FMC ye ucus plani yerlestirmek
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 05 Apr 2003, 11:01
- Location: Australia
Merhaba arkadaslar, uzun zamandir bakmadigim www.trvacc.org sitesine gecenlerde goz atarken, "Route" sayfasina tiklayinca depature ve arrival kutusuna airport ICAO kodlarini girdim ve "find route" a girdigimde ucus rotasini buldu. Eklenmis olan PMDG ucus plani yukledim ve PMDG dosyanin icindeki flightplans dosyasinin icine yerlestirdim. Cozemedigim olay, yerlestirdigim ucus plani nasil FMC aciyoruz, yada acmamiz mumkunmu??
- THY7
- Officer
- Posts: 685
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan DONMEZ
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Evet aynı şekilde FSbuild programı ile yapılabilen bir işlem oda aynı directory'e atıyor uçuş planlarını ve co-route tan açabiliyoruz,başka program veya yöntem kullanan arkadaşlar paylaşırsa güzel olur diye düşünüyorum.
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY007
PPL,IR
Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY007
PPL,IR
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
FMC de RTE ye basın orada co route satırına aynı dosya adını girmeniz lazım.FSroute dan kaydederken sonuna tarih de ekler size tavsiyem o tarihi silip flightplans in icine sadece icao lar şeklinde atmanız örneğin LTBALTAC.rte gibi daha sonra bunu aktif etmek için aynen fmc ye LTBALTAC yazıp co route satırına ekliyorsunuz ve execute ediyorsunuz bu kadar.
---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator


---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator


Merhaba Arkadaslar,
eger FMC ye ucus planini otomatik olarak girerken .rte olarak save etmis oldugunuz dosyanin ismini elinizle yazmak istemezseniz, FMC'de INDEX>NAV DATA>FLT PLNS dizinlerini sirasiyla acmak suretiyle FS9>PMDG>FLIGHTPLANS klasörünün altina daha önceden kaydedilmis olan route'lari görebiliyorsunuz. Bunlardan istenilen rotanin yanindaki LSK tusuna basinca alt tarafa otomtaik yaziyor. Sonra RTE'ye gidip co-route'in yanindaki LSK'ya basinca asagida yazan route ismi otomatik co-route bölümne girilmis oluyor. sonra tek yapmak gereken execute etmek.
selamlar
Nuri Tuncel
TK1416
eger FMC ye ucus planini otomatik olarak girerken .rte olarak save etmis oldugunuz dosyanin ismini elinizle yazmak istemezseniz, FMC'de INDEX>NAV DATA>FLT PLNS dizinlerini sirasiyla acmak suretiyle FS9>PMDG>FLIGHTPLANS klasörünün altina daha önceden kaydedilmis olan route'lari görebiliyorsunuz. Bunlardan istenilen rotanin yanindaki LSK tusuna basinca alt tarafa otomtaik yaziyor. Sonra RTE'ye gidip co-route'in yanindaki LSK'ya basinca asagida yazan route ismi otomatik co-route bölümne girilmis oluyor. sonra tek yapmak gereken execute etmek.
selamlar
Nuri Tuncel
TK1416
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 05 Apr 2003, 11:01
- Location: Australia
Arkadaslar cevaplar icin tesekkurler, sayenizde yapabildim:D, ama bir sey daha soracaktim LEGS sayfasini acinca sag tarafdaki hiz ve yukseklik bolumleri bos olarak cikiyor SID koydugum halde (----/-----). Peki bunlari tek tek girmek mi gerekiyor her satir icin yoksa bunun yontemi varmi??
asagidaki linke tiklarsaniz goruntuyle daha iyi anlasilabilir
http://depo.fotodak.com/foto/h/20/32/8/1.jpg.htm
asagidaki linke tiklarsaniz goruntuyle daha iyi anlasilabilir
http://depo.fotodak.com/foto/h/20/32/8/1.jpg.htm
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ilave olarak bende birsey sorayim;
gecenlerde Ankara-Diyarbakir ucarken rwy34 VOR appr'u DYB vor uzerinde FMC'ye girdim . ATC bana BUKET intx verdi muhtemelen sonra beni DYB uzerine alacakti veya vector verecekti ama bir sorun yuzunden offline olmak zorunda kaldi. Ben FMC'de VOR uzerindeki TRACK'i gordum ve BUKET'den sonra bir outbound noktasini secip straight in landing yapmak istedim ama RTE LEGS sayfasinda bir turlu BUKET'den sonra THEN kismina bu outbound bacagini kabul ettiremedim.
diyelimki bu DYB 8.0'da bir nokta olsun. Ekranda ve legs'de ar ama THEN'e girmiyor!. çözümü varmıdır?
