsa kaza ve kırımların önü alınmaz. Yerde paylaşamadıklarını mezarlarında hiç paylaşamazlar...
Bazı arkadaşlarımın duruma bakış açıları tamamen bilgi eksikliklerinden kaynaklamaktadır. Durumu havacılığın genel teorisi yerine kendi doğruları ile değerlendirmekte ve maalesef kendilerini haklı görmektedirler. Bu olayda anlatılanlara bakıldığında burada rapor edilen noktada Sanal pilotlar yüzde yüz değil, yüzde ikiyüz haksızdırlar.
Uçaklar arasında gerekli ayırım sağlanamamıştır. Bu durumdan Sanal Pilotlar sorumludur. Pilotun acemi olması mazeret değildir. Acemi ise 3 ya da 4 dakikalık hassas ayırım yapılması gereken uçuşta ne işi vardır ? Diyelim ki bu uçuşu çok arzu etti ve kendisine hayır denemedi. O zaman neden değişik performanstaki uçaklarla uçuluyor? Belli ki böyle bir uçuşu yapmaya diğer pilotlar da beceri olarak müsait değil. Olsalardı öndeki uçağın tepesine çıkmazlardı. Hadi hiç bir şey bilmiyorsunuz birinci olarak acemiyi uçurup siz kontrollu olarak uçsaydınız.
Paralel pist var diye de canınızın istediği gibi yaklaşıp inemezsiniz. Paralel piste yaklaşma ve iniş kaideleri var. Bunu bu uçuşu yapan kardeşlerimiz biliyormuydu acaba ? Hadi soruyu genelleyelim, kaçınız biliyor ?
Uçuş öncesi brifingler yapıldımı ? Emergency ve diğer olağan dışı hallerde nasıl davranılacağı konuşuldumu ? Her halükarda yapılmalıydı. Hele hele uçuşta bir acemi varsa mutlaka yapılmalıydı. Yapılmış olsaydı kimse kimsenin üstüne çıkmazdı.
"Bu işten kimse şikayetçi değil. O halde size ne !" hiç denilemez. ?ikayetçi olmak için illaki sanal olarak ölmekmi lazım ?:D
Sevgili Sanal Pilotlar,
?afak beyi medeni cesaretinden ve bu olayı bizlerle paylaşmasından dolayı tebrik ediyorum. Umarım kendisini izleyenlerin adedi çoğalır. Bu da kimsenin zararına değil, aksine faydasınadır. Rapor etme konusunda tek tavsiyem, bir olayı rapor ederken uslubuna dikkat edilmesi ve duyguların bizlerle paylaşmaması. Yoksa burada da görüldüğü üzere konu başka yerlere çekilebiliyor.
Son sözüm de hepimize....
Bu olay vasıtasıyla ne kadar kaliteli ve doğru bilgiler öğrendik? Başlık altındaki mesajları bir daha okuyun ve değerlendirin derim. Göreceksiniz ki bir çok yeni şeyler öğrendiniz veya bilgilerinizi tazelediniz.
O halde, bu tip olaylar vesilesi ile bir şeyler öğrenmeye devam edelimmi; yoksa yarı cehaletimizin dayanılmaz sorumsuzluğunumu yaşayalım.
Karar hepimizin...
Sevgilerimle,
Serdar Sualp
Ben bu başlığın açılmasından hiç rahatsız olmadım. Benzeri başlıkların da açılmasından ne rahatsız olacağım ne de gerileceğim. Bu vesile ile, başlığı açan kardeşime teşekkür ederken, tek bir noktaya muhalefet şerhimi koymak isterim. O da başlığın "Pes doğrusu" olması...
Yıllardır bu forum ve benzerlerinde sizlere Sanal havacılık hobiniz içinde gerçek havacılığın sevgisini aşılamağa kurallarını öğretmeye çalıştık. Sanal göklerde emniyetle uçmanız ve hem kendi hem de başkalarının keyfini kaçırmamanız için yapmanız gerekenleri onlarca başlık altında özetledik. Üzülerek görüyorum ki hala yapılacak çok şey, gidilecek hayli mesafe var.
