Page 1 of 2
tuhaf bir deneyim
Posted: 19 Jan 2007, 18:33
by THY808
Herkese selamlar;
Arkadaşlar dün gece ilk defa yaşadı?ım bir olay gerçekleşti ve hala nedenini bulamadım.Pdmg 737 yle LTBA dan kalkısa mütakip varıs noktamız olan EDDT meydanına uçuşuma başladım.Herşey normal hiçbir sorun yok.Polonya hava sahasına girerken control daki atc ba?lantıya geçmemi söyledi?inde radyo bölümünü açıp frekansı girmek istedim fakat çalışmadı?ını gördüm.Hiç birşey çalışmıyordu sadece transponder kısmı çalışıyordu.Neyse sq dan gerekli komutu yazarak o sorunu hallettim.Berlin için alçalmaya başladım.Nav kısmıda çalışmadı?ı için ıls yaklaşma yapamıyorum.Visual app a devam ederken final a girildi,iniş takımlarını açtım ama yeni bir şok daha iniş takımları açılmıyor.Disconnect olup tuhaf bir geceyi geride bıraktım.Fspassengers kullanıyorum fakat herhangi bir arıza kaydı olmadı.Ö?renmek istedi?im bu tarz olayları daha önce de yaşıyan arkadaşlar var mı e?er varsa sebebi ne gerçekten çok merak ediyorum....
Mevlüt ŞYRVANLI

Posted: 19 Jan 2007, 19:24
by barkay
Mevlüt kaptan,
Sanırım ekli link benzer bir probleme işaret ediyor. Ben bunu okuduktan sonra bahsedilen şarj konusu dolayısıyla direk motor çalıştırır çalıştırmaz hemen dc yi tr 1 e alıyorum. Dolayısıyla hiç böyle bir sorun yaşamadım. Ancak arkadaşlarımızın tarifleri sizin sıkıntınızı tam tarif ediyor gibi geldi;
http://www.flyşy.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4276
Umarım işinize yarar
Oral Barkay
Posted: 19 Jan 2007, 19:35
by THY808
Oral kaptan link için teşekkürler büyük ihtimal sorun battery problemi olabilir.Çünkü pmdg yle ilk defa uzun bir uçuş yapıcaktım ki böyle bir sorun meydana geldi.İlk fırsatta tekrar deneyip sorunun olup olmadığını bakıcam [8D]....
Mevlüt ?İRVANLI

Posted: 19 Jan 2007, 19:56
by THY1935
Ben bunu sürekli yaşıyorum.Hatta gecen gece kayseri ist uçuşumda ist üzerinde üç tur atmak zorunda kaldım neticede inemedim ve izmire yöneldim.İzmirdede iki tur atıp piste çakıldım.(tekerler açılmadığı için).O vakit İST CTR' Hakan beyden aldığım son talimat 'Repeat after me Eşhedüenle...' oldu

.Sonuçta saatlerce uctum ama fiyasko ile sonuçlandı.
Tam olarak arıza ise şu şekilde.
Dediğiniz gibi ne radyo frekansını değişiyor nede NAV1.Dolayısıyla ILS kullanamıyorsunuz.Osisli gecede ILS olmadan inmek de mümkün değildi.İilk başta ILS oturdu fakat son yaklaşmada tekerlerin açılmadığını farkettim.Derken tırmanışa geçtik ve olası nedenleri araştırdık.Ama bulamadık tabi.2. ve 3.denemede olmayınca istanbul'dan vazgeçip İzmire yöneldim.Bir anda paneller kapandı ve elektrik gitti.Motor çalışıyor ancak panellerde hiçbir şey yok.30000 feete tırmanmaya ve motoru kapatıp tekarar açmaya karar vermiştim.(Daha öncede başıma geldiğinde bu şekilde çözmüştüm çünkü.) İzmire doğru 30000feet'e tırmanıp motoru tekrar çalıştırdım ama bu defa olmadı.Derken FSnavigatörden radyo ve NAV1 in deiştiğini farkettim ama tekerler açılmadığı için Hakan beyin son talimatına uyduk :)ve piste çakıldık.
Sizde sadece radyo kilitlenmiş bende ise tam bir imtihan gecesiydi,Sabırımı deniyordu.
Bu arada yine kilitlenirse FSNavigatörden değiştirebilirsiniz.
Hanifi Avcı
Posted: 19 Jan 2007, 20:17
by Umut Besler
PMDG de var mı tam olarak bilemiyorum ancak bu tip durumlar için tekerlekleri elektrik olmadan açma şekli var. Yanılmıyorsam ctrl+g tuşları ile yapılıyor. Ama tabi bu soruna çözüm değil

Posted: 20 Jan 2007, 02:15
by THY166
PMDG'de o özellik var

CTRL+G yaparsanız ( basılı tutuyorduk galiba tam açılana kadar ) tüm kontrolleriniz ölü olsa bile iniş takımlarınız açılacaktır .
Bu özellik PMDG'ye yada sime has değil , gerçek uçaklarda da iniş takımlarının elle açılmasını sağlayan sistem mevcuttur . Tamamen kol kuvveti ile çalışır ...
Keşke kelime-i şehadetten önce bunu deneseydiniz ;)
Bu vesile ile ana görüşümü de yazayım , sorun banada elektrik problemi gibi geldi ... eğer besleme düzgün sağlanamaz ise uçaktaki bilimum sistemler çalışmayacaktır belirli bir süre sonra .
Böyle durumlarda elektrik panelini kontrol etmek , kaynak seçimini yeniden yapmak , APU çalıştırıp beslemeyi APU'ya almak işe yarayabilir .
Eğer sorunun kaynağı bulunamaz ve çözülemez ise APU ON uçarsınız , tabii ki bu ekstra yakıt demektir ama çakılmaktan iyidir .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacılık Akademisi[/url]
"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
Posted: 20 Jan 2007, 08:47
by THY1935
Evet yeni birşey daha öğrenmiş olduk (ctrl+G) sanırım bu cok işimize yarıyacak.
Sorun batery problemi imiş voltaj baya bi düşmüştü o sırada ve şarj olmuyordu.iniş ışıklarını uzun süre açık unutmuştum çünkü.
Teşekkürler.
Hanifi Avcı
Posted: 20 Jan 2007, 09:09
by cougar
i$iklarla alakasi ne
quote:Originally posted by HANİFİ
Evet yeni birşey daha öğrenmiş olduk (ctrl+G) sanırım bu cok işimize yarıyacak.
Sorun batery problemi imiş voltaj baya bi düşmüştü o sırada ve şarj olmuyordu.iniş ışıklarını uzun süre açık unutmuştum çünkü.
Teşekkürler.
Hanifi Avcı
PPL&CPL&ATPL Student

Posted: 20 Jan 2007, 09:59
by THY1935
quote:$iklarla alakasi ne
Bu bana komik gelmedi sayın Ardahanlı.
Yinede nerden bu kanıya vardığımı söyliyeyim,İniş ışıkları batery bitirmiş diye düşündüm.Uçak mühendisi değiliz sonuçta,yanlış bile olsa dalga geçmeniz hoş değil.
Hanifi Avcı
İSTANBUL
Posted: 20 Jan 2007, 11:39
by cougar
quote:Originally posted by HANİFİ
quote:$iklarla alakasi ne
Bu bana komik gelmedi sayın Ardahanlı.
Yinede nerden bu kanıya vardığımı söyliyeyim,İniş ışıkları batery bitirmiş diye düşündüm.Uçak mühendisi değiliz sonuçta,yanlış bile olsa dalga geçmeniz hoş değil.
Hanifi Avcı
İSTANBUL
pardon ama dalga gecen kim

gozunuzu seviiim her$eyi ustunuze alinmayin ama PMDG ucurup ondan sonra da "i$iklari acik biraktim ondan battery bitti" demeyin ya! lutfen!
PPL&CPL&ATPL Student

Posted: 20 Jan 2007, 13:02
by THY1935
Burda yazacağımız şeylerin sonun gelmiyeceğini bile bile yazıyorum
quote:pardon ama dalga gecen kim

gozunuzu seviiim her$eyi ustunuze alinmayin ama PMDG ucurup ondan sonra da "i$iklari acik biraktim ondan battery bitti" demeyin ya! lutfen!
Gerçek pilotlar iniş takımlarını açmayı unutabiliyorken bu çokmu anormal sizce.
Direkt benden alıntı yaparak bana yazıyorsunuz sonra üztünüze alınmayın diyorsunuz, bu nekadar mantıklı.
Bu yazınızda ikinci bir ayıp
Kimse kimseyi bilgi seviyesinden dolayı yargılayamaz.Herkez imkanı ve zamanı ölçüsünde bu işle uğraşıyor.
Hanifi Avcı
İSTANBUL
Posted: 20 Jan 2007, 21:30
by barkay
Sevgili arkadaşlar,
Hani belki bu durumda laf düşmez ama bir kardeşimizin yaşadığı probleme forumlarda okuduğumuz bir konuyu link ederek yardımcı olmaya çalıştık. Topic birden acayip yerlere gitti. Bizim ulus olarak kimsenin sahip olmadığı oranda hoşgörüyü genlerimizde taşıdığımızı bile bile acaba neden bu kadar sabırsız ve sert davranıyoruz. Lütfen yapmayın. THYVA barındırdığı üyelerin bu tip tavırları yüzünden bu işin en eskileri olan hocalarımız tarafından da bazı tartışma konularına hedef oluyor. Bilgilerimizi kaç kere tekrarlanırsa tekarlansın paylaşalım. Bu forumları madem bu kadar sık okuyup katkıda bulunuyor ve sorunlarımıza çözüm aracı olarak görüyoruz önceden okunan bir konuyu link olarak girmek ve yardımcı olmak kimsenin eline yapışmaz. Yeterince okumayan, zaman ayır(a)mayan arkadaşlarımız vazgeçsin uçmasın deme lüksümüz yok zira bu bir hobi ve kimsenin bu işten kendi zevkini tatminden başka kazandığı ya da kaybettiği bir şey de yok. Ne olur biraz daha hoşgörü, biraz daha paylaşım, biraz daha gayret ve biraz daha emek.
Saygılarımla,
Oral Barkay
Posted: 20 Jan 2007, 22:21
by THY166
İlk 7 kayıttan ( soru ve 6 yanıt ) sonrası gereksiz bencede ...
Kaptanım sormuş bizler cevaplamışız adabınca ve dilimizin döndüğünce , sonrasına yorum yapmıyor karşılıklı yanlış anlaşılma olduğunu umuyorum sadece .
Sevgiler
B. Fatih Koz
[url="http://www.turksim.org"]TurkSim : Türk Sanal Havacılık Akademisi[/url]
"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)
Posted: 21 Jan 2007, 09:30
by cougar
Sayin avci,
Oncelikle logbook'unuza baktigimiz zaman 27 nisan'dan beri PMDG ile uctugunuzu goruyoruz ki bu da az buz zaman degil. Oncelikle forumlarda kullanilan bi tane emotion belirten forum adiyla emoticon'i neden dalga gecme nedeni olarak algiladiniz inanin anlayamiyorum [B)] umarim bu emoticon'u da yanli$ anlamazsiniz.
Sizin gibi herkes'in takdiridir ki haklisiniz hepimiz yeteri kadar zaman harciyamiyoruz flight simulator'e benim gibi meslek olarak ucmayi secmi$ olsak bile. Ancak inanin bana bundan sonraki bir dost sohbetinde mesela bir flyşy event'inde masada konu$urken landing light'lar yuzunden battery'nin bittigi konu$ulursa ilk gulen siz olucaksiniz.
Her$eyi ustunuze alinmayin derken yanli$ kelime secmi$im belli, her$eyden bu kadar etkilenmeyin, tabii etkilenmek icin bir neden yok sayiyorum varsa bilemiycem...
quote:Originally posted by cougar
quote:Originally posted by HANİFİ
quote:$iklarla alakasi ne
Bu bana komik gelmedi sayın Ardahanlı.
Yinede nerden bu kanıya vardığımı söyliyeyim,İniş ışıkları batery bitirmiş diye düşündüm.Uçak mühendisi değiliz sonuçta,yanlış bile olsa dalga geçmeniz hoş değil.
Hanifi Avcı
İSTANBUL
pardon ama dalga gecen kim

gozunuzu seviiim her$eyi ustunuze alinmayin ama PMDG ucurup ondan sonra da "i$iklari acik biraktim ondan battery bitti" demeyin ya! lutfen!
PPL&CPL&ATPL Student
PPL&CPL&ATPL Student

Posted: 22 Jan 2007, 09:24
by THY808
Fatih hocam dün gece söylenenleri yapıp battery problemini çözdüğümü düşünerek uçuşa başladım ama yine aynı sorunlar devam etti[:(] ama bu sefer ctrl+g yle uçuşu yarım bırakmadım sağ salim inişi tamamladım[;)].Hatta bu sefer son yaklaşmadayken heralde elektrik kaynağını baya bir tüketmişim ki kokpitteki bütün uçuş aletleri off oldu.Acaba nerde hata yapıyorum.Oral hocam da o sırada LTBA_APP da görev yapıyordu.Kendisine msg attım ama trafik yoğun olduğu için kendisine soramadım.Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Mevlüt ?İRVANLI
