Page 1 of 3
Kol Ucusu
Posted: 30 Jun 2007, 01:05
by THY2246
Yukarıdaki resimde 2 kaptanin dengesiz bir sekilde inisini goruyorsunuz.aralarında 0,1 nm var ve ltac ta trafik olmassına ragmen bu sekilde iniyorlar.Yorum Sizin.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 04:04
by Serden
onlar asker ugurluyor,konvoy o konvoy:)
Serden NAYIN
THY2168
Posted: 30 Jun 2007, 04:13
by harekat
Safak Kaptan size bir zararlari ya da seferinizi engelleyen bir durumlari oldu mu?
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111
Posted: 30 Jun 2007, 10:34
by THY1592
Sn ?afak kaptan;
Resimden pek iyi anlaşılamıyor,bu iki trfc.aynı pistemi iniyor yoksa biri 03L biri 03R iniyor.İniş bu şekilde ise gerçekleşmiş ise ve iki trfc.te unicoma gerekli talimatları yapmışlar ise bu durumda en ufak bir dengesizlik olduğu sanmıyorum,aynı piste inmişler ise burada ya birbirlerinden habersiz olabilirler,arka arkaya inmeyi planladılar fakat sürat ayarlayamadılar,birde bu resmi siz cektiniz siz iki trfc de görüyorsunuz bazı zamanlarda SB3 kullanan ile FSIinn kullanan trfc ler birbirlerini göremiyorlar severden kaynaklanan bir durumdan dolayı unicoma da pozisyon bilgileride tam ve zamanında geçmilmiyorsa böyle durumlar la karşılaşılıyor..
Saygılarımla
Erman PİLİÇO?LU
Posted: 30 Jun 2007, 14:37
by THY2246
Merhaba
Bahsi gecen kisiler aynı yani 03r pistine inis yaptılar.Zaten arkadaki teyyare inis yaptıktan sonra digerinin ustune cıktı.Pist ortasında offline dustu.Ondeki teyyare ufak jet.Bu sebeb ile fazla belli olmuyor.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 14:40
by THY2246
CEVAT ADAPAZARLI Kaptanım,
Bana bir zararları yok ancak bu dakikalarda LTAC deki trafik oldukca yogundu.Herkesin basına gelen bır durum yani okadar ucus suresınden sonra bir kırım yasanabilirdi.Kaldiki 3 yada 4 dk sonra sevdigim baska bir kaptan inis yaptı.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 14:48
by YilmazEfe
Bence burda tartışmanın bir manası yok.Gidip TRVACC'den incident report doldurabilirsiniz.
"If you don't like someşing, change it.If you can't, şen change yourself."
Efe Doğan TK957
efedogan@gmail.com
Posted: 30 Jun 2007, 14:53
by THY1834
Bu arkadaşlar TuAF tan gelmedir belki:D
Malum onlar 2 şerli kalkıp inmeye alışkın.
Kendilerini tebrik ediyorum böylece diğer trafiğin boşa yakıt harcamalarını engellemişler.
Bence trafik yoğun olunca böyle 2 şerli kolla inmeliyiz
Adem BÜRCÜ THY1834
Posted: 30 Jun 2007, 17:39
by THY2246
Bu arada bu resmi yayınlamaktaki amacım kimseyi rencide etmek degil.Zaten rencide etmek isteseydim isimlerini yazardım.yorumlarınızı merak ettigim icin yayınladım.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 17:59
by harekat
Yorumu arzu ederseniz TRVACC yapsın.Bence bu arkadasları isimlerini vermesenizde rencide ediyorsunuz.Bence bilerek yapılmamistir.Arkadaki tayyare hizini ayarlayamayip , pas gecememis olabilir.
Yani Safak Kaptan herkes sizin gibi profosyonel olmayabilir.Ben sizin yerinizde olsam problemin ne oldugunu sorardim arkadaki kaptana.
Paylasmaya calismak! Bunu gerektirir.Maalesef FlyThy forumu bu gibi sacma sapan basliklar , insanlari kucuk dusurme meraki , ben biliyorum naralari yuzunden kavga / dovus yuvasi haline geldi.
Bakiniz TRVACC saniyorum ki o linki sus diye koymamis.
http://www.trvacc.org/web/reports.asp
Not: 2 trafikten biri ben degilim , ne o kaptanları tanırım , ne de gordum.
Madem cok merak ettiniz yorumlari buyrun bu da benim yorumum.
Allah selamet versin.
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111
Posted: 30 Jun 2007, 21:26
by THY2246
Ben profosyonel değilim.Burada ki asağılamayıda anlayamadım acıkcası.Burası sacmasapan konuları olan bir yere donustu demissiniz.Ozaman herkes üstune dusen sorumlulugun bılıncınde olucak.Atc den izin almadan kalkıp gidelim ne olucak.Bence yanlıs duznuyorsunuz.Kusura bakmayın.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 21:32
by harekat
Sorumluluk edindirmek bu yolla olmaz.Bu ve bunun gibi orneklemeler insanlari baska yere itmekten baska birsey getirmez.Zararini yine siz , biz goruruz baska sekilde.
