Page 1 of 1

Take off from Innsbruck

Posted: 25 Feb 2012, 11:01
by THY2100



Re: Take off from Innsbruck

Posted: 26 Feb 2012, 21:20
by THY2363
Her ikiside güzel, ama takeoff'u daha çok beğendim...

Tamamen alıştıktan sonra çok daha güzel şeyler olacak. Bir önerim var hocam, sadece MD videosu yerine çeşit yapmalısın bence;)

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 26 Feb 2012, 22:18
by THY2100
tabi ki olabilir kaptanım haklısın.ama bakıyorumda 52 kişi bakmış videoya.ben üşenmemişim kaydetmişim convert etmişim youtube'a yüklemişim siteye yollamışım kimse en ufak bir şey bile dememiş bu da düşündürücü tabi.bahadır abiye daha çok hak verir oldum son günlerde.

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 26 Feb 2012, 22:49
by THY2363
Kaptanım bence kızmayın... Şöyle düşünün bu tarzdan seviyeli ve belirli kuralları olan forumlarda belirli dönemlerde paylaşım ve üretim had safhaya çıkarken, bazende bu oran epeyce düşer... Bazı arkadaşlarımız girip ne olduğuna göz atıp, seyredemeden çıkmış olabilir zaman darlığından...

Bu dönemlerde bana göre doğru olan, devamlılığı sağlamaktır. Keyfimize bakalım derim. Elimizden geldiğince paylaşıyoruz

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 26 Feb 2012, 23:30
by THY4521
Abi ben İlker Değirmencioğlu kaptanımın dediğine katılıyorum kesinlikle hem orantılı olmaması hemde bi yandan kafayı çevirip bi yandan göz ucuyla ekrana bakmak garip olur :) En iyisi kaptanımın da dediği gibi led gözlük benimde aklıma gelmişti daha önceden acaba bi gözlük olsa onunla birlikte kullanılsa şu uçak falan diye ama dile getirme fırsatım olmadı hiç :) İlker kaptanımda mevcut olan model uçak kullandığı gözlükle ufak oynamalar falan yapsa olmaz mı acaba :D :D

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 27 Feb 2012, 02:14
by delimawi
Aslında olur da, o gözlüklerin temelde iki çeşidi var.
Video girişli ve RGB girişli.
TR'de satılanların hepsi video girişli ve çözünürlük yerlerde. Ancak DVD falan seyredilir, o da olabildiği kadar.
Benim kullandığım gözlük de Video girişli. Çözünürlük, TR'dekilerden biraz daha iyi ama gene de sim için yetersiz.
Gauge'ler okunmaz kesinlikle.

RGB girişli olanlardan kullanmak lazım. Ama onların da çözünürlüğü şu an için 800x600 en fazla. Bu bile bence sim için yetersiz.
Ancak 1024 vb bir gün ulaşılabilecek fiyatlarda üretilirse kesinlikle bu konuyu tekrar değerlendirmek lazım.

Bunun yanı sıra, TR'de kafa cayrosu denilen, orjinal adı head gyro denilen bir ekipman var.
Bunu bir çeşit kafa bandıyla kafanıza monte ediyorsunuz, tüm kafa hareketlerini hassas bir şekilde okuyor.
Biz bunu RC FPV yaparken, uçaktaki kamerayı hareket ettirmek için kullanıyoruz.
Yani yerde kafayı oynatınca, uçaktaki kamera o yöne dönüyor. Gerçekten uçağın içindeymiş hissini tadıyorsunuz.
Yukarıda bahsettiğim RGB girişli yüksek çözünürlüklü bir gözlük edinirsem bir gün, mutlaka kafa cayrosu entegrasyonu yaparım.
Çok zor değil, sadece FS'e bir add-on hazırlamak icab eder.

Tüm bunlara son bir bonus ise, sözü edilen yüksek çözünürlüklü gözlüğün streoskopik olanını kullanmak olur.
NVDIA'nın yeni kartlarında streoskopi desteği var DirectX için. Yani ekran kartı, sanal 3D Dünyada, iki göz için iki ayrı görüntü üretebiliyor.
Bunu video gözlük, yada destekleyen 3D monitörlerle kullanmak mümkün.

İşte o zaman FS'in tadı bir başka olur... :)
Flight Simulator 3D in selected theatres... :twisted: 8)

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 27 Feb 2012, 11:31
by THY4292
Armağan Kaptan,
Eline sağlık, kalkış videosu çok güzel, şiir gibi bir kalkış...

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 27 Feb 2012, 18:24
by THY2100
Teşekkür Ederim hakan abi daha güzellerinide koyucam fırsat bulabilirsem.meşakatli oluyor gerçekten forum aşamasına taşıyana kadar olan süreç videoları :)

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 27 Feb 2012, 19:39
by THY3716
Armağan hakikaten, güzel kalkış olmuş. Gurur duydum seninle çekirge...

Bir tek, TAKE OFF 'tan CLIMB power'a çok erken geçmişsin. Şirket prosedürümüzde o kadar erken Auto pilot'a geçmek yok. Tabii bir çoğumuzun SID leri FMC ye çizip hemen uçağa yaptırmak işimize geliyor ama bir süre manuel tırmanacaksın, önceden hazırladığın VOR/ADF sapmasını izleyerek, V2 + 20 yi sağlayacak varyoyu tutup, yer + 3000 geçtikten sonra (noise abatement uygulama kapsamında) speed 250 'ye geçmek üzere CLIMB power SET, A/P ON, 180-220 kts civarlarında (uçak ağırlığına göre değişir) flap topluyoruz.

Ama yine de, videolar çok güzel, eğitici de oluyor. MD serisini tabana yayacağız bu gidişle :D
Yeni FFR ile işsiz kalacağımızı da unutma bu arada :o Ben çoktan kargo uçuşlarına başladım bile. Belki bizim MD lere en azından kargo işi verilir diye umuyorum :(

Re: Take off from Innsbruck

Posted: 27 Feb 2012, 20:11
by THY2100
Abi teknik olarak çok eğitici ve doğru şeyler söylemişsinde şöylede bi durum var uygulamada buna uyan pilota bir çok cockpit içi kalkışımda hiç denk gelmedim :P

ben MD'den vazgeçmem işin komik tarafı PMDG 737 yi alınca arada her düğmeyi arar oldum :) teşekkürler bahadır kaptanım hocam :)