Merhabalar, Sami kaptan ağzımdan aldı neredeyse, pek öyle ani bir rüzgar dönüşümü olmaz ama, olursa Sami Kaptanın dediği gibi, şunları yapmakta fayda var;
1. Zaten Unicom'dayız, evvelce 21L için niyetimizi ve hatta ILS capture olduğumuzu deklare ettiğimizi farz ve kabul ediyorum. Böylece aşağıdakiler sizin niyetinizi anlamış olacaklar.
2. Rüzgar dönüşümünden dolayı 03R h/p de veya o istikamette taxi yapan biri yoksa, ve, kuyruk rüzgarı beni zorlamayacak bir rüzgar ise (limit dahilinde), 21L ye kuyruk rüzgarı ile inilir.
3. Bahsettiğim durumda olan trafik var olması, ve kuyruk rüzgarının limit dışında olması durumunda circle to land yapmanızda fayda var. Kötü çizim için kusura bakmayın ....>
ILS e oturmak üzere dediğiniz için ve pisti daha oradan gördüğünüzü farz ve kabul ederek kırmızı çizgi ile oradan başladım. Yeşil çizgi pist görüşünüz olmaması durumunda uygulayacağınız circle. Neden sağa 45 derece dönerek circle yapıyorum? Çünkü Kaptan olarak solda oturuyorsunuz ve PF (pilot flying) sizsiniz. Pisti görüşünüzde tutabilesiniz diye. Chartımız 135 IAS ile uçan bir uçağın 3800 ft.e kadar alçalmaya devam edebileceğini belirttiğine, ve siz de çok büyük ihtimalle buna yakın bir süratle yaklaştığınıza göre hem yaklaşmaya devam ediyor, hem de 3800 ft. e alçalmaya devam ediyorsunuz. 3800 de pisti görüyorsanız (ki bu an da hala circle patternine girmemiş olmanız lazım) işte o anda bu paterni uygulayıp iniyorsunuz. Bu arada, tekrar belirteyim, pist görüşünü daha erken sağladıysanız, daha erken bu paterne girersiniz. 3800 de pisti göremediniz? Ne olacak? 21L ye aşırı kuyruk rüzgarından dolayı inmemeye karar verdiğimize göre, pas geçin, bu kez 03 R için yaklaşma uygulayın. O pist için ILS capture oldugunda bu kez 3350 ye kadar alçalma şansınız nasıl olsa var(minimums).
Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir derdimi, keyifli uçuşlar...
EDIT...: İmla hataları