Page 1 of 3

Faydalı bilgiler - 1

Posted: 11 Jul 2005, 00:24
by THY1125
Selamlar.Bir süredir bazı başlıklarda pmdg ile ilgili güzel panel incelemeleri vs. yapılmakta ben de işe yarayabilecek bilgiler verme furyasını başlatmak istiyorum ben başlatırım umarım devamı gelir :D.Bugün gerçekte bir 737 kokpit videosunda gördü?üm ilgimi çeken bir olayın pmdg de nasıl yapıldı?ını anlatmak istiyorum gerçekten basit ve yararlı bir olay.Sadece CDU daki FIX sayfasını kullanarak yapılmakta.Buraya yolumuz üzerindeki yada görmek istedi?imiz herhangi bir Fix giriyoruz (vor,havalimanı yada intersection vs..).Daha sonra istersek bu fix den radial ler çizebiliyoruz yada fix in merkezinden belirtti?imiz büyüklükte daireler çıkartabiliyoruz.

Resim 1 : Burada BKZ VOR ından 15nm yarıçaplı bir daire çizdik.Yapılan şey FIX sayfasında LSK1L e BKZ girmek daha sonra LSK2L e /15 girmek.Sonuç :

Image

Resim 2 : Aynı işlemi LTBA için tekrarlıyoruz.Tek fark BKZ yerine LTBA yazıyoruz,15nm yerine istedi?imiz de?eri yazıyoruz.Mesela speed limitation lara ne zaman girdi?imizi bu şekilde rahatça anlayabiliriz.Daha pek çok işe yarayabilir tabii ki.

Image

Resim 3 : Bu sefer BKZ VOR ından 356 radial ini girdik.Böylece vor yaklaşmalarda radial üzerine oturmamız kolaylaşabilir zorluk çekiyorsak:D.Yapmamız gereken FIX sayfasından LSK1L e BKZ girmek,LSK2L e 356(ya da kaç isteniyorsa) girmek.

Image

Resim 4 : Tek fark uzaklık eklememiz.Yapılan tek fark LSK2L e 356/10 şeklinde girmek böylece 356 radial inden 10 mil uzaklı?ı görebiliriz.

Image

Resim 5 : Bu sefer 2 sayfayı da kullanıyoruz.1. FIX sayfasına BKZ girdikten sonra 3 farklı radial girdim.10nm yarıçaplı daire girdim.2. sayfaya LTBA girdim ve 20 mil yarıçaplı daire girdim.

Image

Daha farklı varyasyonlar oluşturulabilir tabi ihtiyaca ba?lı.Umarım işinize yarar.Artık başkalarından da bekliyoruz böyle yararlı konular :D:D.

Bu?ra O?uzülgen
TK1125
Image

Posted: 11 Jul 2005, 00:36
by THY1125
Bu da gördüğüm videodan screenshot :

Image

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image

Posted: 11 Jul 2005, 01:26
by canery
Buğra kaptan bu çok güzel bir topik olmuş.Tecrübeli PMDG kaptanlarımızdan bu tür bilgiler öğrenmek gerçekten güzel.Umarım devamı gelir.
Burda benim sormak istediğim bu çizdiğimiz radiallar bize ne gibi yararlar sağlar? Hangi durumlarda yapmamız daha faydalı olur?

Teşekkürler

Caner Yalçın
TK1106

Posted: 11 Jul 2005, 02:04
by THY1125
Resim açıklamalarında yazdığım gibi VOR merkezli mesafe ve radial ler VOR yaklaşmalarını daha düzgün yapmamızı sağlayabilirler.Onun dışında bir havalimanına belirli bir mesafede olduğumuzu görerek ona göre hızımızı ayarlayabiliriz yada ATC bize bir mesafe vermişse ör.BKZ a 40 mil kala contact gibi onu görebiliriz vs.. daha aklıma gelmeyen pek çok yerde işe yarayabilir bir yere mesafeyi görmek.Radiallere oturmak çok daha kolaylaşabilir manuel yaklaşmalarda.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image

Posted: 11 Jul 2005, 11:21
by THY166
Eline Gözüne sağlık Buğra Kaptan ...

Faideli bir nokta , özellikle VOR yaklaşmalarda işe yarayacaktır ...

Keşke Radyal'i TO / FROM şeklinde ayarlama imkanımızda olsaydı :)

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"

Posted: 12 Jul 2005, 15:48
by CnC
Selamlar
Çok teşekkürler Buğra kaptan, ellerine sağlık.. Bilgi dağarcığımıza faydalı birşey daha ekledik sayenizde..
Bu konuyla bağlantılı bilmediğim başka birşey var. Screenshoot'lar da görülen FMC'de FIX sayfasında, soldan 5. satırda "ABM" girişi var. Bu neye yarar ve nasıl kullanılır?
Bilgisi olanlardan rica..

Sevgiler ve Saygılar

Cüneyt Damar
TK1193
Image

Posted: 14 Jul 2005, 20:13
by mehmetyarbasan
Teşekkürler;
Benim gibi çömez PMDG uçucusu için yazılanların büyük yararı oluyor,
emek verenlere çok teşekkür ederim tekrar.



