Page 1 of 1
LTCD ye Yaklasmak yada yaklasamamak
Posted: 05 May 2009, 13:16
by THY2889
Arkadaslar bu ayki Assigment görevim LTBA - LTCD arası idi. Her nevi hazırlıgımı yapıp kokpite gectgimde ilk 500 nm gayet zevkliydi.. taki vabel int. uzerine gelene kadar. yol boyunca hatim ettigim LTCD chartları nın okundugu gbi uygulanamadıgının farkına vardım.
11 Vor dme Yaklasma ERN uzeri 13.500 feet ile baslıyor 293 bas ile 10 nm de 11.000 feete indikten sonra sola 338 basa dönus ( arazinin yuksekligini göz ardı etmeyin cok thlikeli bir dönus, daga teget geciyorsunuz ) ve ardından da 113 bas ile ERN Loc estb olmayla devam ediyor, mesafemiz 10 nm yuksekligimiz 11.000 feet meydan yuksekligimiz 3750 feet 5nm de olmamız gereken yukseklik 9.000 feet. Her halikarda 10 nm de ortalama 7.000 feet gbi bir mesafe alçalmamız gerek.
Meydanın etrafındaki daglar sebebiyle meydan turu atmaya da pek musait degil. Kaldıkı 7000 feet lik alcalmada da surati tutturmakda (ki 2500 varyo ortalama ile alçalınması lazım) meydanı görup inmek te epey problem.
Sorum su ben bişeylerimi atlıyor yada gözden kacırıyorum. Nedir bu meydanın inis sekli. Bilgisi olan ve paylasacak arkadaslarada simdiden cok tesekkurler..
Ahmet ACAR
THY2889
SAMSUN
Posted: 05 May 2009, 13:56
by THY2294
Ahmet Hocam merhaba,
hiç Erzincan'a uçmadım ama chart'da yazan yaklaşma bilgilerine bakılırsa evet dediğiniz gibi baya bi yüksek varyo ile alçalmak gerekli, fakat yerinizde olsam, 10 nm outbound ERN'den dönüşle 5500 feet'e kadar alçalır hızımı da bir hayli düşürerek, daha sonra meydan turu atarak son yaklaşmaya girerdim.
Ömer Faruk Gençkal
PID: 2294
Samsun, 1984
Posted: 05 May 2009, 14:16
by THY2889
Ömer Kaptanım
Meydanın cevresindeki manialar nedeni ile (kuzeye 13.500 guneye 10.000 yukseklik tehliksei var ) meydan turu yapmak epey tehlikeli , kaldıki surekli olarak yogun bulutlanmayada acık bir meydan. Ancak belki cok sert dönuslerle de yapılabilir mi onuda denemek lazım.
Ahmet aCAR
2889
SAMSUN
Posted: 05 May 2009, 14:36
by THY2294
meydan turu yaklaşmalrında otopilot kullanmak çoğu zaman donusleri kaçırmaya musait oldugu için manuel ucusa gecmek onemlı. steep turn yapmak makul bir çözüm, ama FFR buna da puan kırarsa karışmam:)
Ömer Faruk Gençkal
PID: 2294
Samsun, 1984
Posted: 05 May 2009, 15:29
by hakan737
aslında yanlış yaptığını bir yer yok, sdece son yaklaşmanın devamını 7500ft'e inerek meydan turu ile tamamlamanız gerekiyor.Çünkü straight in landing opsiyonu yok.
burada yapacağınız iki şey var;
1- nizami yaklaşma;
aynen yazdığınızı uygulayın ama süratinizi mutlaka 200knt civarlarında tutmaya çalışın.Procedure yaklaşmanın VOR inbound bacağında 10nm.i 11000ft'de geçtiniz, D5.0'da 9000ft istiyor,kalan mesafe pist başına kadar 4.1, 9000ft'i muhafaza edip pist görüşü sağlandığında circle to land minimalarına dikkat ederek pisti katedip, süratimize göre 7500ft'e (veya 8800ft'e) alçalıp meydan turuna giriyoruz.(3700ftAGL).Meydan turunu kontrollü yapmaktda fayda var,bu sizin pilotajınıza kalmış.3700ft AGL yüksek ise, ama meydan görüşünüz varsa, rüzgaraltı bacağında ufak ufak alçalmaya başlayabilirsiniz.
2-gayri nizami(tavsiye edilmez)
eğer görüş şartları müsait ise D10'dan önce uçağın süratini 180knt'a çekip speed break yardımı ile uçağı çöktürerek D3-4.0nm civarlarında iniş son konfigurasyonu olacak şekilde direk görerek yaklaşma yapmak.
dediğim gibi tamamen gayri nizami bir yaklaşma olur.
Hakan"737"Güven
Posted: 06 May 2009, 03:02
by THY3716
Arkadaslar ben soyle yaptim, (offline denedim oldu, yarin kismetse online da yapacagim), yaklasmami ERN uzerinde tamamlayip 11000 ft.de aynen charttaki gibi HOLD a girdim. lds 767'nin FMC si gayet yardimci oldu bu konuda. Gece bir sey goremedigim icin manuel hold'a cesaret edemedim. Sonra IAS i hold devam ederken 180'e kadar dusurdum, diger taraftanda 7000 ft.e alcaldim. Saymadim ama 3-4 tur surebilir. Efendim arkasindan chart patternini uygulamaya gectim, cok yavas bir alcalma profili ile 293 derece ile D.5 e devam ettim, bu esnada surat dusurmeye ve flap konfigurasyonu ile inis takimi vs. isleri tamamladim. D.10 da baslanmasi gereken karsilama donusunu D.5 te baslattim, tabii bunlar hala FMC LNAV ile oluyor. Zira VSI yi hep kendim yesil alcalma egrisini takip ederek yaptim. Surekli +-100 veya 200 luk duzeltmelerle donusumu tamamladigimda DME 6.8 civari, Altitude yaklasik 1400 ft. AGL idi. Bu noktadan sonra zaten is artik joystick becerisine kaliyor. Tabii sunu sorabilirsiniz, FMC de karsilama donus noktalarini nasil girdin? Arkadaslar ogrenciyken trigonometrim cok iyiydi, oturup daha onceden kendime bir excel programi yazmistim. Bu tur donusleri daha kisa mesafede yapmam gerektiginde FMC noktasi olarak bana VOR'a gore yeni acilari ve mesafeleri veriyor. Onlari girerek yaptim. Isterseniz deneyin:
FMC Degerleri; (HOLD SONRASI)
ERN293/3 *** vor'dan uzaklasiyoruz
ERN293/5 *** 338 dereceye donus baslangici
ERN316/7,1 *** 158 dereceye donuse basladigimiz nokta
ERN304/9,1 *** 158 dereceyi karsiladigimiz nokta
ERN293/7 *** son yaklasma baslangici
ERN293/5 *** devam
ERN293/3 *** devam
RWY11 *** inis
Eemm, bu arada, ucak tipine ve hiz durumunuza gore bu patternleri hic kesintisiz arka arkaya yani bir daire gibi de alabilirsiniz. Aman "Yahu student eleman kalkmis bize ders veriyor" diye dusunmeyiniz sayin arkadaslarim, ben bunu hep yapiyorum gercekten pek bir sorun olmuyor. Biraz fazla yakit gidiyor hepsi bu. Tabii, bir de dun LTAY ucusumda oldugu gibi 41 knot crosswind yerseniz olmaz bu is. Neyse, herkese saygilarimi sunarim
Bahadir ALKES
FLYTH, PID3716
İstanbul 1976