Page 1 of 1

FANTASTIC LANDINGS

Posted: 05 Jan 2011, 03:11
by THY3817
6:00 :rock:

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 09 Jan 2011, 23:23
by THY2100
3:00'da inen şeyin ne olduğunu çözemedim devekuşu gibi bir evrim mi :D

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 10 Jan 2011, 02:02
by THY3817
burcuarmagan wrote:3:00'da inen şeyin ne olduğunu çözemedim devekuşu gibi bir evrim mi :D
big boss :D

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 10 Jan 2011, 15:54
by delimawi
O dreamlifter ... :)
http://www.airliners.net/photo/Boeing-( ... 1834154/M/
"Boeing has modified three B747-400s into Large Cargo Freighters (B747-400LCFs) to carry aircraft parts for the the B787 Dreamliner project."

Onun airbus olanıda var; Beluga ...
http://www.airliners.net/photo/Airbus-I ... 1743835/M/
"The Airbus A300-600ST (Super Transporter) or Beluga is a version of the standard A300-600 wide-body airliner modified to carry aircraft parts and over-sized or awkward cargo."

Tabi her zaman olduğu gibi airbus olanı daha çirkin bence ... :D

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 12 Jan 2011, 03:08
by THY2363
6:00'da ki pilotların değil kontrolörün eli öpülür:) 737'ye kalkış izni verdikten sonraki sözü;

"** kaç kaaç kaççç geliyor MD" falan oldu herhalde :twisted: :lol:

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 12 Jan 2011, 11:46
by THY2286
delimawi wrote:O dreamlifter ... :)
http://www.airliners.net/photo/Boeing-( ... 1834154/M/
"Boeing has modified three B747-400s into Large Cargo Freighters (B747-400LCFs) to carry aircraft parts for the the B787 Dreamliner project."

Onun airbus olanıda var; Beluga ...
http://www.airliners.net/photo/Airbus-I ... 1743835/M/
"The Airbus A300-600ST (Super Transporter) or Beluga is a version of the standard A300-600 wide-body airliner modified to carry aircraft parts and over-sized or awkward cargo."

Tabi her zaman olduğu gibi airbus olanı daha çirkin bence ... :D
Bu arada dreamlifter uğramasa da buralara beluga 3-4 ayda bir TAI ye geliyor A400M parçaları almaya...Gürsel abi zamanını öğrenirse Akıncıya(LTAE) yakın köylerden birinden spotlanabilir,ama sonra jandarma yada inzibata falan yakalanırsanız ben bişi bilmiyorum onu baştan söyliyim :x :D :rock:

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 12 Jan 2011, 11:57
by THY2286
THY2363 wrote:6:00'da ki pilotların değil kontrolörün eli öpülür:) 737'ye kalkış izni verdikten sonraki sözü;

"** kaç kaaç kaççç geliyor MD" falan oldu herhalde :twisted: :lol:
Öndeki uçak V1 "decision" speed geçtiği için artık kalkmış olarak kabul edilir ve daha pistte koştururken inen uçak da decision altitude a gelmeden iniş izni verilmiştir sanıyorum,buradaki tehlike eğer inen uçak pas geçerse pişti olurlar ama işte gerçek havacılıkta "hocam sesiniz gelmiyor" "tamam birazdan dönüyoruz söylediğiniz uçuş başına" yada geri okuma yapılıp 10 sn sonra uygulanması durumu olmadığı için direk risksiz ve limitler içinde bir operasyon oluyor :) :wasntme:

Ben birkaç kere bunu sanalda uyguladım trafiklere ama gelen ve giden trafiğe ne yalan söyliyim güvenmiyorsam veya pilotajını bilmiyorsam hiç denemeye kalkmadım bile...Bizim tecrübeli kaptanlarımızdan da denk gelenler vardır...Bu operasyonda esas kritik olan kalkan trafiğin kalkışa ne kadar hazır olduğu,kalktıktan sonra arkadakinin pas geçmesi durumunda ayırım için ne kadar hızlı komutları uygulayabileceğiyken arkadaki trafik de chartlardaki DA dan bir haber,1200ftten itibaren iniş izni almadığı için tutuşup kanalı sürekli meşgul eden ve hatta iniş izninden haberi olmayanlar olabiliyor ki öyle olunca iş daha da karmaşıklaşıyor... :? :worried:

Re: FANTASTIC LANDINGS

Posted: 12 Jan 2011, 14:46
by THY2363
THY2286 wrote:
THY2363 wrote:6:00'da ki pilotların değil kontrolörün eli öpülür:) 737'ye kalkış izni verdikten sonraki sözü;

"** kaç kaaç kaççç geliyor MD" falan oldu herhalde :twisted: :lol:
Öndeki uçak V1 "decision" speed geçtiği için artık kalkmış olarak kabul edilir ve daha pistte koştururken inen uçak da decision altitude a gelmeden iniş izni verilmiştir sanıyorum,buradaki tehlike eğer inen uçak pas geçerse pişti olurlar ama işte gerçek havacılıkta "hocam sesiniz gelmiyor" "tamam birazdan dönüyoruz söylediğiniz uçuş başına" yada geri okuma yapılıp 10 sn sonra uygulanması durumu olmadığı için direk risksiz ve limitler içinde bir operasyon oluyor :) :wasntme:

Ben birkaç kere bunu sanalda uyguladım trafiklere ama gelen ve giden trafiğe ne yalan söyliyim güvenmiyorsam veya pilotajını bilmiyorsam hiç denemeye kalkmadım bile...Bizim tecrübeli kaptanlarımızdan da denk gelenler vardır...Bu operasyonda esas kritik olan kalkan trafiğin kalkışa ne kadar hazır olduğu,kalktıktan sonra arkadakinin pas geçmesi durumunda ayırım için ne kadar hızlı komutları uygulayabileceğiyken arkadaki trafik de chartlardaki DA dan bir haber,1200ftten itibaren iniş izni almadığı için tutuşup kanalı sürekli meşgul eden ve hatta iniş izninden haberi olmayanlar olabiliyor ki öyle olunca iş daha da karmaşıklaşıyor... :? :worried:


Aynısındann istiyorum Ufuk hocam 8)