çok zor değildir, dikkat etmeniz gereken CAT D3.5 mesafesinden sonraki ok işaretleridir. Bu ok işareti; bu noktadan sonra meydan veya pist ile göz teması sağlanması halinde görerek şartlarda devam edilmesi gerektiğini belirtir. GEnellike de VOR, VORDME, NDB yaklaşmalarında ve özelliklede "offset" yani yaklaşma hattının pist ile aynı olmadığı yaklaşmalarda kullanılır.
Kısaca tabirle; buraya kadar aletle gel, pisti görüyorsan görerek devam et, görmüyorsan bu noktadan itibaren missed appr. uygula.
Chart'a baktığımızda daha fazla ilave bilgiyi okuyoruz. Özellikle uçak kategorilerini ilgilendiren.
buradaki chart'da her kategori uçak için ayrı bir dönüş noktası verilmiş. Bu elbette uçakların hız/dönüş çapları ile ilgili.
FAR/AIM 2001
AIRCRAFT APPROACH CATEGORY
A grouping of aircraft based on a speed of 1.3 times şe stall speed in şe landing configuration at maximum gross landing weight. An aircraft shall fit in only one category. If it is necessary to maneuver at speeds in excess of şe upper limit of a speed range for a category, şe minimums for şe next higher category should be used. For example, an aircraft which falls in Category A, but is circl,ng to land at a speed in excess of 91 knots, should use şe approach CAtegory B minimums when circling to land. The categories are as follows;
CATEGORY A---speed less şan 91knts
CATEGORY B---speed 91 knots or ore but less şan 121 knts
CATEGORY C---speed 121 knots or more but less şan 141 knts
CATEGORY D---speed 141 knots or more but less şan 166 knts
CATEGORY E---speed 166 knots or more
refer to FAR 97
bu durumda eğer bir 737 ile geliyorsak BLM üzerinden bir ARC dme yolu izleyerek ALTIK intx'a geleceğiz.buradaki irtifamız 5500ft. piloaja bağlı olarak ama aslında chart'a göre burada bir holding yapıp ALTIK'dan bir VOR DME yaklaşmasına başlıyoruz.CAT D sınıfı bir uçak olduğumuza göre CAT D noktası; D3.5 BLI'de ve chart'a göre 2050ft'de burada olduğumuzda meydanı ve pisti görmemiz gerekiyor. Eğer görüyorsak sağa 155 başa dönüyoruz ve yaklaşık 6nm gittikten sonra (bunu DME'den ölçmek mümkün ama aynı zmanda sürate göre zaman karşılığı mesafeyi'de kontrol etmek iyi bir pilotaj olur) sola -sürat tahdidi var max 185knt- normal bir dönüş ile "GÖREREK" yaklaşmayı tammlayıp iniyoruz...geçmiş olsun
yalnız bende birşeyi anlamdım chartda circle to land'de category'lerdeki süratlaer ile bendeki bilgiler tutmuyor. Buna göre uçak CATEGORY B olur gibi geldi!!! yada category yukarıdaki gibi referans, ama chartta bu sadece downwind'deki maximum sürati söylüyor...
Hakan737Guven