Öncelikle bu yazıdan alınan kardeşlerime bir çift lafım var.
Sevgili kardeşlerim, havacılar hatalarını paylaşmazlarsa, bunlardan ders çıkarmazlarsa ve gerekli önlemleri almazlarsa kaza ve kırımların önü alınmaz. Yerde paylaşamadıklarını mezarlarında hiç paylaşamazlar...
Bazı arkadaşlarımın duruma bakış açıları tamamen bilgi eksikliklerinden kaynaklamaktadır. Durumu havacılığın genel teorisi yerine kendi doğruları ile değerlendirmekte ve maalesef kendilerini haklı görmektedirler. Bu olayda anlatılanlara bakıldığında burada rapor edilen noktada Sanal pilotlar yüzde yüz değil, yüzde ikiyüz haksızdırlar.
Uçaklar arasında gerekli ayırım sağlanamamıştır. Bu durumdan Sanal Pilotlar sorumludur. Pilotun acemi olması mazeret değildir. Acemi ise 3 ya da 4 dakikalık hassas ayırım yapılması gereken uçuşta ne işi vardır ? Diyelim ki bu uçuşu çok arzu etti ve kendisine hayır denemedi. O zaman neden değişik performanstaki uçaklarla uçuluyor? Belli ki böyle bir uçuşu yapmaya diğer pilotlar da beceri olarak müsait değil. Olsalardı öndeki uçağın tepesine çıkmazlardı. Hadi hiç bir şey bilmiyorsunuz birinci olarak acemiyi uçurup siz kontrollu olarak uçsaydınız.
Paralel pist var diye de canınızın istediği gibi yaklaşıp inemezsiniz. Paralel piste yaklaşma ve iniş kaideleri var. Bunu bu uçuşu yapan kardeşlerimiz biliyormuydu acaba ? Hadi soruyu genelleyelim, kaçınız biliyor ?
Uçuş öncesi brifingler yapıldımı ? Emergency ve diğer olağan dışı hallerde nasıl davranılacağı konuşuldumu ? Her halükarda yapılmalıydı. Hele hele uçuşta bir acemi varsa mutlaka yapılmalıydı. Yapılmış olsaydı kimse kimsenin üstüne çıkmazdı.
"Bu işten kimse şikayetçi değil. O halde size ne !" hiç denilemez. ?ikayetçi olmak için illaki sanal olarak ölmekmi lazım ?:D
Sevgili Sanal Pilotlar,
?afak beyi medeni cesaretinden ve bu olayı bizlerle paylaşmasından dolayı tebrik ediyorum. Umarım kendisini izleyenlerin adedi çoğalır. Bu da kimsenin zararına değil, aksine faydasınadır. Rapor etme konusunda tek tavsiyem, bir olayı rapor ederken uslubuna dikkat edilmesi ve duyguların bizlerle paylaşmaması. Yoksa burada da görüldüğü üzere konu başka yerlere çekilebiliyor.
Son sözüm de hepimize....
Bu olay vasıtasıyla ne kadar kaliteli ve doğru bilgiler öğrendik? Başlık altındaki mesajları bir daha okuyun ve değerlendirin derim. Göreceksiniz ki bir çok yeni şeyler öğrendiniz veya bilgilerinizi tazelediniz.
O halde, bu tip olaylar vesilesi ile bir şeyler öğrenmeye devam edelimmi; yoksa yarı cehaletimizin dayanılmaz sorumsuzluğunumu yaşayalım.
Karar hepimizin...
Sevgilerimle,
Serdar Sualp
-
- Average User
- Posts: 101
- Joined: 31 Oct 2006, 12:43
- Name: Serden NAYIN
- PID: 3938
- Location: Australia
sadece missed aproach ve hold prosedurlerini kullanarak (kullansak) burada yasanan tartismalarin %90'inin onune gecebilecegimizi kimse goremiyor mu? evet,millet olarak biraz sabirsiziz,ama ne demisler "sabrin sonu selamet".ucusumuzu 5 dakika gec bitirelim ama kitabina uygun bitirelim yoksa online ucmaya ne gerek var ki? acalim offline no traffic,hold yok,missed approach yok yapalim ucusumuzu.Farki ne ki?