Image

Posted: 15 Jul 2005, 14:47
by TK212
Sevgili Bugra,
Ellerine saglik cok faydalı ve onemli bir konuya deginmissin. Bu bilhassa step-descend'li VOR yaklasmalarinda arkadaslarin cok faydalanabilecekleri bir konu.Yogun trafikde Yaklasma radial'i ve alcalma noktalari bu yontemle cok kolay belli olmakta ve buna bagli olarak da hata yapma oranı duser.
Tekrar eline saglik.
Sevgili Cuneyt'in sordugu hususu da bu arada kisaca degineyim;
ABM = ABEAM noktası demektir. Bu da gercek bir VOR, NDB veya fix'in uzeri degil de hizası demektir.
Bir ornekle aciklarsak;
LTBA dan 36R pistinden kalktiniz saga donusle YAA-->TOKER yapacaksiniz bu arada size ATC soyle bir talimat verdi!
- "TK212 From present position turn left proceed dct PETAR call at ABEAM TOKER."
Bu talimatla TOKER noktasının biraz daha kuzeyinden gececeksiniz TOKER intersection hizası, ABEAM TOKER noktasıdır.
Keyifli ucuslar dilegiyle


Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@tnn.net

Posted: 16 Jul 2005, 19:49
by ertansekmen
bu konuyu görünce aklıma bir soru geldi, bu arc üzerinde oto pilotu uçurabiliyor muyuz? hani atc'nin join dxx arc talimatları vardır ya... daha net olarak ltbs MARIS1E/1R SID nasıl FMC'ye kodlanır(mümkün mü)?

Posted: 16 Jul 2005, 20:23
by CnC
Selamlar
Hasan hocam çok teşekkür ediyorum. Dediginiz sekilde, LTBA LTBS uçuşu sırasında bir deneme yaptim ve çalıştı. ABM, kısalttığım rotaya, FMC'de FIX bölümünde girdiğim fix/fixlerden bir izdüşüm işaretliyor.
Sevgiler ve saygılar

Cüneyt Damar
TK1193
Image

Posted: 16 Jul 2005, 22:03
by THY1125
quote:Originally posted by ertansekmen

bu konuyu görünce aklıma bir soru geldi, bu arc üzerinde oto pilotu uçurabiliyor muyuz? hani atc'nin join dxx arc talimatları vardır ya... daha net olarak ltbs MARIS1E/1R SID nasıl FMC'ye kodlanır(mümkün mü)?


Arc çizmek için legs sayfasını kullanıyoruz.MARIS1E nasıl çizilir konusuna gelince legs sayfasından ilk olarak chartta gördüğümüz 192 radialinde 8 mil doğrultusunu girmemiz gerek.Fakat dme arc 7 mil olduğundan biz bunu 7 mil olarak girersek daha dairesel bir rota kazanırız.Yapmamız gereken legs sayfasında en üste DAL192/7 girmek.Bu bize DAL01 gibi bir nokta verecek ki bu nokta da 192 radialinde 7 mil meydanın güneyi yani chartımızdaki ilk noktadır.Daha sonra arc çizmek için çıkış radiali 296 ya kadar 30 derece aralıklarla aynı işlemi tekrarlıyoruz.Giriş radialimiz 192 idi şimdi aynı şekilde DAL220/7 giriyoruz,altına DAL250/7,altında DAL280/7 son olarak da DAL296/7 girdiğimizde chartdaki arcı navigation displayimizde göreceğiz.Eğer ki aralıkları daha ufak tutmak istersek 30 derece yerine 10 yada 15 derece arttırarak devam edebiliriz.Örnek olarak 15 er derece farkla arc çizelim,şu sırada CDU ye giriş yapacağız:DAL192/7 DAL205/7 DAL220/7 DAL235/7 DAL250/7 DAL265/7 DAL280/7 DAL296/7 şeklinde girersek daha dairesel bir arc çizmiş oluruz fakat zaman kaybederiz o yüzden 30 derece aralıklar yeterli olacaktır ama siz nasıl isterseniz öyle yaparsınız sonuç itibariyle bilgisayara girerek bu şekilde arc çizilmektedir.ARC dan çıkış noktamız olan 296 radialinin 7 mil ilerisinden DIRECT MARIS yapılarak charttaki SID i bilgisayarımıza geçirmiş oluruz.

Görsel olarak buyrunuz efendim :

Bu 30ar derece aralıklarla girilmiş arc :

Image

Bu da 15er derece aralıklarla girilmiş arc(daha dairesel görüldüğü gibi) :

Image

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image

Posted: 23 Apr 2006, 23:07
by THY1125
Bu konuyu tekrar yukarı çıkartalım herkes faydalanmaya devam etsin [;)]

---------------
Buğra Oğuzülgen / TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen & VPP.net Co-Administrator
ImageImage

Posted: 24 Apr 2006, 00:22
by tk802
+1 [^]

[img=right]http://www.imgarea.com//img/2005/08/21/şy1.jpg[/img=right]Saygılarımla
Yalçın YETGİN

Posted: 24 Apr 2006, 10:53
by 1237
Buğra kaptan sağol varol. Tam da bu aralar aradığım birşeydi. :) Bence flyşy'de bir FAQ bölümü olsa, böyle yararlı mesajlar orada ilgili kategoriye aktarılıverse çok güzel olurdu. Malum forumda FMC diye aratmak dönen yüzlerce sonuçtan dolayı pek pratik olmuyor. :)

Alper Oğuz
TK1237
alperoguz at gmail nokta com

Posted: 24 Apr 2006, 12:21
by THY177
Eline sağlık Bugra ;saolasın ...

TK 177 Ergenekon Kucuk