Merhaba sevgili dostlar, PMDG 738 VC için daha önceden yayınladığım pushback ve taxi hız kontrolü olayından sonra yine bir gereksiz, saçma ama kullanışlı projeyle karşınızdayım. Aşağıdaki resmi bir inceleyin, ne görüyorsunuz?
Eveett, tıpkı Leveld 767 ve bazı başka uçaklarda olduğu gibi sevgili PMDG 738 VC mizin de artık gözümüzün önünde LIGHTS paneli var. Şahsen ben ışıklar yüzünden ya çok ceza yedim, ya da mesela pisti terkederken overhead panelden ışık kapatacağım derken önümü görmediğimden toprağa çok çıktım. Ya da, gerçekçi olsun diye hep ne zaman iniş sonrası APU çalıştırmak istesem çoğunlukla unutmuşumdur. İşte şimdi hepsi gözünüzün önünde, buyurun arkadaşlar...:
1. Öncelikle şunu belirteyim, ben 17" widescreen laptop kullanıyorum, çözünürlüğüm 1440 x 900. Aşağıdaki işlemlerden sonra farklı ayar ve donanımınızdan dolayı çarpık bir görüntü geleceğini sanmıyorum, (denemedim) ama, eğer olursa en son maddede nasıl uyarlama yapacağınızı anlatacağım.
2. " C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft\PMDG737-800\panel.VC " klasörü içerisindeki panel.cfg dosyasını text editörü ile açın.
3. [Window01] // PMDG_MAIN_PANEL
file=..\panel\737NG_Main_Background_1280.bmp
file_1024=..\panel\737NG_Main_Background_1280.bmp
şeklinde başlayıp devam eden satırların altına şu kodları yapıştırın.......:
gauge27=PMDG_737NG_OHD_LIGHTS_LEFT!PMDG_737NG_OHD_LIGHTS_LEFT, 524,-8,148,70
gauge28=PMDG_737NG_OHD_APU!PMDG_737NG_OHD_APU, 672,-78,185,141
gauge29=PMDG_737NG_OHD_ENGINE_STARTERS!PMDG_737NG_OHD_ENGINE_STARTERS,856,0,185,64
gauge30=PMDG_737NG_Overhead!ExternalLights, 1031,0,249,64
Burada dikkatinizi çekmek istiyorum. Eğer daha önceden benim pushback ve taxi hız sabitleyicisi eklentimi eklediyseniz yukarıdaki satırları gauge26 ... yazan satırın altına ekleyin. Yok eğer onu yüklemediyseniz o zaman gauge25... yazan satırın altına şunları kopyalayın...:
gauge26=PMDG_737NG_OHD_LIGHTS_LEFT!PMDG_737NG_OHD_LIGHTS_LEFT, 524,-8,148,70
gauge27=PMDG_737NG_OHD_APU!PMDG_737NG_OHD_APU, 672,-78,185,141
gauge28=PMDG_737NG_OHD_ENGINE_STARTERS!PMDG_737NG_OHD_ENGINE_STARTERS,856,0,185,64
gauge29=PMDG_737NG_Overhead!ExternalLights, 1031,0,249,64
4. Panel.Cfg yi kapatın (save ederek). Hepsi bu kadar, bu ne yahu, adam berbat etmiş kokpiti derseniz tekrar açın ve o satırları silip kaydedin.
5. Yukarıdaki satırlar dikkat ederseniz virgülle ayrılmış 4 adet rakamla bitiyor. Bu rakamların ilki o gösterge (bizim için ışık diyelim) grubunun X koordinatını, 2ncisi Y koordinatını gösterir. X i arttırdıkça sağa, Y yi artırdıkça aşağı doğru kayarlar. Diğer ikisi ise en ve boy dur. Dolayısıyla, ekran çözünürlükleri farklı olup da bu kodları yüklediklerinde çarpık çurpuk birşeyler görenler, ama illa da kullanmak isteyenler bu sayılarla oynayıp deneme yanılma yoluyla iyi bir görüntü yakalayabilir. Ama umarım buna gerek kalmaz.