Hakan737Guven
gecenlerde Ankara-Diyarbakir ucarken rwy34 VOR appr'u DYB vor uzerinde FMC'ye girdim . ATC bana BUKET intx verdi muhtemelen sonra beni DYB uzerine alacakti veya vector verecekti ama bir sorun yuzunden offline olmak zorunda kaldi. Ben FMC'de VOR uzerindeki TRACK'i gordum ve BUKET'den sonra bir outbound noktasini secip straight in landing yapmak istedim ama RTE LEGS sayfasinda bir turlu BUKET'den sonra THEN kismina bu outbound bacagini kabul ettiremedim.
diyelimki bu DYB 8.0'da bir nokta olsun. Ekranda ve legs'de ar ama THEN'e girmiyor!. çözümü varmıdır?
Hakan737Guven
-
- Rookie
- Posts: 36
- Joined: 05 Apr 2003, 11:01
- Location: Australia
Sagolasin Ural hocam ben PERF sayfasindakinleri girmeye unutmustum
HAkan Hocam'in sorusunun cevabini bende merak ediyorum. Ama ayni seyden mi bahsediyoruz bir kez daha kontrol etmek istedim. Then yazmasina ragmen girince invalid database, yada invalid entry gibi birsey yaziyor, ayni seyden bahsediyoruz degil mi hocam? KAbul etmiyor yazilan noktayi.
Tahiminime göre bunun bu indirdigimiz aireclerle bir ilgisi var ama nasil müdahele edipde bu eksik noktalarda ilave edilebilir onu bilemiyorum. Fikri olan arkadaslardan bende yardim bekliyorum.
Selamlar
Nuri Tuncel
TK1416
Tahiminime göre bunun bu indirdigimiz aireclerle bir ilgisi var ama nasil müdahele edipde bu eksik noktalarda ilave edilebilir onu bilemiyorum. Fikri olan arkadaslardan bende yardim bekliyorum.
Selamlar
Nuri Tuncel
TK1416
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
aynen ondan bahsediyorum. ama anlayamadigim, navigasyon display'de de FMC'de de legs'i gorebiliyorum!
baska bir soru daha, yine aynı ucusdan. genelde kendi bilgilerimle once ucmayi denerim, cunku nasılsa flight simulator bir oyun ve kapasitesi yapabilecekleri belli. üc asagi bes yukarida hemen hemen hepsi birbirinin ayni sistemler. Bu yuzden once bildigim ve sonra anlamadigim yerleri manuel'den okuyup tekrar yapiyorum. endime gore bir calisma sistemi yani:)
onceki soruyu sordugum aynı ucusda (Ankara -diyarbakir), ATC bana iki kez iyilik olsun diye DIRECT point verdi. ilkinde bir sorun yoktu, tirmanma asamasindaydim ve ekranda T/C noktasini goruyordum. ilkr direk rota MARTI icindi, planimda MARTI'dan sonra GEM-ERH ve ASKER intx'i vardi ve T/D point'i burada planda ASKER'den hemen once gorebiliyordum. MARTI'Dan sonra ikinci direct point'im ASKER oldu ancak bunu yaptigimda T/D gitti! vaktim oldugu icin sayfalari tek tek inceledim ama T/D ile ilgili bir veriyi bulamadim. her ihtimale karsi DYB uzerindeki yuksekligimi legs'den de girdim ama ne yazikki alcalma operasyonunu kendim yapmak zorunda kaldim. T/D sizce tesadufenmi yok oldu yoksa boyle bir sey olasimi?
