"06 Subat 2005 Traing Day" uzerine tesbitler.
Posted: 08 Feb 2005, 17:12
Sevgili Arkadaslar,
Hepimizin icin cok degerli deneyimler kazandigimiz guzel bir gece yasadik. Planlamacilar ve uygulamacilar acisindan FLY IN'in amacina ulastigi kanisindayim.
Oldukca zor bir FLY IN'den beklentimiz ATC ve pilotlarin her seyi dort dortluk yapmalari degildi. Ozellikle amacladigimiz faaliyetin bir fotografini cekerek bundan sonraki calismalarimiz icin bilgi toplamakti.
Konunun ATC-PILOT koordinasyonu ile ilgili kisimlarina burada deginecegim. ATC'ler ile ilgili kismini TRVAC forumunda yazdigim ayni basliktaki [url="http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=315"]topikde[/url] bulabilirsiniz.
Ali Camat hoca haric, Pilotlarimizin tamami "Kontrolsuz hava sahasi raporlama prosedurunu uygulamadi. Bu konuda sizlere cok detayli bir bilgi notunu forumlarda verdigimizi animsiyorum. Pilotlarimizin buyuk bir kismi "Radiotelephony" konusunda yeterli degil. Bununla ilgili cok ciddi bir dokumani yakinda TRVACC sitesine "Download" edebilmeniz icin PDF formatinda koyacagiz.
Beklemelerde surat tahditlerine dikkat edilmedi.
MUS'da "Touch and Go"yapildiktan sonra uygulanacak SID geregi gibi uculamadi.
MUS'a VOR DME yaklasmasi yapilirken bazi ucaklar 12 milden inbound olmakta basarili olamadilar.
VAN VOR-DME2 yaklasmasi geregi gibi yapilamadi. DME-ARC prosedurunun uygulanmasinda ve VOR'a inbound olusta 227 radyalin Guney dogusuna tasmama konularinda sorunlar yasandi.
Netice olark genel intibalarim is soyle :
Pilot arkadaslar ev odevlerini yeterince calismaya vakit bulamamislar.
Pilotlarimizin bir kismi FLY IN'de ilan edilen meydanlardan kalkis yapmak yerine ilan edilmeyen meydanlardan kalkis yapti. Bu nedenle ilan edilen meydanlardaki ATC arkadaslarimiz gereksiz yere beklediler.
Bu tur ihtisas/Egitim FLY IN'lerinde mumkunse VOICE ile ucmakta fayda var.
Katilimin daha fazla olmasi hepimize yaptigimiz isten daha cok keyif almamizi saglayacaktir.
Bu tur ileri seviye FLY IN'lerini belli bir program dahilinde ve bir amaca yonelik olarak daha basit sekilde yapmak cok faydali olacaktir.
Hedef her hafta bir tekamul FLY IN'i olmalidir
Saygi ve sevgilerimle
Serdar Sualp
Hepimizin icin cok degerli deneyimler kazandigimiz guzel bir gece yasadik. Planlamacilar ve uygulamacilar acisindan FLY IN'in amacina ulastigi kanisindayim.
Oldukca zor bir FLY IN'den beklentimiz ATC ve pilotlarin her seyi dort dortluk yapmalari degildi. Ozellikle amacladigimiz faaliyetin bir fotografini cekerek bundan sonraki calismalarimiz icin bilgi toplamakti.
Konunun ATC-PILOT koordinasyonu ile ilgili kisimlarina burada deginecegim. ATC'ler ile ilgili kismini TRVAC forumunda yazdigim ayni basliktaki [url="http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=315"]topikde[/url] bulabilirsiniz.
Ali Camat hoca haric, Pilotlarimizin tamami "Kontrolsuz hava sahasi raporlama prosedurunu uygulamadi. Bu konuda sizlere cok detayli bir bilgi notunu forumlarda verdigimizi animsiyorum. Pilotlarimizin buyuk bir kismi "Radiotelephony" konusunda yeterli degil. Bununla ilgili cok ciddi bir dokumani yakinda TRVACC sitesine "Download" edebilmeniz icin PDF formatinda koyacagiz.
Beklemelerde surat tahditlerine dikkat edilmedi.
MUS'da "Touch and Go"yapildiktan sonra uygulanacak SID geregi gibi uculamadi.
MUS'a VOR DME yaklasmasi yapilirken bazi ucaklar 12 milden inbound olmakta basarili olamadilar.
VAN VOR-DME2 yaklasmasi geregi gibi yapilamadi. DME-ARC prosedurunun uygulanmasinda ve VOR'a inbound olusta 227 radyalin Guney dogusuna tasmama konularinda sorunlar yasandi.
Netice olark genel intibalarim is soyle :
Pilot arkadaslar ev odevlerini yeterince calismaya vakit bulamamislar.
Pilotlarimizin bir kismi FLY IN'de ilan edilen meydanlardan kalkis yapmak yerine ilan edilmeyen meydanlardan kalkis yapti. Bu nedenle ilan edilen meydanlardaki ATC arkadaslarimiz gereksiz yere beklediler.
Bu tur ihtisas/Egitim FLY IN'lerinde mumkunse VOICE ile ucmakta fayda var.
Katilimin daha fazla olmasi hepimize yaptigimiz isten daha cok keyif almamizi saglayacaktir.
Bu tur ileri seviye FLY IN'lerini belli bir program dahilinde ve bir amaca yonelik olarak daha basit sekilde yapmak cok faydali olacaktir.
Hedef her hafta bir tekamul FLY IN'i olmalidir
Saygi ve sevgilerimle
Serdar Sualp