Page 1 of 1

Airbus'larda reduced şrust speed hesaplanmasi

Posted: 06 Aug 2006, 09:39
by Batur Musaogullari
Arkadaslar cok merak ettigim bir seyi sormak istiyorum,
Airbus'lar icin konusuyorum baskaca ucak bilmiyorum :)
kalkis oncesi ruzgarin durumu pistin kuru olup olmadigi havanin sicak ve asiri basincli olup olmamasi gibi durumlar gozonunde bulundurularak genelde bu degerler parametre olarak ucus oncesi pilotlar tarafindan girilerek hesaplaniyor ve sistem diyor ki bu kosullarda TOGA kalkis yapilmali veya reduced şrust speed'de su kadar flex to ile kalkmaniz gerekir, yani adamlar sirketler icin ucak tipine gore bir yazilim gelistirmisler, gerekli parametreler bosluklara doldurulunca, sistem otomatik olarak olmasi gereken optimum olculeri soyluyor, boyle bir yazilim biz sanalcilar icin airbus tipi ucaklar acisindan nerden edinebiliriz kullanabilir miyiz ?
Bildiginiz benzer bir yazilim varsa haberdar eder misiniz ?

Tesekkurler

Batur Musaogullari

Posted: 06 Aug 2006, 14:00
by hakan737
bulsak bile bu tip parametreler FS2004'de geçerli veya simule edilmiş değil, dolayısı ile gerçekçi olmaycaktır. FS2004'de PSS'in kabul ettiği değerler sadece hava sıcaklığı, pist uzunluğu ve basınç ile uçağın ağırlığı. bunlara göre kabaca bir hesap yapıyor. gerçekte ise bunun 2-3 misli değerlerle hesaplar oluşturuluyor.

Hakan737Guven

Posted: 18 Aug 2006, 18:12
by Batur Musaogullari
Hakan hocam selamlar,
diger Airbus'ci arkadaslar icin de kullanilabilecegini dusundugum bu konuyla ilgili bizi en azindan idare edebilecek ve pss'ler de dikkate alinarak (pss calisanlari da tavsiye etmis) calculator olarak kullanilabilecek freeware bir tool, isteyen varsa download edip kullansinlar

http://www.fsip200x.com/tpc.htm

ben denedim gayet te guzel

Batur Musaogullari