Page 1 of 1

Chart karmasasi + Ucak ehilestirme + Voice Control

Posted: 14 Jun 2006, 16:03
by extronus
Selamlar,

1 - Pistten kalkiyorsunuz, bi yandan joystick'i fazla kipirdatmadan ucagi tirmanista tutmaya calisirken bir yandan gaz kesmek, mixture'u ayarlamak, flaplari kapamak, takimlari cekmek, oto pilotu acmak icin klavye ve mouse ile bogusuyorsunuz.. can sıkıcı de?il mi? :) http://clans.gameclubcentral.com/shoot/ adresindeki programa bir bakmanizi tavsiye edecegim. Bu program, FS yada baska bir program calisirken arka planda kalip mikrofonu dinliyor, soylediginiz belirli sozlere gore klavyeye tus vuruslari enjekte ediyor. Yukarıdaki senaryo kabaca şöyle bir hal alıyor: Ucagı tırmanışta tutup gaz keserken "Gear up", "No flaps", "Autopiot", "Altitude hold", "Heading hold" diyorsunuz. Pek keyifli :D

2 - Eger chartları bastırmak gibi bir imkanınız yok yahut bastırmak istemiyor ama yine de chart kullanmak istiyorsanız acrobat ile ilgili chartları açıp bi FS'ye bi Acrobat'a task switch yapmaktan başka seçenekleriniz de var. Avsim'den freeware olan fsbrowser programını indirin. Bu, FS içine MSIE motoru kullanan hafif bir browser gömüyor. Bu program, istedi?iniz resim (JPG, PNG etc..) yada pdf chartları FS içinden açmak için gerekli araçların ilk adımı. Ykinci adım, http://www.foxitsoftware.com/ adresinden foxit reader (kişisel kullanım için ücretsiz) programını indirin, bu adobe acrobat reader yerine kullanabilece?iniz ve kıyas kabul etmeyecek kadar hızlı bir program. Sistem çok dolu iken bile şaşırtıcı bir hızla ve hafiflikle açılıyor. (Hemde ufacık) Üçüncü sırada, opsiyonel olarak, PDF dosyalarını JPG formatına çevirmek için gerekli olan, ancak komut satırından çalışan ve kullanması biraz -tricky- olan yine bedava bir yazılım var. Ghostscript http://www.cs.wisc.edu/~ghost/ (Windows *.exe versiyonu mevcut, onu arayın) Son olarak, bütün bu programlar grubunu işe yarar kılacak, PDF yada JPG formatındaki chartlarınızı fsbrowser içinde uygun bir biçimde gösterecek oldukça basit bir HTML sayfasına ihtiyacınız var. Ben bir tane yazdım, lakin herhangi bir yere upload etmedim. Ysteyen olursa mail ile gönderebilirim (3-4 kb) Şimdi bunun kurulmasına gelelim: Paketi bir dizine açın (Örne?in C:\Charts) convert.bat dosyasındaki "C:\Program Files\gs\gs8.54\bin\gswin32c.exe" şeklindeki satırı kurmuş oldu?unuz ghostscript'in exesini gosterecek bicimde de?iştirin. Kullanaca?ınız PDF formatındaki chartları da aynı dizin içine kopyalayın. (trvacc deki chartlar mesela) Komut satırından, "convert.bat ltfj" satırını verdi?inizde bat dosyasi, ltfj isminde bir dizin acip, ltfj.pdf icindeki her sayfayi ltfj\ltfj1.jpg, ltfj\ltfj2.jpg bicimde JPG formatina donusturecek. (Ki dönüştürülmüş hallerini de gönderebilirim (lisans problemi yok ise) böylece ghostscript kurmanıza ve bu birkaç nispeten karışık adımı uygulamanıza da gerek kalmaz) Son olarak, fsbrowser'ın home page'ini "control.html"'i gosterecek şekilde de?iştirmek kaldı. Bunu da yaptıktan sonra sayfadaki text box'a chart'ın ismini "ltfj" gibi girdi?inizde istedi?iniz dosya gözünüzün önünde olacak. Keyifli uçuşlar :)

3 - Bir sorum var. Küçük uçakların at gibi tepinmesini önleyecek bir yöntem bilen var mı? Kullandı?ım Joystick ne olursa olsun elevator kontrolleri tahammül seviyeleri dışında hassas oluyor. (Bilirsiniz, stick'i azcık geri çekince bile zavallı cihaz takla atmaya kalkar) Uça?ın ayarlarında ("Aircraft.cfg") [flight_tuning] kismindaki elevator_effectiveness degerini dusurmek bir cozum; Ancak gözlemledi?im kadari ile bu, uça?ın dinamiklerini gerçeklikten biraz uzaklaştırıyor. Kurcaladı?ım Cessna 172, boş iken havalanmak için Sabiha Gökçenin bütün pistini kullanınca bu sonuca vardım. (yoksa uzaklaştırmıyor mu?)


Turgut Hakki Ozdemir

Posted: 14 Jun 2006, 19:39
by extronus
Kardesim Evrim,
Bu saydiklarimin airbusla boeingle yada cessna ile ne alakasi var?
ps: Jetler tepsin seni

Sevgili All,
Bu arada biraz daha kurcalayinca aslinda ucak dinamiklerinin degismedigini gordum. Kalkis, inis stall vb hizlari ayni kaliyor kontroller daha guzellesiyor, inerken ucak gobek atmiyor. Kontrolunde sorun yasadigim ucaklari assagidakine benzer sekilde modifiye ettim.

Cessna 172 icin ornek : "Aircraft.cfg" icindeki ilgili bolumu bununla degistirin, degistirmeden once dosyanin yedegini alin! Pitch stability degeri biraz fazla yuksek bu ornekte eger size de oyle geldiyse 3.0 yada 2.0 ile degistirin yada 1.0 olarak birakin. Trim kontrollerine de dokunmaniza gerek olmayabilir.

[flight_tuning]
cruise_lift_scalar = 1.0
parasite_drag_scalar = 1.0
induced_drag_scalar = 1.0
elevator_effectiveness = 0.35
aileron_effectiveness = 0.50
rudder_effectiveness = 0.20
pitch_stability = 5.0
roll_stability = 1.0
yaw_stability = 1.0
elevator_trim_effectiveness = 0.50
aileron_trim_effectiveness = 0.50
rudder_trim_effectiveness = 0.50



Turgut Hakki Ozdemir

Posted: 15 Jun 2006, 02:27
by mustafa.ercanli
737 tip şefim lütfen uyumayalım.:)illegal şirket içi tip transferi girişimi var.lütfen uçuş işletme md lüğüne başvurarak gerekli girişimleri başlatalım ve bunu donduralım:D.

slm lar

if it s not boeing, i am not going...

m.ilker ercanlı

Posted: 16 Jun 2006, 12:18
by onurserce
Turgut hocam senin şu "ufak" html sayfasını onurserce@hotmail.com a mail olarak atabilirmisin? [:I]

Onur Serçe LTBA