Merhaba,
FS 2004'te Boeing 737-400'le uçarken hız sınırı 340 knot oluyor ve irtifa yükseldikçe bu düşüyor. Örne?in FL250'de hız sınırı 320 knot iken FL300'de 300 knot olabiliyor. Ama adım adım online uçuş dökümanında uçuş planında 450 knot gibi benim için çok yüksek bir hız yazılmış. Hata nerede?
teşekkürler
Alper O?uz
TK1237
FS 2004 ve B737-400 hız sınırı
Ortada bir hata yok. Senin 300 knot olarak okuduğun değer, ias değeridir ve uçağın hava yoğunluğu içinde aldığı hızı gösterir. İrtifa yükseldikçe hava yoğunluğunda seyrelme olur. Bu durum uçağın sürtünme katsayısını düşürmekte, dolayısıyla da ias hız değeri düşük görülmektedir. FL300 de okuduğun 300knot'ı 5000ft. de okuma fırsatı bile bulamassın (allah korusun):D
Bu nedenle, yüksek irtifalarda pilotlar, ias değerinden mach değerine geçerler.[;)]
A.Onder Yenici - TK497
Bu nedenle, yüksek irtifalarda pilotlar, ias değerinden mach değerine geçerler.[;)]
A.Onder Yenici - TK497
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Teşekkürler.
Peki örneğin uçuş planına yazmak için gerçek nasıl öğrenirim. Birkaç denem yapıp düşük irtifadaki mach'tan knot'a çevrim yapıp üst irtifada da o değeri kullanıp mı?
Alper Oğuz
TK1237
Peki örneğin uçuş planına yazmak için gerçek nasıl öğrenirim. Birkaç denem yapıp düşük irtifadaki mach'tan knot'a çevrim yapıp üst irtifada da o değeri kullanıp mı?
Alper Oğuz
TK1237
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Uçuş planında yazılan 450 hız TAS yani True Air Speed dir yani gerçek hava hızıdır.Sizin panelde gördüğünüz 300 ise IAS indicated air speed dir ve bu değişir plan doldururken TAS değeri olarak yazılır ayrıca bir de GS ground speed vardır bu da yere göre hızdır.GS TAS dan havada rüzgar vektörü eklenmiş/çıkartılmış halidir.TAS değerini yazarken uçulacak hızı siz aşağı yukarı uçağın performansına ve yüksekliğine göre zamanla kestirebilirsiniz.örneğin B738 için 450knots TAS yazmak idealdir.
Eğer cruise seviyesine çıktığınızda plana yazdığınız TAS hızından çok uzak bir değerde kalırsanız flight plan de o elde ettiğiniz hız ile değiştirebilirsiniz.Ya da uçağın hız sınırları içinde daha hızlanarak doldurduğunuz TAS değerine yaklaşabilirsiniz.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

Eğer cruise seviyesine çıktığınızda plana yazdığınız TAS hızından çok uzak bir değerde kalırsanız flight plan de o elde ettiğiniz hız ile değiştirebilirsiniz.Ya da uçağın hız sınırları içinde daha hızlanarak doldurduğunuz TAS değerine yaklaşabilirsiniz.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Örnek olarak bakınız şu resimde IAS 292 iken GS 534 (tailwind sayesinde) TAS ise 480,bu uçak B767 ve her uçuşumda flight plan imi 470 - 480 knot arası bir hız dolduruyorum.
http://virtual.planepictures.net/show.cgi?83772
Bir A340,FL350 , IAS~ 280,GS 432,TAS 470 knots
http://virtual.planepictures.net/show.cgi?67479
Bir B737 FL300 IAS 300 GS 435 TAS 470 (470 istisna olmuş hızlı cruise mode seçilmiş)
http://virtual.planepictures.net/show.cgi?57361
Resimler kavramanıza yardımcı olmuştur umarım.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

http://virtual.planepictures.net/show.cgi?83772
Bir A340,FL350 , IAS~ 280,GS 432,TAS 470 knots
http://virtual.planepictures.net/show.cgi?67479
Bir B737 FL300 IAS 300 GS 435 TAS 470 (470 istisna olmuş hızlı cruise mode seçilmiş)
http://virtual.planepictures.net/show.cgi?57361
Resimler kavramanıza yardımcı olmuştur umarım.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
Buğra bey çok teşekkürler. Ancak MS FS9'da Airbus yok ve Boeing 737-400'de de TAS'ı gördüğümü hatırlamıyorum. O zaman mesela IAS 300 olacaksa uçuş planına TAS 460-470 knot gibi bir değer yazsam olur mu?
Bilgiler için tekrar teşekkürler
Alper Oğuz
TK1237
Bilgiler için tekrar teşekkürler
Alper Oğuz
TK1237
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Yükseldikçe TAS değeri de artar IAS düşse bile o yüzden yüksekliğinize göre karar vermeniz gerekmekte.Ama 450 ve civarı değerler uygundur.470 734 için fazla sayılabilir.
quote:Originally posted by 1237
Buğra bey çok teşekkürler. Ancak MS FS9'da Airbus yok ve Boeing 737-400'de de TAS'ı gördüğümü hatırlamıyorum. O zaman mesela IAS 300 olacaksa uçuş planına TAS 460-470 knot gibi bir değer yazsam olur mu?
Bilgiler için tekrar teşekkürler
Alper Oğuz
TK1237
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

quote:Originally posted by 1237
Buğra bey çok teşekkürler. Ancak MS FS9'da Airbus yok ve Boeing 737-400'de de TAS'ı gördüğümü hatırlamıyorum. O zaman mesela IAS 300 olacaksa uçuş planına TAS 460-470 knot gibi bir değer yazsam olur mu?
Bilgiler için tekrar teşekkürler
Alper Oğuz
TK1237
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen
