YAKLAŞMA

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

merhaba

Isısız sanal ortamın sıcak saygı değer sakinleri

Bir sorum olacak baktım araştırdım net birşey bulamadım

diyelimki ltac ye hay üzerinden 17 hdg ile yaklaştık ve buk üzerinde 26L bistine ILS niyetimiz var rüzgar 200 den 10 kt oda ne bir anda rüzgar 30 dan 21 kt olu verdi ve 6500 ft te biz 21l pistine ıls ye oturmak üzereyiz.. bu durmda atc olmadığı zaman nasıl bir prosodür uygulanmalıdır tekrar 6500 de sabit kalıp pist istikametinde ilerleyim dönerek iniş yapmak normalmi yoksa bunuda bir kuralı varmı?? illaki vardır.. :)) yardımlarınız için sağolun..
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
THY2847
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 26 Feb 2008, 17:13
Name: Sami Aselcioglu
PID: 2847
Vatsim ID: 1037450
City: İskenderun

Merhabalar Mustafa kaptan,
İniş konfigürasyonu'nu tamamladıktan ve son yaklaşma safhasına geçildikten sonra ani bir rüzgar değişikliği gerçekleştiği takdirde yaklaşmaya devam edilir,ancak yön değiştiren rüzgarın şiddeti uçağınızın limitleri içinde olmalıdır.Örnek olarak 737-800 uçağının kuyruk rüzgar limiti (hatırladığım kadarıyla)10KT'dır,eğer yön değiştiren rüzgar, uçağı 10kt'den fazla bir kuyruk rüzgarına maruz bırakıyorsa pas geçilir ya da circle to land prosedürü uygulanarak aktif piste inilir.Bence yapılacak en doğru eylem circle to land uygulamaktadır.
İskenderun 28.10.1986
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1405
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Merhabalar, Sami kaptan ağzımdan aldı neredeyse, pek öyle ani bir rüzgar dönüşümü olmaz ama, olursa Sami Kaptanın dediği gibi, şunları yapmakta fayda var;

1. Zaten Unicom'dayız, evvelce 21L için niyetimizi ve hatta ILS capture olduğumuzu deklare ettiğimizi farz ve kabul ediyorum. Böylece aşağıdakiler sizin niyetinizi anlamış olacaklar.
2. Rüzgar dönüşümünden dolayı 03R h/p de veya o istikamette taxi yapan biri yoksa, ve, kuyruk rüzgarı beni zorlamayacak bir rüzgar ise (limit dahilinde), 21L ye kuyruk rüzgarı ile inilir.
3. Bahsettiğim durumda olan trafik var olması, ve kuyruk rüzgarının limit dışında olması durumunda circle to land yapmanızda fayda var. Kötü çizim için kusura bakmayın ....>

Image

ILS e oturmak üzere dediğiniz için ve pisti daha oradan gördüğünüzü farz ve kabul ederek kırmızı çizgi ile oradan başladım. Yeşil çizgi pist görüşünüz olmaması durumunda uygulayacağınız circle. Neden sağa 45 derece dönerek circle yapıyorum? Çünkü Kaptan olarak solda oturuyorsunuz ve PF (pilot flying) sizsiniz. Pisti görüşünüzde tutabilesiniz diye. Chartımız 135 IAS ile uçan bir uçağın 3800 ft.e kadar alçalmaya devam edebileceğini belirttiğine, ve siz de çok büyük ihtimalle buna yakın bir süratle yaklaştığınıza göre hem yaklaşmaya devam ediyor, hem de 3800 ft. e alçalmaya devam ediyorsunuz. 3800 de pisti görüyorsanız (ki bu an da hala circle patternine girmemiş olmanız lazım) işte o anda bu paterni uygulayıp iniyorsunuz. Bu arada, tekrar belirteyim, pist görüşünü daha erken sağladıysanız, daha erken bu paterne girersiniz. 3800 de pisti göremediniz? Ne olacak? 21L ye aşırı kuyruk rüzgarından dolayı inmemeye karar verdiğimize göre, pas geçin, bu kez 03 R için yaklaşma uygulayın. O pist için ILS capture oldugunda bu kez 3350 ye kadar alçalma şansınız nasıl olsa var(minimums).

Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir derdimi, keyifli uçuşlar... :D

EDIT...: İmla hataları
Lead me, follow me or get out of my way !
THY2847
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 26 Feb 2008, 17:13
Name: Sami Aselcioglu
PID: 2847
Vatsim ID: 1037450
City: İskenderun

Çizim 10 numara olmuş Bahadır Kaptanım :clap: :shock:
İskenderun 28.10.1986
Post Reply

Return to “Training Lounge”