by delimawi » 12 Feb 2011, 02:04
Bu tool'un işe yaradığı doğrudur, ancak aklıma gelmişken unutulmaması gereken bir kaç notum aşağıda;
1- Bu tool olmadan da bu işlem yapılabiliyor, benim gibi paranoyak olan arkadaşlar, yüzlerce program yüklemek istemeyenler, uçuş öncesi FS9 çalıştırıldıktan sonra bu tool'un yaptığı işlevi görev yöneticisinden manuel yapabilirler.
2- Daha öncede defalarca yazdım, gözün aslında beynin işleyebildiği saniyedeki farklı görünüt sayısı 25 in çok ta üstünde değildir. Dolayısı ile çok yüksek fps değeri elde etmek için fps ayarlarını unlimited etmek hiç mantıklı değildir. Özellikle FS9'un iç işleyişini yakından bilen biri olarak, fps değerini maksimuma çekerek, FS9 un görüntü oluşturma dışında yapması gereken diğer işlemleri kısıtlamış oluyoruz. Örnek olarak Sceenery LOD değerine uygun olarak texturelerin hazırlanması, AI trafik, uçuş dinamikleri ve benzeri bilmediğimiz daha diğer birçok işlem. Kaba bir örnekle, şu anda tam değerini hatırlamıyorum ancak merak eden arkadaş olursa kodlarıma bakıp bulurum, fps değeri ne olursa olsun FS9 simulation loop saniyede belli defa çalışır. Yani 80 frame bile alsak, ard arda gelen iki frame arasında henüz sim loop çalışmamış ise, uçak iki framede de aynı yerde ve pozisyonda resmedilir. Yani fazla frame bilgisayarı yormaktan başka hiç bir işe yaramaz. Sistem kurduğunuzda yada komponent değişikliği yaptığınızda bilgisayarın grafik performansını görmek için fps değeri maksimum yapılabilir. Ancak normal kullanımda 40 fps gibi bir değerde limitlemek en mantıklısıdır.
3- FS9'un normalde birden fazla çekirdeği tanımadığı ve utilise etmediği doğrudur. Ancak bu hatanın bir de getirisi vardır. Özellikle uçuş sırasında başka programlar çalıştıran arkadaşlar için, 1. çekirdek %80-%90 oranında FS9'a ayrılmışken, diğer programlar için kullanılmayan koca bir çekirdek kalmaktadır ve bu kimi zaman çok da yararlı olmaktadır. Eğer FS9 dışında başka programları aynı anda sıklıkla kullanıyorsanız bunu düşünmenizi öneririm.
Keyifli uçuşlar,
FlyTHY IT Manager