Page 1 of 2
kalkışta garip sesler
Posted: 22 May 2006, 22:57
by 1219
Arkadaşlar,
PMDG 737/800 ile uçuyorum. Kalkışta Rotate yaptıktan sonra uçaktan garip tıkırtılar geliyor. Sonra hızlandıkça ve flapları toparlamaya başlayınca ses kesiliyor. Bir yerse yanlışmı yapıyorum?
FMC Vref bilgisini mesela 141 knots veriyor. Bende bunu hız göstergesine set ediyorum. Yükselmeye başladı?ımda tekerleri hemen kapatıyorum. sonra varyo 17-20 arasına gelince o açı ile devam ediyorum ve Level change ve A/P yi aktif ediyorum. A/P yi aktif eder etmez 141 e ayarladı?ım speed hold birden 20 artarak 161 oluyor. Genelde ses burada başlıyor. Sonra 180 e gelince Flap ı 5 ten 2 ye indiriyorum. sonra di?er flapları ne zaman kapatman gerekti?ini zaten gösreriyor. Yarcımdı olursanız sevinirim.
Emre ATAY
Posted: 23 May 2006, 09:16
by 1137
O sesler trim sesleri sanırım, ama PMDG ile daha tecrübeli kaptanlar ne derler bilmem.İyi uçuşlar,
Erdem
Posted: 23 May 2006, 23:23
by 1219
Normami yani bu sesler? kalkışı doğrumu yapıyorum acaba?
Emre ATAY
Posted: 23 May 2006, 23:39
by baha_can
ne güzel iste sesler geliyor.. bu gercekciligi fazlalastirir.. bende bazen pmdg kullaniyorum bende de bu turlu sesler geliyor. ben normal karsiliyorum.
bahadir Imamoglu
Posted: 24 May 2006, 00:30
by Magnified
Emre Bey bahsettiginiz tikirtilar daha cok "cikirt cikirt" gibi mi? Yani cikirti mi? ; ) Eger oyle ise muhtemelen trim sesidir.
T/O varyosunda 142kts ile tirmanmaniz zaten normal degil. 2000fpm ve yukarisinda ki varyolar da bu hizda stall olabilirsiniz. Muhtemelen sizin 142 set ettiginiz speed degerinin yaninda bir "A" harfi yanip sonuyordur ve hiz artiyordur.
Tavsiyem hizi kalkistan sonra 170 ya da 180kts a set etmeniz 500feet AGL i gectikten sonra da autopilot u aktive etmeniz yonunde olacaktir. Elbette autopilotta ucmak istiyorsaniz.
Saygilar.
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com

Posted: 24 May 2006, 04:31
by derin
Eyer kalkistan once trim'i set etmezseniz, autopilot'i connect ettikten sonra ucak kendi kendine trim'i climb icin ayarlar. 141 knot climb icin cok dusuk bir hiz. Sanirim o gordugunuz hiz inis hizi. Kalkistan hemen sonra hiz 10000 feet in altinda normal climb hizi olan 250 knot'a set edilir. 10,000den sonra FMCdeki ECOM CLIMB speed kullanilir.
Derin Allard
Posted: 24 May 2006, 12:15
by Magnified
Ben de simdi dikkat ettim Vref son yaklasma hizidir. kalkis hizi Vr dir. V1, Vr, V2 seklinde ilerler.
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com