Serden NAYIN
THY2168
Serden NAYIN
THY2168
-
- Junior Member
- Posts: 90
- Joined: 12 Jan 2007, 10:05
MERHABALAR
DÜN LTBA yaklaşmamızda tüm raporlamaları doğru yapmamıza rağmen Okhan UÇAR arkadaşımla ayrı yönlerden gelerek 36R 1. ve 2. sırada yaklaşmaya başlamışken ki hızlarımızı biribirimize göre ayarlamaya çalışırken ismini vermeyeceğim bir uçak ikimizi de yaklaşık 300 knot süratle geçerek 36R ye indi.Biz nasıl toparladık tahmin edersiniz.Birimiz avrupadan birimiz de şam dan uçuyorduk ve uçuş az daha heba olacaktı.
Arkadaşımıza özel mesaj attığımızda gelen cevap crash lerimizi kapatmamız önerisiydi
Serdar hocamın dediği gibi yarı cehaletimizin keyfini çıkartıyoruz yazıkki son ana kadar ve asla kusurlarımızı kabul etmiyor hatta dile getirilmesine kızıyoruz acı tarafı [B)]
Sevgi ve Saygılarımla
Dr.Murat KANDEMİR
THY7024
DÜN LTBA yaklaşmamızda tüm raporlamaları doğru yapmamıza rağmen Okhan UÇAR arkadaşımla ayrı yönlerden gelerek 36R 1. ve 2. sırada yaklaşmaya başlamışken ki hızlarımızı biribirimize göre ayarlamaya çalışırken ismini vermeyeceğim bir uçak ikimizi de yaklaşık 300 knot süratle geçerek 36R ye indi.Biz nasıl toparladık tahmin edersiniz.Birimiz avrupadan birimiz de şam dan uçuyorduk ve uçuş az daha heba olacaktı.
Arkadaşımıza özel mesaj attığımızda gelen cevap crash lerimizi kapatmamız önerisiydi

Serdar hocamın dediği gibi yarı cehaletimizin keyfini çıkartıyoruz yazıkki son ana kadar ve asla kusurlarımızı kabul etmiyor hatta dile getirilmesine kızıyoruz acı tarafı [B)]
Sevgi ve Saygılarımla
Dr.Murat KANDEMİR
THY7024
Serdar Bey,
Safak bey'in yazısına yazdıgim cevabi herhangi bir "alınganlık" gudusu ile yazmadim. Kendisine cevap yazmaktaki iki amacim sudur :
1)Konunun gerek ifade tarzi gerekse Forum'a post edilis saati itibariyle pilotlarin egitimine katkida bulunmasi amacini tasimadigina inanmamdir.
2)Konu cogunlugun bir olayin nasil olustugunu dusunmek bile istemeden, hatayi yapan arkadaslarin giyabinda yargilandigi ve haklarinda hukum verildigi bir duruma gelmisti. Bu nedenle olayi yasayan birisi olarak en azindan gelisimini aciklamak ve sadece bir hata uzeri olusan bir olay oldugunun bilinmmesini istedim.
Not: Sadece siz degil hepimiz bu ortamda bilgili ve birbirine nazik davranan pilotlar istiyoruz. Hepimizin ortak yani ayni seyden zevk almamiz.
Saygılarımla,
Erdem Kaya

Safak bey'in yazısına yazdıgim cevabi herhangi bir "alınganlık" gudusu ile yazmadim. Kendisine cevap yazmaktaki iki amacim sudur :
1)Konunun gerek ifade tarzi gerekse Forum'a post edilis saati itibariyle pilotlarin egitimine katkida bulunmasi amacini tasimadigina inanmamdir.