6. Herkese saygılar efenim, güle güle kullanın.
Bir başka saçma, belki gereksiz ama kullanışlı proje
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bahadır Kaptanım dostum ellerine sağlık En kısa zamanda deneyeceğim. Overhead açmadan ışık işini çözeriz bu şekilde. Bu arada o önceki projeni de buraya tekrar yazarsan ya da linklersen (ben aradım ama başlık farklı sanırım) bence denerken ikisini de deneriz:)
Selamlar Dostum.
Selamlar Dostum.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
Bahadır kaptanım, eline, emeğine, yüreğine sağlık, Vallaha PMDG senin yüzünden artık update yayınlamıycak, gerçi fazla yayınladığıda yok ama yayınlıycağı varsa da artık yayınlamaz.
Hocam reguest olarak algılama ama bütün sorunların yanında esas ve en büyük sorunlarımızdan biri daha belki bütün PMDG 738 lerin ortak sorunu olan hız kesme problemi, bu uçakda hız kesmek bir ölüm daha doğrusu 250 nin altına kadar kesmek ayrı bir dert. Speed break siz alçalmam yok. uçağın burnu yukarda gaz kolları güçsüz, buna rağmen çok cebelleşiyoz, sped break açarken onun gürültüsünden ATC yi anlamıyoz, yada kaçırıyoz.
Tabiki 738 lerin hızı meşhur hatta Aırbus lara göre bu durum normal gibi görünebilir. ama gerçek 738 lerde bile bu kadar değil. uçuş sevkimizi bir yerde allak bullak ediyor. şu aralar LTBJ 2010 la uğraşdığımız için açıkcası bu konunun üstüne pek düşmedim. ama buna bir çözüm bulmamız lazım. Aırbus gibi olmasın ama bu kadar da zor olmasın.
Tekrardan sağol hocam.
Hocam reguest olarak algılama ama bütün sorunların yanında esas ve en büyük sorunlarımızdan biri daha belki bütün PMDG 738 lerin ortak sorunu olan hız kesme problemi, bu uçakda hız kesmek bir ölüm daha doğrusu 250 nin altına kadar kesmek ayrı bir dert. Speed break siz alçalmam yok. uçağın burnu yukarda gaz kolları güçsüz, buna rağmen çok cebelleşiyoz, sped break açarken onun gürültüsünden ATC yi anlamıyoz, yada kaçırıyoz.
Tabiki 738 lerin hızı meşhur hatta Aırbus lara göre bu durum normal gibi görünebilir. ama gerçek 738 lerde bile bu kadar değil. uçuş sevkimizi bir yerde allak bullak ediyor. şu aralar LTBJ 2010 la uğraşdığımız için açıkcası bu konunun üstüne pek düşmedim. ama buna bir çözüm bulmamız lazım. Aırbus gibi olmasın ama bu kadar da zor olmasın.
Tekrardan sağol hocam.
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Ersin kaptanım konudan alakasız ama güzel İZMİR imizin 2010 scenery çalışmaları nasıl gidiyor ne zaman teker koyma şansımız olacak?
Kolay gelsin.
Kolay gelsin.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
Selam Erdal kaptan, konudan alakasız ama herkezin merak ettiği bir konu olduğu için önemli değil. çalışma güzel gidiyor. ama bazı yerleri modellendikden sonra tekrardan modellendi. meydan büyük ve detaylı olduğu için sadece iç taraf değil aynı zamanda havalimanı ve etrafında da yapılandırılıyor. elimizden geldiğinde detaylı ve gerçekci bir scenery yapmaya çalışıyoruz. sağolsun Vedat hoca bu konuda elinden geldiğinin en iyisini yapıyor. ve zamanın büyük kısımını buraya ayırıyor.
Aslında çalışma bir hafda içinde de yayınlanabilir ama dediğim gibi üzerinde çok çalışıldığı için detaylara önem veriliyor. modellenen yerler silinip bir daha yapılıyor. özellikle iç hatlar zor kısmın başında, o yüzden artık çalışmayı siz düşünün.
Saygılarımla
Aslında çalışma bir hafda içinde de yayınlanabilir ama dediğim gibi üzerinde çok çalışıldığı için detaylara önem veriliyor. modellenen yerler silinip bir daha yapılıyor. özellikle iç hatlar zor kısmın başında, o yüzden artık çalışmayı siz düşünün.