Konu demedim , baslık dedim.Baslıkla icerigin farklılastigi bircok ornek verebilirim.
Lutfen igne ve cuvaldizi ayirt ederek ve karsi tarafi da dusunerek yapalım bunu.Yapıcı olmakta fayda var.Zarar yok!
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111
Posted: 30 Jun 2007, 21:49
by THY2246
Cevat bey size tek bir sorum var.Buradaki durum DO?RUMUDUR, YANLI?MIDIR.
THY7246
Safak ERBIL
Beni bir sen anlamadın birde KULE
Posted: 30 Jun 2007, 21:55
by TK212
Sevgili Arkadaslar,
Bu topigi acan arkadasimizin kimseyi rencide etmek amaci ile bu topigi acmadigi kesin, ne isim vermis ne de call sign.
trvacc'ca cezalandirilmalarini saglamak amaciyla da herhangi bir "incident rapor" da doldurmamis.
Cevat bey kardesim, Bu nedenle haksizlik etmeyin, kimseyi kucuk dusurmek icin yazilmamis sadece bazilarinin, hatta bircoklarinin basit kurallari ne kolaylikla ihlal ettiklerini, yine bazilari bu icin bu isin atari oyunundan farki olmadigini soyluyor bence.
Ondeki kardesimizin belki uzun bir ucusun sonunda arkadan gelen bir ciddiyetsiz arkadasin carpmasi ile onca saatlik ucusu kayboldu, keyfi kacti. Bunu yapmaya hakkimiz varmi?
Bu is simulasyon da olsa ciddiyet ister, arastirma ister, okuma ogrenme ister, ogrendikce aldiginiz keyif artar.
Ucus simulasyonunda ana amac ucus kalitesini, bilgi daarcigini olabilir en ust noktaya cikarmak ve bunu orada muhafaza etmek, gelistirmektir. Malesef bu konuda basarili olamadigimiz kesin, kalite gectigimiz yillara gore dramatik bir sekilde dustu.Bunun carelerini de bulamadik, onleyemedik.E
Bu durumda bir cok bu ise emek vermis arkadasimizin bu ise ilgisinin azalmasina neden oldu, goruyorum bu arkadaslarimizi eskiden haftanin bir cok gunu belirli surelerde ucan bu arkadaslarimiz ancak ozel grup ucuslari oldugunda katiliyorlar artik veya baska ulke havasahalarinda (UK gibi USA gibi) ucuyorlar.
Hic kimse yeterli egitim dokumani yok diyemez, Hocalarimiz tarafindan emek verilerek hazirlanmis cok degerli bir cok dokuman var ve bunlar sadece bir tek "tik" mesafesinde bu arkadaslarimizin gozlerinin onunde duruyor ama okuma ve anlama, ogrenme zahmetine katilmiyoruz ondan sonra gorevli ATC'ye privite channelden "300 saat ucusum var ilk defa birisi bana 10,000ft altinda 250 KNOT surat sinirlamasi oldugunu soyluyor siz bu soylediginizden eminmisiniz" diye soruyor. ilahi sabrimiz tasmadan "boyle bir kuraldan emin olmasak size soylermiyiz" diyince cevap olarak da "arastiracagim, oyle degilse sizi sikayet ederim" diyebilecek kadar gaflete dusen arkadaslarimiz var. Tabii ondan sonra bizde film kopuyor:D. Bekliyorum daha aramizda gecen konusmalari bu forumlara tasimadi, keske tasisada eglensek.
Sevgiyle kalin
Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net
Posted: 30 Jun 2007, 22:14
by harekat
Hasan Hocam,
Haksızlık ettigimi dusunmedim sadece burada bir sekilde ifsa hicbir zaman yarar getirmedi birsey kazanmadik?
Oyleyse nedir? benimde basima geldi.Acemi iken baskasini da zor durumda biraktigim oldu.Ama yapıcı olmakta fayda var diyorum hala.
Konuya genel orneklemeler ile bakmissiniz.Ben dunyanin obur ucunda kufur eden ATC de gordum text yolu ile.Yani sorun her yerde var.Sayı olarak gerileme var dogru bu da yanlıs yapan arkadasa yapıcı olarak yaklasmamaktan da kaynaklanıyor , belki tek sebebi degil ama sebeplerden biri oldugunu iddia ediyorum.
Sonuc olarak ben yapılana degil niyete bakiyorum.Evet zevk icin yapiyoruz ama karsimizdakinin niyetini anlamadan "makinayi restart etmek zor gelmemeli" diyorum sadece.Sabir sadece ATC de degil pilotta da olmali.
Eger zor geliyorda kırıcı olma yolu seciliyor ise Hocam sunu soyleyeyim ki bugune kadar sizler bosuna sabretmissiniz.Bırakın makarayı gıtsın derım bende.
Sevgiler.
CEVAT ADAPAZARLI
DRD111