2)Konu cogunlugun bir olayin nasil olustugunu dusunmek bile istemeden, hatayi yapan arkadaslarin giyabinda yargilandigi ve haklarinda hukum verildigi bir duruma gelmisti. Bu nedenle olayi yasayan birisi olarak en azindan gelisimini aciklamak ve sadece bir hata uzeri olusan bir olay oldugunun bilinmmesini istedim.
Not: Sadece siz degil hepimiz bu ortamda bilgili ve birbirine nazik davranan pilotlar istiyoruz. Hepimizin ortak yani ayni seyden zevk almamiz.
Saygılarımla,
Erdem Kaya

- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Selamlar ...
FlyThy ve diğer forumlara göz attığınızda en cok hit alan topikler gerginliklerin tırmandığı , klavyenin sürçi lisanı ile kelimelre takılıp çekiştirilerek insanların birbirini manasız bir şekilde kırdığı ve ne yazıkki sonuçtada neyin tartışıldığının anlaşılamadan sona erdiği topikler oldugunu goruruz.Özünden sapmadığı sürece bir eğtim topiği şeklinde devam eedr umarım ,yoksa diğerleri gibi onca kelamın edildiği çöp textlerden biri olur..
Sevgili Erdem ve Kubilay , bu işe gercekten severek ve emek vererek zaman harcayan kendilerini geliştirmeye çalışan iki dostumdur .Gerek Erdem 'in gerkese Kubilay'ın verdikleri cevaplar bir incedent rapor niteliğinde gibi görünsede ,yazdıkları sanal ucusta ogrendiklerini , uyguladıklarını ve eğer var ise hatalarını ortaya koyan bir "Eğitim Notu " tadı taşımaktadır .
Sonuç olarak önemli olan niyettir.Bu postun başlığındaki anlam ve tartışmaların içeriğinin bir çoğu ?afak Beyin postun belirttiği topiğin "eğitim amaçlı" oluşu öngörüsü ile bağdaşmamaktadır bana göre..
Uzun lafın kısası ,bu tip sorunlar ve hatalar olmaya devam edecektir.
Önemli olan ÜSTELİK ONLİNE UCARKEN , 4nm kala 300 knot imiş hızıyla yaklaşan , "ILS neki " ,"bu ucağın motorları nasıl yavaşlatılır" gibi sorularla saatnine beyninize emegineze tecavuz eden bir ZİHNİYETLE , okuyan araştıran çalışan kendini geliştirmeye çalışan ,hataları var ise bunları paylaşan ZİHNİYETİ birbirinden ayırabilmektir.
Bunu yapamadığımız sürece 5 parmakda bir olur bizim için ve buda takdir edersinizki sığdır ve gercek değildir.
FlyThy ve diğer forumlara göz attığınızda en cok hit alan topikler gerginliklerin tırmandığı , klavyenin sürçi lisanı ile kelimelre takılıp çekiştirilerek insanların birbirini manasız bir şekilde kırdığı ve ne yazıkki sonuçtada neyin tartışıldığının anlaşılamadan sona erdiği topikler oldugunu goruruz.Özünden sapmadığı sürece bir eğtim topiği şeklinde devam eedr umarım ,yoksa diğerleri gibi onca kelamın edildiği çöp textlerden biri olur..
Sevgili Erdem ve Kubilay , bu işe gercekten severek ve emek vererek zaman harcayan kendilerini geliştirmeye çalışan iki dostumdur .Gerek Erdem 'in gerkese Kubilay'ın verdikleri cevaplar bir incedent rapor niteliğinde gibi görünsede ,yazdıkları sanal ucusta ogrendiklerini , uyguladıklarını ve eğer var ise hatalarını ortaya koyan bir "Eğitim Notu " tadı taşımaktadır .
Sonuç olarak önemli olan niyettir.Bu postun başlığındaki anlam ve tartışmaların içeriğinin bir çoğu ?afak Beyin postun belirttiği topiğin "eğitim amaçlı" oluşu öngörüsü ile bağdaşmamaktadır bana göre..