Saygılarımla
- THY4382
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 04 Feb 2010, 13:45
- Name: Eren DOĞAN
- PID: 4382
- Vatsim ID: 1138236
- City: İstanbul
- Location: Turkey
İlk olarak ve konuyla alakalı olarak cok yararlı bı paylasım olmus valla bahadır kaptan
bende aynen dedıgıınız gıbı butun bı ucusu sorunsuz gecırdıkten sonra pıstten cıkarken toza camura batmak acaıp sınırımı bozuyodu cok daha pratık olacak sımdı
ikinci olarak ve konuyla alakasız olarak klasık hız problemı herkesın muzdarıp oldugu bır dertmıs onuda gorduk acaba bı bendemı aynı sorun var dıyodum ama care yok once hızı kesıcez sonra 3e 1 kuralına bı 15-20nm eklıcez de inicez
ücüncü alakasız konuda LTBJ2010; zamanı gelmıstı en son bı calısma oldu ama yarım kalmıstı, iyi calısmalar
bende aynen dedıgıınız gıbı butun bı ucusu sorunsuz gecırdıkten sonra pıstten cıkarken toza camura batmak acaıp sınırımı bozuyodu cok daha pratık olacak sımdı
ikinci olarak ve konuyla alakasız olarak klasık hız problemı herkesın muzdarıp oldugu bır dertmıs onuda gorduk acaba bı bendemı aynı sorun var dıyodum ama care yok once hızı kesıcez sonra 3e 1 kuralına bı 15-20nm eklıcez de inicez
ücüncü alakasız konuda LTBJ2010; zamanı gelmıstı en son bı calısma oldu ama yarım kalmıstı, iyi calısmalar
-
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 15 May 2009, 13:19
- Name: Kisisel veri
- PID: 3841
- Vatsim ID: 1008925
- City: Arnavutkoy
- Location: Turkey
Bencede PMDG kullanan sanal pilotlar için çok kullanışlı bir paylaşım olmuş 10 numara 5 yıldız, ellerinize sağlık.
-
- Junior Member
- Posts: 65
- Joined: 26 Jun 2003, 21:39
- Name: Yalçın Yetgin
- PID: 802
- Location: Turkey
Bahadır Kaptanım bildiğim kadarı ile panel kordinatlarının ayarlanması vektörel olduğundan farklı ekran çözünürlüklerinde sizin yapmış oldugunuz çalışma gene aynı yerinde kalmaya devam ediyor. Kısa bir izahatla panel.cfg deki X kordinatı Y kordinatı degerleri FS tarafından başka bir bağıl bir değere oran olarak işleniyor ve ekran çözünürlüğünüze ölçekleniyor. Emeğiniz için çok teşekkürler. Ellerinize saglık.
Saygılarımla
Yalçın YETGİN
Yalçın YETGİN
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Sevgili Bahadır;
Bir önceki paylaşımını deneme şansım olmamıştı ama her ikisini de yaptım gayet sorunsuz çalıştılar.)
Ellerine sağlık.
YAlnız ben bu flapları falan nasıl topluyor anlayamadım?
Bir önceki paylaşımını deneme şansım olmamıştı ama her ikisini de yaptım gayet sorunsuz çalıştılar.)
Ellerine sağlık.
YAlnız ben bu flapları falan nasıl topluyor anlayamadım?
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY3716
- Legend
- Posts: 1388
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Apollo wrote:Sevgili Bahadır;
Bir önceki paylaşımını deneme şansım olmamıştı ama her ikisini de yaptım gayet sorunsuz çalıştılar.)
Ellerine sağlık.
YAlnız ben bu flapları falan nasıl topluyor anlayamadım?
Sevgili Dostum, ilk kez dün gece deneme şansım oldu. Taxi hızı olarak 20 ayarlayıp landing seçeneğini açtım. İniş sonrası her zaman yaptığım gibi manuel olarak 80 kts da reverser leri kapattım, müteakiben sanırım G/S 40 altına inince ciiyykk diye bir ses geldi ve flapar kendiliğinden kapandı, taxi hızı 20 de sabitlendi. Başka kapanan bir şey olmadı. Bu fonksiyona çok da gerek yok bence, ama taxi hız sabitlemesini keyifle kullanıyorum.
Lead me, follow me or get out of my way !