Page 1 of 1

Throttle ve Fren

Posted: 25 Apr 2009, 04:52
by THY3817
Arkadaşlar,
Taxi sırasında PMDG737 serisi throttlelı hassas değil.yani en az kademede bile taxi hızı yüksek oluyor.İdeal taxi hızını nasıl yakalayacagım?
Bir de malum uçak tamamen durmadan el treni kullanımı puan kaybı.O halde taxi sırasında durma işlemi nasıl gerçekleşir?

İyi Uçuşlar

Fatih Çevik
Software Developer
FlyThy, PID 3817
Istanbul 1983

Posted: 25 Apr 2009, 07:22
by delimawi
Taxi sırasında durmak için normal ayak freni, (.) tuşu kullanılır.
Throttle içinse taxi hızı tutturmak için uçak tipine göre biraz alıştırma yapmak gerekiyor. Ama throtle a değil, N1 göstergesni takip edin. Örneğin PMDG 737 serisinde, gösterge dışandaki çentik throttle ile set edilen değeri, içteki çentik ise gerçek değri gösterir Doğal olarak throttle değişikliklerine motorlar biraz geç tepki verir. Bunu göstergeden takip edebilirsiniz. Ben biraz deneme yanılma yaptıktan sonra uçağın tipine ve ağırlığına bağlı olarak stabil taxi hızı tutturabildiğim N1 değerini buluyoum. Örneğin %30 N1 ise, 20 knotlara yaklaşana kadar throttle açıp sonrasında bu değere hassasça getiriyorum. Uzunca br süre stabil gidiyor, eğer hızlanacak olursa çok hafifçe azaltıyor yada arttırıyorum. Ama gerçkten çok assas ve N1 göstergesindek dış çentiğe bakarak.

EDIT: Bu arada imzanızdaki FlyThy ibaresini FlyTHY yaparsanız daha şık ve doru olur ;)

İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977

Posted: 25 Apr 2009, 14:34
by THY3817
quote:Originally posted by delimawi

Taxi sırasında durmak için normal ayak freni, (.) tuşu kullanılır.
Throttle içinse taxi hızı tutturmak için uçak tipine göre biraz alıştırma yapmak gerekiyor. Ama throtle a değil, N1 göstergesni takip edin. Örneğin PMDG 737 serisinde, gösterge dışandaki çentik throttle ile set edilen değeri, içteki çentik ise gerçek değri gösterir Doğal olarak throttle değişikliklerine motorlar biraz geç tepki verir. Bunu göstergeden takip edebilirsiniz. Ben biraz deneme yanılma yaptıktan sonra uçağın tipine ve ağırlığına bağlı olarak stabil taxi hızı tutturabildiğim N1 değerini buluyoum. Örneğin %30 N1 ise, 20 knotlara yaklaşana kadar throttle açıp sonrasında bu değere hassasça getiriyorum. Uzunca br süre stabil gidiyor, eğer hızlanacak olursa çok hafifçe azaltıyor yada arttırıyorum. Ama gerçkten çok assas ve N1 göstergesindek dış çentiğe bakarak.

EDIT: Bu arada imzanızdaki FlyThy ibaresini FlyTHY yaparsanız daha şık ve doru olur ;)

İlker Değirmencioğlu
FlyTHY, PID 2445
İstanbul, 1977


Aslında benim şikayetçi oldugum konu throttle'a gaz verirken kol hassas degil.Yani en az kademesi kolu bayagı yukarı çıkartıyor.Daha aşağısı ise idle.Yani ilk kademeden sonra hız fazla geliyor idle yapıyorum.Bu seferde hız çok düşüyor.Uçak duruyor.PMDG ayarlarıyla bir ilgisi var mıdır?

Teşekkürler.

Fatih Çevik
Software Developer
FlyTHY, PID 3817
Istanbul 1983

Posted: 25 Apr 2009, 15:11
by hakan737
kullandığınız joystcik yada throttle setinin ayarları içinden kalibrasyon seçeneği ile gaz kolu olakra kullandığını aracınen alt ve en üst sınırlarını kontrol edin. Varsa sensitive ayarını biraz düşürün. Burada sensitive-hassaslık ayarı yok ise FSin ayarları içinde joystick sekmesi altında sensitive'den throttle (hatta diğerleri içinde) slide bari sola çekerek hassaiyeti azaltın. Bu ayar sizin kendinize özeldir bu yüzdne belirli bir dereesi yoktur siz ne kadarı ile memnunsanız o kadarına ayarlayın.

Bazı uçaklarda gaz kolu normalde SIFIR'da iken IDDLE olması gerekirken , uçağın dinamik vs configurasyon ayarlarındaki bir hata yüzünden IDDle'dan fazla değer alabilir, bunun sizinle bir alakası yok.

Hakan"737"Güven