Uzun lafın kısası ,bu tip sorunlar ve hatalar olmaya devam edecektir.
Önemli olan ÜSTELİK ONLİNE UCARKEN , 4nm kala 300 knot imiş hızıyla yaklaşan , "ILS neki " ,"bu ucağın motorları nasıl yavaşlatılır" gibi sorularla saatnine beyninize emegineze tecavuz eden bir ZİHNİYETLE , okuyan araştıran çalışan kendini geliştirmeye çalışan ,hataları var ise bunları paylaşan ZİHNİYETİ birbirinden ayırabilmektir.
Bunu yapamadığımız sürece 5 parmakda bir olur bizim için ve buda takdir edersinizki sığdır ve gercek değildir.
Sevgili Ergenekon ve arkadaşlar,
HAvacılık tecrübem bana bu topiğin çok doğru yerde ve zamanda açıldığını söylüyor. Topiği açan arkadaşımızın havacılık tecrübesi yeterli olsa idi, rapor ediş tarzı farklı olurdu ve bu sütunlarda şekil hatası üzerine spekülasyonlar yapılacağına, bu olayı bir fırsat bilip Hasan hocamız, Hakan hocamız gibi arkadaşlarımızın ifadelerinden ders alınırdı.
Ben kendi hesabıma, ne ?afak beyin raporundan alındım, ne de Erdem beyin bu olaya fazladan açıklama gayretini anladım. Olay çok açıktır. Kimseden özel bir açıklama da istenmemiştir. En güzeli ise başlığı açan kişi tarafından olay kişiselleştirilmemiş, kimseye her hangi bir tacizde de bulunulmamıştır. Havacılık açısından da olaya kimin karıştığından ziyade olayın nasıl, neden olduğu ve sonuçları önemlidir. Gerisi ne benim ne de başkalarının konusu olmamalıdır. Ama üzülerek görüyorum ki bu olaydan bir şeyler öğrenmeye sarfedeceğimiz gayretten daha fazlasını havacılık açısından hiç önem arzetmeyen konulara harcıyoruz.
Bizlerin ve bu camianın tecrübeli üyelerinin yapması gereken şey, bu sütunlarda hepimize ders olacak ve bir şeyler öğrenmemize yolaçacak her türlü konunun tartışılmasına ön ayak olmaktır. Gerisi de hiç önemli değildir.
Sevgilerimle
Serdar Sualp
HAvacılık tecrübem bana bu topiğin çok doğru yerde ve zamanda açıldığını söylüyor. Topiği açan arkadaşımızın havacılık tecrübesi yeterli olsa idi, rapor ediş tarzı farklı olurdu ve bu sütunlarda şekil hatası üzerine spekülasyonlar yapılacağına, bu olayı bir fırsat bilip Hasan hocamız, Hakan hocamız gibi arkadaşlarımızın ifadelerinden ders alınırdı.
Ben kendi hesabıma, ne ?afak beyin raporundan alındım, ne de Erdem beyin bu olaya fazladan açıklama gayretini anladım. Olay çok açıktır. Kimseden özel bir açıklama da istenmemiştir. En güzeli ise başlığı açan kişi tarafından olay kişiselleştirilmemiş, kimseye her hangi bir tacizde de bulunulmamıştır. Havacılık açısından da olaya kimin karıştığından ziyade olayın nasıl, neden olduğu ve sonuçları önemlidir. Gerisi ne benim ne de başkalarının konusu olmamalıdır. Ama üzülerek görüyorum ki bu olaydan bir şeyler öğrenmeye sarfedeceğimiz gayretten daha fazlasını havacılık açısından hiç önem arzetmeyen konulara harcıyoruz.
Bizlerin ve bu camianın tecrübeli üyelerinin yapması gereken şey, bu sütunlarda hepimize ders olacak ve bir şeyler öğrenmemize yolaçacak her türlü konunun tartışılmasına ön ayak olmaktır. Gerisi de hiç önemli değildir.
Sevgilerimle
Serdar Sualp