Posted: 24 May 2006, 18:54
by YilmazEfe
738 te FMC verdiği Takeoff trim (tablolardan da hesaplanabilir daha ince bi şekilde) uçuştan önce girilmeli, trimle gerekli ayarlar yapılmalı ve MCP den SPEED e en azından minimum V2+20kts girilmeli en düşük...
Autopilot'un aktif edilmesi için gereken min. güvenli yükseklik 300ft AGL dir.
Manuelleri birkezdaha gözden geçirirseniz yardımı dokunacaktır..
Sevgilerle,
|Efe Doğan TK957 AAL237| |
efedogan@gmail.com|
Posted: 25 May 2006, 03:31
by derin
quote:Originally posted by Magnified
Ben de simdi dikkat ettim Vref son yaklasma hizidir. kalkis hizi Vr dir. V1, Vr, V2 seklinde ilerler.
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
Evet, Vref inis hizi:D
Derin Allard
Posted: 25 May 2006, 17:34
by Air
V2 hızını MCP ye set edin,vnav i aktive ettiğinizde otomatik olarak v2+15 olacak dır hızınız,vnav min aktive etme irtifası 400 feet,3000 feetden sonra lnav i aktive edebilirsiniz,daha sonra flap kapama sekansına geçebilirsiniz.
Volkan Erdogan
Posted: 25 May 2006, 23:14
by YilmazEfe
quote:vnav min aktive etme irtifası 400 feet,3000 feetden sonra lnav i aktive edebilirsiniz,daha sonra flap kapama sekansına geçebilirsiniz.
Negative tam tersi LNAV değil VNAV 3000ft ten sonra açılır, bu yüzden MCP ye en az V2+20 girilmelidir...
Sevgilerle
|Efe Doğan TK957 AAL237| |
efedogan@gmail.com|


Posted: 27 May 2006, 01:56
by 1219
teşekkür ederim arkadaşlar. Vref diye yanlış söylemişim. V2 giriyormuşum MCP ye zaten. Uçak A/P a geçtiği anda zaten V2 yi set etseniz de otomatik olarak V2+20 yapıyor. Anladığım kadarıyla A/P a geçildiğinde uçak otomatik olarak trim yaptığı için bu sesler geliyor.
teşekkürler.
Emre ATAY
THY6219
Posted: 16 Jan 2007, 12:07
by bahtiyar
Burada duyulan ses büyük ihtimalle trim sesi, kalkışta flaps 5 derece olarak ayarladıgınızda ve v2 hızınıza minumum +10KT olacak şekilde girmeniz gerekir. Uçağiniz pistten tekelerini kaldırıp tirmanişa geçtiğinizde pist doğrultusunda bir süre gitmeniz ve 500 feet seviyesine ulaştıktan sonra VNAV ve LNAV aktif etmek gerek. Bu sırada hemen CMD A yani autopilota geçerseniz ucak ani dönüş yaparak kayıtlı uçuş planına geçmek ister bu durumda, o garip trim seslerini duymak mümkün olur. Uçağiniz pist doğrultusunda yükselirken hızı min 220 KT ye geldiginde AP a geçmek daha uygun sanırım. Birde uçak mevcut rota dorultusuna geldikten sonra AP ye geçerseniz daha yumuşak hareketle rotaya oturur.
Benim düşüncem böyle. Herkese iyi uçuşlar....
Capt.Bahtiyar SENGUN

Posted: 16 Jan 2007, 17:38
by tridrop
Yılmaz Efe kaptanım
MCPye her zaman V2 girilir.
FD ler de kalkıştan sonra 15 derece nose up gosterdikten sonra V2+20 ile tırmanılacak açıyı gosterir.
400 feet emniyet açısından yatış yapılmaması gereken irtifa oldugu icin 400 feetten sonra Roll mode seçilir.Bundan sonra Vnavi istediginiz zaman devreye koyun Mode secilir.Vnav speede kadar ucak hızlanır.VNAV'in 3000 feette koyulmasının sebebi flap toplanmadan sürati VNAV speede artırması(once flapları toplayıp sonra sürati climb süratine artırmak).Aynı zamanda Autopilot olmadan da kalkış anında ucak stall olmamak icin dusuk sürat trimi yapabilir.
Gökhan
Posted: 16 Jan 2007, 23:19
by THY1125
Doğrudur mcp ye her zaman v2 hızı girilir,havada iken zaten uçak lvl chg e basınca otomatikman v2+20 ayarlar.
---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator

