Yaklaşma Sürati

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...
Post Reply
624

Merhaba Arkadaşlar,

A320 ile meydana yaklaşmalarda FMC'de "activate approach phase" yaptı?ımda full flap hemen hemen 140 ias'a kadar düşebiliyorum. Ancak herhangi bir nedenle approach phase'i aktive edemedi?imde (burada da anlamadı?ım bir eksi?im var), yavaşlamayı manuel olarak yaptı?ımda, rüzgarı bir kenara bırakalım, genelde 160 ias civarında "flight slow" uyarısı alıyorum ve daha fazla speed reduce imkansızlaşıyor. Avsim'de buna benzer bir başlıkta, yaklaşma sırasında burunun çok yukarda kaldı?ını ve runway in sight'ın kaybedildi?i yazılmış. Ayrıca konunun a?ırlıkla ilgili olmadı?ı eklenmiş. Cevap olarak aşa?ıdaki konfigürasyon verilmiş.

If you are flying şe pure PSS Airbus (i.e. not şe iFDG/PSS
merge) make sure in your flaps.0 section you have şe
following lift_scalar entries depending on şe Airbus type
you are flying:

A319 and A320:

[Flaps.0]
type=1
span-outboard=0.500000
extending-time=20.000000
system_type=1
flaps-position.0=0.000000,0.000000
flaps-position.1=7.998491,0.000000
flaps-position.2=15.996982,0.000000
flaps-position.3=23.995472,0.000000
flaps-position.4=31.993963,0.000000
flaps-position.5=39.992454,0.000000
lift_scalar = 1.42

Bu lift scalar entries nereye aircraft.cfg'ye mi yapılıyor. Konuyu bilen bir arkadaşımız açıklayabilirse sevinirim.
Teşekkürler
Ateş Atamtürk
ŞY624
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

evet bunları PSS'de A319 ve A320ile ilgili aircraft.cfg içinde aynı yere koyacaksınız, eskisini bir yere copy past diyerek kaydedin, ne olur ne olmaz yedek olarak bulunsun. Sonra buradaki yeni degerleri eskinin üzerine yapıştırın.Ancak dikkat edin PSS/IFDG merge'i icin kullanılmaz diyor, yanlışlık olmasın.
APP pahse aslında çok zor degil, gereken yerlere gereken degerleri yazın yeterli. birde ucakdaki yakıt yuku fazla olmamalı. ben burda çok yanılıyorum bazen uçağın iniş ağırlığı limitlerine uymak gerek.
APP phase'de sizden istenen meydandaki QNH, pistin MDA veya DH'i hangisi olursa, ruzgar durumu, baska birsey yok bunları girince degerler cikiyor zaten.

Hakan737Guven
624

Hakan Kaptan teşekkürler. O zaman bu PSS'in bir zaafı. Peki PSS neden böyle bir sorunu resmi bir patch yayınlayarak düzeltmiyor veya böyle birşey var da ben mi bilmiyorum? İlave olarak PSS için uçağın realistik olmayan fonksiyonları için geliştirmeler yapılmakta mı, patch bulma imkanı var mı acaba?

Teşekkürler
Ateş Atamtürk
THY624
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

bildiigm kadaıyla yok. bu tip kucuk ayarlari duzeltmeleri kullanıcılar hazırlayıp paylasıyor.bende cok muzdaribim aslinda bu yuksek hucum acisindan ama genelde tum islerim bitince A/P'den manuel'e alip kendim devam ediyorum (frekans degistirme, chart degerleri vs isleri bitince)

Hakan737Guven
Munur
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 01 Sep 2004, 09:08
Location: Cyprus

Bu düzeltmenin A321 için olan konfigürasyonu var mı?

Munur Soyer
msoyer@kktc.net
Post Reply

Return to “Airbus Fleet”