Hakan737Guven
baska bir soru daha, yine aynı ucusdan. genelde kendi bilgilerimle once ucmayi denerim, cunku nasılsa flight simulator bir oyun ve kapasitesi yapabilecekleri belli. üc asagi bes yukarida hemen hemen hepsi birbirinin ayni sistemler. Bu yuzden once bildigim ve sonra anlamadigim yerleri manuel'den okuyup tekrar yapiyorum. endime gore bir calisma sistemi yani:)
onceki soruyu sordugum aynı ucusda (Ankara -diyarbakir), ATC bana iki kez iyilik olsun diye DIRECT point verdi. ilkinde bir sorun yoktu, tirmanma asamasindaydim ve ekranda T/C noktasini goruyordum. ilkr direk rota MARTI icindi, planimda MARTI'dan sonra GEM-ERH ve ASKER intx'i vardi ve T/D point'i burada planda ASKER'den hemen once gorebiliyordum. MARTI'Dan sonra ikinci direct point'im ASKER oldu ancak bunu yaptigimda T/D gitti! vaktim oldugu icin sayfalari tek tek inceledim ama T/D ile ilgili bir veriyi bulamadim. her ihtimale karsi DYB uzerindeki yuksekligimi legs'den de girdim ama ne yazikki alcalma operasyonunu kendim yapmak zorunda kaldim. T/D sizce tesadufenmi yok oldu yoksa boyle bir sey olasimi?
Hakan737Guven
Merhaba,
Konuyu da??tmak istemiyorum ama gerek PMDG de gerekse PSS de FMC (veya MCDU) ya bir noktay? girmenin -malumunuz üzere,- dört farkl? yöntemi var. airac larda mevcut bir data n?n tariflenmesi halinde -yanl?? girmedi?imiz müddetce- görünmüyor olmas? mümkün de?il.
T/D in kaybolmas? Berat Beyin de dedi?i gibi F PLN Discontinuty durumundan yada alçalma parametrelerindeki tutars?zl?k yüyzünden olur. Ancak Berat Beyin söyledi?i gibi unutulup ta FMC ikaz? üzerine alçalma irtifas?n?n girilip VNAV ?n aktif edilmesi durumunda t/d noktas?n?n fazlaca geçilmi? olmas? halinde VNAV tekrar "disangage" olur ki buda çok mant?kl?.
Serhan Önür
Serhan Önür
TK396
Konuyu da??tmak istemiyorum ama gerek PMDG de gerekse PSS de FMC (veya MCDU) ya bir noktay? girmenin -malumunuz üzere,- dört farkl? yöntemi var. airac larda mevcut bir data n?n tariflenmesi halinde -yanl?? girmedi?imiz müddetce- görünmüyor olmas? mümkün de?il.
T/D in kaybolmas? Berat Beyin de dedi?i gibi F PLN Discontinuty durumundan yada alçalma parametrelerindeki tutars?zl?k yüyzünden olur. Ancak Berat Beyin söyledi?i gibi unutulup ta FMC ikaz? üzerine alçalma irtifas?n?n girilip VNAV ?n aktif edilmesi durumunda t/d noktas?n?n fazlaca geçilmi? olmas? halinde VNAV tekrar "disangage" olur ki buda çok mant?kl?.
Serhan Önür
Serhan Önür
TK396
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
belki ben yanlis bir sey yapmisimdir. olabilir, hla PMDG FMC'de hata yaptigim yerler var. gecen gunde daha once defalarca yaptigim halde DIRECT yapamadim. LEGS'de DIRECT olarak sectigim bacak bir turu DIRECT olmadi. (LEGS'de soldan waypoint'i seciyorum, asagiya geliyor tekrar ayni yere koyuyorum. daha once boyle yapiyordum PIC767'den kalan aliskanlik. Boeing'de hep aynidir diye dusundum. gerci Manuel'de ayni sekilde tarif ediyordu , ama bu sefer ,yukari gelmedi ve invalid.... diye hata verdi!)
herneyse Berat hocam bilgiler icin tesekkurler, bende RWY34VOR-DME "race track" olarak cikti ekranda, belki datalarimda degisklik vardir. (en sonuncusu yuklu aslinda) bir daha denerim , ben bir yerde hata yapiyorum kesin.
T/D'de ise belkide ben kacirdim T/D noktasini, sonra dikkat etmedim.
Hakan737Guven
herneyse Berat hocam bilgiler icin tesekkurler, bende RWY34VOR-DME "race track" olarak cikti ekranda, belki datalarimda degisklik vardir. (en sonuncusu yuklu aslinda) bir daha denerim , ben bir yerde hata yapiyorum kesin.
T/D'de ise belkide ben kacirdim T/D noktasini, sonra dikkat etmedim.
Hakan737Guven
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Hakan hocam aşağı aldıktan sonra aynı yere basarsanız solda olmaz,soldan en üste basmanız lazım direct olması için 
---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator



---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator

