Güzel Bir fuel Planner

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
cdurduc
Average User
Average User
Posts: 101
Joined: 06 Jan 2002, 00:44
Location: Turkey
Contact:

Selamlar,
Fuel Planner araştırırken bu siteyle karşılaştım. Belki ço?umuzun haberi vardı fakat ben minik bir hatırlatma yapmak istedim [:I] Şöyle ki : http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm
Ben be?endim açıkçası...
Yyi Uçuşlar

Image
Sevgilerimle
U?ur Cansın DURDU
TK148--TRVACC
Levent
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 11 Mar 2006, 23:14
Location: Turkey
Contact:

PMDG'nin fuel planner'ından farklı olarak istediğimiz irtifayı girebilmemiz güzel ancak center tank'ı yanlış hesaplıyor. İlk başta center'a 1000lb yakıt koyması lazım, sonra kanatları doldurması lazım. Kanatlar dolduktan sonra tekrar center'a.

__________
Levent İpek
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Anlayamadım PMDG'nin yakıt planlayıcısında da irtifa girebiliyoruz?

Tanklar konusunda da toplam yakıt miktarını vermesi yeterli değil mi? Biz paylaştırırız. :)

Bir de yeri gelmişken sorayım, ben merkez tanka ihtiyaç yoksa 500 kg kadar yakıt koyup, bunu da taksi-kalkış-departure'da iyice bitirip kanatlardaki tankları aktif ediyordum. Böyle mi yapılmalı yoksa merkez tanktaki yakıt yedek gibi uçuş sonuna kadar saklanmalı mı?


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Levent
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 11 Mar 2006, 23:14
Location: Turkey
Contact:

Evet PMDG'ninkinde de girebiliyoruz ama sadece bir kaç seçenek var. 330-350-370-390, gibi birşeylerdi yanlış hatırlamıyorsam. Mesela 300'ün altındakiler yok. FL280 uçacaksam FL330 verisini kullanıyorum. Belki o kadar hassas hesaplamaya gerek yoktur o yüzden öyle yapmışlardır bilemiyorum.

Tanklara siz de paylaştırabilirsiniz tabii ancak ben biraz da bunu FS'nin yük-yakıt ayarlarıyla uğraşmamak için kullanıyorum. Yakıtı hesapladıktan sonra tek tıkla yüklemek varken.

Merkez tank konusunda: http://www.b737.org.uk/fuel.htm
Burada yazdığına göre,
quote:For ground operation, centre tank pumps must be not be positioned to ON, unless defuelling or transferring fuel, if quantity is below 453kgs.
Yerdeyken, orta tankta en az 453 kg yakıt olması gerekiyor. Havada durum nedir bilmiyorum ama en azından overhead panelde yanında low pressure uyarısı gördüğünüz yakıt pompalarını kapatmanız gerekiyor.

Sebebi de sanırım şu: http://www.b737.org.uk/şai737news.htm

?urda da şöyle bir bilgi var http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_an ... enDocument

quote:The reported failures on all şe pumps have been determined to be caused by improper assembly of şe pumps at Hydro-Aire or repair facilities, and by a design şat allows improper assembly to occur. Improper assembly allows şe wires to be pinched or trapped where şey are worn by şe pump rotor when it operates. The combination of pinched/trapped wires in a fuel pump wiş arcing/shorting when şe pump inlet is not covered by tank fuel may result in ignited tank vapors.

Dolayısıyla, herhangi bir kıvılcım oluşumunu önlemek için, orta tankta, kabloları ve pompa girişini kapatacak kadar yakıtın her zaman bulundurulması gerektiğini çıkarıyorum ben. Sanırım bu da o sürekli bahsedilen 453kg olsa gerek.

__________
Levent İpek
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

hmm hiç güvenli gelmedi bana! 50 milyon dolarlık bir uçakta center yakıt tankında 453kg'nin altında yakıt kaldığında pompaların boşa çalışmasını kendiliğinden önleyecek bir sistem olmalıydı. ayrıca kapalı bir tank'da ouşacak buharın, üzerini kapatacak yakıt olmadığı için kıvılcım ihtmali olan kablolarla aynı yerde olması çok kritik!.

Hakan737Guven
Levent
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 11 Mar 2006, 23:14
Location: Turkey
Contact:

Aslında benzer bir sistem uygulanmış diyor site.

quote:Note: for aircraft delivered after May 2004, centre tank fuel pumps will automatically shut off when şey detect a low output pressure.

Fakat yakıt seviyesini korumaktan çok, pompaların kuru çalışmasını engellemek için galiba bu.

Bir de eski serilerde pompa dışardayken, NG serisinde tankın içine alınmış, dolayısıyla kablolar tankın içinden geçiyor.

__________
Levent İpek
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

Hakan hocam katılıyorum. Piyasada 15-20 YTL'ye sıvı seviye röleleri satıyorlar. Sensörler içinde 5 YTL ekleyin. Eğer yazan doğruysa Boeing'e göndereceğim hediye paketindeki şarjlı GPS'in yanına bir de sıvı seviye rölesi eklenecek demektir. [;)]

Levent kaptan b737 linki için teşekkürler.

?öyle diyor:
quote:Note: for aircraft delivered after May 2004, centre tank fuel pumps will automatically shut off when şey detect a low output pressure.
Ayriyetten merkez tank olayı doğru galiba..
quote:
Centre Fuel Tank Inerting

To date, two 737's, 737-400 HS-TDC of Thai Airways on 3 Mar 2001 and 737-300 EI-BZG operated by Philippine Airlines on 5 Nov 1990 have been destroyed on şe ground due to explosions in şe empty centre fuel tank. In 1996, şe very high profile TWA 800, a 747-100 mid-air explosion was also determined to have originated in an empty centre fuel tank.

The common factor in all şree accidents was şat şe aircraft had empty center fuel tanks. However even an empty tank has some unusable fuel which in şe heat will evaporate and create an explosive mixture wiş şe oxygen in şe air. These incidents, have sparked (sic) debate about fuel tank inerting. This is universally considered to be şe safest way forward, but very expensive and possibly impractical. The NTSB recommended many years ago to şe FAA şat a fuel tank inerting system be made mandatory, but şe FAA have repeatedly rejected it on cost grounds.


Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”